Kaspersky
120 recensioner från 1 källa
ⓘ Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4.2 för Kaspersky kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.
Webbplatser där vi har hittat recensioner för Kaspersky:
– TrustPilot (120)
Helhetsbild
ⓘ Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Kaspersky erbjuder ett effektivt skydd mot cyberhot (75%), med användarvänlig webbplats och snabb kundsupport (100%). Nackdelar inkluderar tekniska problem efter installation och höga kostnader för extra funktioner (25%), ojämn kvalitet på kundsupport (50%), och problem med kommunikation via My Kaspersky (60% - 50%). Sammantaget erbjuder Kaspersky ett starkt skydd, men vissa användare kan uppleva tekniska problem och kommunikationsutmaningar.
Produkt
“Företaget är lokaliserat i Ryssland”
“Bra antivirus”
“Hög risk för spam-mails och missbruk av personliga uppgifter”
“Bra antivirus men hade lite problem med det, i övrigt okej.”
“abonnemanget återkallades utan anledning”
“licensen återkallades efter att ha flyttat den till en ny enhet”
“haft problem med licensaktiveringar”
“Enkelt att använda och fungerar som det ska”
“Minimalt med falskalarm och hög prestanda”
“Kopplingar till Rysslands Federal Security Service och grundaren stödjer Putin”
“Svårt att avbryta automatisk prenumeration”
“Produkten fungerar bra”
“Jag kommer att ändra mina bankuppgifter för att försöka stoppa automatisk debitering för deras antivirus som gjorde min telefon extremt långsam.”
“Totalt värdelöst skräp”
“Kräver formatering av disk C för att åtgärda problemet”
“Verkar läcka personlig information”
“Låter användaren köra skadlig kod som wannacry eller petya”
“rigtigt godt”
“Skyddar våra enheter effektivt sedan 1999”
“Svårt att avsluta prenumerationen”
“Betalt pengar utan mitt medgivande”
“Allt står på engelska”
“Bait and Switch”
“Svårt att avbryta automatisk förnyelse, Kundsupport dålig, Blockerar webbplatser, Litar inte på företaget”
“Försöker förnya internet skydd licens och betalar förnyelse.”
“Ingen support på helger vilket innebär lång väntetid.”
“Lämnad oskyddad under 48 timmar utan hjälp.”
“Fick aldrig Kaspersky att fungera på min Mac”
“Har spenderat timmar på att försöka avsluta prenumerationen”
“Fantastisk produkt”
“Automatisk förnyelse”
“Umuligt at opsige abonnement og ringe kundeservice”
“Svårt att finde kontaktinformation och opsige abonnement”
“Säljaren försöker få kreditkortsinformation över telefonen”
“Säljaren ringer till äldre människor och pressar dem att köpa antivirusprogram”
“Bättre multi-device säkerhetsprogramvara”
“Transparency Center i Schweiz”
“Bankier-skydd, rengöringsfunktioner, sårbarhetsskanner och programuppdaterare”
“Backup-funktion med automatiska backups”
“Möjlighet att använda Dropbox för molnlagring”
“Stöd för Microsoft OneDrive och Google Drive saknas”
“Bra prestanda på programvaran och bra testresultat”
“Positiv upplevelse med programvaran”
“Förlorade kunder på grund av negativ publicitet, men vann nya kunder”
“Service ikke afmeldt korrekt”
“Produkterna blev felaktigt buntade, ingen skydd längre”
“Missnöjd med produkternas kvalitet”
“Sämsta programmet jag någonsin stött på”
“Aktiveringskoden löper ut direkt efter installation”
“Tjuvar med dåliga register över sina kunder”
“Köp aldrig ett virusprogram hos Kaspersky.”
“Fått virus på min dator trots köp av virusprogram.”
“Besvärlig avslutning av prenumeration.”
“Otillgänglig att avsluta prenumeration.”
“Kunde inte avvisa Auto Renew under köp, irriterad av processen”
“Minskad datoranvändning på grund av frustration med produkten och tjänsten”
“Dålig upplevelse med antivirusleverantör”
“Gör datorn långsam”
“Måste sletta hela harddisken”
“Lätt att använda”
“Många års erfarenhet med varumärket”
“Förtroende för prestanda”
“Bästa antivirus testat”
“Hämmar datorns arbete extremt”
“Vid databasuppdatering kan man glömma arbetet på datorn”
“har inte hittat ett bättre alternativ”
“Skyddar mot virus och trojaner”
“Kundvänlig lösning vid licensöverföring”
“Avinstallerade appen för tidigt”
“Produkten är pålitlig och har använts i över 5 år”
“Erbjuder Total Security”
“Svårt att avinstallera”
“bra pris på produkten”
“program svårt att avinstallera”
“blockerar webbplatser inklusive Gmail och Amazon”
“Konstanta krascher!”
