Wolt

58 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.4 för Wolt kommer från 58 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Wolt:

OmdömesStälle (2)
TrustPilot (56)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Wolt har en lång lista med kvalitetsfrågor och problem enligt recensionerna, med många kunder som klagar på felaktiga produkter, försenade leveranser, och kall mat. Kundtjänsten är bristfällig med oprofessionellt bemötande och svårigheter att få återbetalning. Kommunikationen beskrivs som värdelös och oprofessionell, med över 90% negativa recensioner. Även Wolt-website har problem med fel mat och oklara bilder. Trots erbjudanden om rabatter och gratis leverans för nya kunder, så upplever många fortfarande problem med tjänsten. Sammantaget har Wolt mycket att förbättra för att återvinna förtroendet hos sina kunder och för att möta deras förväntningar och behov.

Produkt

“Kall mat”

“olämplig konsistens och smak”

“pizza täckte bara halva boxen”

“Ingen kompensation på iskall mat”

“De är lögnare och tjuvar”

“De är mer än oärliga”

“Slösar tid på nekade beställningar”

“Dåligt packat och levererat med spill och kall mat”

“Fick kött när jag beställt vegetariskt”

“Fel leverans”

“Dåligt service”

“Beställning saknades”

“Hamburgare såg ut som mosade potatis”

“kall mat”

“Har inte käkat på för länge detta suger”

“Maten är oätlig eftersom den stått i köket för länge”

“Bästa av alla leverantörer”

“Stort utbud av restauranger”

“Lätt bästa av alla aktörer”

“Går inte att äta maten”

“Beställ aldrig från denna app”

“Felaktig leverans, dålig kundsupport, mat av dålig kvalitet”

“Maten blev iskall och saknade i beställningen”

“Leverans av pizzor på sidan, Tillbehör hade runnit av”

“Aldrig mer beställning via Wolt”

“Fungerar aldrig”

“Maten är kall och mosad vid leveransen”

“Fel i beställningen”

“Knappast varm mat vid leveransen”

“Maten är inte ätbar när den kommer fram”

“Ständigt missnöjd efter flera beställningar”

“Slutar beställa via Wolt rekommendation”

“Missnöjd med service och kvalitet över tid”

“Maten alltid på bestämd tid, alltid färsk och varm!”

“Lång handläggningstid för återbetalning”

“Undra vad som hände med min mat egentligen.”

“Aldrig mer”

“Fungerade ok första gången”

“Fungerade inte andra gången”

“Försenad leverans”

“Försenade leveranser och fått iskall mat eller utspilld dryck”

“Bojkottar appen”

“Långsam leverans av kall mat. Felaktiga erbjudanden. Dålig kundsupport.”

“Få positiva aspekter. Avråder från att använda.”

“Iskall pizza levereras”

“Smidig beställning och snabb leverans”

“Kall mat, kontaktad av support”

“Lång leveranstid och kall mat”

“Felaktiga dressingar”

“Snabb leverans, delvis felaktig order”

“Fel mat, kall mat”

“Miljövänliga leveranser”

“Bra mat”

“Smidig applikation”

👍 8   👎 83

Wolt har en kvalitetsfråga då många kunder klagar på att deras mat är kall vid leverans (61%) och felaktiga produkter levereras (33%). Trots erbjudanden om rabatter och ersättning för slut i varor, så upplever många fortfarande problem med fel produktleverans (16%) och kall mat (16%). Det verkar också finnas oro kring säkerheten då vissa användare anklagar företaget för kriminell verksamhet och stöld av kortuppgifter. Sammantaget verkar det som att många kunder är missnöjda med Wolt och rekommenderar inte att använda deras tjänster.

Leverans

“Beställade mat som jag inte ens fick. Pengarna vill dom inte lämna tillbaka Heller. 360 kr. Fy wolt Ni är tjuvar.”

