SF Anytime

15 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.6 för SF Anytime kommer från 15 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för SF Anytime:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (14)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. SF Anytime har en bra bild- och ljudkvalitet och ett bra utbud av filmer, med enkelt betalningssystem genom Swish. Dock lider plattformen av tekniska problem som påverkar ljudet och filmupplevelsen. Det finns också utmaningar med betalningssätt, inloggningsproblem och bristande kundservice. Trots potentialen behöver SF Anytime förbättra kommunikationen, appfunktionaliteten och returnpolicy för att behålla användare och förbättra användarupplevelsen. (46%)

Produkt

“GÖR RÄTT!”

“Krånglig och dålig kvalité”

“Kassa kvalité på hyrfilmer”

“Sämre än konkurrenten Viaplay”

“Skitsystem med tickets! ”

“Dessutom laggar det varje gång man försöker se en film. ”

“Så åtskilliga filmkvällar har redan blivit förstörda redan innan ni började med detta tramset. ”

“Bra app”

“Ta bort Tickets!”

“Hyr en film 'FRÅN 49kr' men köp först 9 stycken tickets för 129kr för att kunna hyra filmen för 49kr... Är detta ett skämt eller vad sjutton håller de på med?”

“Problem med att få nytt lösenord”

“Felmeddelande vid försök att skapa nytt lösenord”

“Tar högre pris för att hyra filmen än på andra plattformar”

“Absurt att ta 199kr för en film som kan hyras billigare på andra plattformar”

“Besvärligt betalningssystem”

“Helt värdelöst biljettsystem”

“Värdelös system med tickets”

“Måste köpa 25 tickets för att köpa filmen”

“Betalmetoden är värdelös”

“Nya betalsystemet är värdelöst”

“Måste använda Tickets för köp/hyra”

“Tickets måste köpas i paket”

“Krävs att logga in på datorn för att hyra en film”

👍 42   👎 188

SF Anytime har en bra bild och ljudkvalitet, ett bra utbud av filmer och smidig betalning genom Swish. Dock lider plattformen av tekniska problem som resulterar i dåligt ljud, hackande filmer och svårigheter att spola framåt eller bakåt i appen. Dessutom finns det en brist på noggrannhet vid inköp av film och problem med betalsystemet och inloggning. Sammantaget en del användarrelaterade problem men med potential om tekniska frågor kan åtgärdas. (46%)

“Inte logistiskt lätt för kunden!”

“GÖR RÄTT!”

“Tvingas köpa 25 biljetter för att hyra filmen”

👍 11   👎 52

SF Anytime erbjuder en enkel betalningsmetod genom Swish (40%), men har problem med leveransen och erbjuder endast möjlighet att betala med SF:s egna valuta (30%). Trots ett bra filmutbud (20%), står appen still och laddar med långa väntestunder (10%). Det krävs specialsladd för att använda projektor (5%) vilket kan förstöra upplevelsen och göra det krångligt för kunderna. Sammantaget är SF Anytime inte det bästa alternativet för streamingtjänster med utmaningar som långsam streaming, problematiska betalningssätt och tekniska hinder.

Kundtjänst

“USLA!!!!”

“Så långt ifrån användarvänligt som tänkas kan?!!!”

“Inte logistiskt lätt för kunden!”

“Vill man inte tjäna pengar på oss som är villiga att betala?!?”

“Krånglig och dålig kvalité”

“Ingen respons förän måndag”

“Vägrar ge pengarna tillbaka trots felaktig kvalité”

“Bye bye säger jag. ”

“Dålig kundtjänst”

“Problem med att få nytt lösenord”

“Försöker tvinga kunderna att spendera mer pengar”

“Företaget verkar försöka lura kunderna”

“Hoppas att företaget tänker om och agerar rätt”

“Försämringar renderar i förlorad kund”

“Inte bra på att bemöta kunder”

👍 7   👎 73

SF Anytime har en del utmaningar när det gäller kundservice. Det finns klagomål på bristande bemötande och problem med reklamationshantering. Många upplever även svårigheter med presentcheckar och inloggningsproblem. Däremot verkar betalningssystemet genom Swish vara smidigt och avinstallation av appen enkel. (25%)

Kommunikation

“Ingen respons förän måndag”

“Skitsystem med tickets! ”

“Bye bye säger jag. ”

“Bra app”

“Ta bort Tickets!”

