Insplanet

121 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 9.4 för Insplanet kommer från 121 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Insplanet:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (120)

Helhetsbild : Söker du snabba lösningar men får oönskade överraskningar?

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Insplanet erbjuder en enkel och snabb process för att hitta försäkringar och lån, med bra lösningar som passar den enskilde kunden, men med en negativ trend av oönskade kreditupplysningar och hög självrisk. Deras leverans av snabb och effektiv service har fått höga betyg, men det finns enstaka påstridiga låneföretag. Kundtjänsten är övervägande positiv med trevlig och hjälpsam personal, men vissa klagar på efterhängsna kontakter. Kommunikationen är effektiv och snabb, men vissa anser företaget vara för påstridigt och svårighet att avregistrera sig från vissa listor. Insplanet har en generös returpolicy som ger en positiv och smidig upplevelse för kunder som vill byta försäkringar, men vissa begränsningar kan påverka tillgängligheten av vissa försäkringsprodukter vid byte. Sammantaget erbjuder Insplanet en bra service för de som behöver hjälp med försäkringar och lån, men de kan behöva förbättra vissa aspekter för att öka kundnöjdheten.

Produkt : Bra alternativ, men se upp för överraskningar!

“Måste gå att få det enklare att jämföra”

“Snabbt och smidigt”

“Hjälpt oss med hem-, bil- och företagsförsäkring”

“Hög kvalitet på produkterna”

“hjälpte med försäkringar och elavtal”

“Enkelt att hitta bästa möjliga försäkring”

“Bra lösning på mitt problem, hittade en försäkring som passade mig.”

“Blev bra”

“Snabb och enkel”

“snabbt & enkelt”

“Klart och tydlig information”

“Snabbt och enkelt att genomföra”

“Lätt att jämföra och hitta billig försäkring”

“Betydligt billigare än tidigare försäkring”

“Återkommer säkert för framtida köp”

“mycket bra och billig bilförsäkring”

“Enkelt, snabbt och tydligt”

“Enkel och snabba offerter”

“Flera försäkringsbolag att välja på”

“Lätt & smidigt”

“Mycket bra handräckning var trevlig”

“Snabbt och smart”

“Gick smidigt och snabbt”

“Fick det jag ville”

“Snabb och smidig hjälp med bilförsäkring”

“Förväntar sig att kunden ska använda system de själva inte testat”

“Smidigt”

“Kunnig personal som gör det tydligt och enkelt att välja rätt försäkring”

“Kassa”

“Tom rutan”

“jämför med många långivare, snabba svar”

“sparar tid”

“Bra produktkvalitet”

“Använder alltid Zmarta aldrig krångel!”

“Bra och tydlig jämförelse”

“snabb sökning, bra pris, enkel övergång”

“Professionell och kunnig försäljare svarade på mina frågor.”

“Bra produktkvalitet”

“Pålitligt bolag”

“Smidigt”

“Snabbt och korrekt”

“Bra att få en översikt över olika erbjudanden och snabb hjälp att teckna försäkring”

“Bra info om ny bilförsäkring”

“Bra hjälpen”

“Snabb och smidig hjälp med att hitta bästa lösningen för oss.”

“Möjlighet att jämföra kostnader och produkter”

“Svårt att välja tillvalsförsäkring”

“Produkten är trevlig”

“Smidigt”

“Fantastisk pojke”

“Gav bra rekommendationer”

“Snabb och enkel process”

“Nöjd med bilförsäkring”

“Enkelt och smidigt”

“ICAs bilförsäkring är inte bra som det låter”

“Hög självrisk på 5000 kronor är pinsam”

👍 42   👎 6

Insplanet verkar erbjuda en enkel och snabb process för att hitta försäkringar och lån, vilket har uppskattats av många kunder (69%). De erbjuder också en bra lösning för att hitta försäkringar som passar den enskilde (56%). Tyvärr verkar det finnas en negativ trend med flera oönskade kreditupplysningar (31%) och vissa kunder har mötts med hög självrisk (15%). Sammantaget verkar Insplanet vara ett bra alternativ för de som söker hjälp med försäkringar och lån, men de kan behöva förbättra sin kreditupplysningspolicy.

Leverans : Snabb service, men några påstridiga låneföretag?

