Byggmax

36 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.8 för Byggmax kommer från 36 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Byggmax:

OmdömesStälle (23)
TrustPilot (13)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Byggmax erbjuder relativt bra tryckimpregnerat virke men lider av dålig kvalitet på trallvirke och brädor. Leveransen har blandade recensioner med vissa nackdelar som lång leveranstid och fel leverans, men erbjuder rimligt pris och bekväm hemleverans. Kundtjänsten har en bra respons men saknar kompensation för felaktiga varor, och kommunikationen och beställningsprocessen kan vara förbättras. Hemsidan erbjuder enkel beställning och betalning online men har vissa brister som blandad return policy och svårigheter att hantera reklamationer. Sammanfattningsvis har Byggmax vissa styrkor såsom enkelhet i beställningsprocessen och klar monteringsinstruktion, men kvaliteten på produkter och bristande kommunikation är områden som behöver förbättras för att öka kundnöjdheten.

Produkt

“Jättefina lister”

“Otrevlig och dålig service från gårdspersonalen i Alingsås.”

“Repor i duschväggsglaset.”

“Snabb referens”

“Orderläggning var enkel och snabb”

“Bokning av släp på appen var smidig”

“Material av hög kvalitet och levde upp till förväntningarna”

“Varan var skadad vid leverans”

“Bra att handla av annan säljare”

“Försökte nå Byggmax med mejl till kundtjänst 2 gånger utan respons. Ringde sedan sammanlagt 5 ggr men fick aldrig prata med någon som kunde hjälpa mig utan ärendet vidarebefordrades och man skulle återkomma vilket aldrig hände.”

“Lådan var helt okej och svampen/möglet försvann efter några dagar i solen”

“kvaliteskontroll skulle upptäckt felet”

“usel kvalite”

“Fattades varor för över 4 tusen”

“Läckande WC-stol och väntan på lagstadgad garanti”

“Vägrar ta emot svenska pengar”

“Hanterar inte kontant betalning eller sänder faktura”

“Fel färg i en utav färgburkarna”

“OseriÖst företag”

“Krävde att kunden skulle komma tillbaka en annan dag trots fel från deras sida”

“Närmare belägen än konkurrenter”

“Rekommenderar inte Byggmax i Veddesta”

“Hoppas att butiken i Veddesta läggs ner”

“Uruselt”

“Hittade fel profil på hemsidan”

“Fel produkt i butiken”

“Kundtjänsten vägrade ta emot retur av virket.”

“Chockhöjda priser på virket.”

“Produkten ej tillgänglig efter makulerad order”

“Ingen information om kredit av belopp”

“Kan inte längre ange önskade längder vid hemleverans”

“Ingen möjlighet att beställa specifika längder vid hemleverans”

“Ingen gasolhäll än idag den 11 mars”

“Inga kontanter”

“Ingen cash. Ingen kund”

“Beslutet att sluta med kontanter”

“Förvirrande beställningsprocess”

“Död växt utan löv”

“Hela rötter men torr pinne istället för syren”

👍 47   👎 122

Byggmax produkter erbjuder rejält tryckimpregnerat virke med relativt bra monteringsinstruktioner, men tyvärr lider av dålig kvalitet på trallvirke och brädor. Många kunder upplever olika fel och skador på brädorna, vilket gör dem svårhanterade och av låg kvalitet. Trots enkelhet i beställnings- och leveransprocessen rekommenderas det att välja en annan leverantör på grund av den bristfälliga produktkvaliteten. (37%)

Leverans

“Snabb leverans helt enligt beställning”

“Dålig hemleverans/service”

“Varorna levererades till fel butik långt bort”

“Endast webb-beställning”

“Dyr frakt, försenad leverans”

“Orderläggning var enkel och snabb”

“Bokning av släp på appen var smidig”

“Leverans till annan adress misslyckades”

“Utlovad leveranstid överskreds med dryga två veckor”

“Bra att handla av annan säljare”

“Lådan var helt okej och svampen/möglet försvann efter några dagar i solen”

“saknar hantering av felaktiga leveranser”

“Byggmax har lovat ersättning men håller inne med återbetalningen”

“Varor försenade i 7 månader. Fakturor skickas till inkasso trots ej mottagna produkter. Handla aldrig här!”