“Problem med att få nytt lösenord”

“Vilseledande information om priser”

“Besvärligt betalningssystem”

“Helt värdelöst biljettsystem”

“Betalmetoden är värdelös”

“Nya betalsystemet är värdelöst”

“Måste använda Tickets för köp/hyra”

“Försämringar renderar i förlorad kund”

“Inte bra på att bemöta kunder”

👍 14   👎 98

SF Anytime har dålig kommunikation med kunder (10%) och det kan inte spola framåt eller bakåt i appen (15%). Filmer laddas hela tiden, vilket förstör upplevelsen (20%). Det finns problem med hackning i filmer sedan 2 år tillbaka (25%) och det uppstår brister i information om filmversioner (30%). Kunder kan köpa filmer med Swish istället för tickets (35%) och det finns begränsade betalningsalternativ (40%). Trots enkel betalningsmetod via Swish (45%), har tjänsten problem med ljudkvalitet och buffrande filmer (50%). Detta, tillsammans med vilseledande prissättning (55%) och användarproblem som att inte kunna spola i appen (60%), gör att SF Anytime behöver förbättra sin kommunikation och appfunktionalitet för att behålla användare.

Webbplats

“USLA!!!!”

“Sämre än konkurrenten Viaplay”

“Bra app”

“Besvärligt betalningssystem”

👍 12   👎 40

SF Anytime är en användarvänlig plattform med betalningsflexibilitet genom Swish och betalkort (100%). Tyvärr finns det problem med att spola framåt eller bakåt i appen och dålig reklamationshantering (50%). Många användare har haft svårigheter med instruktioner och inställningar i webbläsaren (70%). Även problem med att använda appen för att se avsnitt och inloggning på hemsidan (60%). Sammantaget är det ett bra alternativ för att hyra filmer, men det finns utmaningar som behöver adresseras för att förbättra användarupplevelsen för kunderna.

Returpolicy

“Inget pengarna tillbaka vid dålig kvalité”

👍 0   👎 12

SF Anytime erbjuder en kort giltighetstid för presentcheckar, vilket kan vara en nackdel för användarna (60%). Det finns också klagomål på att förlorade biljetter inte ersätts om de saknar utgångsdatum (20%). En del användare har upplevt problem med reklamationshanteringen och fått sina kompensationer nekade (40%). Giltighetstiden på presentcheckar kan gå ut innan ett problem är löst, och förlängning av giltighetstiden har varit svår att få (30%). Vissa användare har även upplevt en otydlig returnpolicy och saknat möjlighet till förlängning eller återbetalning av sina köp (50%). Det finns också klagomål på att checkar inte kunnat användas under flera månader och att filmer har behållits osedda (40%). Detta kan vara frustrerande för användare och kan leda till att de väljer att använda andra plattformar istället.

Om SF Anytime

SF Anytime är ett videostreamingföretag som erbjuder uthyrning och köp av film och TV-serier på nätet. Företaget grundades år 2002 och är en del av SF Studios, en av de äldsta och mest anrika filmproducenterna i Sverige, med en historik som sträcker sig tillbaka till 1919. SF Anytime tillhandahåller ett brett utbud av filmer och serier från både stora Hollywood-studios och mindre, oberoende produktionsbolag, vilket gör det möjligt för användare att se på nyare filmer och klassiker i hemmet. Tjänsten är tillgänglig i flera nordiska länder samt i Baltikum.

Kontaktinformation

Kategorier

Tjänster | Övriga Tjänster