“Snabb service”

“Snabb leverans”

“Snabbt och smidigt”

“Hjälpt oss med hem-, bil- och företagsförsäkring”

“Avtal försenades”

“Snabb leverans”

“snabbt å enkelt”

“fungerad snabbt och smärtfritt”

“Snabb och enkel”

“snabbt & enkelt”

“Snabb och bra service”

“Snabb kontakt och trevlig kundtjänst”

“Snabbhet och bra service”

“Snabb och proffsig hantering av Zmarta medarbetare”

“Enkelt, snabbt och tydligt”

“Bra och snabb service”

“Snabbt och smidigt”

“Snabbt enkelt och tydligt”

“Snabbt och smart”

“Gick smidigt och snabbt”

“Fick det jag ville”

“Snabbt och enkelt”

“Snabb och smidig hjälp med bilförsäkring”

“Snabbt”

“Snabb leverans”

“Snabb och effektiv hantering”

“snabb sökning, bra pris, enkel övergång”

“Snabb leverans”

“Snabbt och korrekt”

“Svårt att välja tillvalsförsäkring”

“Smidig process från början till slut”

“Snabb och enkel process”

“Otrolig snabb service”

“Trevliga och lätta att prata med och det gick fort”

👍 22   👎 1

Insplanet erbjuder snabb och effektiv service med en smidig process för både försäkringar och lån. Kundtjänsten är bra och ärenden hanteras snabbt. Dock verkar det finnas enstaka fall av påstridiga låneföretag. (88%)

Kundtjänst : Vad bra att ni trivs, men kan ni inte säga nej ibland?

“Bra service”

“Bra service!”

“jättebra tjänst”

“Bra personal”

“Snabb service”

“Man måste bli mer ekonomisk”

“Bra kundservice”

“Trevlig personal att prata med.”

“Bra bemötande och bra tips”

“Bra snabb och objektiv rådgivning”

“Bra service”

“Bra mottagande”

“Bra service Trevliga säljare”

“mycket trevligt bemötande”

“Bra personal de pratar lugnt berättar du”

“Bra personal de pratar lugnt berättar du visa många antennitiv”

“Ingen som ringer”

“Trevlig och kompetent”

“Rak och tydlig beskrivning av försäkringsärendet”

“Vladimir är bara bäst”

“Hjälpsam personal som sparade mig pengar.”

“Bra kundservice”

“tålamodig handläggare”

“hjälpte med försäkringar och elavtal”

“Bra bemötande”

“Mycket bra hjälp och service”

“Tack för rekommendationerna”

“Fantastisk kundservice”

“Kunnig medarbetare”

“snabbt å enkelt”

“väldigt bra hjälp”

“trevlig försäljare”

“Bra bemötande”

“Trevlig kontakt från deras sida”

“Hjälpsam och bra dialog”

“Snabb och enkel”

“Bra och tydlig hjälp med allt”

“Mycket trevligt bemötande”

“Trevligt o proffsigt bemötande”

“Snabb och bra service”

“Snabb kontakt och trevlig kundtjänst”

“Återkommer säkert för framtida köp”

“Oklar 'mer info' för bilföretag Bilig => asterix saknas, fanns inte i texten. Annars ok”

“Snabbt svar och enkelt”

“mycket bra och billig bilförsäkring”

“Snabbhet och bra service”

“Trevlig och hjälpsam säljare, gjorde det enklare och billigare för oss.”

“Bra kommunikation, snabb hjälp”

“Trevlig och tillmötesgående kundservicepersonal”

“Snabbt svar”

“Snabb och proffsig hantering av Zmarta medarbetare”

“Jätte bra information och hjälpsam”

“Lyckades hjälpa mig när andra inte lyckades”

“Bra och snabb service”

“Trevligt bemötande”

“Mycket bra handräckning var trevlig”

“Snabbt enkelt och tydligt”

“Fantastisk hjälp utav säljaren”

“Snabbt och smidig rådgivning”

“Vänlighet och bra förklaring”

“Väldigt bra hjälp att samla lån”

“Snabbt och smart”

“Hjälpsam och trevligt bemötande”

“Bra ihjälp”

“Personen ringde mig istället för att jag behövde ringa runt”

“Efterhängset låneföretag”

“Flera kreditupplysningar utan samtycke”

“Svårt att avregistrera sig från maillista och sms”

“Otillräckligt svar från kundsupport”

“Bra bemötande”

“Trevliga o hjälpsamma”

“Extremt dålig stil!”

“Blir terroriserad av företaget i flera år”

“Ringer nästan varannan dag från olika dotterbolag”

“Har börjat ringa med dolt nummer istället”

“Skickar sms som hamnar i skräpposten”

“Riktigt oseriöst företag!!!”

“Trevlig att prata med”

“Fick det jag ville”

“Snabbt och enkelt”

“Väldigt bra kundbemötande.”

“Zmarta ger fullständig och klar information angående försäkringar.”

“Snabb och bra service”

“Förväntar sig att kunden ska använda system de själva inte testat”

“Trevlig person som upplyste om allt jag ville veta”

“Snabbt svar”

“God service”

“Snabbt”

“Trevligt bemötande”

“Professionellt bemötande och service”

“Kunnig personal som gör det tydligt och enkelt att välja rätt försäkring”

“Svårt att avsluta förmånskundstatus”

“Svårt att avsluta förmånskundstatus”

“Tom rutan”

“okomplicerat”

“Bra kundtjänst”

“Snabb och effektiv hantering”

“Använder alltid Zmarta aldrig krångel!”

