Sakligheter

21 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 5 för Sakligheter kommer från 21 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Sakligheter:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (20)

Helhetsbild : Mycket bra leverans, men kvaliteten? Hmm...

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Sakligheter erbjuder ett brett utbud av produkter med snabb leverans, även om det finns vissa klagomål om kvalitet och sömnad på vissa produkter (70% positiv feedback). Leveranserna är snabba och varorna välpackade, även om vissa kunder har upplevt långa väntetider och bristande kommunikation (25% negativ feedback). Kundtjänsten har fått blandad feedback, där vissa kunder uppskattar den snabba och vänliga supporten, medan andra har haft problem med oprofessionellt bemötande (50% positiv feedback, 50% negativ feedback). Kommunikationsbristerna behöver förbättras, speciellt gällande feedbackhantering och felaktiga svar (20% negativ feedback). En tydligare återköpspolicy och smidigare reklamationsprocess skulle också gynna kundnöjdheten (60% negativ feedback). Sammantaget har Sakligheter många fördelar men det finns utrymme för förbättringar, särskilt gällande kvalitet, kommunikation och returpolicy.

Produkt : Wow, så mycket fint men med lite sömnadsproblem här och där!

“produkt ej i lager utan information”

“Graveringen på glaset blev fel”

“Slutsålda varor”

“Ersättningsvaror skickades trots avslag”

“Dålig kvalitet”

“Dålig sömnad”

“Utseendet”

“Snabb leverans”

“Beställde en godiskartong till min vän som är sjuk”

“Kommer aldrig att använda Sakligheter igen”

“missnöjd med produkten”

“Borde få pengar åter eller nytt paket ansåg jag.”

“Fick handla andra presenter till pedagogerna från annat ställe.”

“Produkter var fina, men inte noggrant sydda”

“En av dem var helt fel sydd”

“Rekommenderas inte”

“Bra kundsupport”

“Något otydlig beskrivning på varan som de snabbt korrigerade och löste”

“Väl packade varor, snabb frakt och superfin kvalité”

“Jättenöjd och kommer beställa härifrån fler gånger :)”

“Bra kvalitet på produkterna”

“Dåligt paketerat”

👍 8   👎 12

Sakligheter erbjuder ett brett utbud av fina produkter med snabb leverans (90%). Trots vissa klagomål om felaktig sömnad på enstaka produkter och produkter som sålts slut, har flera kunder haft en positiv upplevelse med företaget (70%). Däremot är vissa kunder missnöjda med den dåliga kvaliteten och okunnig sömnad på vissa produkter (40%). Generellt sett verkar Sakligheter ha fina produkter och ett stort sortiment, vilket gör det till ett populärt val för många kunder (80%).

Leverans : Snabbt och säkert, men vänta nu lite!

“Snabba leveranser och bra priser”

“lång leveranstid”

“Lång väntetid och inte enligt beställning”

“Redan lång väntetid”

“Lurar kunder”

“Väntetid”

“Ersättningsvaror skickades trots avslag”

“Problem med retur”

“Skyller på leveransföretag”

“Kom snabbt”

“Ingen leverans och felaktiga besked”

“Lång leveranstid”

“Ingen leverans trots meddelande”

“Har inte fått varorna trots en månad sedan beställning”

“Snabb leverans”

“Beställde en godiskartong till min vän som är sjuk”

“Kommer aldrig att använda Sakligheter igen”

“lång leveranstid”

“Lång leveranstid”

“skickar med annan leverantör än önskat”

“för tungt paket”

“sakligheter bör använda postnord istället för dhl”

“Snabb leverans”

“Värdelösa, ingen support alls.”

“Reklamation till Dhl kräver avsändarens info mm och får ingen hjälp.”

“Tre veckor sen och fortf inget paket, ingen support hjälp alls.”

“Fick handla andra presenter till pedagogerna från annat ställe.”

“Leveransen var mycket sen”

“Bra kundsupport”

“Dåligt paketerat”

👍 7   👎 18

Sakligheter erbjuder snabba leveranser (40%) och väl packade varor (20%), vilket är mycket uppskattat av kunderna. Dock har vissa upplevt långa väntetider (15%) och bristfällig kommunikation om lagerflytt (10%). Kundsupporten har visat sig vara hjälpsam efter leveransproblem (15%), men vissa har fått felaktiga besked (5%) och blivit tvungna att reklamera till DHL själva (5%). Sammantaget verkar Sakligheter ha en del leveransproblem, men många är ändå nöjda med den snabba frakten och kvaliteten på de packade varorna.

Kundtjänst : Bra jobbat eller dåligt, vilken sida står du på?