“Leverans 45 min innan”

“Kurirer som inte gör sitt jobb”

“Leveransen kom utan förvarning”

“Ingen notis om leverans”

“Dålig leveransstil”

“Försenad leverans”

“Jätte dålig service”

“Man får vänta i timmar på kall mat utan kompensation”

“Restaurangen nekar beställningen”

“Slösar tid på nekade beställningar”

“Dåligt packat och levererat med spill och kall mat”

“Fick vänta en timme i chatten för att få tillbaka krediter för mat, ej leverans”

“Fel leverans”

“Dåligt service”

“Hemliga avgifter”

“Konstant felaktiga leveranser och kall mat, dålig attityd hos buden”

“Behov av bättre utbildning och lön för buden”

“'Service fee' och högre leveranskostnad”

“lång leveranstid”

“felaktig leverans”

“kall mat”

“Blev nekad tre gånger på rad”

“jag kommer inte beställa från Wolt igen”

“in the time of need blir jag fucking nekad tre gånger”

“GPS-tracking av bud, trevliga bud, möjlighet att ge dricks”

“Bud försenas alltid med minst 40 minuter”

“Bästa av alla leverantörer”

“Trevliga kurirer”

“Lätt bästa av alla aktörer”

“Går inte att äta maten”

“Försenade leveranser”

“Beställ aldrig från denna app”

“Felaktig leverans, dålig kundsupport, mat av dålig kvalitet”

“Cyklisten cyklade runt byggnaden i 15 min extra”

“Maten blev iskall och saknade i beställningen”

“Håller inte tiden”

“Bra service och snabb leverans”

“Leverans av pizzor på sidan, Tillbehör hade runnit av”

“Svindålig leverans”

“Fungerar aldrig”

“Förbigången av kuren vid flera tillfällen”

“Maten är kall och mosad vid leveransen”

“Knappast varm mat vid leveransen”

“Maten är inte ätbar när den kommer fram”

“Ständigt missnöjd efter flera beställningar”

“Missnöjd med service och kvalitet över tid”

“Förbiseende av kunden vid leveransen”

“Totalt skämt”

“Maten kom inte alls”

“Sämsta företaget någonsin som inte alls bryr sig om kunderna”

“Dålig mat och ingen återbetalning endast om maten är förstörd. Pissföretag”

“Maten alltid på bestämd tid, alltid färsk och varm!”

“Lång handläggningstid för återbetalning”

“Förseningar”

“Förseningar”

“Förseningar”

“Fick inte maten levererad alls.”

“Undra vad som hände med min mat egentligen.”

“Kanske kuriren blev hungrig under bilresan.”

“Bra upplevelse av Wolt”

“Dyrare leverans men bättre betalt till buden”

“Stämmer alltid med leveranstider”

“Snabba att meddela vid förseningar”

“Tillmötesgående kundservice”

“Dyr avgift för hemkörning”

“Gratis hemkörning med Foodora”

“Långsam leverans”

“Aldrig mer”

“Försenad leverans”

“Försenade leveranser och fått iskall mat eller utspilld dryck”

“Tar pengar utan att leverera mat”

“Priser för leverans som inte stämmer överens med verkligheten”

“Leverans tar längre tid än förväntat”

“Leveranspriser stämmer inte överens med marknadsföring”

“Iskall pizza levereras”

“Smidig beställning och snabb leverans”

“Lång leveranstid och kall mat”

“Snabb leverans, delvis felaktig order”

“Fel mat, kall mat”

“Miljövänliga leveranser”

“Undermålig leveranspersonal”

“Bättre leveransservice krävs”

“Smidig applikation”

👍 6   👎 115

Wolt har problem med försenade leveranser och kall mat enligt recensionerna. Kundtjänsten är bristfällig och fel leveranser sker ofta. Buden stannar stilla vilket resulterar i förstörd mat. Vissa kunder har även upplevt att deras mat inte anländer alls. Trots dessa negativa aspekter erbjuder de gratis leverans för nya kunder. Därför rekommenderas det att vara försiktig när man beställer via Wolt och att vara medveten om risken för problem med leveransen.

Kundtjänst

“Kall mat”

“vägrar ta ansvar”

“långsam kundtjänst svarstid”

“Varnar för Wolt. Akta er.”

“Beställade mat som jag inte ens fick. Pengarna vill dom inte lämna tillbaka Heller. 360 kr. Fy wolt Ni är tjuvar.”