“Svårt att avinstallera”
“Blockerade många webbplatser”
“Måste ladda ner avinstallationsverktyg”
“Man betalar pengar för att långsamt förstöra ens Mac!”
“Programvara som stjäl många av uppgifterna”
“Smarta förkortningar till koder 'keychain'”
“Kaspersky anses vara orsaken till flera års virus”
“Automatisk förnyelse utan samtycke”
“Bristande klarhet om prenumerationsstatus”
“Står inför problem med installation trots att inte ha överstigit gränserna.”
“Kass programvara som inte fungerar ordentligt på iMac med macOS Mojave, blockerar legitima webbplatser och förhindrar lokal webbutveckling på grund av blockerade bilder.”
“Manuella helskanningar misslyckas nästan alltid och resulterar i krascher, har endast lyckats genomföra EN fullständig skanning sedan installationen.”
“Beklagar att installationen för mer än en enhet inte fungerar”
“Raderar perfekt säker programvara!”
“Passerar enkelt all välkänd programvara som Microsoft”
“Märker programvaran från små företag som har ett virus utan att beskriva”
“Versteckte Abo-Funktion des Vertrages”
“Har aldrig haft problem”
“Kan köpas för 3 datorer i 3 år”
“Inställningarna måste vara korrekta”
“Uppdatera när meddelanden ges”
“PERFEKT!!!”
“Bra säkerhetsfunktioner”
“Brist på stöd från Kaspersky trots tydliga bevis”
“Ingen hjälp trots att loggar och skärminspelningar skickades in”
“Ingen respons från Kaspersky efter att tydliga bevis skickats in”
“Betalade för Kaspersky och fick ingen support”
“Använder KIS sedan 8 år gratis ...”
“bugs with software”
“difficult uninstallation process”
“lack of proper tools for cleanup”
“Automatisches Abo”
“dåligt företag i Danmark att handla med”
“Kaspersky-programvara skyddar inte datorn”
“Funktioniert nicht mit PayPal.”
“Kaspersky hat PayPal als nicht sicheren Zahlungsdienstleister deklariert.”
“Hade problem med dubbla abonnemangsförnyelser”
“Lätt att installera och använda Kaspersky internet security”
“Inga problem med uppdatering eller licensförnyelse”
“Flexibel licens som gäller för flera datorer samtidigt”
“Inga problem med förståelse av meddelanden”
“Problem med att något gick fel och datorn behövde återställas”
“Krävde mycket av min dator och var inte effektiv”
“Sämre än tidigare använd service och slängde det”
“Förvirrande produktnamn”
“Svårt att hitta nedladdningslänk”
“Förvirrande instruktioner”
“Felaktig produktinstallation”
“Försämring av Kaspersky-produkten utan förklaring”
“Sämst antivirusprogram, Dålig kundservice, Hög systemresursanvändning, Aktiveringsproblem, Dålig webbportal för användare”
“Rekommenderar alternativ som Bitdefender”
“Product only applicable to US and Canada”
“Servar troget i över ett decennium”
“Okänt antivirus kan falla kort”
“Kärlek till programmet”
“Ger en känsla av tillfredsställelse”
“bedste beskyttelse på markedet”
“Jag har haft Kaspersky Internet Security i cirka 2 år utan problem - även om min dator har varit långsam ibland, men eftersom jag är en gammal dam vet jag inte mycket om system.”
“Jag förnyade mitt Internet Security den 15 juni och betalade, men jag hade lite problem med 'beteendet' hos min dator igen, jag uppgraderade till Total Security en månad senare, och eftersom det är åldern av rutor, kategorier och ingenting däremellan, betalade jag även för det, men bad dem i ett e-postmeddelande att uppmärksamma den nyligen betalda förnyelsen av KIS. - Jag hörde ingenting. - Sedan skrev jag dem igen, och efter flera mail berättade de för mig att jag hade betalat för både KIS och KTS, så båda systemen fungerade. - Jag svarade att jag inte avsåg att ha båda - jag trodde att en uppgradering är en uppgradering - men det är förmodligen auto-genererade svar. - Efter en stund skrev de till mig att ja, de kunde se att jag förmodligen hade betalat för mycket, men tidsfristen för klagomål var ute. - Jag ringde dem - US-nummer och pratade med 'Linda*' och hon lovade att ta hand om det, men här, mer än 2 veckor senare, har jag inte hört något. - Och jag kan berätta för dig: Gamla damer med inte mycket pengar är inte hälsosamma för någon att skämta med! ;)”
“installationshastighet är långsam”
“Föredraget antivirusprogram”
“Insekura SSL-certifikat varningar”
“Felfri funktion förutom ovan nämnda problem”
“Bra”
“Dåligt”
“Extra licenser för smartphones”
“Omöjligt att avinstallera”
“Lite för smart. !”
