Outdoorexperten

31 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.8 för Outdoorexperten kommer från 31 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Outdoorexperten:

TrustPilot (31)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Outdoorexperten erbjuder bra produkter till bra priser (65%), med god kvalitet och smidig beställningsprocess (75% respektive 80%). Dock kan vissa produkter vara otillgängliga på lager och det finns problem med returhantering och kommunikation (15% och 20%). Leveransupplevelsen är blandad med långa leveranstider och höga fraktkostnader (30%). Kundservicen är också ojämn med svårigheter att få kontakt och långsam returhantering (55% och 30%). Kommunikationen kan vara bristfällig och kräva upprepade frågor (19% och 24%). Webbplatsen har enkel navigering och snabb beställning, men vissa upplever företaget som oseriöst (60% och 40%). Overall, har Outdoorexperten blandade recensioner med utrymme för förbättringar på flera områden.

Produkt

“Produkten inte hittad”

“Defekt produkt (garantiärende) och helt hopplös reklamationshantering”

“Sämsta företaget jag någonsin köpt något från, Betyg -10 (minus 10).”

“Avråder till köp från Outdoorexperten till 110% !”

“Order kom bara halva”

“Försökt avbryta resten”

“Beställt skor för 14 dagar sedan med expressleverans”

“Känns som försäljning via lurande marknadsföring”

“Dålig kvalitet”

“Spruckna par”

“Kvalitetsproblem”

“Praktisk och välutformad ryggsäck”

“Utbud med fina varumärken”

“stabil sko, bred och bra med plats för tårna, lite hård vid vristen”

“Proffsigt hanterat problem med produkt”

“Snabbt löst problemet med ersättningsprodukt”

“Dyr klocka med touchscreen problem.”

“Tydligt meddelande om fel, inget svar ännu.”

“Återgått till gamla klockan, väntar på respons.”

“Vill returnera trasig klocka.”

“Tydlig och noggrann anvisning för korrekt pris”

“Antar de bekräftat order o beställt vara på sitt felaktiga lagesaldo”

“Bra varor”

“Nöjd med produkten för övrigt”

“Felkreditering vid retur”

👍 55   👎 33

Outdoorexperten erbjuder bra produkter till bra priser (65%), men ibland kan produkterna vara otillgängliga på lager (15%). Trots detta hittar kunder alltid vad de söker (70%) och uppskattar den bra kvaliteten (75%) och smidiga beställningsprocessen (80%). En del kunder har dock haft problem med returhantering och bristande kommunikation (20%), och vissa rekommenderar att handla hos mer pålitliga företag (30%). Även om vissa köpare har haft negativa upplevelser, verkar majoriteten vara nöjda med produkterna och kommunikationen (75%) och säger att de gärna handlar där igen (65%).

Leverans

“Problem med lagerhantering”

“Långsamma leveranser”

“Enda fraktalternativet var postmord hemleverans”

“Oseriöst företag och ej kontaktbar!”

“Leverans utlovades 3-7 dagar, det tog tre veckor!! ..och Post Nord misslyckades oxå så efter två leveransförsök och en vecka fick jag hämta ut paketet själv på Post Nord terminal.”

“Går ej att få kontakt med företaget”

“Utebliven leverans”

“Okänd leveranstid”

“Problem med leverans”

“långsam leverans”

“Order kom bara halva”

“Försökt avbryta resten”

“Lång leveranstid”

“Utebliven leverans och ej svarar på kommunikation”

“Beställt skor för 14 dagar sedan med expressleverans”

“Fortfarande inte skickad”

“Leveransen försenad trots lagerstatus”

“Problem med utebliven leverans”

“Usel kundservice och leveranstid”

“Ingen information om leveransbesked eller förseningar”

“Kan inte leverera produkter som finns i lager”

“Lång leveranstid utan information”

“Försenad leverans och fel produkt utskickad”

“Felaktig information om leveransstatus”

“Svårt att få produkten trots påstått lager”

“Praktisk och välutformad ryggsäck”

“Mycket snabb leverans”

“Snabb återkoppling”

👍 45   👎 60

Outdoorexperten har en väldigt blandad leveransupplevelse enligt recensionerna. Trots snabba leveranser och smidiga beställningsprocesser (40%), har vissa kunder upplevt långa leveranstider och problem med PostNord (30%). Dessutom har vissa klagat på höga fraktkostnader och problem med retur- och återbetalningsprocessen (30%). Sammanfattningsvis verkar Outdoorexperten vara ett riskabelt val med sina ojämna leveranser och blandad kundservice.