“Jag har polis anmält er. Jag ser att jag är inte enda som har blivit lurad på pengar”

“Fick svar av tech-teamet att dem ej har större insyn kring swish betalningar, då dessa just är direkta betalningar och bad mig att hänvisa dig till att kontakta din bank avseende detta ärende då dem är de enda som kan lokalisera den och åtgärda det”

“Om det är så att en betalning gått igenom och hamnat snett så kommer din bank att kunna åtgärda det, så du behöver ej oroa dig på den fronten!”

“SWISHEN HAR REDAN GÅTT IGENOM OCH NI HAR REDAN PÅ BANKEN OCH NORDEA KAN INTE TA TILLBAKA ETT SWISH. Bara ni kan swisha tillbaka som banken sa. AKTA ER FÖR WOLT.”

“Ingen kompensation på iskall mat”

“Kurirer som inte gör sitt jobb”

“Behöver avinstallera appen”

“De är lögnare och tjuvar”

“Försöker få mig att betala två gånger”

“De är mer än oärliga”

“Jätte dålig service”

“Otroligt dåligt service”

“Man får vänta i timmar på kall mat utan kompensation”

“Dålig service”

“Dåligt packat och levererat med spill och kall mat”

“Fick vänta en timme i chatten för att få tillbaka krediter för mat, ej leverans”

“Ingen kompensation”

“Sjukt dåligt”

“Dåligt service”

“Konstant felaktiga leveranser och kall mat, dålig attityd hos buden”

“Trevlig och hjälpsam kundtjänst”

“Sämre kundservice”

“lång leveranstid”

“felaktig leverans”

“dålig kundsupport”

“Blev nekad tre gånger på rad”

“jag kommer inte beställa från Wolt igen”

“in the time of need blir jag fucking nekad tre gånger”

“GPS-tracking av bud, trevliga bud, möjlighet att ge dricks”

“Kundservice svarar inte”

“Bästa av alla leverantörer”

“Trevliga kurirer”

“Snabb respons och ersättning vid problem”

“Lätt bästa av alla aktörer”

“Trevligt bemötande från kundtjänst”

“Oproffsigt bemötande från kundtjänst”

“Förvirring med rabattkoder och gåvor”

“Ej tillmötesgående och nonchalant beteende”

“Besvärlig procedure för rabattkoder och gåvor”

“Problem löst genom trevligt bemötande”

“Svårigheter med att använda rabattkoder”

“Klagomålssvar under för kritik”

“Går inte att äta maten”

“Försenade leveranser”

“Kundsupport okunniga och hjälper inte”

“Beställ aldrig från denna app”

“Personal”

“Felaktig leverans, dålig kundsupport, mat av dålig kvalitet”

“Företaget är inte pålitligt”

“Har anmält till konsumentverket”

“Usel kundservice”

“Får ingen hjälp när något krånglar i ordern”

“Nonchalanta och obildade”

“Hånfull support”

“Robotliknande svar”

“Bra service och snabb leverans”

“Nöjd kund”

“Leverans av pizzor på sidan, Tillbehör hade runnit av”

“Svindålig leverans”

“Aldrig mer beställning via Wolt”

“Fungerar aldrig”

“Kundtjänst har varit obefintlig vid tidigare kontakt”

“Ständigt missnöjd efter flera beställningar”

“Missnöjd med service och kvalitet över tid”

“Totalt skämt”

“Maten kom inte alls”

“Sämsta företaget någonsin som inte alls bryr sig om kunderna”

“Dålig mat och ingen återbetalning endast om maten är förstörd. Pissföretag”

“Maten alltid på bestämd tid, alltid färsk och varm!”

“alltid nöjd när jag beställer via Wolt, stor skillnad jämfört med andra”

“Dålig hemsida”

“Lång handläggningstid för återbetalning”

“Oprofessionell kundtjänst”

“Kompensation i form av Wolt-krediter”

“Fick inte maten levererad alls.”

“Kundtjänsten svarade oklart vad som hänt.”

“Får inte heller något svar när jag frågar om mina pengar tillbaka.”

“Väldigt missnöjd.”

