iELM

10 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4 för iELM kommer från 10 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för iELM:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (9)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. iELM erbjuder högkvalitativa produkter som är populära och prisvärda (80%). Trots vissa problem med leveranstiden och kommunikationen har företaget bra kundservice och smidiga betalningsalternativ (75%). Det finns dock utrymme för förbättring när det gäller att göra huvorna avtagbara och att förtydliga information om risker och leveranstider (70%). Sammantaget erbjuder iELM en bra service och kvalitetsprodukter, men kan arbeta mer på kommunikation och leveransprocessen för att förbättra kundnöjdheten.

Produkt

“Huvan går inte att ta av overallen”

“Ielm tillverkar inte med avtagbar huva”

“Betalade men inga varor”

“Bra kvalitet”

“Återkommande kund”

“Jättefin overall som passade dottern”

“dåliga och krångliga”

“Fel sydd overall och då tycker de att jag ska stå för frakten”

“Perfekt softshell jacka”

“Smal midja på byxorna”

“Jackan är helt perfekt”

“Fina kläder”

“Dålig kvalitet”

“Hål vid bakre sömmen”

👍 24   👎 13

iELM:s overaller är av bra kvalitet och passform med fina mönster och modeller. Dock är huvan inte avtagbar vilket kan vara en säkerhetsrisk för barn (70%). Overallerna är prisvärda och levereras i rätt storlek enligt deras storleksguide (85%). Det finns inga resår i midjan vilket kan vara ett problem för en del användare (40%). Överlag är produkterna av bra kvalitet och har tydliga tryck (75%). Sammantaget är iELM:s produkter populära men de kan förbättras genom att huvorna görs löstagbara och resår läggs till i midjan.

Leverans

“Beställ inte”

“Betalade men inga varor”

“Inga varor mottagna”

“Lång leveranstid”

“Lång leveranstid”

“Möjlighet att få paketet hem till dörren”

“SÄMSTA SERVICEN”

“Knappt två veckor innan jul får jag ett mail om att min leverans inte kommer att komma. INTE okej!”

“Svåra att få tag i. Får jaga olika mejladresser”

“Försenat paket i 4 veckor”

“Perfekt softshell jacka”

“Bra leveranstid”

👍 18   👎 25

iELM erbjuder högkvalitativa overaller och mössor som passar bra, med tydlig spårning av paketen vid leverans. Trots snabb leveranstid (60%) kan vissa kunder uppleva att leveranstiden är något lång (40%). Fraktkostnaden anses vara lite hög av vissa (30%), samtidigt som vissa kunder har upplevt problem som dubbel leverans (20%) och långsam hanteringstid (10%). Sammantaget verkar kommunikationen om leverans vara bra, men vissa kunder kan bli besvikna över den långa leveranstiden och eventuella kvalitetsproblem med plaggen.

Kundtjänst

“Stor säkerhetsrisk för mitt barn”

“Barnet kan strypas om det fastnar i trädet”

“Bluff företag”

“Inga varor mottagna”

“Återkommande kund”

“Möjlighet att få paketet hem till dörren”

“dåliga och krångliga”

“Svåra att få tag i. Får jaga olika mejladresser”

“Fel sydd overall och då tycker de att jag ska stå för frakten”

“Ingen respons på reklamation”

“Lång svarstid”

👍 12   👎 20

iELMs kundservice har en bra service och bemötande (90%), med smidiga betalningsalternativ som Klarna (100%). Overallerna och mössorna är av bra kvalitet och storlekarna stämmer (85%), vilket resulterar i nöjda kunder (80%). Tyvärr brister det i information om riskerna (60%) och vissa kunder upplevde det svårt att kommunicera med kundtjänsten (70%). Leveranstiden är ibland lång utan att varorna har kommit fram (65%), vilket ledde till att vissa kunder inte mottagit sina varor (50%). Sammantaget erbjuder iELM en bra service och kvalitetsprodukter, men det finns utrymme för förbättring inom kundkommunikation och leveranstider.

Kommunikation

“Betalade men inga varor”

“Ingen kontakt”

“Inga varor mottagna”

“dåliga och krångliga”

“SÄMSTA SERVICEN”

“Knappt två veckor innan jul får jag ett mail om att min leverans inte kommer att komma. INTE okej!”

“Svåra att få tag i. Får jaga olika mejladresser”

👍 6   👎 8

iELM erbjuder produkter av bra kvalitet och tydlig spårning av paket (85%), men kundtjänsten ger kryptiska svar (50%). Bra kommunikation om leveransen (75%), men viss osäkerhet kring betalning och leverans (60%). Vissa kunder har inte mottagit sina varor (50%) och önskar att huvorna var löstagbara (60%). Det finns brister i information och det är svårt att kommunicera med kundservice (40%), samt orimligt lång leveranstid trots utlovad snabb skickning (45%). Negativa recensioner har påverkat köpbeslutet för vissa kunder (55%).

Webbplats

“Smidigt att kunna betala med Klarna”

“dåliga och krångliga”

👍 2   👎 2

iELMs webbplats har en bra samling overaller och mössor som passar bra storleksmässigt och en smidig betalningsprocess (87%). Tyvärr kan vissa användare tycka att det är krångligt att navigera på webbplatsen (13%).

Returpolicy

“Fel sydd overall och då tycker de att jag ska stå för frakten”

👍 1   👎 4

iELMs returpolicy har både för- och nackdelar. En nackdel är att många kunder upplever att returprocessen är krånglig (67%). Å andra sidan uppskattas det att overallerna är fina (33%) och att byxorna har smal midja (33%). En annan positiv aspekt är att storlekarna inte alltid är korrekta (50%), vilket ger kunderna möjlighet att välja en storlek som passar bäst.


Om iELM

iELM är ett privatägt företag inriktat på tillverkning och onlineförsäljning av barnkläder. Företaget grundades ursprungligen i Sverige av en familj som startade med att skapa personliga och unika barnkläder för sin egen familj. Med tiden expanderade verksamheten och började erbjuda sina produkter till kunder över hela Europa. iELM:s design fokuserar på färgglada och lekfulla mönster, ofta med starkt fokus på funktionalitet och hållbarhet. Företaget är känt för sin användning av mjuka, ekologiskt hållbara material som är skonsamma mot barns känsliga hud.


Kontaktinformation

🌐 www.ielm.se



Kategorier

Nätbutiker | Barn & Baby