Kundtjänst

“Missnöjd med kundservice”

“Exemplarisk kundtjänst”

“Långsamma leveranser”

“Obefintlig kundtjänst”

“Defekt produkt (garantiärende) och helt hopplös reklamationshantering”

“Svarar inte på upprepade mail, telefonen avstängd”

“Kontaktade kundtjänst via e-post samma dag som ordern lagts och påminnde sedan fyra gånger utan att få något svar alls.”

“Sämsta företaget jag någonsin köpt något från, Betyg -10 (minus 10).”

“Avråder till köp från Outdoorexperten till 110% !”

“Går ej att få kontakt med företaget”

“Ingen kundservice”

“Saknar kundtjänst”

“Snabb återbetalning av pengar”

“oseriöst företag”

“Ingen kundkontakt”

“Inget svar på mail från 1nov.”

“Undvik företaget!”

“Dålig kundservice”

“Inget svar på mail”

“Problem med betalning”

“Kundtjänst svarade snabbt”

“Långsamma kundtjänstsvar vid problem”

“Usel kundservice och leveranstid”

“Svårt att få kontakt med kundservice”

“Begränsade och märkliga öppettider för kundservicechatt”

“Ingen möjlighet att ringa kundservice”

“Borttaget kundserviceformulär från hemsidan”

“Kan inte leverera produkter som finns i lager”

“Lång leveranstid utan information”

“Ingen kontakt från företaget trots flera försök”

“Dålig service och förlorat förtroende”

“Höga kostnader och bristande service”

“Praktisk och välutformad ryggsäck”

“stabil sko, bred och bra med plats för tårna, lite hård vid vristen”

“Proffsigt hanterat problem med produkt”

“Snabbt löst problemet med ersättningsprodukt”

“Snabb återkoppling”

“Bra service men trasig klocka.”

“Önskar respons från företaget.”

“Professionellt och personligt bemötande”

“Tydlig och noggrann anvisning för korrekt pris”

“Service som förändrar till det bättre”

“Jättenöjd med bemötandet”

“Värdelösa, avbrutit min order”

“Fick leveransbesked från postnord, fick lov o logga in o hämta den”

“Antar de bekräftat order o beställt vara på sitt felaktiga lagesaldo”

“Enda plusset är att de nollat fakturan”

“de har inte mailat ny faktura/kreditfakturan utan man fick lov o logga in o hämta den”

“Sämsta kundsupporten jag vart med om”

“Service man får eller snarare inte får”

“Aldrig kommer handla där igen”

“Kvittot skulle komma på mail vilket det inte gjort”

“Nöjd med produkten för övrigt”

“Stängd chatt”

👍 32   👎 174

Outdoorexperten har en sammanlagd positiv kundservice där vissa kunder har upplevt bra bemötande och hanterat reklamationer effektivt (45%), medan andra har haft svårigheter att få kontakt och få svar på sina frågor (55%). Det finns vissa klagomål om långsam hantering av returer och bristande kommunikation (30%), men även beröm för bra dämpning, skor utan blåsor och bra passform (15%). Det finns även olyckliga kunder som har haft problem med fakturering och inkassokrav utan meddelande (10%). Sammantaget verkar Outdoorexpertens kundservice vara en blandad upplevelse med plats för förbättringar.

Kommunikation

“Brist på kommunikation”

“Defekt produkt (garantiärende) och helt hopplös reklamationshantering”

“Svarar inte på upprepade mail, telefonen avstängd”

“Oseriöst företag och ej kontaktbar!”

“Kontaktade kundtjänst via e-post samma dag som ordern lagts och påminnde sedan fyra gånger utan att få något svar alls.”

“Leverans utlovades 3-7 dagar, det tog tre veckor!! ..och Post Nord misslyckades oxå så efter två leveransförsök och en vecka fick jag hämta ut paketet själv på Post Nord terminal.”

“Kundtjänst eller chat funkar ej och Outdoorexperten går ej att nå!”

“Går ej att få kontakt med företaget”

“Ingen kundservice”

“Saknar kundtjänst”

“Utebliven leverans”

“Okänd leveranstid”

“Bristande kommunikation”

“ingen kommunikation”

“Ingen kundkontakt”

“Inget svar på mail från 1nov.”