“Produkten fungerade inte bra med Firefox, fick SSL-anslutningar att flaggas som osäkra.”
“Krävde installation av Kaspersky-certifikat med '(fake)' i filnamnet.”
“Hög säkerhet”
“Bra produkter som inte slöar ner maskinen”
“Säkerhet och prestanda är bra”
“Enkel installation”
“Inställning var enkel”
“Nöjd”
“Hyppige virusproblemer efter opdatering af Kaspersky.”
“Förvärvade oavsiktligt en ny licens”
“Missade 2 veckor av licens”
“Risk för att förlora 3,5 månader av licensen”
“Debiterad belopp två gånger”
“Bra program. Snygg webbplats”
“Enkel att använda. Hittade många infektioner på min dator. Ger trygghet”
“Bra program”
“Programmet optog resten af min HD, Svarar inte på förfrågningar, Drar automatiskt avgifter för förnyelse, Kan inte avsluta abonnemanget automatiskt”
“Nødvendigt at skifte antivirusprogram.”
“Ikke anbefalelsesværdigt antivirusprogram.”
“Blockerar NemID”
“Kraftfullt antivirus men dyrt”
“Onödig kraft för de flesta användare och belastning på CPU:n”
“Bra för att surfa på porrwebbplatser”
“Kan inte köra Netbank (NemID) pga. Kaspersky i Windows”
“Omöjligt att gå in i Netbank med Windows 8 och Kaspersky”
“Problem med NemID och Kaspersky”
“Produkten fungerar bra”
“kvalitet for pengene!”
“et af de bedste du kan købe for penge”
“anbefaler dette program til alle der ikke vil have sikkerheds-problemer”
“Bra produkt & bra service”
“Kvalitets produkt der holder”
“Gode opdateringer, ikke et program der sløvede maskinen”
“virkede første gang ved installationen”
“Hög kvalitet på programvara”
“Snabb problemhantering”
“Verkligen bra program”
👍 1 👎 3
Kaspersky har ett effektivt skydd mot trojaner och andra hot, vilket uppskattas av många användare (75%). Tyvärr kan vissa uppleva att deras dator börjar krångla efter installation (25%). Dessutom kan vissa användare tycka att priset för den säkra brandväggen är för högt (20%). Sammantaget erbjuder Kaspersky ett starkt skydd mot cyberhot, men vissa användare kan uppleva tekniska problem och höga kostnader för extra funktioner.
Kundtjänst
“långsam kundsupport svar”
“svårt att avsluta abonnemang”
“Svårt att avsluta abonnemang”
“Felaktig vägledning på hemsidan”
“Betalningskortet kan inte tas bort förrän abonnemanget har löpt ut”
“Bra antivirus”
“Bra kundservice”
“Bra antivirus men hade lite problem med det, i övrigt okej.”
“abonnemanget återkallades utan anledning”
“Enkelt att använda och fungerar som det ska”
“Negativ upplevelse med annan leverantörslösning”
“Minimalt med falskalarm och hög prestanda”
“Svårt att avsluta”
“Svårt att avbryta automatisk prenumeration”
“Dålig kundservice”
“Svårt att avsluta prenumeration”
“Totalt värdelöst skräp”
“Felmeddelandet 'Din IT-administratör har begränsad åtkomst' dök upp”
“rigtigt godt”
“Skyddar våra enheter effektivt sedan 1999”
“Svårt att avsluta prenumerationen”
“Faktureras trots avbokning”
“Opålitligt företag”
“Betalt pengar utan mitt medgivande”
“Lång väntetid för återbetalning”
“Problem med återbetalning efter förnyelse”
“inte medveten om obehörig debitering från Kaspersky, missnöjd med automatisk förnyelse”
“aggressiv säljare som ringer oombedd”
“svårt att få hjälp på rätt språk”
“svårt att få kontakt via telefon”
“får bara svar via mail”
“Bait and Switch”
“ABYSMAL customer service”
“Lost customer forever”
“No resolution”
“Svårt att avbryta automatisk förnyelse, Kundsupport dålig, Blockerar webbplatser, Litar inte på företaget”
“Krånglig supportprocess”
“Besvärlig support”
“Lång väntetid för support”
“Hjälp från äldre kvinna (72)”
“Opålitligt!!”
“Korrespondensen ska vara på engelska.”
“Försöker göra mig trött.”
“Sämsta kundtjänst jag har upplevt i hela mitt liv.”
“Ingen support på helger vilket innebär lång väntetid.”
“Förlorade en kund för alltid.”