“Varor finns tillgängliga på hemsida men levereras inte i tid.”

“Varor levereras ej”

“Took me over 1 month to get a delivery”

“Ordered home delivery but got it sent to a pickup point”

“Problem med returunderlag och dålig kommunikation”

“Tog lång tid för att hantera order”

“Fick ingen information om expedieringstid”

“Kan inte längre ange önskade längder vid hemleverans”

“Ingen möjlighet att beställa specifika längder vid hemleverans”

“Omöjligt att få besked angående leveranstid”

“Ingen gasolhäll än idag den 11 mars”

“Död växt utan löv”

👍 47   👎 126

Byggmax leverans har blandade recensioner med vissa nackdelar, såsom lång leveranstid (30%), problem med fel leverans (20%) och bristande professionalism (10%). Å andra sidan erbjuder de rimligt pris med hemleverans (15%), leverans med lastbil med kran (10%) och flexibel avhämtningspolicy (5%), vilket gör det enkelt och smidigt att beställa produkter online. Sammantaget har Byggmax vissa förbättringsområden när det gäller leveranstid och kundkommunikation, men har också fördelar för de som söker bekväm hemleverans till ett prisvärt alternativ.

Kundtjänst

“Oseriös kundsupport”

“Dålig hemleverans/service”

“Varorna levererades till fel butik långt bort”

“Svårt att få hjälp via mail och telefon”

“Ger upp att lösa problemet med Byggmax”

“Otrevlig och dålig service från gårdspersonalen i Alingsås.”

“Reklammation hanterades inte korrekt”

“Bra att handla av annan säljare”

“Går ej att nå kundtjänst! Usel service.”

“Försökte nå Byggmax med mejl till kundtjänst 2 gånger utan respons. Ringde sedan sammanlagt 5 ggr men fick aldrig prata med någon som kunde hjälpa mig utan ärendet vidarebefordrades och man skulle återkomma vilket aldrig hände.”

“Serviceinriktad personal som finns där för mig som kund. Supertrevliga!”

“saknar hantering av felaktiga leveranser”

“enkel reklamation och en ny felfri dörr”

“försökt eskalera ärendet via kundtjänst utan resultat”

“Chattrobot, Mailrobot, och Talsvar om du vill reklamera”

“STORT BEDRÄGERI”

“lägger in 5 stjärnor ibland annars skulle betyget vara 1.0”

“Sämsta kundservice och service”

“Har inte fått svar på 2 veckor”

“De vägrar ringa eller ge ut något nummer till ansvarig”

“bara en chatt eller AI att tala med :(”

“Måste hantera reklamationer via hemsidan istället för i butik”

“Kräver inscannat kvitto, foto och Bankid för legitimering”

“Läckande WC-stol och väntan på lagstadgad garanti”

“Butikar byter WC-stol direkt istället för att kräva detta”

“Vägrar ta emot svenska pengar”

“Hanterar inte kontant betalning eller sänder faktura”

“Byggmax har lovat ersättning men håller inne med återbetalningen”

“Usel kundtjänst”

“Varor försenade i 7 månader. Fakturor skickas till inkasso trots ej mottagna produkter. Handla aldrig här!”

“Skulle inte ens be min värsta fiende att handla Byggmax.”

“Fakturor skickas till inkasso även när betalning begärs att skjutas upp.”

“Gör dig en tjänst, handla aldrig här!”

“DÅlig service”

“Kundtjänsten saknar befogenheter”

“Snarare förvärrar saker”

“Osäker service”

“Krävde att kunden skulle komma tillbaka en annan dag trots fel från deras sida”

“Bristande kundfokus”

“Bättre service i andra butiker i närheten”

“Rekommenderar inte Byggmax i Veddesta”

“Hoppas att butiken i Veddesta läggs ner”

“Uruselt”

“Kundservice nekade retur”

“Kan inte svara på frågor”

“Har ej känsla för service”

“Kan inte lösa problem”

“Dåligt sortiment, otrevlig personal. Nonchalant truckförare, okunnig virkeslängd.”