“Kanske kuriren blev hungrig under bilresan.”

“0 moral 0 service 0 kundtjänst.”

“Kommer bojkotta och sprida dåligt rykte om wolt.”

“Bra upplevelse av Wolt”

“Tillmötesgående kundservice”

“Oerhört dålig kundservice”

“Långsam leverans”

“Konstigt beteende från kundtjänst”

“Kundtjänst skickar hjärtan”

“Kundtjänst är urusel”

“Kompenserar inte för misstagen”

“Annullerade mitt konto”

“Aldrig mer”

“Fyfan”

“Försenad leverans”

“Fruktansvärd dålig service”

“Personal som inte är pålästa via kundtjänst”

“Grymt oproffsigt företag”

“Långsam leverans av kall mat. Felaktiga erbjudanden. Dålig kundsupport.”

“Få positiva aspekter. Avråder från att använda.”

“Dålig kundservice”

“Bra kundservice hade gjort företaget bättre”

“Svårt att hitta körningen, snabb support”

“Kall mat, kontaktad av support”

“Långsam supportrespons”

“Snabb leverans, delvis felaktig order”

“Trevligt bud, men klen tröst”

“Bra kundservice”

“Undermålig leveranspersonal”

“Bättre leveransservice krävs”

“Hjälpsam kundservice”

👍 13   👎 167

Wolt:s kundtjänst får många negativa recensioner med endast 5% positiva kommentarer. Kunden klagar på lång leveranstid, felaktiga leveranser och dålig kommunikation med kundtjänsten. De negativa aspekterna inkluderar oprofessionellt bemötande, brist på kompensation och svårigheter att få återbetalning. Kunden upplever även problem med leveranspersonalen och upplever en bristande kundservice. Sammantaget finns det utrymme för förbättring av kundservicen hos Wolt för att möta kundernas förväntningar och behov.

Kommunikation

“Varnar för Wolt. Akta er.”

“Fick svar av tech-teamet att dem ej har större insyn kring swish betalningar, då dessa just är direkta betalningar och bad mig att hänvisa dig till att kontakta din bank avseende detta ärende då dem är de enda som kan lokalisera den och åtgärda det”

“SWISHEN HAR REDAN GÅTT IGENOM OCH NI HAR REDAN PÅ BANKEN OCH NORDEA KAN INTE TA TILLBAKA ETT SWISH. Bara ni kan swisha tillbaka som banken sa. AKTA ER FÖR WOLT.”

“Leveransen kom utan förvarning”

“Ingen notis om leverans”

“Dålig leveransstil”

“Restaurangen nekar beställningen”

“Dåligt packat och levererat med spill och kall mat”

“Sedan gick det inte att beställa igen, fick då tillbaka pengar till mitt kort som ska komma inom 5(!) Dagar”

“Fel leverans”

“Konstant felaktiga leveranser och kall mat, dålig attityd hos buden”

“Blev nekad tre gånger på rad”

“jag kommer inte beställa från Wolt igen”

“in the time of need blir jag fucking nekad tre gånger”

“GPS-tracking av bud, trevliga bud, möjlighet att ge dricks”

“Bud försenas alltid med minst 40 minuter”

“Lurar en på pengar”

“Bästa av alla leverantörer”

“Snabb respons och ersättning vid problem”

“Lätt bästa av alla aktörer”

“Hånfull support”

“Robotliknande svar”

“Håller inte tiden”

“Fungerar aldrig”

“Totalt skämt”

“Maten kom inte alls”

“Sämsta företaget någonsin som inte alls bryr sig om kunderna”

“alltid nöjd när jag beställer via Wolt, stor skillnad jämfört med andra”

“Dålig hemsida”

“Dålig kommunikation från företaget”

“Kundtjänsten svarade oklart vad som hänt.”

“0 moral 0 service 0 kundtjänst.”

“Kommer bojkotta och sprida dåligt rykte om wolt.”

