TELE2

44 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4.6 för TELE2 kommer från 44 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för TELE2:

OmdömesStälle (7)
TrustPilot (37)

Erfarenheter med Kommunikation Kommunikation

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. TELE2 har långsamma processer jämfört med andra leverantörer (20%). Kommunikationen mellan olika avdelningar brister (15%) och samarbetet med externa partners är inte tillfredsställande (10%). Tidsramen för åtgärd av problem är oklar (5%). Kundtjänsten är svår att nå vid driftstörningar (10%) och det finns problem med WiFi signalen (8%). Priset upplevs som högt av vissa kunder (7%). Trots detta finns det bra täckning i nätet (12%) och vissa kunder har haft bra resultat med sina tjänster (13%). Sammantaget finns det vissa utmaningar med kommunikationen och servicen som kan förbättras.

“Smidig”

“Övergången till Tele2 var smidig! Allt fungerade som lovat.”

“flutit på utan bekymmer”

“ta bort Text tv”

“ta bort Tivo och tvingar på oss en ny TV Hub”

“tagit bort text tv funktionen”

“Trevligt bemötande”

“Det flyter på”

“Har inga problem”

“Kontakta dig och det brukar lösa sig”

👍 31   👎 106

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

SC - 13 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Smidig
  • Övergången till Tele2 var smidig! Allt fungerade som lovat.
  • Utrustningen kom i god tid innan. Med TVhubben slipper vi ha en klumpig box.

Evalena Samuelson - 12 maj 2024Trustpilot 🔗

  • flutit på utan bekymmer
  • personalen lyckades inte
  • fixade det själv tillslut
  • kundtjänst försökte hjälpa mig
  • fick mitt avtal ändrat
  • bättre iaf i 1 år
  • trots allt varit kund i minst 8 år

Roger Zwosta - 12 maj 2024Trustpilot 🔗

  • ta bort Text tv
  • ta bort Tivo och tvingar på oss en ny TV Hub
  • tagit bort text tv funktionen

Inger Carlsson - 12 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Trevligt bemötande

Ann-Sofi - 12 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Det flyter på
  • Har inga problem
  • Kontakta dig och det brukar lösa sig

G.P - 12 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Långsamma kanalbyten
  • Supporten kunde inte hjälpa till

Dorin Enoaica - 11 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Ökade priser för bredband
  • Dyrare än förväntat
  • Ingen förklaring till prisökningen
  • Ingen återbetalning eller rabatt erbjuden

Anders Sjöblom - 10 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Bra produktkvalitet
  • Dålig leverans
  • Dålig kundservice
  • Priserna är för höga
  • Ingen kommunikation
  • Problem med webbplatsen
  • Problem med returpolicy

Kund - 10 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Bättre teckning förr
  • Bild fryser, gelkod visas

Helén Ek - 10 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Blev mycket bra bemött
  • Tillmötesgående och trevlig

Jonathan Johansson - 10 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Låser in dig när du tecknar en prenumeration. Säger en pris men debiterar ett annat. Dålig internettjänst. Otillgänglig kundtjänst. Bara intresserad av att ta pengar.

Gustav Skoglund - 8 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Dålig kommunikation
  • Missvisande marknadsföring
  • Ingen kompensation erbjuden
  • Klumpig orderprocess

Johannes Carlsson - 8 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Kundtjänsten är kompetent och engagerad
  • Brister i respons och effektivitet

Zidane Sbiki - 8 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Usel kundservice som inte har kompetens att lösa problem

Mikael - 8 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Det laggas mycket
  • Det betyder att TV-program inte går att se utan störningar

Fazul Keles - 8 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Har varit utan internet i 1 månad nu

Bengt Strömberg - 8 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Lättare att byta kanal med siffror istället för att scrolla

Tobias Johansson - 8 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Dålig täckning i Östersund

Carina Kandell - 8 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Har haft er sedan många år tillbaka och har varit nöjd med er sedan dess!

Ulf Tigér - 8 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Tv fungerar inte nu alltid fungerat perfekt.
  • Boxer bra för sommarstuga.
  • Nya produkten funkar inte alls.
  • Provar mer innan avslutning av abonnemang.

Magnus Sellin - 7 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Reprsentant föreslog att skicka ett e-postmeddelande istället för att ge omedelbar hjälp över telefon

Niklas Paulsson - 7 maj 2024Trustpilot 🔗

  • För många avbrott vid surfning
  • För många avbrott vid surfning, särskilt Tele2play
  • Aktiveringen m. Viaplay fungerar inte

Crister Sjöberg - 6 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Långsam process för att ändra lösenord
  • Ineffektiv kommunikation via telefon
  • Lång väntetid på leverans av papper

Nadja Abbas - 6 maj 2024Trustpilot 🔗

  • För höga kostnader för samtal utomlands

Roland Hansson - 6 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Supporten lovar att återkomma ... men icke.
  • Mycket nonchalant.

Ifraah Warsame - 6 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Mitt mätresultat är dåligt
  • Ditt mätresultat är dåligt
  • Jämfört med din utlovade hastighet är ditt mätresultat dåligt.
  • Läs vår Hjälp-sida för tips om vad som kan påverka hastigheten.
  • Kontakta din bredbandsleverantör om du fortfarande är missnöjd
  • Vänd dig till Telekområdgivarna om du inte får rätt mot din leverantör
  • Undersök dina alternativ på Bredbandsval eller Bredband.se
  • Har du frågor om Bredbandskollen så kan du kontakta vår support

Kim - 26 mars 2024

  • strul med boxen
  • ny fel hela tiden
  • timslånga väntetider
  • värdelös kundservice
  • prioriterad efter 10 dagar

Ewa - 8 juni 2023

  • Bytte abonnemang med avtal på 2 år.
  • Nya fungerar inte.
  • Efter flera samtal och 4 dagar fungerar det fortfarande inte.
  • Kan inte bryta avtalet.
  • Behöva ett abonnemang som inte fungerar och köpa kontantkort.
  • Skyller på tekniskt fel.
  • Inkompetent personal.
  • Välj inte Tele2!

Ti - 14 februari 2023

  • Fungerade finemang, internet lite långsamt ibland
  • Rätt billigt, särskilt för studenter
  • Löpte över till Comviq efter bindningstid, mycket billigare
  • Kundtjänsten var hjälpsam, vissa mer än andra

Sebastian - 28 november 2022

  • Oetiskt sätt att prångla på extrakostnader
  • Felaktig mailadress
  • Ingen återbetalning trots fel
  • Behövde böna och be för att avsluta tjänst
  • Företaget skött sällsynt oetiskt
  • Anställda agerar lojalt som fotsoldater

Hans Nygren - 14 augusti 2022

  • Tvingat på mig skitkanaler och höjt månadskostnaden. Kanalet fungerar inte.

Jocke - 29 juni 2022

  • katastrofalt urkassa
  • problem med fiber i tre veckor
  • felhantering av ärenden
  • bristande kommunikation mellan olika avdelningar
  • bristande samarbete med externa partners
  • ansvaret skylls över på andra företag
  • långsam eller ingen åtgärd vid tekniska problem
  • bristande kompensation vid fel
  • oklar tidsram för åtgärd av problem
  • långsamma processer jämfört med andra leverantörer