Viagogo

24 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.4 för Viagogo kommer från 24 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Viagogo:

TrustPilot (24)

Helhetsbild : Oj då, biljettriskerna verkar vara större än nöjet!

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Viagogo är ett företag som erbjuder biljetter till olika evenemang, vilket kan vara bra när andra platser är slutsålda men har en hög risk för felaktiga biljetter och osäkerhet kring giltigheten (33%). Leveranstiderna kan vara snabba för vissa evenemang, men det finns risk för ogiltiga (11%) eller falska (6%) biljetter (22%). Kundservicen får blandade omdömen med problem att kontakta företaget och bedrägligt beteende (70%). Kommunikationen är otydlig (80%) och webbplatsen har problem med navigering och falsk marknadsföring (20%). Returpolicyn är också blandad med problem att få pengarna tillbaka (27%). Sammantaget är Viagogo en ovisst företag med hög risk för felaktiga biljetter, bristfällig kundservice och kommunikation, samt problematisk returpolicy.

Produkt : Fantastiska platser, men med risk för snubbeltrådar!

“Biljetterna hamnade 15 rader bakåt trots vald plats”

“Allt återbetalat”

“Felaktiga biljetter”

“Inga biljetter”

“Problem med biljetterna”

“Felaktiga biljetter skickade”

“Företaget verkar köpa sig bästa plats vid sökande av biljetter”

“Bluffföretag”

“LURENDREJARE”

“SKAMMAD PÅ BILJETTER”

“Fel platser på arenan”

“Biljetter högt upp från scenen”

“Endast halvt utsålt”

“Rena pirater”

“Biljetterna funkade inte och hade andra namn”

“Så KÖP INTE biljetter här. Jag lär ju inte få några.”

“Nu köper jag nya å kastar 2500 i sjön!!”

“Biljetter saknas, Ingen återbetalning trots löfte, Svår kommunikation, Långsamma svar”

“Allt gick felfritt”

“Biljetten var äkta trots att det var en andrahandssajt”

“Dyrare biljetter än förväntat”

“Felaktiga namn på biljetterna”

“Upptäckte att Viagogo sålde biljetter till en falsk föreställning.”

“Biljetterna ändrades utan förvarning till kvällsföreställningen.”

“Hotellkostnad tillkom på grund av ändringen.”

“Biljetten var i ett annat namn.”

“Inga biljetter trots betalning”

“Festivalen släppte inte biljetterna ännu”

“Biljetter blev inställda pga Corona viruset”

“Fick inte ut biljetterna vi hoppades på”

👍 28   👎 144

Viagogo erbjuder bra och dyra biljetter till olika evenemang, vilket gör det lätt att hitta biljetter när allt annat är slutsålt. Du kan få fantastiska platser till evenemang som Coldplay, men det finns risk för felaktiga biljetter och osäkerhet kring giltigheten. Betalningen kan vara hög och det är svårt att få återbetalning vid problem med biljetterna. (33%)

Leverans : Biljettkaos och stress, är det värt det?

“Biljetterna hamnade 15 rader bakåt trots vald plats”

“Biljetterna kom dagen innan med hot om väntetid”

“Problem med biljetterna”

“Fel platser på arenan”

“Kort betänketid”

“Biljetter saknas, Ingen återbetalning trots löfte, Svår kommunikation, Långsamma svar”

“Allt gick felfritt”

“Dyrare biljetter än förväntat”

“Hög serviceavgift”

“Inga biljetter trots betalning”

“Fick inte ut biljetterna vi hoppades på”

👍 17   👎 67

Viagogo har snabba leveranstider (7%) för vissa evenemang, men det kan finnas problem med ogiltiga (11%) eller falska (6%) biljetter och felaktiga platser (5%). Kundservicen är ibland långsam (5%) och kommunikationen (4%) otydlig. Trots detta kan vissa användare få sina biljetter som utlovat (5%) med en bra platsupplevelse (4%). Det finns också en risk för höga priser (7%) och bristande återbetalningspolicyer (4%). Sammantaget finns det en ovisshet (4%) kring Viagogos biljettservice som kan resultera i stress (3%) och besvär för kunderna.

Kundtjänst : Oj, vilken blandad upplevelse!

“Många negativa fall på ARN”

“Avrådes att köpa på egen risk”

“Bra kundservice”

“Dålig kundservice”

“Ingen ansvarstagande från företaget”

“Svårt att få kontakt med företaget”

“VÄGRADE GE MIG PENGARNA TILLBAKA”

“Fruktansvärt bolag”

“Missnöjd son”

“Dålig upplevelse”

“Bluff-företag”

“Stress när du beställer biljetter”

“bondfångeri”

“anmäla företaget till KO”

“stoppas”

“seriösa biljettföretagen”

“Fruktansvärt”

“Blufföretag”

“Dom lurar dig på ett otäck sätt”

“Bluff sida”

“Bluffföretag!”

“där satt en tjej å typ läste innantill .....som svar på mina frågor!!”

“Biljetter saknas, Ingen återbetalning trots löfte, Svår kommunikation, Långsamma svar”

“Allt gick felfritt”

“Bra kommunikation med Ticketmaster”

“Dyrare biljetter än förväntat”

“Ingen återbetalning”

“Kundtjänst kunde inte förklara ändringen.”

“De erbjöd att sälja biljetterna via Viagogo trots låga odds.”

“Inga biljetter trots betalning”

“Fick tillbaka pengarna genom att kontakta banken”

“Lurar kunder på stora pengar”

“Misstänkt bluff företag”

👍 21   👎 136

Viagogo har enligt recensionerna blandade omdömen när det gäller deras kundtjänst. Många kunder påpekar problem med att få kontakt med företaget och beskriver det som bedrägligt och lurendrejeri (70%). Vissa har dock haft positiva erfarenheter och uppskattat den bra hjälpen de fick av personalen (30%). Sammantaget verkar det finnas en stor osäkerhet och brister i kommunikationen (80%).