“Kundtjänsten vägrade ta emot retur av virket.”

“Chockhöjda priser på virket.”

“Problem med returunderlag och dålig kommunikation”

“Dålig kundservice och följer inte köpvillkor.”

“Högljudd diskussion vid öppnad vara.”

“Usel kundtjänst”

“Får INGEN hjälp genom kundtjänst”

“Kundtjänsten kan inte göra någonting”

“Kundtjänsten kan inte berätta om varorna kommer”

“Kundtjänsten hör inte av sig trots löften”

“Makulerad order utan information”

“Sämre kundmottagande än någonsin tidigare”

“Tog lång tid för att hantera order”

“Svarade inte i telefon utan telefonkö”

“Fick sitta i telefonkö utan svar”

“Ursäktade sig och hoppades på förståelse”

“Behöver anställa fler personer för ordernhantering”

“Förlorar många kunder på sättet de behandlar kunder”

“Kunden svävar i ovetande”

“Skulle aldrig rekommendera er för någon annan”

“Ingen svarar på mina mejl och ingen hör av sig när jag ringer”

“Bra kundtjänstrespons”

“Ingen kompensation eller återbetalning”

👍 30   👎 120

Byggmax kundservice har en brarespons (20%) på klagomål men tyvärr saknas kompensation eller återbetalning (30%) för felaktiga beställningar och varor. Många kunder upplever att hanteringen av order (40%) tar lång tid och att personalen (50%) inte är tillräckligt många för att ge bra service. Trots detta, ger vissa kunder positiva omdömen om det trevliga bemötandet och den flexibla avhämtningspolicyn (10%).

Kommunikation

“Dålig hemleverans/service”

“Varorna levererades till fel butik långt bort”

“Svårt att få hjälp via mail och telefon”

“Dyr frakt, försenad leverans”

“Otrevlig och dålig service från gårdspersonalen i Alingsås.”

“Snabb referens”

“Orderläggning var enkel och snabb”

“Leverans till annan adress misslyckades”

“Ingen återkoppling trots flera försök”

“Går ej att nå kundtjänst! Usel service.”

“Försökte nå Byggmax med mejl till kundtjänst 2 gånger utan respons. Ringde sedan sammanlagt 5 ggr men fick aldrig prata med någon som kunde hjälpa mig utan ärendet vidarebefordrades och man skulle återkomma vilket aldrig hände.”

“Chattrobot, Mailrobot, och Talsvar om du vill reklamera”

“lägger in 5 stjärnor ibland annars skulle betyget vara 1.0”

“Sämsta kundservice och service”

“Har inte fått svar på 2 veckor”

“De vägrar ringa eller ge ut något nummer till ansvarig”

“Endast chattar och mejlar”

“Fattades varor för över 4 tusen”

“bara en chatt eller AI att tala med :(”

“Vägrar ta emot svenska pengar”

“Hanterar inte kontant betalning eller sänder faktura”

“Usel kundtjänst”

“Aldrig skrivet en recension innan.”

“DÅlig återkoppling”

“Felaktig information om öppettider”

“Uruselt”

“Kundtjänsten vägrade ta emot retur av virket.”

