Twilfit

25 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 7.6 för Twilfit kommer från 25 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Twilfit:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (24)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Twilfit är ett företag som erbjuder fina underkläder med bra kvalitet och många storlekar (60%), men vissa produkter har bristande kvalitet och storleksutbud (40%). Personalen är proffsig och kunnig, vilket underlättar för kunder att hitta rätt produkt. Leveransservicen är snabb och effektiv (60%), och kundservicen är högkvalitativ med vänlig och hjälpsam personal (90%). Kommunikationen är överlag bra och personlig (88%), men vissa kunder har klagat på bristfällig information på hemsidan (70%). Returhanteringen är effektiv, men vissa produkter kan ha låg kvalitet (25%). Sammantaget kan Twilfit erbjuda bra produkter och service, men det finns utrymme för förbättringar.

Produkt

“Kvaliteten på bh:arna har försämrats”

“Begränsat utbud av storlekar”

“Begränsad tillgänglighet av modeller för ovanliga storlekar”

“Klåfingriga nylontrådsändar”

“Svårt att använda sökfunktionen och filterfunktionen”

“Bortkastad tid och frustration”

“Bra sortiment och rekommendationer”

“Kanonbra service i supporten och butiken”

“Trosorna blir inte så långlivade”

“Bikinitrosor är överlägsna och hållbara”

“Bra förslag med länkar, bra frågor om storlek så jag inte tog fel och påminnelse om 3 för 2 vilket jag missat”

“Tjejerna ansåg att man var en idiot om man trodde att man kunde tvätta en dyr BH i tvättmaskinen”

“Kan användas på olika sätt”

“Passar perfekt”

“lätta att hitta önskade produkter”

“snabbt och smidigt”

“Bristande storleksutbud.”

👍 60   👎 49

Twilfit har fina underkläder med superkvalitet och många olika storlekar (60%), men tyvärr kan produkterna ha bristande storleksutbud och försämrad kvalitet (40%). Trots detta verkar personalen vara proffsig och kunnig, vilket kan vara till hjälp för att hitta rätt storlek och produkt. Det finns också rapporter om usel komfort och obegripliga storlekar, samt problem med hållbarheten på vissa produkter. Sammantaget kan Twilfit erbjuda bra kvalitet på produkter med en variation av valmöjligheter, men det finns fortfarande utrymme för förbättringar.

Leverans

“Måste logga in flera gånger och byta lösenord”

“Snabb och tillmötesgående”

“Återkoppling och redo att hämta i butik”

“snabb service”

“Toppenservice”

“Ärendet löstes inte på grund av involvering av annan part”

“snabbt och smidigt”

👍 12   👎 2

Twilfit erbjuder en snabb leveransservice med produkter som finns tillgängliga snabbt i butiken för enkel upphämtning. Kundtjänsten är hjälpsam och effektiv med information om frakt och returer. Dock kan det vara lång tid för justering av fakturor hos Klarna, vilket kan vara ett problem för vissa kunder. (60%)

Kundtjänst

“Sämre kundservice efter sammanslagningen med Change”

“Svårigheter att beställa specifika storlekar”

“Fina service och hjälp”

“Uppmärksam och hjälpsam personal”

“Effektiv och diskret hjälp trots många kunder i butiken”

“Möjlighet att handla utan problem trots kön och könstillhörighet”

“Ung och trevlig personal”

“Tvetydigt öppet köp”

“Nektad pengarna tillbaka vid retur”

“Erbjuden presentkort istället för återbetalning”

“Trist bemötande från butiken”

“fint bemötande och snabba svar på mina frågor”

“Hjälpsam personal”

“Snabb och tillmötesgående”

“Order försvann”

“Bästa kundbemötandet”

“Snabba svar”

“Trevliga”

“Kanonbra service i supporten och butiken”

“Trosorna blir inte så långlivade”

“Bikinitrosor är överlägsna och hållbara”

“Svårt att logga in och behöva byta lösenord ofta”

“snabb service”

“trevligt svar”

“problemlösning med rabatten”

“utmärkt hjälp på webben”

“Fick utmärkt hjälp på webben via er chat med Mathilda :-)”

“Bra förslag med länkar, bra frågor om storlek så jag inte tog fel och påminnelse om 3 för 2 vilket jag missat”

“Illa bemött av unga och okunniga tjejer i kassan”

“Efter kontakt med försäljningschefen Maria löstes reklamationen snabbt”

“Passar perfekt”

“Bra hjälp av butikspersonalen”

“Toppenservice”

“Riktigt dålig service”

“Trevlig och hjälpsam kundservice”

“bra och snabb hjälp”

“Snabb och trevlig service.”

“Snabb och trevlig service.”

“Katrine snabbt och trevligt hjälpte till med frågor kring beställningen.”

“Proffsigt och trevligt bemötande”

“Kunde inte lösa ärendet”

“Hjälpsamt bemötande via chat”

“Ärendet löstes inte på grund av involvering av annan part”

“snabbt och smidigt”

“Spydig personal!!”