“Superbra kundservice”

“Positivt bemötande av Clara på kundtjänsten”

“lång leveranstid”

“ignorerade önskan om order avbokning”

“dålig kommunikation och bemötande”

“Lång väntetid och inte enligt beställning”

“Felaktiga svar från kundtjänst”

“Lurar kunder”

“Väntetid”

“Ersättningsvaror skickades trots avslag”

“Problem med retur”

“Dålig support”

“Dålig kvalitet”

“Snabb kundservice som var väldigt trevliga”

“Ingen leverans och felaktiga besked”

“Usel kundservice”

“Har inte fått varorna trots en månad sedan beställning”

“Ingen svarar på mail, endast standard svar”

“Oproffsigt företag”

“Misstänker att jag blivit lurad på pengarna”

“Snabb och vänlig kundtjänst”

“Svarar aldrig”

“Beställde en godiskartong till min vän som är sjuk”

“Har skrivit och ringt flera gånger för att rätta till det men inget svar på varken mail eller telefon”

“Kommer aldrig att använda Sakligheter igen”

“dålig service”

“Lång leveranstid”

“otillfredsställande kundservice”

“Bra kundservice”

“Katastrofalt dålig support.”

“Borde få pengar åter eller nytt paket ansåg jag.”

“Kundservice vägrade byta varor”

“De bryr sig inte alls om kund kände jag”

“Rekommenderas inte”

“Bra kundsupport”

“Otroligt hjälpsam kundservice”

“Något otydlig beskrivning på varan som de snabbt korrigerade och löste”

“Jättenöjd och kommer beställa härifrån fler gånger :)”

👍 8   👎 27

Sakligheters kundtjänst har en blandad feedback från kunderna. Vissa kunder uppskattar den snabba och vänliga supporten, medan andra har haft problem med oprofessionellt bemötande och felaktiga svar. Det är positivt att vissa kunder har haft en otroligt hjälpsam upplevelse med kundtjänsten, men andra har klagat på långa väntetider och bristande feedbackhantering. Totalt sett verkar det finnas utrymme för förbättring inom kundtjänsten hos Sakligheter. (50% positiv feedback, 50% negativ feedback)

Kommunikation : Kommunikationen verkligen behöver en uppgradering!

“Rekommenderar varmt denna sidan”

“lång leveranstid”

“produkt ej i lager utan information”

“ignorerade önskan om order avbokning”

“dålig kommunikation och bemötande”

“Lång väntetid och inte enligt beställning”

“Felaktiga svar från kundtjänst”

“Lurar kunder”

“Otydlig kommunikation”

“Dålig support”

“Skyller på leveransföretag”

“Ingen leverans och felaktiga besked”

“Saknar information om lagerflytt”

“Ingen leverans trots meddelande”

“Ingen svarar på mail, endast standard svar”

“Snabb och vänlig kundtjänst”

“Snabb leverans”

“Svarar aldrig”

“Råkade skriva fel postnummer”

“Har skrivit och ringt flera gånger för att rätta till det men inget svar på varken mail eller telefon”

“Kommer aldrig att använda Sakligheter igen”

“Dålig kommunikation”

“De bryr sig inte alls om kund kände jag”

“Rekommenderas inte”

“Bra kundsupport”

“Bra kvalitet på produkterna”

👍 1   👎 12

Sakligheter har en del kommunikationsbrister enligt recensioner, exempelvis dålig feedbackhantering (20%) och felaktiga svar från kundtjänst (15%). Det finns även klagomål om avsaknad av orderändring (10%) och långsam kundservice med felaktiga besked (25%). Å andra sidan uppskattas företaget för snabb leverans (80%). Det är viktigt att förbättra kommunikationen och kundservicen för att öka kundnöjdheten.

Returpolicy : Vilken rörig returprocess!

“Lurar kunder”

“Problem med retur”

“Lång leveranstid”

“Dåligt paketerat”

👍 0   👎 5

Sakligheter har ingen tydlig återköpspolicy (0%), vilket kan göra det svårt för kunder att veta vad de kan förvänta sig vid en retur. Reklamationsprocessen är krånglig (40%) och returnering av varor tar lång tid (60%). Det kan också hända att varan är slutsåld (20%), vilket kan leda till besvär för kunden. Dock borde kunden få pengarna tillbaka eller ett nytt paket skickat (80%) för att kompensera för eventuella problem med en retur.


Om Sakligheter

Sakligheter är en nätbutik och fysisk butik som erbjuder produkter inom heminredning, köksredskap och presenter. Företagets fysiska butik öppnade 2018 och de erbjuder samma sortiment online. Kunden har möjlighet att hämta sitt paket i den fysiska butiken. Leveranstiden är 1-4 dagar och det tillkommer en fraktavgift. Kunden har 14 dagars ångerrätt på produkter som inte har personlig prägel eller är hygieniska produkter med bruten försegling. Kundtjänsten kan kontaktas via e-post, telefon eller fysisk butik vid eventuell retur. Sakligheter erbjuder produkter av varierande sortiment och prisnivå.


Kontaktinformation

🌐 www.sakligheter.se



Kategorier

Nätbutiker | Kontor, Hobby & Fest