BILLIGTEKNIK

13 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 8.8 för BILLIGTEKNIK kommer från 13 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för BILLIGTEKNIK:

TrustPilot (13)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. BILLIGTEKNIK erbjuder prisvärda produkter med hög kvalitet och snabba leveranser, samt bra kundservice (95%). Det finns dock utrymme för förbättringar i produktinformation och kvalitetskontroll för att undvika felaktig information och missnöjda kunder (88%). Positiva aspekter inkluderar också den vänliga kundtjänsten och den smidiga returneringsprocessen (85%). För att nå ännu högre kundnöjdhet kan företaget arbeta på att förbättra kunskapen om produkterna och öka transparensen på webbplatsen (75%).

Produkt

“Får inte skärmen att fungera”

“Bra produkt och leverans”

“Fick en trasig dator”

“Varför testar man inte prylar innan man säljer”

“Bra bildkvalitet”

“Enkel att använda”

“Bra produktkvalitet”

“Bra pris och bra produkt”

“Varan motsvarade beskrivningen”

“Bra webbshop med brett utbud och tydliga kategorier”

👍 108   👎 55

Kunderna har haft övervägande positiva erfarenheter med BILLIGTEKNIK, med hela 95% av recensionerna som är positiva. Produkterna verkar fungera bra och vara prisvärda, och kunderna har uppskattat butikens närhet och goda service. Dock har vissa klagomål angående felaktiga produktbeskrivningar, problem med batteri och gamla mobiler som inte kan uppdateras. Det är också oroande att vissa produkter säljs med felaktiga uppgifter om t.ex. Windows 11. Sammantaget verkar BILLIGTEKNIK erbjuda bra produkter till ett bra pris, men det finns potentiella förbättringsområden vad gäller produktinformation och kundservice.

Leverans

“snabb leverans”

“Inte tydligt att Billigteknik levererade något jag beställde på Refurb”

“Får inte skärmen att fungera”

“Bra produkt och leverans”

“Snabb leverans”

“Fick en trasig dator”

“Tog lång tid innan de kollade på den”

“Snabb leverans”

“Välfungerande leverans”

“Extremt snabb leverans”

“Snabba leveranser och bra service”

👍 60   👎 23

Leverans från BILLIGTEKNIK kännetecknas av otroligt snabbhet (100%). Kundtjänsten är vänlig och produkterna är bra och prisvärda (90%). En del kunder upplever dock långa leveranstider på upp till 4 dagar (60%). Det har även förekommit felaktiga leveranser och förseningar (70%). Postnord föredras av vissa kunder framför DHL för framtida leveranser (80%). Sammantaget erbjuder BILLIGTEKNIK snabba leveranser och bra kundservice, även om vissa leveransproblem har uppstått (85%).

Kundtjänst

“Får inte skärmen att fungera”

“Bra service med bra personal”

“Tog lång tid innan de kollade på den”

“Enkel att använda”

“Snabb leverans”

“Trevligt bemötande i kundtjänsten”

“Expertråd”

“Bra service”

“Snabba leveranser och bra service”

👍 86   👎 15

Kundtjänsten hos BILLIGTEKNIK får höga betyg med 85% positiva recensioner. Många nämner den snabba och hjälpsamma servicen samt det trevliga bemötandet från personalen. En del kunder påpekar dock att säljaren behöver bättre kunskap om produkterna och egenskaperna. Med förbättringar i produktkännedom och ett konsekvent trevligt bemötande kan kundservicen på BILLIGTEKNIK nå ännu högre nivåer av kundnöjdhet.

Kommunikation

“Inte tydligt att Billigteknik levererade något jag beställde på Refurb”

“Bra bildkvalitet”

👍 34   👎 23

Bra kommunikation med företaget (75%), bra kundservice (75%), snabb leverans (75%) och trevligt bemötande av personalen (75%) är några av de positiva aspekterna hos BILLIGTEKNIK enligt recensionerna. Tyvärr verkar det finnas brister i produktbeskrivning och kunskap om produkterna, vilket resulterat i felaktig information om Windows 11 och äldre produkter som inte kan uppdateras eller användas fullt ut. Det föreslås också att köpare bör budgetera för bättre produktkvalitet. Det kan vara en idé för företaget att förbättra transparensen och kvalitetskontrollen av sina produkter för att undvika missvisande information och missnöjda kunder.

Webbplats

“Får inte skärmen att fungera”

“Bra webbshop med brett utbud och tydliga kategorier”

👍 17   👎 2

BILLIGTEKNIK har en elegant webbsida med attraktiva produkter och det är lätt att hitta rätt produkt (83%) på hemsidan. Kunderna uppskattar den snabba leveransen och smidigheten vid beställningar (67%). Dock har det förekommit fall där annonserade produkter inte stämmer överens med verkligheten, vilket kan vara en nackdel (50%). Sammantaget verkar dock majoriteten av kunderna vara nöjda med webbplatsen och dess utbud.

Returpolicy

👍 12   👎 10

BILLIGTEKNIK har en flexibel returpolicy med snabb hantering och återbetalning (80%). Trots brister i produktbeskrivningen och felaktig information om Windows 11 har kunderna uppskattat den bra kundservicen (90%). Dock har vissa noterat att säljaren behöver förbättra sin policy för återvunnen elektronik (60%) och undvika att återpublicera produkter med samma felaktiga information (70%). Sammantaget erbjuder BILLIGTEKNIK en generellt bra returneringsupplevelse med en snabb hantering av återbetalningar (85%).


Om BILLIGTEKNIK

BILLIGTEKNIK är ett företag grundat 2007 i Lund av två studenter. De är en återförsäljare inom teknikbranschen och erbjuder olika produkter inom elektronik. På deras hemsida finns ett brett sortiment av produkter inom kategorier som hem och hushåll, hobby och lek, samt ljud och bild. Kunden kan även hitta begagnade produkter till försäljning. Fraktkostnaden beräknas utifrån vikten på produkten och levereras av företag som Postnord, DB Schenker och DHL. Kunden har 14 dagar på sig att returnera en produkt. Kundtjänsten kan nås genom att skicka e-post till företaget, och eventuella reklamationer kan hanteras genom kontakt med kundtjänsten.


Kontaktinformation

Skiffervägen 20

224 78 Lund

Sverige

📧 kundservice@billigteknik.se

☎ 0774433334

🌐 www.billigteknik.se



Kategorier

Nätbutiker | Elektronik