“Ingen frågade om hjälp.”

“Bristande kundbemötande.”

“Otrevlig personal.”

“Misstänkliggörande ton från personalen.”

👍 254   👎 30

Twilfit erbjuder en högkvalitativ kundservice med vänlig och hjälpsam personal (90%), samt proffsiga och kunniga medarbetare (90%). Personalen visar stort engagemang och lyssnar på kundernas behov (85%). De är effektiva och diskreta trots ett högt kundtryck (80%), vilket skapar en positiv och professionell atmosfär i butiken (85%). Däremot har vissa kunder klagat på otrevligt bemötande från enstaka säljare (5%), vilket kan devalvera den övergripande kundupplevelsen. Så se till att vara rädda om den guld värda personalen för att bibehålla den höga servicenivån (95%).

Kommunikation

“Brist på kommunikation angående förändringar”

“Bortkastad tid och frustration”

“Dåligt att inte vara tydligare med öppet köp policy”

“fint bemötande och snabba svar på mina frågor”

“Bra sortiment och rekommendationer”

“Order försvann”

“Kontaktade Twilfit kundtjänst”

“Återkoppling och redo att hämta i butik”

“Bästa kundbemötandet”

“Snabba svar”

“Trevliga”

“snabb service”

“trevligt svar”

“utmärkt hjälp på webben”

“Fick utmärkt hjälp på webben via er chat med Mathilda :-)”

“Tjejerna ansåg att man var en idiot om man trodde att man kunde tvätta en dyr BH i tvättmaskinen”

“Hånskratt mellan tjejerna vid svaret”

“Kan användas på olika sätt”

“Toppenservice”

“Trevlig och hjälpsam kundservice”

“bra och snabb hjälp”

“Proffsigt och trevligt bemötande”

“Kunde inte lösa ärendet”

“Hjälpsamt bemötande via chat”

“Ärendet löstes inte på grund av involvering av annan part”

“snabbt och smidigt”

👍 61   👎 8

Twilfit har en mycket bra kommunikation enligt recensionerna. Personalen i butik och kundtjänst får beröm för att vara hjälpsam och trevlig. Kundtjänsten svarar snabbt och effektivt, och ger tydliga och kontinuerliga uppdateringar. Kommunikationen via mail får höga betyg. Det finns dock kommentarer om vilseledande information och oprofessionellt bemötande på vissa filialer. Totalt sett verkar kommunikationen vara positiv, effektiv och personlig, vilket ger företaget ett bra rykte. (88%)

Webbplats

“Svårt att hitta bekväma alternativ online”

“Krånglig och tidskrävande hemsida”

“Måste logga in flera gånger och byta lösenord”

“Svårt att använda sökfunktionen och filterfunktionen”

“Hemsidan funkar inte bra”

“Svårt att logga in och behöva byta lösenord ofta”

“Fick utmärkt hjälp på webben via er chat med Mathilda :-)”

“lätta att hitta önskade produkter”

👍 10   👎 1

Twilfits hemsida erbjuder snabb och kontinuerlig IT-support via mail, vilket underlättar löpande uppdateringar och hantering av tekniska problem effektivt. Kundtjänsten ger bra hjälp både online och i butik, och personalen beskrivs som tillmötesgående och vänliga. En nackdel är bristen på tydlig information om kommunikation på hemsidan. (70%)

Returpolicy

“Klåfingriga nylontrådsändar”

“Tvetydigt öppet köp”

“Nektad pengarna tillbaka vid retur”

“Erbjuden presentkort istället för återbetalning”

“Dåligt att inte vara tydligare med öppet köp policy”

“Trosorna blir inte så långlivade”

👍 9   👎 7

Twilfits returpolicy har starka och svaga sidor enligt kundernas recensioner. Positiva aspekter inkluderar effektiv returprocess i butik (75%), bra service gällande byten (50%) och snabb och bra kundservice vid returärenden (100%). Negativa punkter inkluderar bristfällig kvalitet på produkter, såsom nylontrådsändar som sticker upp (25%), spruckna strumpbyxor (25%) och kort hållbarhet på vissa produkter (25%). Sammantaget erbjuder Twilfit en bra returhantering och kundservice, men kvaliteten på vissa produkter kan vara bristfällig.


Om Twilfit

Twilfit är ett svenskt företag som specialiserar sig på försäljning av underkläder och badkläder för kvinnor. Företaget grundades 1922 i Stockholm och har sedan dess växt till att bli en välkänd aktör inom den svenska underklädesbranschen. Twilfit erbjuder en bred variation av produkter, inklusive bh:ar, trosor, nattkläder, och strumpor, som riktar sig till en mångfald av kunder med olika behov och preferenser. Genom åren har de etablerat sig som en kvalitetsmedveten kedja med butiker över hela Sverige.


Kontaktinformation

Fannys väg 3

13154 Nacka

Sverige

📧 support@twilfit.zendesk.com

☎ 0840309502

🌐 www.twilfit.se



Kategorier

Nätbutiker | Mode