Webhallen

Alla recensioner

Webhallen

20% Skulle handla här igen

Omdömen, klagomål och kundupplevelser Skriv en recension

Läs erfarenheter och recensioner från företag i Sverige. Ta reda på vilken den bästa nätbutiken är innan du gör din beställning. Tillsammans kan vi bestämma vilket företag som är bäst!

I rampljuset: vad säger våra kunder?

M
Mikael
Undvik Webhallen - de skiter i att hjälpa dig om en produkt går sönder eller är felaktig! Jag har länge varit trogen kund på Webhallen men aldrig behövt reklamera en vara tills nu. Nu fick jag s...Läs vidare
F
Fabian
Att behöva vänta 4 veckor på att få en vara halvt lagat i ren tystnad medan jag sökt status är riktig dålig service. Något ännu sämre är när man skickar in sin vara igen för reparation med ett l...Läs vidare
J
Jonas
Köpte en Playstation 5. Fick leveransdatum, 17 juli, klickade på betala och verifierade med bank-id. Därefter kraschade deras hemsida så jag fick ingen bekräftelse. Pengarna är dragna/reserverade p...Läs vidare
A
Adam
Gjorde ett köp av en produkt. Webhallen skickade då mig en tom förpackning (varan hade alltså blivit stulen på deras lager och de skickade mig enbart förpackning) Webhallen visar mig nu ingen s...Läs vidare
D
Daniel Erneholm
Beställer och betalar för en produkt som ej finns på webblager men i butik. Efter 5 arbetsdagar utan uppföljning ringer jag support. Möts av en ej beslutssam Philip. Jag måste ställa ledande fråg...Läs vidare

Alla recensioner (10)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    LG 27UP850 - Undvik Webhallen - de skiter i att hjälpa dig om en produkt går sönder eller är felaktig!

    Undvik Webhallen - de skiter i att hjälpa dig om en produkt går sönder eller är felaktig!

    Jag har länge varit trogen kund på Webhallen men aldrig behövt reklamera en vara tills nu. Nu fick jag se en annan mycket tråkig sida av Webhallen. De gör allt för att inte ta ansvar för den produkt de sålt och lämnar mig som konsument med en massa problem. Dessutom är de riktigt dryga i support och butik när jag vill få en reklamation. Grundinställningen från Webhallen är att allt är mitt fel och att jag får skylla mig själv för att den produkt jag använt i några timmar direkt gick sönder.

    Det här är vad som hänt:

    Jag köpte en dyr skärm med USB-c kontakt. Jag kopplade in USB-c och allt fungerade fint. 2 timmar senare när jag vred på skärmen för att justera vinkeln böjdes USB-c kontakten. Nu fungerar inte skärmen längre . Skärmen har en urusel konstruktion som inte gav något stöd åt USB-c kontakten utan den är helt friliggande utan mekaniskt stöd. Bara en tidsfråga innan det händer för någon annan. Jag ägde skärmen under en hel förmiddag innan den gick sönder på detta sätt. Webhallen visar ingen som helst förståelse utan skickar in skärmen för garanti eller reparation och säger att jag troligen får bekosta skärmens reparation. Urusel service av Webhallen.

    Det som har hänt nu sen jag tog kontakt med Webhallen support är:

    1. Webhallen har sålt en dålig produkt till mig. Antingen är det ett måndagsexemplar eller så är det ett konstruktionsfel som gör att kontakten ens kan böjas. Ta lite ansvar om ni säljer dåliga produkter!

    2. Jag har behövt lägga en hel del extra jobb för att hjälpa Webhallen få in den här produkten till verkstad.

    3. Jag kommer få vänta (enligt butiken) 21 arbetsdagar på reparation. Det kanske blir så att jag till och med tvingas betala för detta.

    4. Jag lämnar en varnande och saklig recension för skärmen på Webhallen.se men den recensionen blockeras och döljs av Webhallen. Först efter att jag påtalat blockerandet för support visas recensionen. Vidrigt beteende av Webhallen att dölja en uppriktig och faktabaserad recension av mig som verifierad köpare!

    5. Jag behöver en skärm omgående och köper därför den någon annanstans. Ännu mer jobb för mig och i bästa fall står jag 21 arbetsdagar senare med två skärmar. Jag behöver bara en skärm som funkar.

    Det hade varit rimligt att ge mig en ny skärm eller låta mig häva köpet när det är en uppenbar felkonstruktion som leder till att produkten går sönder första timmarna!