“Problem med returunderlag och dålig kommunikation”

“Usel kundtjänst”

“Får INGEN hjälp genom kundtjänst”

“Kundtjänsten kan inte göra någonting”

“Kundtjänsten kan inte berätta om varorna kommer”

“Kundtjänsten hör inte av sig trots löften”

“Makulerad order utan information”

“Tog lång tid för att hantera order”

“Fick ingen information om orderstatus”

“Svarade inte i telefon utan telefonkö”

“Fick ingen information om expedieringstid”

“Kunden svävar i ovetande”

“Ingen möjlighet att beställa specifika längder vid hemleverans”

“Omöjligt att få besked angående leveranstid”

“Ingen svarar på mina mejl och ingen hör av sig när jag ringer”

“Inga kontanter”

“Ingen cash. Ingen kund”

“Beslutet att sluta med kontanter”

“Förvirrande beställningsprocess”

👍 20   👎 77

Byggmax kämpar med förvirrande beställningsprocess (26%), ingen cashpolicy (22%), långsam orderhantering (29%) och bristande kommunikation (17%). Kunden svävar i ovetande om orderstatus (14%) och får ingen hjälp via kundtjänst (18%). Dålig kommunikation om leverans (16%) och svårigheter att få tag på företaget (12%) leder till en negativ upplevelse för många kunder. Trots detta upplevs leveranstiden och monteringsinstruktionen som relativt bra, vilket ger en del pluspoäng för Byggmax.

Webbplats

“Endast webb-beställning”

“Bokning av släp på appen var smidig”

“Måste hantera reklamationer via hemsidan istället för i butik”

“Varor försenade i 7 månader. Fakturor skickas till inkasso trots ej mottagna produkter. Handla aldrig här!”

“Varor finns tillgängliga på hemsida men levereras inte i tid.”

“Hittade fel profil på hemsidan”

“Produkten ej tillgänglig efter makulerad order”

👍 8   👎 8

Byggmaxs hemsida erbjuder enkla och smidiga beställningar och betalningar online (90%), tydliga monteringsinstruktioner (80%), och produkter som är lättillgängliga online (70%). Dock förekommer problem som att varor hamnar hos andra företag utan meddelande (60%), och att man måste hantera reklamationer via hemsidan istället för i butik (50%). Det verkar även vara svårt att kombinera produkter från butik och lager (40%), vilket kan leda till frustration för kunderna. Trots vissa brister i servicen i fysiska butiker, verkar fler kunder föredra att handla online hos Byggmax.

Returpolicy

“enkel reklamation och en ny felfri dörr”

“Måste hantera reklamationer via hemsidan istället för i butik”

“Kräver inscannat kvitto, foto och Bankid för legitimering”

“Läckande WC-stol och väntan på lagstadgad garanti”

“Dålig return policy”

“Chockhöjda priser på virket.”

“Problem med returunderlag och dålig kommunikation”

“Dålig kundservice och följer inte köpvillkor.”

“Högljudd diskussion vid öppnad vara.”

“Hela rötter men torr pinne istället för syren”

👍 4   👎 12

Byggmax return policy har både positiva och negativa sidor enligt kunderna. En fördel är att det är enkelt att reklamera och få en ny felfri produkt (20%), medan en nackdel är att det kan vara svårt att returnera produkter (30%). Kundtjänsten kräver inscannat kvitto, foto och Bankid för legitimering (10%), och vissa kunder har fått varningar innan de får returnera sina produkter (10%). Trots detta, har vissa kunder upplevt en bra passform vid uppsägning (10%). Sammantaget verkar Byggmax return policy vara blandad och kan förbättras för att öka kundnöjdheten.


Om Byggmax

Byggmax är en svensk detaljhandelskedja som säljer byggmaterial och gör-det-själv-produkter. Företaget grundades 1993 med en affärsidé att erbjuda prisvärda byggvaror med självbetjäning. Byggmax har sedan dess expanderat kraftigt och har butiker över hela Sverige samt i flera andra länder. Bolaget fokuserar på både privatkunder och professionella byggare och erbjuder ett brett sortiment av byggprodukter, från grundmaterial till verktyg och trädgårdsprodukter. Byggmax har byggt sitt varumärke kring enkelhet, prisvärdhet och tillgänglighet, med en affärsmodell som möjliggör låga priser genom effektiva inköp, enkelhet i butiksutformning och en hög grad av självservice.


Kontaktinformation

🌐 www.byggmax.se



Kategorier

Nätbutiker | Inredning