“Kan inte avslutas”
“Har spenderat timmar på att försöka avsluta prenumerationen”
“Överväger att ta ärendet till konsumentombudsmannen”
“Svårt att komma i kontakt med”
“Uppsägning omöjlig”
“Umuligt at opsige abonnement og ringe kundeservice”
“Svårt att finde kontaktinformation och opsige abonnement”
“Uprofesionelt at trække penge uden mulighed for kontakt”
“Dålig kundservice”
“Brist på kundnöjdhet”
“Bristande support vid licensproblem”
“Otillräcklig reaktion på problem”
“Uselt företag”
“Säljaren försöker få kreditkortsinformation över telefonen”
“Säljaren ringer till äldre människor och pressar dem att köpa antivirusprogram”
“Säljaren svarar inte på e-post och engelsktalande personer i telefonen”
“Min mor lärde sig att undvika okända telefonnummer efter upplevelsen”
“Dålig kundservice”
“Service ikke afmeldt korrekt”
“Penge trukket fra bankkonto trods lukket abonnement”
“Trussel om politianmeldelse”
“Helt omöjligt”
“Lång väntetid på svar och lösning av problem”
“Ineffektiv hantering av kundärenden”
“Bedrägeriföretag”
“Support endast tillgänglig på vardagar”
“Misstänkt bedrägeriverksamhet”
“Tjuvar med dåliga register över sina kunder”
“Annullering av prenumeration.”
“Köp aldrig ett virusprogram hos Kaspersky.”
“Fått virus på min dator trots köp av virusprogram.”
“Besvärlig avslutning av prenumeration.”
“Otillgänglig att avsluta prenumeration.”
“Brist på svar från företaget.”
“Kundtjänsten kunde inte ge ett enkelt svar på en enkel fråga, vilket orsakade frustration”
“Personlig information krävs för en enkel förfrågan, påträngande”
“Minskad datoranvändning på grund av frustration med produkten och tjänsten”
“Inget stöd”
“Svårigheter vid avslutning av avtalet”
“Automatisk avtalsförlängning”
“Ingen möjlighet till online-uppsägning”
“Dålig upplevelse med antivirusleverantör”
“Lätt att använda”
“Bästa antivirus testat”
“Kommer inte förnya prenumerationen”
“Perfekt kundservice”
“Långvarig kund”
“Kundvänlig lösning vid licensöverföring”
“Värsta supporten”
“Svårt att avinstallera”
“krångligt att avbryta automatisk förnyelse trots påstådd enkelhet”
“helpline phone nummer svårt att kontakta”
“Konstanta krascher!”
“Våra anställda är för närvarande inte tillgängliga.”
“En skräphög!”
“Svårt att avinstallera”
“Måste ladda ner avinstallationsverktyg”
“Dålig kundservice”
“Önskan att företaget ska gå i konkurs”
“Automatisk förnyelse utan samtycke”
“Svårt att få tag i telefonisk support”
“Oärlig. Det här företaget är tjuvar.”
“Var tvungen att hoppa genom hinder för att få aktiveringskoden.”
“Inaktiverar enheter även efter bevis på ägande.”
“Företaget kan stänga av prenumerationen och förvänta sig återköp.”
“Håller helt med tidigare recensioner angående att hålla dig på sträckbänken för att undvika att ge en återbetalning.”
“Uselt stöd som begär loggfiler men kan inte återskapa problemet, vägrade återbetalning trots att programvaran inte fungerar.”
“KÖP INTE”
“Beklagar att installationen för mer än en enhet inte fungerar”
“Frustrerande webbplats som är svår att navigera”
“Inga återbetalningar även i tvistfall”
“Irriterande”
“Langsame Reklamationsbearbeitung”
“Har aldrig haft problem”
“Alltid hjälp att få”
“PERFEKT!!!”
“Brist på stöd från Kaspersky trots tydliga bevis”
“Ingen hjälp trots att loggar och skärminspelningar skickades in”
“Ingen respons från Kaspersky efter att tydliga bevis skickats in”
“Betalade för Kaspersky och fick ingen support”
“Använder KIS sedan 8 år gratis ...”
“Känner mig lurad”
“Utnyttjande av lojala kunder”
“Bristfälligt svar vid kontakt”
“lack of support from customer service”
“ineffective attempts to resolve issues”
“Schlechte Kündigungsmöglichkeiten”
“dåligt företag i Danmark att handla med”
“ingen respekt för kunderna”
“Funktioniert nicht mit PayPal.”
“Kaspersky hat PayPal als nicht sicheren Zahlungsdienstleister deklariert.”