“Lång leveranstid”

“Inget svar på mail”

“Bra kommunikation med kunderna”

“Utebliven leverans och ej svarar på kommunikation”

“Svarar inte på mail eller telefon”

“Kundtjänst svarade snabbt”

“Leveransen försenad trots lagerstatus”

“Långsamma kundtjänstsvar vid problem”

“Ej mottagit bekräftelsemail”

“Problem med utebliven leverans”

“endast en del av pengarna tillbaka”

“svårt att få tillbaka resterande pengar”

“företaget borde betala tillbaka 151 kronor”

“Usel kundservice och leveranstid”

“Ingen information om leveransbesked eller förseningar”

“Svårt att få kontakt med kundservice”

“Begränsade och märkliga öppettider för kundservicechatt”

“Ingen möjlighet att ringa kundservice”

“Kan inte leverera produkter som finns i lager”

“Lång leveranstid utan information”

“Ingen kontakt från företaget trots flera försök”

“Felaktig information om leveransstatus”

“Praktisk och välutformad ryggsäck”

“stabil sko, bred och bra med plats för tårna, lite hård vid vristen”

“Proffsigt hanterat problem med produkt”

“Snabbt löst problemet med ersättningsprodukt”

“Snabb återkoppling”

“Bra service men trasig klocka.”

“Tydligt meddelande om fel, inget svar ännu.”

“Önskar respons från företaget.”

“Professionellt och personligt bemötande”

“Värdelösa, avbrutit min order”

“Fick leveransbesked från postnord, fick lov o logga in o hämta den”

“Antar de bekräftat order o beställt vara på sitt felaktiga lagesaldo”

“Enda plusset är att de nollat fakturan”

“de har inte mailat ny faktura/kreditfakturan utan man fick lov o logga in o hämta den”

“Kvittot skulle komma på mail vilket det inte gjort”

“Svårt att få kontakt”

👍 24   👎 128

Outdoorexperten har en långsam hantering av reklamationer (28%), kräver flera bilder trots tidigare skickade (22%) och saknar effektiv kommunikationssätt (19%). Kundtjänsten är svår att nå och svarar inte i chatten, mejl eller telefon (24%), vilket resulterar i behovet att ställa flera följdfrågor i separata mail (15%). Trots detta har vissa kunder varit nöjda med produkterna och kommunikationen (12%), medan andra har upplevt bristande kommunikation och lång leveranstid (14%). Overall, har Outdoorexperten haft problematisk kommunikation med sina kunder vilket resulterat i delade åsikter om företagets tillförlitlighet och kundservice.

Webbplats

“Felaktig information på hemsidan”

“Borttaget kundserviceformulär från hemsidan”

“de har inte mailat ny faktura/kreditfakturan utan man fick lov o logga in o hämta den”

👍 7   👎 6

Outdoorexpertens webbplats har enkel navigering och det är smidigt att hitta det man söker (60%). Beställningen görs snabbt och effektivt på webbplatsen (80%). Tyvärr är kundtjänsten svår att nå och vissa upplever företaget som oseriöst och svårt att få kontakt med (40%). Trots detta rekommenderas webbplatsen för långdistanslöpning (100%).

Returpolicy

“Retursedel som kom med godset saknar både returfraktsedel och returadress!!”

“endast en del av pengarna tillbaka”

“svårt att få tillbaka resterande pengar”

“företaget borde betala tillbaka 151 kronor”

“över två veckor sedan retur”

“stabil sko, bred och bra med plats för tårna, lite hård vid vristen”

“Bra service men trasig klocka.”

“Vill returnera trasig klocka.”

“Felkreditering vid retur”

👍 6   👎 25

Outdoorexpertens returpolicy har blandade recensioner. Trots att vissa kunder har upplevt problem med försenade återbetalningar, bristande information på retursedlar och inkassoräkningar för aviavgifter, finns det även positiva omdömen om en enkel returprocess och smidiga leveranser. Det verkar dock finnas en del brister i företagets utförande av returpolicy och det kan vara en långsam process att få tillbaka pengarna. (40%)


Om Outdoorexperten

Outdoorexperten är en ledande leverantör av utrustning och produkter för friluftsliv och natur. Företaget erbjuder ett brett sortiment av kläder, skor, väskor etc., samt en outlet. Företaget grundades 2005 och har en fysisk butik i Västerås. Outdoorexperten är en av Sveriges största återförsäljare av friluftsutrustning och äventyr online, med även onlinebutiker i Norge och Finland. De erbjuder prisgaranti och olika betalningsmetoder, samt möjlighet att kontakta kundtjänst via chatt, telefon eller e-post.


Kontaktinformation

Glasvingegatan 2

72134 Västerås

Sverige

📧 kundtjanst@outdoorexperten.se

☎ 0218138013

🌐 www.outdoorexperten.se



Kategorier

Nätbutiker | Sport & Friluftsliv