    Efter att ha läst flera recensioner här och på andra ställen verkar detta beteende, att lämna kunden i sticket med en felaktig produkt, dessutom ha satts i system av Webhallen.

    Jag uppdaterar förstås recensionen om Webhallen tar tag i sin usla kundservice mot mig och andra.

    Tills dess: Undvik Webhallen om du ska köpa något mer avancerat eller dyrt än en legolåda!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Sämsta service och verkstad.

    Att behöva vänta 4 veckor på att få en vara halvt lagat i ren tystnad medan jag sökt status är riktig dålig service.

    Något ännu sämre är när man skickar in sin vara igen för reparation med ett löfte om Prioritering och att det ska ta c 3 veckor. Jag väntar 4 veckor igen och söker status, men ännu en gång bemöts jag av ren tystnad och folk inom webhallen service som bara skriver "Det tar 2-4 veckor att lösa". Ur usel service. Jag har behövt vänta 8 veckor totalt nu för min garanti på en vara som kostade mig över 10.000kr.

    Webhallen är idag den dyraste kedjan för elektronik och dess verkstad är inkompetent! Handla inte här. Det finns andra butiker som har både bättre priser, utbud och service.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Lurendrejeri

    Köpte en Playstation 5. Fick leveransdatum, 17 juli, klickade på betala och verifierade med bank-id. Därefter kraschade deras hemsida så jag fick ingen bekräftelse. Pengarna är dragna/reserverade på kortet. Vid kontakt med kundtjänst (Viktor) fick jag veta att: ingen bekräftelse är lika med inget köp. Mycket märkligt eftersom att de redan lagt beslag på mina pengar. Kundtjänst var otrevlig och dryg och visade ingen förståelse för det som hänt. Nya konsoler släpps senare under dagen men de vägrade att hjälpa mig. Sista gången med Webhallen!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Tom förpackning vid leverans

    Gjorde ett köp av en produkt.
    Webhallen skickade då mig en tom förpackning (varan hade alltså blivit stulen på deras lager och de skickade mig enbart förpackning)

    Webhallen visar mig nu ingen sympati för ärendet eller ger förslag på lösning för att antingen bryta köpet eller att de skickar en ny vara.

    Webhallen uppger att de behöver först reda ut ärendet internt och med deras underleverantörer innan de tar beslut för att hantera deras kunder.



    Varning för detta bolag.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Extremt dåligt uppföljande av order samt bemötande av Philip i telefon

    Beställer och betalar för en produkt som ej finns på webblager men i butik. Efter 5 arbetsdagar utan uppföljning ringer jag support. Möts av en ej beslutssam Philip.
    Jag måste ställa ledande frågor för att få reda på:
    1. Det sker ingen intern leverans från butik till centrallagret om ingen på centrallagret ordnar detta manuellt.
    2. Manuell handpåläggning är inte möjligt med hänvisning till för många ordrar.
    3. Kunden får inte reda på när produkten leveras förrän den kommer från leverantör. När leverantören ämnar skicka produkten vet ingen.

    Följden av detta är att jag som kund står utan betald produkt, när jag kunnat beställa denna från annan butik.

    LÄRDOM
    1. Beställ inget som inte finns på centrallagret.
    2. Följ upp redan dagen efter om du inte fått ngt leveransbesked.
    3. Lita inte på att ngn anställd gör ngt annat än att i sin tur förlita sig på att datasystemet automatiserat utför alla moment i beställningsförfarandet.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Opålitliga

    Köpte en mobiltelefon. Den var trasig, sannolikt var det en begagnad telefon. Returnerade, men fick betala frakten. ALDRIG, ALDRIG mer Webhallen.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Skit!!!!

    Totalt värdelös support, översittarfasoner och ohumant bemötande! Skulle aldrig rekomendera eller handla igen!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Oseriösa gällande förbokningar

    Oseriöst! Skämt om hur ni hanterar förbokningar.
    Se o lär av andra butiker.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Försökte lura mig på 2199:-

    Detta är nu 5 år sedan jag handlade en Samsung 75" smarttv.
    När jag fick hem den var det fel på skärmen. Halva skärmen flimmrade och var gulaktig. Skickade tillbaka den efter många påtryckningar om fraktsedel från webbhallen.
    Fick sen ett mail att jag hade orsakt skador på tvn...
    Efter många om och mkt frustration så fick jag rätt.
    Läs mer på min blogg
    www.lightsoul.se


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Sämsta köpupplevelsen i mitt liv

    Hos Webhallen har jag haft den sämsta köpupplevelsen i mitt liv. Laptoppen jag köpte hade ett fabriksfel som gjorde den obrukbar. Efter tre försök till reparation kräver jag pengarna tillbaka och de vägrar och hänvisar till sin inkompetenta verkstad som misslyckats tre gånger att reparera samma fel. De menar på att felet helt plötsligt nu är mitt.