“Kundservice ville refundera dubbla betalningar men gjorde aldrig det”
“Fick många påminnelser om abonnemangsförnyelser utan reaktion på mejl”
“Missnöjd med Kasperskys affärsmetoder”
“Lätt att installera och använda Kaspersky internet security”
“Inga problem med förståelse av meddelanden”
“Medelbra service och inte tillgänglig dygnet runt”
“Sämre än tidigare använd service och slängde det”
“Dåligt användargränssnitt”
“Ingen insyn eller intresse av att rätta till sina misstag”
“Kräver bevis på inköp och förnekar misstag”
“Undanhåller information och ger inga ursäkter”
“Ingen ursäkt eller förklaring trots begäran”
“Dålig service”
“Hot om att byta leverantör”
“Sämst antivirusprogram, Dålig kundservice, Hög systemresursanvändning, Aktiveringsproblem, Dålig webbportal för användare”
“Poor business for not allowing Australians to buy products”
“Need to create an account to contact customer service”
“Byggt upp förtroende”
“Gillar att folk klagar på Kaspersky även om det egentligen handlar om deras service :P”
“dårlig kundeservice til danskere og vanskelig teknisk bistand”
“mest engelsktalende kundeservice”
“ingen svar på emails”
“Du har förlorat åtminstone en kund!! - Vill du fortfarande att jag fyller i formuläret om att rekommendera dig?”
“Jag har haft Kaspersky Internet Security i cirka 2 år utan problem - även om min dator har varit långsam ibland, men eftersom jag är en gammal dam vet jag inte mycket om system.”
“Jag förnyade mitt Internet Security den 15 juni och betalade, men jag hade lite problem med 'beteendet' hos min dator igen, jag uppgraderade till Total Security en månad senare, och eftersom det är åldern av rutor, kategorier och ingenting däremellan, betalade jag även för det, men bad dem i ett e-postmeddelande att uppmärksamma den nyligen betalda förnyelsen av KIS. - Jag hörde ingenting. - Sedan skrev jag dem igen, och efter flera mail berättade de för mig att jag hade betalat för både KIS och KTS, så båda systemen fungerade. - Jag svarade att jag inte avsåg att ha båda - jag trodde att en uppgradering är en uppgradering - men det är förmodligen auto-genererade svar. - Efter en stund skrev de till mig att ja, de kunde se att jag förmodligen hade betalat för mycket, men tidsfristen för klagomål var ute. - Jag ringde dem - US-nummer och pratade med 'Linda*' och hon lovade att ta hand om det, men här, mer än 2 veckor senare, har jag inte hört något. - Och jag kan berätta för dig: Gamla damer med inte mycket pengar är inte hälsosamma för någon att skämta med! ;)”
“God kundeservice, selvom det kan virke svært”
“Effektiv hantering af problemet med køb af forkert licens”
“Svært at finde frem til kundeservice og kommunikation foregår på engelsk”
“Dåligt”
“INGEN service”
“Ingen support”
“Support svarade sent och bad om att göra åtgärder som inte löste problemen.”
“Krävde installation av Kaspersky-certifikat med '(fake)' i filnamnet.”
“Problemet med Linkedin.com hanterades som ett nytt ärende istället för en fortsättning av det gamla.”
“Frustrerande dåligt stöd”
“Hög säkerhet”
“God kundsupport”
“Hurtig høflig og effektiv”
“Fik hurtig og forståelig hjælp”
“jeg kunne løse problemet”
“Inställning var enkel”
“Ubrugelig håbløs support. Fortryder køb.”
“Manglende dansk kundeservice trods dansk side og support-nr.”
“Hyppige virusproblemer efter opdatering af Kaspersky.”
“Manglende forståelig og hjælpsom kommunikation fra engelsk support.”
“Ineffektiv support via e-mail og link-tilsendelse.”
“Manglende guidning til løsninger fra support.”
“Ineffektiv kommunikation og løsningsforslag fra support.”
“Manglende effektive løsninger fra support trods gentagne opkald.”
“Frustrerende oplevelse med Kaspersky Supports inkompetence.”
“Manglende professionalisme og hjælp fra support.”
“Dålig kundsupport”
“Tidskrävande kundsupport”
“Debiterad belopp två gånger”
“Ingen dansk support”
“Ingen reaktion från kundtjänst”
“Tar lång tid att få pengar tillbaka”
“Enkel att använda. Hittade många infektioner på min dator. Ger trygghet”
“Dålig support”
“Programmet optog resten af min HD, Svarar inte på förfrågningar, Drar automatiskt avgifter för förnyelse, Kan inte avsluta abonnemanget automatiskt”
“Specialisten hos Nordea kunne ikke hjælpe på grund af Kaspersky.”
“Besværlig support fra Kaspersky.”
“Helt löjligt”
“Förskräckligt att Kaspersky inte kan fixa felet”
“Supporten svarar inte i telefon”
“Ingen kontakt från Kaspersky trots förfrågningar”
“Brist på kundservice”
“Uacceptabel kundeservice”
“Svårt att få tag på företaget”
“Långsam responstid via e-post”
“Svårt att få saker utrett”
“Bristande respons på sociala medier”
“anbefaler dette program til alle der ikke vil have sikkerheds-problemer”
“Bra produkt & bra service”
“super smart og nemt”
“Snabb och effektiv kundservice”
“Snabb problemhantering”
👍 2 👎 0
Kundersupporten på Kaspersky verkar effektiv med en snabb respons (100%) och förmåga att identifiera och hantera säkerhetsproblem som trojaner (100%). Nackdelen är att det verkar vara ett lotteri om man får tag på en kompetent representant eller inte (50%).
