Webhallen Omdöme: Läs & dela recensioner i Sverige

Alla recensioner

Webhallen

11% Skulle handla här igen

Omdömen, klagomål och kundupplevelser Skriv en recension

Läs erfarenheter och recensioner från företag i Sverige. Ta reda på vilken den bästa nätbutiken är innan du gör din beställning. Tillsammans kan vi bestämma vilket företag som är bäst!

I rampljuset: vad säger våra kunder?

F
Fabian
Att behöva vänta 4 veckor på att få en vara halvt lagat i ren tystnad medan jag sökt status är riktig dålig service. Något ännu sämre är när man skickar in sin vara igen för reparation med ett l...Läs vidare
J
Jonas
Köpte en Playstation 5. Fick leveransdatum, 17 juli, klickade på betala och verifierade med bank-id. Därefter kraschade deras hemsida så jag fick ingen bekräftelse. Pengarna är dragna/reserverade p...Läs vidare
A
Adam
Gjorde ett köp av en produkt. Webhallen skickade då mig en tom förpackning (varan hade alltså blivit stulen på deras lager och de skickade mig enbart förpackning) Webhallen visar mig nu ingen s...Läs vidare
D
Daniel Erneholm
Beställer och betalar för en produkt som ej finns på webblager men i butik. Efter 5 arbetsdagar utan uppföljning ringer jag support. Möts av en ej beslutssam Philip. Jag måste ställa ledande fråg...Läs vidare
I
I Lyrberg
Köpte en mobiltelefon. Den var trasig, sannolikt var det en begagnad telefon. Returnerade, men fick betala frakten. ALDRIG, ALDRIG mer Webhallen. Läs vidare

Alla recensioner (9)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Sämsta service och verkstad.

    Att behöva vänta 4 veckor på att få en vara halvt lagat i ren tystnad medan jag sökt status är riktig dålig service.

    Något ännu sämre är när man skickar in sin vara igen för reparation med ett löfte om Prioritering och att det ska ta c 3 veckor. Jag väntar 4 veckor igen och söker status, men ännu en gång bemöts jag av ren tystnad och folk inom webhallen service som bara skriver "Det tar 2-4 veckor att lösa". Ur usel service. Jag har behövt vänta 8 veckor totalt nu för min garanti på en vara som kostade mig över 10.000kr.

    Webhallen är idag den dyraste kedjan för elektronik och dess verkstad är inkompetent! Handla inte här. Det finns andra butiker som har både bättre priser, utbud och service.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Lurendrejeri

    Köpte en Playstation 5. Fick leveransdatum, 17 juli, klickade på betala och verifierade med bank-id. Därefter kraschade deras hemsida så jag fick ingen bekräftelse. Pengarna är dragna/reserverade på kortet. Vid kontakt med kundtjänst (Viktor) fick jag veta att: ingen bekräftelse är lika med inget köp. Mycket märkligt eftersom att de redan lagt beslag på mina pengar. Kundtjänst var otrevlig och dryg och visade ingen förståelse för det som hänt. Nya konsoler släpps senare under dagen men de vägrade att hjälpa mig. Sista gången med Webhallen!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Tom förpackning vid leverans

    Gjorde ett köp av en produkt.
    Webhallen skickade då mig en tom förpackning (varan hade alltså blivit stulen på deras lager och de skickade mig enbart förpackning)

    Webhallen visar mig nu ingen sympati för ärendet eller ger förslag på lösning för att antingen bryta köpet eller att de skickar en ny vara.

    Webhallen uppger att de behöver först reda ut ärendet internt och med deras underleverantörer innan de tar beslut för att hantera deras kunder.



    Varning för detta bolag.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Extremt dåligt uppföljande av order samt bemötande av Philip i telefon

    Beställer och betalar för en produkt som ej finns på webblager men i butik. Efter 5 arbetsdagar utan uppföljning ringer jag support. Möts av en ej beslutssam Philip.
    Jag måste ställa ledande frågor för att få reda på:
    1. Det sker ingen intern leverans från butik till centrallagret om ingen på centrallagret ordnar detta manuellt.
    2. Manuell handpåläggning är inte möjligt med hänvisning till för många ordrar.
    3. Kunden får inte reda på när produkten leveras förrän den kommer från leverantör. När leverantören ämnar skicka produkten vet ingen.

    Följden av detta är att jag som kund står utan betald produkt, när jag kunnat beställa denna från annan butik.

    LÄRDOM
    1. Beställ inget som inte finns på centrallagret.
    2. Följ upp redan dagen efter om du inte fått ngt leveransbesked.
    3. Lita inte på att ngn anställd gör ngt annat än att i sin tur förlita sig på att datasystemet automatiserat utför alla moment i beställningsförfarandet.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Opålitliga

    Köpte en mobiltelefon. Den var trasig, sannolikt var det en begagnad telefon. Returnerade, men fick betala frakten. ALDRIG, ALDRIG mer Webhallen.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Skit!!!!

    Totalt värdelös support, översittarfasoner och ohumant bemötande! Skulle aldrig rekomendera eller handla igen!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Oseriösa gällande förbokningar

    Oseriöst! Skämt om hur ni hanterar förbokningar.
    Se o lär av andra butiker.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Försökte lura mig på 2199:-

    Detta är nu 5 år sedan jag handlade en Samsung 75" smarttv.
    När jag fick hem den var det fel på skärmen. Halva skärmen flimmrade och var gulaktig. Skickade tillbaka den efter många påtryckningar om fraktsedel från webbhallen.
    Fick sen ett mail att jag hade orsakt skador på tvn...
    Efter många om och mkt frustration så fick jag rätt.
    Läs mer på min blogg
    www.lightsoul.se


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Sämsta köpupplevelsen i mitt liv

    Hos Webhallen har jag haft den sämsta köpupplevelsen i mitt liv. Laptoppen jag köpte hade ett fabriksfel som gjorde den obrukbar. Efter tre försök till reparation kräver jag pengarna tillbaka och de vägrar och hänvisar till sin inkompetenta verkstad som misslyckats tre gånger att reparera samma fel. De menar på att felet helt plötsligt nu är mitt.

    Jag har tidigare inte haft problem med Webhallen men någonting har hänt de senaste åren. Handla inte här om ni bryr er om säkerhet och att få en produkt som fungerar. Riktiga clowner som jobbar hos Webhallen. Skurkverksamhet.


Andra personer tittade också på

Logo Geekbuying

Geekbuying

1 recensioner

Många har elektronik och andra apparater som fritidssyssla. Varför är just det så intressant? Jo, för att det konstant s...

Logo MyTrendyPhone

MyTrendyPhone

1 recensioner

MyTrendyPhone är företaget som kommer att vara din pålitliga partner inom e-handeln av mobiltillbehör. MyTrendyPhone är e...

Logo Värmepumpshopen

Värmepumpshopen

1 recensioner

Recensioner inom värmepumpbranschenVärmepumpshopen är ett företag inom värmepumpbranschen som har fått stor uppm&aum...

Logo Sparnet

Sparnet

47 recensioner

Nuförtiden kan man köpa det mest via internet medans man sitter hemma i soffan. Oberoende om det är mat, barnprylar, inredning, elek...