Boxer

25 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.4 för Boxer kommer från 25 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Boxer:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (24)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Boxer har en pålitlig produkt men har blandade recensioner gällande internetanslutning och kommunikation, med vissa kunder som upplever problem med stabiliteten. Prissättningen och faktureringsprocessen kan vara negativ enligt vissa kunder. Kundtjänsten har haft problem med långa kötider och bristande support, vilket kan resultera i risk för kundförluster. Webbplatsen erbjuder vissa fördelar som kostnadsfri e-faktura men brister i tydlig information och hantering av abonnemang online. Returnpolicyen kan vara problematisk för vissa kunder på grund av lång bindningstid och fakturaproblem efter returnering. Sammantaget behöver Boxer förbättra sin kommunikation, kundtjänst och webbplats för att öka kundnöjdheten. (63%)

Produkt

“Fryser bilden flera gånger om dagen”

“Lurar kunderna”

“Svajig och usel internettjänst som försvinner regelbundet”

“strular ofta”

“Dåligt nät”

“Vill att man köper en router för 1200 kr”

“Måste köpa router även om man varit medlem i 3 år”

“Kunden kan missa att betala fakturor”

“Skumt företag”

“Bild som pixlar, kanaler försvinner”

“Inget ansvar för utlovade produkter som inte levereras”

“Inget ansvar för utlovat programutbud”

“Inget ansvar som tjänstemän”

“Driftstörningar och ingen rimlig kompensation”

“Uselt företag”

“Inga bra omdömen”

“Aldrig mer Boxer”

“Hårdvara av låg kvalitet”

“störande lagg varje kväll”

“kanaler funkar bra på internet men inte på boxer”

“problem med bredband enligt support”

“Helt värdelös TV-leverantör”

“Boxer play fungerar inte med proxy eller VPN”

“30% av kanalerna är ur funktion”

“Reklamen kräver omstart av TV”

“Störningar vid 22 och 02-tiden”

“Tv fungerade inte utan uppkoppling.”

👍 21   👎 81

Boxer är en produkt som har blandade recensioner. Enligt recensionerna har Boxer en del problem med internetanslutning och stability, med vissa kunder som upplever låg internet hastighet och kass internetanslutning. Dock har vissa kunder haft en bra och pålitlig produkt utan problem. Kommunikationen från företaget verkar vara bristfällig enligt vissa recensioner. Prissättningen och faktureringsprocessen upplevs också som negativ av vissa kunder. Överlag verkar det finnas mycket utrymme för förbättring, men det finns också nöjda kunder som har haft en positiv upplevelse med Boxer. (60%)

Leverans

“Kasst kundservice”

“Sämsta kundsupport någonsin!”

“Måste köpa router även om man varit medlem i 3 år”

“Har varit utan bredband i ca 5 veckor”

“Inget händer trots överlämning till fiber ägare”

“Långsam process utan resultat”

“Boxer skickar påminnelsefaktura eller inkasso istället för att påminna via mail”

“Bild som pixlar, kanaler försvinner”

“Inget ansvar för utlovade produkter som inte levereras”

“Fakturaavgift 2023”

“Skickar fortfarande pappersfaktura trots tidigare e-faktura”

“Faktura avgiften kostar 45 kr och betalning av avi kostar mer än 45 kr. Rekommenderar inte BOXER”

“Många avbrott”

“Långvariga avbrott”

“Svårt att byta leverantör”

“Fakturering via brev istället för digitalt”

“Ingen möjlighet att ta bort pappersfaktura”

“Uselt företag”

“störande lagg varje kväll”

“kanaler funkar bra på internet men inte på boxer”

“Helt värdelös TV-leverantör”

“30% av kanalerna är ur funktion”

“Störningar vid 22 och 02-tiden”

“Tv fungerade inte utan uppkoppling.”

👍 9   👎 40

Boxer har haft problem med fakturering och leverans, vilket resulterat i förvirring och frustration hos kunderna. Många har haft problem med sina fakturor och leveranser av produkter, samtidigt som vissa har haft problem med tjänsterna som erbjuds. Dock har vissa kunder upplevt snabba leveranser och bra fungerande tjänster, vilket visar på en blandad upplevelse bland användarna. (40%)

Kundtjänst

“Hopplösa att få kontakt med”

“Väntetid ca 1 timma”

“Kan inte sköta abonnemang från hemsidan”

“Otrevlig kundservice vid uppsägning”

“Lurar kunderna”

“Ingen hjälp från kundtjänst trots lång väntetid”

“Svårt att avsluta abonnemanget”

“Kasst kundservice”

“Sämsta kundsupport någonsin!”