Kommunikation : Snabba biljetter, men kommunikation som lämnar mycket att önska!

“Biljetterna hamnade 15 rader bakåt trots vald plats”

“Biljetterna kom dagen innan med hot om väntetid”

“Företaget verkar köpa sig bästa plats vid sökande av biljetter”

“Påstår att ett fåtal biljetter finns kvar för att stressa till köp”

“FELAKTIG INFORMATION”

“Fruktansvärt bolag”

“Dålig kommunikation angående återbetalning”

“Fel tid och fel platser”

“Fel information om tidpunkt”

“Angav att det var få biljetter kvar”

“Då är det plötsligt för en biljett”

“Nedräkningsklockan meddelar att det bara några sekunder kvar att bestämma sig”

“Biljetterna funkade inte och hade andra namn”

“där satt en tjej å typ läste innantill .....som svar på mina frågor!!”

“Biljetter saknas, Ingen återbetalning trots löfte, Svår kommunikation, Långsamma svar”

“Allt gick felfritt”

“Bra kommunikation med Ticketmaster”

“Felaktiga namn på biljetterna”

“Eftermiddagsföreställning blev till kl. 21.”

“Upptäckte att Viagogo sålde biljetter till en falsk föreställning.”

“Biljetterna ändrades utan förvarning till kvällsföreställningen.”

“Kundtjänst kunde inte förklara ändringen.”

“Festivalen släppte inte biljetterna ännu”

“Biljetter blev inställda pga Corona viruset”

👍 17   👎 122

Viagogos kommunikation får både positiva och negativa omdömen från kunder. Positiva aspekter inkluderar snabb leverans av biljetter till evenemang som JVM (15%) och bra hjälp från personalen (10%). Å andra sidan, negativa aspekter inkluderar otydlig kommunikation kring platser (20%), svårigheter att få kontakt med företaget (25%), och osäkerhet kring inträde (5%). Det verkar också finnas problem med falsk marknadsföring (10%) och bedrägligt beteende från företaget (10%). Sammantaget kan Viagogo erbjuda snabba biljetter, men bristfällig kommunikation och pålitlighet kan vara ett problem för vissa kunder.

Webbplats : Oj då, kanske bäst att hålla sig borta!

“FELAKTIG INFORMATION”

“Fruktansvärt bolag”

“Stress när du beställer biljetter”

“Blufföretag”

“Nedräkningsklockan meddelar att det bara några sekunder kvar att bestämma sig”

“Bluff sida”

“Biljetten var äkta trots att det var en andrahandssajt”

“Eftermiddagsföreställning blev till kl. 21.”

👍 6   👎 38

Viagogo har problem med hemsidan (20%), erbjuder otydlig webbplatsnavigering (10%) och missledande information om biljetternas ursprung (15%). Trots detta kan det vara bra för sistaminutenköp (5%), men köpare varnar för bedrägligt beteende (10%) och lurendrejande företag (10%). Det finns även problem med återbetalningar (5%), stress vid beställning (5%) och falsk marknadsföring (5%). Det är bäst att använda andra hemsidor för att undvika obehagliga överraskningar med Viagogo. (10%)

Returpolicy : Oj då, returpolicyn är en riktig lyckoträff med inslag av kaos!

“Bluff med återbetalning av biljetter”

“Allt återbetalat”

“VÄGRADE GE MIG PENGARNA TILLBAKA”

“Fruktansvärt bolag”

“Mycket lång process för återbetalning”

“Dålig kommunikation angående återbetalning”

“Begärt återbetalning”

“Får aldrig pengar tillbaka”

“Biljetterna funkade inte och hade andra namn”

“Glad över att chansa och få en underbar kväll”

“Ingen återbetalning”

“Eftermiddagsföreställning blev till kl. 21.”

“Biljetterna ändrades utan förvarning till kvällsföreställningen.”

👍 10   👎 39

Viagogo:s returpolicy har både positiva och negativa aspekter enligt recensionerna. Flera kunder har haft problem med att få tillbaka sina pengar (27%), eller fått fel biljetter och inte blivit återbetalade (14%). Vissa har också haft svårt att sälja vidare biljetterna eller blivit lurade på återbetalningen (9%). Å andra sidan har vissa kunder fått sina pengar tillbaka snabbt och utan problem (5%), samt fått hjälp när de hotat med polisanmälan (3%). Kunden kan inte ångra köpet och få återbetalning (3%), vilket kan vara en nackdel för vissa. Sammantaget verkar Viagogo:s returpolicy vara blandad och kan vara en riskfylld upplevelse för vissa kunder.


Om Viagogo

Viagogo är en internationell webbplats för köp och försäljning av biljetter till liveevenemang. Företaget grundades år 2006 av Eric Baker, som även var medgrundare till den liknande tjänsten StubHub. Viagogo fungerar som en andrahandsmarknad där användare kan köpa och sälja biljetter till konserter, sportevenemang, teaterföreställningar och andra liveevenemang. Plattformen möjliggör en säker handel genom att agera mellanhand mellan köpare och säljare, vilket innebär att köparen inte betalar direkt till säljaren utan till Viagogo som sedan släpper pengarna till säljaren först efter att evenemanget har ägt rum. Denna modell bidrar till att minska risken för bedrägerier. Sedan starten har Viagogo utvidgat sin verksamhet globalt och erbjuder sina tjänster i flera länder runt om i världen.


Kontaktinformation

🌐 viagogo.com



Kategorier

Semestrar & Resor | Dags- & Kvällsaktiviteter