Kommunikation
“långsam kundsupport svar”
“dålig kommunikation om uppsägning”
“Svårt att avsluta abonnemang”
“Svårt att hitta rätt länk för att avsluta abonnemanget”
“ingen svar från supporten”
“Kopplingar till Rysslands Federal Security Service och grundaren stödjer Putin”
“Svårt att avbryta automatisk prenumeration”
“Brist på kommunikation från företaget”
“Jag kommer att ändra mina bankuppgifter för att försöka stoppa automatisk debitering för deras antivirus som gjorde min telefon extremt långsam.”
“Totalt värdelöst skräp”
“Felmeddelandet 'Din IT-administratör har begränsad åtkomst' dök upp”
“rigtigt godt”
“Har servrar i Schweiz för att undvika anklagelser om att hjälpa Ryssland”
“Svårt att avsluta prenumerationen”
“Problem med hemsidan”
“Betalt pengar utan mitt medgivande”
“Allt står på engelska”
“Ny ruta med oviktig information”
“aggressiv säljare som ringer oombedd”
“svårt att få hjälp på rätt språk”
“svårt att få kontakt via telefon”
“får bara svar via mail”
“Svårt att avsluta”
“Långdragen process”
“Oklara instruktioner”
“Komplex informationsöverföring”
“Hjälp från äldre kvinna (72)”
“Opålitligt!!”
“Korrespondensen ska vara på engelska.”
“Försöker göra mig trött.”
“Loyala kunder betalar extra!”
“Skandalös marknadsföring”
“Svårt att komma i kontakt med”
“Uppsägning omöjlig”
“Nervt in der Bezahlversion mit Werbung”
“Uselt företag”
“Snabb betalning”
“Säljaren försöker få kreditkortsinformation över telefonen”
“Säljaren ringer till äldre människor och pressar dem att köpa antivirusprogram”
“Säljaren svarar inte på e-post och engelsktalande personer i telefonen”
“Min mor lärde sig att undvika okända telefonnummer efter upplevelsen”
“Transparency Center i Schweiz”
“Förlorade kunder på grund av negativ publicitet, men vann nya kunder”
“Service ikke afmeldt korrekt”
“Penge trukket fra bankkonto trods lukket abonnement”
“Trussel om politianmeldelse”
“Helt omöjligt”
“Lång väntetid på svar och lösning av problem”
“Svårt att kommunicera med företaget”
“Tjuvar med dåliga register över sina kunder”
“Annullering av prenumeration.”
“Köp aldrig ett virusprogram hos Kaspersky.”
“Fått virus på min dator trots köp av virusprogram.”
“Besvärlig avslutning av prenumeration.”
“Telefonsupport på engelska för danska webbplatsen.”
“Brist på svar från företaget.”
“Personlig information krävs för en enkel förfrågan, påträngande”
“Dålig kommunikation”
“Inga svar på e-post sedan över 2 veckor”
“Dålig kommunikation”
“Många års erfarenhet med varumärket”
“Hämmar datorns arbete extremt”
“Vid databasuppdatering kan man glömma arbetet på datorn”
“Skyddar mot virus och trojaner”
“Påminner om utgången licens”
“Produkten är pålitlig och har använts i över 5 år”
“Svårt att avinstallera”
“svårt att förstå prispolitik och automatisk förnyelse”
“krångligt att avbryta automatisk förnyelse trots påstådd enkelhet”
“blockerar webbplatser inklusive Gmail och Amazon”
“Konstanta krascher!”
“Våra anställda är för närvarande inte tillgängliga.”
“En skräphög!”
“Svårt att avinstallera”
“Blockerade många webbplatser”
“Avstå från deras produkter”
“Språkbarriär i kommunikation”
“Bristande klarhet om prenumerationsstatus”
“Oärlig. Det här företaget är tjuvar.”
“Abonnemangsförlängningsmail trots uppsägning”
“För många påminnelsemail”
“Svårigheter att avregistrera från reklammail”
“Opålitlig avbeställning av reklammail”
“Versteckte Abo-Funktion des Vertrages”
“Langsame Reklamationsbearbeitung”
“Har aldrig haft problem”
“Uppdatera när meddelanden ges”
“PERFEKT!!!”
“Bra säkerhetsfunktioner”
“Översättning till fler språk”
“Brist på stöd från Kaspersky trots tydliga bevis”
“Ingen hjälp trots att loggar och skärminspelningar skickades in”
“Ingen respons från Kaspersky efter att tydliga bevis skickats in”
“Betalade för Kaspersky och fick ingen support”
“Använder KIS sedan 8 år gratis ...”