“strular ofta”

“kundservice svarar inte i telefon”

“lång väntetid i telefonkö”

“Dåligt nät”

“Kundservice svarar inte så ofta”

“Måste ringa flera gånger”

“Ointresserade av att lösa problem”

“Ingen uppföljning om ärender”

“Ingen lösning efter flera kontakter med supporten”

“Långsam process utan resultat”

“Brist på engagemang och action”

“Kundens behov ignoreras”

“Lugn, trevlig och sansad kundservicepersonal”

“Wiggo löste problemet och fick oss att känna oss nöjda”

“Effektivt och professionellt bemötande från kundservice”

“Kunden kan missa att betala fakturor”

“Boxer skickar påminnelsefaktura eller inkasso istället för att påminna via mail”

“Helt otroligt dålig kundtjänst”

“Ingen hjälp alls”

“Tröttar ut folk”

“Bild som pixlar, kanaler försvinner”

“Samma dåliga ursäkter från supporten”

“För j..ligt att köpa en tjänst som inte håller vad den lovar”

“Måste betala trots dålig kvalitet”

“Oseriöst beteende”

“Kundservice är som Erdogan”

“Inget ansvar som tjänstemän”

“Obefintlig kundservice”

“Ingen kontakt möjligt under helgen”

“Faktura avgiften kostar 45 kr och betalning av avi kostar mer än 45 kr. Rekommenderar inte BOXER”

“Många avbrott”

“Långvariga avbrott”

“Svårt att byta leverantör”

“Inkompetenta”

“Rekommenderar inte”

“Driftstörningar och ingen rimlig kompensation”

“Får ingen rimlig kompensation utan de försöker till och med sälja på mig ett dyrt mobilabonnemang när jag ringer dem”

“Uselt företag”

“Aldrig mer Boxer”

“Långa väntetider i kundtjänst”

“Snabb kundtjänst för nya kunder”

“problem med bredband enligt support”

“lång tid till support”

“Helt värdelös TV-leverantör”

“Kompensation på 56 kr för nästa faktura.”

“Vänlig support.”

“Lång väntetid i kö och samtal.”

“Hjärtklappning och dåligt humör.”

“Fler problem förväntas i framtiden.”

👍 25   👎 179

Boxers kundtjänst har blandade recensioner, med många kunder som klagar på långa kötider och svårigheter att få hjälp (75%). Vissa anger även otreffligt bemötande och bristande support (20%). Dock finns det också kunder som inte haft några problem och haft långa kundrelationer med företaget (5%). Trots detta finns det en risk för kundförluster på grund av den dåliga kundservicen och höga priserna (15%). Sammantaget verkar Boxer behöva förbättra sitt bemötande och kundservice för att undvika att förlora fler kunder.

Kommunikation

“Hopplösa att få kontakt med”

“Väntetid ca 1 timma”

“Kan inte sköta abonnemang från hemsidan”

“Höjer priserna utan varning”

“Svajig och usel internettjänst som försvinner regelbundet”

“Ingen information om driftstörningar i området”

“Kasst kundservice”

“Sämsta kundsupport någonsin!”

“strular ofta”

“kundservice svarar inte i telefon”

“lång väntetid i telefonkö”

“Dåligt nät”

“Kundservice svarar inte så ofta”

“Ointresserade av att lösa problem”

“Har varit utan bredband i ca 5 veckor”

“Ingen uppföljning om ärender”

“Ingen lösning efter flera kontakter med supporten”

“Inget händer trots överlämning till fiber ägare”

“Brist på engagemang och action”

“Kundens behov ignoreras”

“Kunden kan missa att betala fakturor”

“Helt otroligt dålig kundtjänst”

“Bild som pixlar, kanaler försvinner”

“Samma dåliga ursäkter från supporten”

“Kundservice är som Erdogan”

“Inget ansvar som tjänstemän”

