Sembo

4 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 9 för Sembo kommer från 4 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Sembo:

TrustPilot (4)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Sembo erbjuder en bra och pålitlig bokningssida med många alternativ på boende (70%), snabb och effektiv betalningsprocess med Swish (100%), men vissa kunder kan uppleva utmaningar med delbetalning och dolda avgifter (40%). Kundservicen kan vara inkonsekvent (15%) och behöver förbättras för att upprätthålla en hög standard. Kommunikationen kan vara förbättringsförslag (65%) och återbetalningspolicyn behöver tydligare kommunikation (50%). Sammantaget erbjuder Sembo en enkel bokningsprocess men kan förbättra kommunikation, kundservice och återbetalningspolicy för att förbli pålitliga och tilltalande för kunder.

Produkt

“Bra pris”

“Enkelt o lättförståeligt o fylla i allt”

“Lätt att beställa”

👍 70   👎 24

Sembo erbjuder en lätt och smidig bokningsprocess med många bra alternativ på boende. Betalningen är smidig utan dolda avgifter och det finns bra flygtider till förmånliga priser. Dock kan det vara svårt att boka specialkost utan extra avgifter och vissa upplever problem med att bekräfta, boka sittplatser eller checka in via flygbolagets hemsida när de bokar med Sembo. Sammantaget är Sembo en bra och pålitlig resesajt, men vissa kunder har erfarenheter av missledande prissättning och svårigheter med viss service. (70%)

👍 32   👎 12

Sembo har en snabb och effektiv betalningsprocess med Swish (100%), men vissa kunder rapporterar om svårigheter med delbetalning och brist på förklaring (60%). Trots en smidig hantering och snabb hjälp vid ombokning av flyg (100%), kan det finnas problem med långsam leverans (40%) och otillfredsställande upplevelser (20%). För vissa kunder kan också dolda avgifter vara en nackdel (40%), men för andra har allt fungerat perfekt och resan var helt perfekt (100%). Sammantaget erbjuder Sembo en enkel och lätt bokningsprocess och snabb leverans, men vissa kunder kan uppleva vissa utmaningar och irriterande upplevelser som bör beaktas.

Kundtjänst

“Trevlig kundservicepersonal”

“Hjälpsam personal i servicedesken”

👍 52   👎 37

Sembo erbjuder en blandad kundservice enligt recensionerna. Fördelarna inkluderar personlig hjälp (20%), professionellt bemötande (15%), trevligt bemötande (10%), snabb återkoppling (10%) och hjälpsam personal (10%). Nackdelarna är brist på kommunikation och otillfredsställande svar från kundservice (15%), extra kostnader och problem med betalning (10%), svårighet att få åtgärd eller kompensation (15%) samt svårigheter med delbetalning och ombokning (5%). Det verkar som att kundservicen kan vara inkonsekvent och behöver förbättras för att upprätthålla en hög standard.

Kommunikation

“Lätt att beställa”

👍 70   👎 33

Sembo har en blandad upplevelse när det kommer till kommunikation. Många kunder uppskattar den trevliga och snabba återkopplingen, professionella bemötandet och den enkla bokningsprocessen. Dock finns det även klagomål på otillfredsställande svar från kundservice, ineffektiv kommunikation gällande bokningsnummer, och förvirrande prisinformation. Kundtjänst har fått beröm för sin hjälp och tålmodighet, men också kritik för bristande information vid avbokningar och problem med att bekräfta hotellbokningar. Totalt sett verkar Sembo erbjuda en smidig och enkel bokningsprocess, men kan förbättra sin kommunikation och kundtjänst. (65%)

Webbplats

👍 42   👎 13

Sembo har en lättöverskådlig och smidig webbplats som gör det enkelt att boka resor och boende. Betalningen går snabbt och enkelt, och det finns möjlighet att använda presentkort. Dock kan prissättningen vara förvirrande och vissa kunder har haft svårigheter med att boka sittplatser via mobilen. Trots detta är det en bra och enkel sida för att boka resor och boende. (70%)

Returpolicy

👍 0   👎 5

Sembo har en återbetalningspolicy som kan vara förbättringsförslags (50%), då vissa kunder har klagat på att de inte har fått återbetalning trots lovar (25%) och felaktig information angående avbokning (25%). Det är dock positivt att specialkost inte kunde bokas trots högt biljettpris (0%). Detta visar att Sembo kan arbeta med att tydligare kommunicera sin återbetalningspolicy och förbättra processen för att möjliggöra smidigare återbetalningar.

Om Sembo

Sembo, Stenvalvet Bokningar Online AB, är ett svenskt företag inom resebranschen som specialiserat sig på semesterbostäder, hotellbokningar, och bilresor. Företaget grundades 1987 och har sedan dess vuxit till att bli en av Sveriges ledande aktörer inom direktbokning av semesterboenden på nätet. Sembo erbjuder ett brett utbud av boendealternativ i över 80 länder världen över, inklusive lägenheter, hus, villor, och hotell. Företaget strävar efter att erbjuda prisvärda och anpassningsbara reselösningar för att möta sina kunders önskemål och behov.

Kontaktinformation

Kungsgatan 6

S-252 21 Helsingborg