    Jag har tidigare inte haft problem med Webhallen men någonting har hänt de senaste åren. Handla inte här om ni bryr er om säkerhet och att få en produkt som fungerar. Riktiga clowner som jobbar hos Webhallen. Skurkverksamhet.


Andra personer tittade också på

Logo HusOchHemma

HusOchHemma

1 recensioner

Vill du som många andra bo i ett fint hem där du alltid trivs? Ja, det är väl klart. Dock kan det ofta vara ganska tråki...

Logo E-Ville

E-Ville

1 recensioner

Idag finns de mer elektronik i världen än vad det någonsin har funnits. Inte nog med att det finns mer elektronik, men nästan ...

Logo Gearbest

Gearbest

1 recensioner

Är du en sådan som inte alls gillar att gå runt i butiker, omringad av en mängd främmande människor? Eller är ...

Logo MyTrendyPhone

MyTrendyPhone

1 recensioner

Mytrendyphone är företaget som kommer att vara din pålitliga partner inom e-handeln av mobiltillbehör. Mytrendyphone är e...

Webhallen

Välkommen till Sveriges ledande internetbutiken för hårdvara och multimedia, alltså företaget Webhallen. Här kan du välja och vraka mellan 18 000 olika produkter där det alltid ingår både låga priser och snabba leveranser. 

Om Webhallen 
Företaget webbhallen lanserades och grundades under 1999 i endast en liten lägenhet i centrala Stockholm, och har på snabb tid vuxit väldigt fort. Hos Webhallen kan du hitta gadgets, hårdvara, hemelektronik, film och spel. Företagets har vuxit och vuxit under alla år och idag har de 21 fysiska butiker runt om i Sverige som är utspridda mellan Malmö och Uppsala, de har även en välanvänd webbutik och ca 300 personer jobbar på företaget. Under 2017 omsatte webhallen 1.9 miljarder kronor. På företagets hemsida har de intressant information om deras historia som är värd att läsa, där kan man se den populäraste produkten under alla år som företaget har funnits. 

Vad erbjuder Webhallen
Företagets hemsida är otroligt tydlig och enkel att använda, att välja att handla via just hemsidan kommer du att få en mycket bekvämare och enklare köpupplevelse än att handla i en vanlig fysisk affär. Alla priser som finns på hemsidan innehåller moms. 

När du har hittat det som du skulle vilja köpa via hemsidan behöver du bara klicka på ”gå till kassan” och efter det fylla i all din information och sedan göra din beställning. Om du gör en beställning på över 500 kr kommer det att ingå gratis frakt och om du gör en beställning på över 500 kr kommer fraktkostnaden att avgöras av den produkt i varukorgen som har höst fraktkostnad. Webbhallen kan erbjuda express leverans om du har bråttom att få hem din beställning men då krävs det att alla produkter finns i lager, om du inte är intresserad av express leverans kommer ditt paket att skickas med vanlig leverans och då kommer paketet att komma fram mellan en till två dagar efter att företaget har skickat paketet. Du kan även välja att hämta ut ditt paket i en av företagets fysiska butiker om du råkar bo nära en av deras butiker. När det gäller betalningen kan du välja att betala med direktbetalning, faktura, delbetalning, swish eller bank/kreditkort. Webbhallen erbjuder även 60 dagars öppet köp för privatpersoner och det gäller både online och i fysisk butik och du har även 14 dagars ångerrätt från och med att du har mottagit din beställning. 

Reklamationer, tips och kontakt med Webhallen
Om du får hem en produkt som är defekt eller har något fel har du rätten att lämna in en reklamation, att lämna in en reklamation och en produkt är kostnadsfritt och för att lämna in en reklamation ska du ladda ner en reklamationsblankett från deras hemsida som du sedan ska fylla i och skicka in till dem. Om du har några andra frågor kan du komma i kontakt med dem via telefon eller e-post, men du kan även välja att chatta med dem inne på hemsidan under vardagar.

Glöm inte att skriva en egen recension om företaget om du har handlat via dem eller har några erfarenheter av dem.