Storytel

8 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2 för Storytel kommer från 8 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Storytel:

TrustPilot (8)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Storytel erbjuder ett brett urval av böcker i ljud- och e-boksformat (70%) vilket är uppskattat av användare. Trots detta har produkten Storytel Reader fått kritik för låg kvalitet och bristande wifi-uppkoppling (40%) vilket kan vara frustrerande för vissa kunder. Kundtjänsten har delade åsikter och behöver förbättras för att bättre möta kundernas behov (60%). Kommunikationen kan också vara bristfällig med problem med uppsägning av abonnemang och prishöjningar utan varning (65%). Trots vissa utmaningar finns det fördelar som integrering med Sonos och flexibilitet att pausa abonnemanget (100%). Sammantaget behöver Storytel förbättra produktkvaliteten, kundtjänsten och kommunikationen för att fortsätta erbjuda en god användarupplevelse. (65%)

Produkt

“bra betalning”

“betalar lön i tid”

“Bra produktkvalitet”

“Opålitlig / oartig kundservice”

“Otydlig prissättning, vägran att ge återbetalning”

“Etiskt utmanad”

“Me han cobrado y nunca pude usar la app.”

“Cobraron la cuota pero no tuve acceso a la app.”

👍 77   👎 156

Storytel erbjuder ett brett utbud av böcker både i ljud- och e-boksformat (70%). Dock har produkten, Storytel reader, fått kritik för att ha låg kvalitet och gå sönder snabbt (40%). Många användare har också klagat på dålig sökfunktion och problem med wifi-uppkoppling (60%). Trots detta finns det användare som älskar appen och uppskattar det varierade utbudet av genrer (80%). Sammanfattningsvis erbjuder Storytel en bra servicetjänst för bokälskare, men kan förbättra kvaliteten på sin läsplatta och tekniska funktioner.

“bra betalning”

👍 6   👎 29

Delivery of Storytel har en gratis provperiod som övergår till abonnemang om ej uppsägning, vilket kan vara en nackdel för vissa kunder (39%). Skärmen på Storytel reader är extremt känslig och går sönder lätt, även vid varsam hantering, vilket kan vara frustrerande för användare (61%). Tjänsten erbjuder dock ett väldigt bra utbud med böcker på svenska i både ljud- och e-boksformat, vilket kan vara en fördel för bokälskare (83%). Möjligheten att pausa abonnemanget ger också en viss flexibilitet för användarna (17%). Det är dock viktigt att notera att tjänsten tar betalt långt efter att man har sagt upp den, vilket kan vara en överraskning för vissa kunder (44%).

Kundtjänst

“Missledande marknadsföring”

“Otrevlig kundsupport”

“Kundsupport lovar lösning utan att leverera”

“Slutade aldrig med ursäkter”

“Kundskydd behöver agera mot missledande marknadsföring”

“Sämre kundservice”

“Opålitlig / oartig kundservice”

“meget dårlig support”

“Etiskt utmanad”

“No pude darme de baja a pesar de intentarlo.”

👍 21   👎 105

Storytels kundtjänst har delade åsikter enligt recensionerna. Många känner sig besvikna och irriterade över den otrevliga och nonchalanta attityden hos kundtjänstens robotar. En del klagar på upprepade försök utan svar och brist på telefonstöd. Dock finns det även positiva recensioner med beröm för flexibilitet att pausa abonnemanget och informativ service. Sammantaget verkar det vara en kundtjänst som behöver förbättras för att bättre möta kundernas behov. (60%)

Kommunikation

“Brister i kommunikationen”

“Opålitlig / oartig kundservice”

“Etiskt utmanad”

👍 23   👎 55

Storytels kommunikation har fått blandade recensioner. Samtidigt som vissa uppskattar tjänstens utbud och användarvänlighet, klagar många på problem med abonnemangsuppsägning och prishöjningar utan varningstext. Det verkar även finnas brister i kundtjänsten, med nedlagt telefonstöd och dålig respons på klagomål. Trots vissa positiva aspekter såsom integrering med Sonos och ett brett urval av böcker, finns det tydliga förbättringsområden när det gäller kommunikationen och kundhanteringen hos Storytel. (65%)

Webbplats

“Opålitlig / oartig kundservice”

👍 4   👎 13

Website of Storytel har en bra integration med Sonos (100%), vilket underlättar för användare som vill använda olika enheter. Tyvärr har webbplatsen stora problem med att koppla upp sig mot wifi (100%), vilket kan försvåra användarupplevelsen. Listorna av böcker går inte att skrolla i (100%), vilket kan göra det svårt att hitta önskade böcker. Trots dessa problem verkar vissa användare älska Storytel (100%) och uppskattar läsplattan för dess smidighet och komfort (100%). Det verkar också finnas vissa problem med betalningar och avslut av abonnemang, då en del användare har fått fortsätta betala trots uppsägning (100%) och inte fått bekräftelse via mail (100%). Sammantaget verkar det finnas en del utmaningar med webbplatsen, men även många fördelar som uppskattas av användarna.

Returpolicy

👍 1   👎 10

Storytel's return policy has some pros and cons. On the positive side, there is flexibility to pause the subscription and exchanges are allowed. However, the warranty does not cover screen damage, which is a common issue with Storytel devices. Additionally, customers may still be required to pay for the subscription even after cancellation and must show confirmation of cancellation to receive a refund. Overall, Storytel's return policy has some limitations when it comes to screen damage coverage and reimbursement processes. (60%)

Om Storytel

Storytel är ett svenskt företag som erbjuder en abonnemangstjänst för ljudböcker och e-böcker. Företaget grundades 2005 av Jonas Tellander och Jon Hauksson. Genom sin tjänst tillåter Storytel användare att lyssna på och läsa ett obegränsat antal böcker mot en månatlig avgift. Storytel har sedan starten expanderat sin verksamhet internationellt och erbjuder nu sitt bibliotek av ljudböcker och e-böcker på flera olika språk till användare över hela världen.

Kontaktinformation

Kategorier

Tjänster | Postningstjänster