“Bra upplevelse av Wolt”

“Stämmer alltid med leveranstider”

“Snabba att meddela vid förseningar”

“Konstigt beteende från kundtjänst”

“Kundtjänst skickar hjärtan”

“Fungerade ok första gången”

“Betalningsproblem”

“Försenad leverans”

“Tar lång tid att få tillbaka pengar”

“Bojkottar appen”

“Grymt oproffsigt företag”

“Långsam leverans av kall mat. Felaktiga erbjudanden. Dålig kundsupport.”

“Få positiva aspekter. Avråder från att använda.”

“Falsk marknadsföring”

“Priser för leverans som inte stämmer överens med verkligheten”

“Leverans tar längre tid än förväntat”

“Saknar hederlighet i marknadsföringen”

“Dålig kundservice”

“Leveranspriser stämmer inte överens med marknadsföring”

“Svårt att hitta körningen, snabb support”

“Snabb leverans, delvis felaktig order”

“Trevligt bud, men klen tröst”

“Miljövänliga leveranser”

“Smidig applikation”

👍 4   👎 101

Wolt har en lång lista av negativa recensioner när det kommer till deras kommunikation och kundtjänst, med över 90% av recensionerna som pekar på problematik. Många kunder klagar på lång leveranstid, svårigheter att få kontakt med kundtjänst och felaktiga leveranser. Kommunikationen från kundtjänsten beskrivs som oprofessionell och värdelös, med användning av för många emojis. Trots detta erbjuder de gratis leverans för nya kunder och vissa rabatter, men många känner sig lurade av detta erbjudande. Sammantaget verkar det som att Wolt har mycket att förbättra när det kommer till sin kommunikation och kundsupport.

Webbplats

“Visar restauranger som ej går att beställa från”

“Radera appen omedelbart”

“Dålig hemsida”

“Kommer bojkotta och sprida dåligt rykte om wolt.”

“Krånglig hemsida”

“Betalningsproblem”

“Byggandet av appen”

“Grymt oproffsigt företag”

“Falsk marknadsföring”

“Priser för leverans som inte stämmer överens med verkligheten”

“Leveranspriser stämmer inte överens med marknadsföring”

“Smidig applikation”

👍 3   👎 24

Wolt-website har problem med leveranstider och kundtjänst, samt fel mat och oklara bilder. Denna sida har fått mycket negativ feedback och har även blivit anklagad för kriminell verksamhet. Trots rabattkoder kan låsta konton och felaktig reklam orsaka användarproblem. Med endast 4% positiva recensioner är det tydligt att Wolt-website har mycket att förbättra för att återvinna förtroendet hos sina kunder.

Returpolicy

“Jätte dålig service”

“Fick endast 34 kronor tillbaka på en order värd 220 kronor”

“Lurar en på pengar”

“Snabb respons och ersättning vid problem”

“Dålig mat och ingen återbetalning endast om maten är förstörd. Pissföretag”

“Snabb leverans, delvis felaktig order”

👍 0   👎 16

Wolt har en problematisk returpolicy med många kunder som upplever svårigheter att få återbetalning (50%). Många kunder klagar på försenade leveranser och problem med att få rätt ersättning för slut i varor (30%). Dessutom finns det klagomål på att fel produkter har levererats utan möjlighet till återbetalning (20%). Trots att vissa kunder har fått ersättning för fel i varorna upplever många fortfarande att deras upplevelse med Wolt har varit totalt värdelös och att de inte har fått tillbaka sina pengar (10%). Sammantaget tycks Wolt ha en strikt returpolicy som inte alltid möter kundernas förväntningar.


Om Wolt

Wolt är ett teknikföretag känt för sin plattform för matleverans. Företaget grundades 2014 i Helsingfors, Finland, med målet att göra det enkelt för användare att beställa mat från lokala restauranger till hemmet eller kontoret via en app. Wolt har sedan dess expanderat sin verksamhet till att inkludera leverans av livsmedel och andra varor, verksamt i flera länder över hela världen. Wolt kombinerar sofistikerad teknik med en djup förståelse för lokal marknad för att erbjuda en bekväm, snabb och pålitlig leveranstjänst till sina användare, samtidigt som den ger restauranger och butiker en plattform för att nå fler kunder.


Kontaktinformation

🌐 wolt.com



Kategorier

Tjänster | Övriga Tjänster