“Fakturaavgift 2023”

“Skickar fortfarande pappersfaktura trots tidigare e-faktura”

“Saknar tydlig information om betalsätt och aktivering av e-faktura”

“Obefintlig kundservice”

“Ingen kontakt möjligt under helgen”

“Faktura avgiften kostar 45 kr och betalning av avi kostar mer än 45 kr. Rekommenderar inte BOXER”

“Många avbrott”

“Långvariga avbrott”

“Svårt att byta leverantör”

“Fakturering via brev istället för digitalt”

“Extra kostnader för E-faktura efter första betalningen”

“Driftstörningar och ingen rimlig kompensation”

“störande lagg varje kväll”

“kanaler funkar bra på internet men inte på boxer”

“problem med bredband enligt support”

“Boxer play fungerar inte med proxy eller VPN”

“Reklamen kräver omstart av TV”

“Störningar vid 22 och 02-tiden”

“Tv fungerade inte utan uppkoppling.”

“Hjärtklappning och dåligt humör.”

“Fler problem förväntas i framtiden.”

👍 19   👎 109

Boxer har en pålitlig produkt men kommunikationen med kunderna lämnar mycket övrigt att önska. Trots att vissa inte har haft några problem med fakturor eller tjänster, verkar det vara vanligt med problem med support, långa telefonköer, bristande information om prishöjningar och svårigheter att kommunicera med företaget. Även höjda priser utan avisering och problem med laggande internet gör att många kunder upplever Boxer som oseriöst och otillgängligt. (73%)

Webbplats

“Kan inte sköta abonnemang från hemsidan”

“Svajig och usel internettjänst som försvinner regelbundet”

“Fakturaavgift 2023”

“Saknar tydlig information om betalsätt och aktivering av e-faktura”

“Svårt att ändra faktureringsmetod online”

“Boxer play fungerar inte med proxy eller VPN”

👍 7   👎 18

Boxers webbplats erbjuder kostnadsfri e-faktura genom banken (100%), men saknar tydlig information om betalsätt och aktivering av e-faktura (75%). Det finns svårigheter att säga upp abonnemanget online (75%) och att administrera abonnemanget online (50%). Trots detta har webbplatsen fungerat utan problem (100%) och har fungerat bra under alla år enligt vissa användare (100%). Det finns dock klagomål om att det är hopplöst att få kontakt med supporten (25%) och att Boxer har höjt priserna samtidigt som bredbandet fungerar dåligt (25%). Möjligheten att sköta abonnemang online har tagits bort (0%) och det har strulat sedan Tele 2 blandat sig in (25%). Sammantaget verkar Boxers webbplats ha vissa fördelar, men det finns utrymme för förbättringar när det gäller användarvänlighet och kundsupport.

Returpolicy

“Svårt att avsluta abonnemanget”

“Måste köpa router även om man varit medlem i 3 år”

👍 3   👎 15

Boxers returnpolicy erbjuder lång bindningstid med full betalning som gäller, vilket kan vara problematiskt för kunder som är missnöjda med tjänsten. Fakturor fortsätter tydligen att skickas även efter returnering, vilket resulterar i oönskade inkassokrav. Trots besvikelse från vissa kunder, har företaget fungerat bra under alla år enligt vissa recensioner. Sammantaget kan Boxers returnpolicy betraktas som problematisk för vissa kunder (50%).


Om Boxer

Boxer är ett företag som marknadsför, distribuerar och administrerar TV-kanaler samt sänder abonnemang-TV till kunder i Sverige. Under 2016 gick företaget med i Com Hem Group och sedan 2018 ingår Boxer i Tele2 koncernen. Boxer erbjuder ett sortiment av 70 kanaler, varav vissa är okodade och fria att ta emot utan abonnemang. Företaget erbjuder TV-abonnemang samt bredbandstjänster som kan köpas direkt från deras hemsida eller via återförsäljare runt om i landet. Med Boxer erbjuder sina kunder olika paket, inklusive bredband, TV och Play. Kunder kan kontakta Boxers kundtjänst via e-post eller telefon vid eventuella frågor eller funderingar.


Kontaktinformation

🌐 www.boxer.se



Kategorier

Telekom | TV, Film & Streaming | Internet & Webbhotell