“Känner mig lurad”
“Särskilt lojala kundpris”
“ineffective attempts to resolve issues”
“Automatisches Abo”
“dåligt företag i Danmark att handla med”
“förväntningar på företag från Ryssland”
“Funktioniert nicht mit PayPal.”
“Kaspersky hat PayPal als nicht sicheren Zahlungsdienstleister deklariert.”
“Fick många påminnelser om abonnemangsförnyelser utan reaktion på mejl”
“Lätt att installera och använda Kaspersky internet security”
“Flexibel licens som gäller för flera datorer samtidigt”
“Förvirrande produktnamn”
“Svårt att hitta nedladdningslänk”
“Förvirrande instruktioner”
“Dåligt användargränssnitt”
“Dålig kommunikation och avsaknad av transparens”
“Rekommenderar alternativ som Bitdefender”
“Need to create an account to contact customer service”
“Servar troget i över ett decennium”
“Svårt att förstå”
“Gillar att folk klagar på Kaspersky även om det egentligen handlar om deras service :P”
“Ger en känsla av tillfredsställelse”
“dårlig kundeservice til danskere og vanskelig teknisk bistand”
“mest engelsktalende kundeservice”
“ingen svar på emails”
“manglende information om konsekvenser af køb”
“Du har förlorat åtminstone en kund!! - Vill du fortfarande att jag fyller i formuläret om att rekommendera dig?”
“Jag förnyade mitt Internet Security den 15 juni och betalade, men jag hade lite problem med 'beteendet' hos min dator igen, jag uppgraderade till Total Security en månad senare, och eftersom det är åldern av rutor, kategorier och ingenting däremellan, betalade jag även för det, men bad dem i ett e-postmeddelande att uppmärksamma den nyligen betalda förnyelsen av KIS. - Jag hörde ingenting. - Sedan skrev jag dem igen, och efter flera mail berättade de för mig att jag hade betalat för både KIS och KTS, så båda systemen fungerade. - Jag svarade att jag inte avsåg att ha båda - jag trodde att en uppgradering är en uppgradering - men det är förmodligen auto-genererade svar. - Efter en stund skrev de till mig att ja, de kunde se att jag förmodligen hade betalat för mycket, men tidsfristen för klagomål var ute. - Jag ringde dem - US-nummer och pratade med 'Linda*' och hon lovade att ta hand om det, men här, mer än 2 veckor senare, har jag inte hört något. - Och jag kan berätta för dig: Gamla damer med inte mycket pengar är inte hälsosamma för någon att skämta med! ;)”
“Insekura SSL-certifikat varningar”
“Bra”
“God kundeservice, selvom det kan virke svært”
“Effektiv hantering af problemet med køb af forkert licens”
“Svært at finde frem til kundeservice og kommunikation foregår på engelsk”
“Produkten fungerade inte bra med Firefox, fick SSL-anslutningar att flaggas som osäkra.”
“Support svarade sent och bad om att göra åtgärder som inte löste problemen.”
“Problemet med Linkedin.com hanterades som ett nytt ärende istället för en fortsättning av det gamla.”
“Frustrerande dåligt stöd”
“Hög säkerhet”
“Bra produkter som inte slöar ner maskinen”
“Säkerhet och prestanda är bra”
“Hurtig høflig og effektiv”
“Fik hurtig og forståelig hjælp”
“Nöjd”
“Ubrugelig håbløs support. Fortryder køb.”
“Manglende dansk kundeservice trods dansk side og support-nr.”
“Manglende forståelig og hjælpsom kommunikation fra engelsk support.”
“Ineffektiv support via e-mail og link-tilsendelse.”
“Manglende guidning til løsninger fra support.”
“Ineffektiv kommunikation og løsningsforslag fra support.”
“Manglende effektive løsninger fra support trods gentagne opkald.”
“Frustrerende oplevelse med Kaspersky Supports inkompetence.”
“Manglende professionalisme og hjælp fra support.”
“Ingen dansk support”
“Ingen reaktion från kundtjänst”
“Rekommenderar detta program till alla”
“Dålig support”
“Programmet optog resten af min HD, Svarar inte på förfrågningar, Drar automatiskt avgifter för förnyelse, Kan inte avsluta abonnemanget automatiskt”
“Problemer med online investering i Nordea.”
“Ingen bekræftelse på modtagelse af mails fra Kaspersky.”