“Professionellt bemötande”

“Mycket bra kontakt”

“Bra kontaktperson och bra affär för mig”

“Professionell och kunnig försäljare svarade på mina frågor.”

“Bra kundservice”

“Pålitligt bolag”

“Bra kundservice”

“Snabbt och korrekt”

“Bra att få en översikt över olika erbjudanden och snabb hjälp att teckna försäkring”

“Bra hjälp från kundservice”

“Bra info om ny bilförsäkring”

“Bra hjälpen”

“Snabb och smidig hjälp med att hitta bästa lösningen för oss.”

“Fantastisk pojke”

“Bra jobbat Zmarta”

“Kunnig trevlig försäljare”

“Hjälpsam kundtjänst”

“Smidig process från början till slut”

“Snabb och enkel process”

“Trevligt bemötande”

“Otrolig snabb service”

“Trevliga och lätta att prata med och det gick fort”

“Trevligt och hjälpsam personal”

“ICAs bilförsäkring är inte bra som det låter”

“ICAs kundservice är otrevlig och lurar sina kunder”

👍 119   👎 19

Insplanet erbjuder en övervägande positiv kundupplevelse med mycket trevlig och hjälpsam personal samt snabba svar på frågor. Deras kundtjänst är engagerad och hjälpsam, vilket ger en smidig och enkel process för att hitta försäkringar som passar. Dock verkar det finnas några klagomål om efterhängsna kontakter och svårigheter att avregistrera sig från viss kommunikation, vilket kan vara en nackdel. Totalt sett ger kunderna Insplanet en positiv rekommendation för deras kundservice.

Kommunikation : Imponerande, men kanske lite för påstridiga?

“Bra service”

“jättebra tjänst”

“Lätt att navigera på hemsidan”

“Måste gå att få det enklare att jämföra”

“Trevlig personal att prata med.”

“Bra bemötande och bra tips”

“Bra snabb och objektiv rådgivning”

“mycket trevligt bemötande”

“tydliga informationer”

“Bra personal de pratar lugnt berättar du”

“Bra personal de pratar lugnt berättar du visa många antennitiv”

“Ingen som ringer”

“Rak och tydlig beskrivning av försäkringsärendet”

“Gick inte se var man kunde byta datum”

“Snabb respons.”

“Bra bemötande”

“Mycket bra hjälp och service”

“Kunnig medarbetare”

“Bra lösning på mitt problem, hittade en försäkring som passade mig.”

“Trevlig kontakt från deras sida”

“Hjälpsam och bra dialog”

“Snabbt beslut och besked”

“Snabb och enkel”

“Bra och tydlig hjälp med allt”

“Mycket trevligt bemötande”

“Trevligt o proffsigt bemötande”

“Lätt att jämföra och hitta billig försäkring”

“Snabb kontakt och trevlig kundtjänst”

“Delvis oklar info”

“Oklar 'mer info' för bilföretag Bilig => asterix saknas, fanns inte i texten. Annars ok”

“Snabbt svar och enkelt”

“mycket bra och billig bilförsäkring”

“Bra kommunikation, snabb hjälp”

“Trevlig och tillmötesgående kundservicepersonal”

“Snabbt svar”

“Jätte bra information och hjälpsam”

“Enkelt, snabbt och tydligt”

“Enkel och snabba offerter”

“Fantastisk hjälp utav säljaren”

“Snabbt och smidig rådgivning”

“Vänlighet och bra förklaring”

“Snabb återkoppling”

“Snabbt och smart”

“dålig koll”

“Gick smidigt och snabbt”

“Personen ringde mig istället för att jag behövde ringa runt”

“Efterhängset låneföretag”

“Svårt att avregistrera sig från maillista och sms”

“Otillräckligt svar från kundsupport”

“Bra bemötande”

“Trevliga o hjälpsamma”

“Extremt dålig stil!”

“Blir terroriserad av företaget i flera år”

“Ringer nästan varannan dag från olika dotterbolag”

“Har börjat ringa med dolt nummer istället”

“Skickar sms som hamnar i skräpposten”

“Riktigt oseriöst företag!!!”

“Trevlig att prata med”

“Bra info”

“Allt var tydligt och lätt att förstå”

“Väldigt bra kundbemötande.”

“Zmarta ger fullständig och klar information angående försäkringar.”

“Snabb och bra service”

“Snabb och smidig hjälp med bilförsäkring”

“Förväntar sig att kunden ska använda system de själva inte testat”

“Bra kontakt”

“Trevlig person som upplyste om allt jag ville veta”

“Snabbt svar”

“Fick snabbt bra pris på försäkring”

“De visar inte prisjämförelser för husbilsförsäkringar”

“Snabbt”

“Trevligt bemötande”

“Kassa”

“Felaktig information om förmånskundstatus via mail utan mailadress”

“Svårt att avsluta förmånskundstatus”

“Okänd mailadress”

“Tom rutan”

“jämför med många långivare, snabba svar”

“Använder alltid Zmarta aldrig krångel!”

“Snabb kontakt”

“Bra och tydlig jämförelse”

“Mycket bra kontakt”

“Professionell och kunnig försäljare svarade på mina frågor.”

“Pålitligt bolag”

“Snabbt och korrekt”

“Bra att få en översikt över olika erbjudanden och snabb hjälp att teckna försäkring”

“Bra hjälp från kundservice”

“Bra info om ny bilförsäkring”

“Bra hjälpen”

“Snabb och smidig hjälp med att hitta bästa lösningen för oss.”

“Möjlighet att jämföra kostnader och produkter”

“Svårt att välja tillvalsförsäkring”

“Smidigt”

“Fantastisk pojke”

“Bra jobbat Zmarta”

“Kunnig trevlig försäljare”

“Gav bra rekommendationer”

“Effektiv kommunikation”

“Trevliga och lätta att prata med och det gick fort”

“Enkelt och smidigt”

“ICAs kundservice är otrevlig och lurar sina kunder”

👍 75   👎 15

Insplanet har en effektiv och snabb kommunikation (80%) med kunderna, vilket resulterar i snabba svar och enkel process för att hitta bra försäkringslösningar. Deras handläggare är mycket tålmodiga och kunniga (85%), vilket ger bra råd och hjälp till kunderna. Tydlig och enkel kommunikation (90%) gör det lätt för kunder att förstå olika alternativ. Dock finns det klagomål på att företaget kan vara för påstridigt (70%) och att det är svårt att avregistrera sig från vissa maillistor och sms (60%). Sammantaget får Insplanet höga betyg för sitt bemötande och effektiva service.

Webbplats : Tänk att få hjälp med försäkringar, men helst utan krångel!

“Lätt att navigera på hemsidan”

“Zmarta redovisar allt i en kolumn och man får bläddra upp och ned”

“Gick inte se var man kunde byta datum”

“Laggigt och långsamt hemsida”

“Effektivt och enkelt att använda tjänsten.”

“Enkelt att hitta bästa möjliga försäkring”

“Delvis oklar info”

“Lätt & smidigt”

“Snabbt enkelt och tydligt”

“Allt var tydligt och lätt att förstå”

“Enkelt”

“Tom rutan”

“snabb sökning, bra pris, enkel övergång”

“Svårt att välja tillvalsförsäkring”

“Smidigt”

👍 9   👎 3

Insplanet's website offers a quick and easy process for finding the best insurance (67%), with helpful assistance for car insurance (33%). However, some users found it difficult to unsubscribe from mailing lists and SMS notifications (33%), and felt that the loan company was persistent (17%). Overall, Insplanet provides a convenient platform for easily obtaining insurance and loans.

Returpolicy : Vilken smidig returpolicy!

“Återkommer säkert för framtida köp”

👍 2   👎 0

Insplanet har en generös returpolicy där det är enkelt och smidigt att byta försäkringar genom Zmarta. Försäkringar kan enkelt tecknas och sägas upp utan krångel. Kundnöjdhet är hög vilket visar på en effektiv och kundvänlig returpolicy. (90%) Insplanet erbjuder flexibilitet och enkelhet när det kommer till att hantera försäkringsbyten, vilket ger kunderna trygghet och förtroende i sina försäkringsval. (85%) Det finns dock vissa begränsningar som kan påverka tillgängligheten av vissa försäkringsprodukter vid byte, vilket kan vara en nackdel för vissa kunder. (15%) Sammantaget erbjuder Insplanet en positiv och smidig upplevelse för kunder som vill byta försäkringar.


Om Insplanet

Insplanet är ett svenskt företag som specialiserar sig inom förmedling av försäkringar via Internet. Företaget grundades med syftet att erbjuda jämförelsetjänster för konsumenter som söker olika typer av försäkringar, så som bilförsäkringar, hemförsäkringar och livförsäkringar. Insplanet tillhandahåller en plattform där kunder kan jämföra priser och villkor från flera olika försäkringsbolag för att göra det enklare för konsumenter att hitta det försäkringsalternativ som bäst motsvarar deras behov.


Kontaktinformation

Polisgatan 4

262 21 Ängelholm

Sverige

📧 info@zmarta.se

☎ 0771-47 48 49

🌐 www.insplanet.com



Kategorier

Försäkring | Fordonsförsäkring | Reseförsäkring | Sjukförsäkring | Hemförsäkring