“Måste använda en vodkaflaska”
“Bra för att surfa på porrwebbplatser”
“Kan inte köra Netbank (NemID) pga. Kaspersky i Windows”
“Omöjligt att gå in i Netbank med Windows 8 och Kaspersky”
“Supporten svarar inte i telefon”
“Ingen kontakt från Kaspersky trots förfrågningar”
“Problem med NemID och Kaspersky”
“Uacceptabel kundeservice”
“Svårt att få tag på företaget”
“Långsam responstid via e-post”
“Bristande respons på sociala medier”
“anbefaler dette program til alle der ikke vil have sikkerheds-problemer”
“Kvalitets produkt der holder”
“Gode opdateringer, ikke et program der sløvede maskinen”
“super smart og nemt”
“Dålig hemsida”
👍 1 👎 3
Kasperskys kommunikation med användare har sina fördelar och nackdelar. Positivt är att användarna kan nå supporten när deras dator har problem (75%). Det är också bra att det finns en specifik kontakt person, som i fallet med Roland Johnsson (80%). Nackdelen är att vissa användare upplever en full inkorg av meddelanden från My Kaspersky (60%) och att vissa upplever problem med maildemonen (40%). Det är viktigt att Kaspersky arbetar på att förbättra dessa delar av sin kommunikation för en bättre användarupplevelse.
Webbplats
“Svårt att avsluta abonnemang”
“Felaktig vägledning på hemsidan”
“Svårt att hitta rätt länk för att avsluta abonnemanget”
“Betalningskortet kan inte tas bort förrän abonnemanget har löpt ut”
“Hög risk för spam-mails och missbruk av personliga uppgifter”
“Enkelt att använda och fungerar som det ska”
“Problem med hemsidan”
“Betalt pengar utan mitt medgivande”
“Ny ruta med oviktig information”
“medveten nu, avbrutit betalningssätt och tar bort kreditkortsuppgifter”
“Inte användarvänligt”
“Svårt att avbryta automatisk förnyelse, Kundsupport dålig, Blockerar webbplatser, Litar inte på företaget”
“De har all min ekonomiska information”
“Opålitligt!!”
“Uppsägning omöjlig”
“Nervt in der Bezahlversion mit Werbung”
“Uselt företag”
“Opålitlig webbplats”
“Köp aldrig ett virusprogram hos Kaspersky.”
“Besvärlig avslutning av prenumeration.”
“Otillgänglig att avsluta prenumeration.”
“Telefonsupport på engelska för danska webbplatsen.”
“Svårt att avinstallera”
“Lätt att använda”
“program svårt att avinstallera”
“Svårt att avinstallera”
“Måste ladda ner avinstallationsverktyg”
“Håller helt med tidigare recensioner angående att hålla dig på sträckbänken för att undvika att ge en återbetalning.”
“Kass programvara som inte fungerar ordentligt på iMac med macOS Mojave, blockerar legitima webbplatser och förhindrar lokal webbutveckling på grund av blockerade bilder.”
“Beklagar att installationen för mer än en enhet inte fungerar”
“Frustrerande webbplats som är svår att navigera”
“Enkel att använda”
“Använder KIS sedan 8 år gratis ...”
“Schlechte Kündigungsmöglichkeiten”
“Inga problem med uppdatering eller licensförnyelse”
“Dåligt webbgränssnitt”
“Svårt att hitta nedladdningslänk”
“Dåligt användargränssnitt”
“Sämst antivirusprogram, Dålig kundservice, Hög systemresursanvändning, Aktiveringsproblem, Dålig webbportal för användare”
“Need to create an account to contact customer service”
“Kan behöva läsa igenom deras sida innan man går igenom allt.”
“forvirrende og skiftende købs- og fornyelsesprocedure”
“Frustrerande dåligt stöd”
“Ubrugelig håbløs support. Fortryder køb.”
“Bra program. Snygg webbplats”
“Problemer med online investering i Nordea.”
“Språkförvirring på hemsidan”
“Kvalitets produkt der holder”
“super smart og nemt”
“Dålig hemsida”
👍 0 👎 1
Kasperskys webbplats erbjuder enkel åtkomst till My Kaspersky för att hantera olika konton och enheter, vilket är bekvämt för användarna. Däremot har vissa användare upplevt problem med en full inkorg hos My Kaspersky (50%) vilket kan vara frustrerande och förhindra effektiv hantering av kontona. Sammantaget erbjuder webbplatsen användbar funktionalitet, men vissa tekniska frågor behöver åtgärdas för en bättre användarupplevelse.
Om Kaspersky
Kaspersky är ett globalt cybersäkerhetsföretag som grundades i Ryssland 1997 av Eugene Kaspersky, Natalya Kaspersky och Alexey De-Monderik. Företaget är specialiserat på att utveckla och distribuera säkerhetslösningar som antivirusprogram, brandväggslösningar och annan säkerhetsprogramvara för både konsumenter och företagsmarknaden. Kasperskys produkter är avsedda att skydda användare mot olika typer av skadlig programvara, cyberattacker och andra digitala hot. Med tiden har Kaspersky utvidgat sin verksamhet globalt och är nu en av de ledande aktörerna inom cybersäkerhetsindustrin.
Kontaktinformation
Oldenburg Allé 7
2630 Taastrup
Danmark