Greenely

11 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 5.2 för Greenely kommer från 11 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Greenely:

OmdömesStälle (5)
TrustPilot (6)

Erfarenheter med Kundtjänst Kundtjänst

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Greenely erbjuder överlag en bra kundservice med enligt några kunder bra bemötande och snabb hjälp (70%), men vissa upplever brist på kommunikation och problem med fakturor (30%). Det finns även svårigheter att korrigera fel och avsluta abonnemang, även om vissa uppskattar möjligheten att ha kontroll över sin elförbrukning via appen (50%). Dessutom finns det bekymmer med att få utbetalda pengar och vissa har haft svårigheter att få kontakt med företaget både via appen och Facebook. Sammantaget verkar kundservicen vara pålitlig för vissa och bristfällig för andra, med en del kunder som återvänt till Greenely men även några som bytt till andra leverantörer för bättre service.

“Vänlig och hjälpsam kundsupport”

“Snabb och enkel hjälp utan krångel”

“Fungerar inte för oss som producerar el”

“Kontaktat kundtjänst varje månad, fått olika förklaringar till varför det är så”

“Nu har jag tröttnat och lämnat Greenely till förmån för ett seriöst företag”

“Har fortfarande inte fått mitt överskott utbetalt”

“Jag häpnar över inkompetensen på detta företag”

“Inte möjlighet till telefon kontakt längre.”

“Aggressiv försäljningstaktik”

“Dålig kundservice”

👍 46   👎 45

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

johan - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Vänlig och hjälpsam kundsupport
  • Snabb och enkel hjälp utan krångel

Carina - 12 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Fungerar inte för oss som producerar el
  • Har inte fått någon sammanställning av såld respektive köpt et sedan i mars
  • Kontaktat kundtjänst varje månad, fått olika förklaringar till varför det är så
  • Nu har jag tröttnat och lämnat Greenely till förmån för ett seriöst företag
  • Har fortfarande inte fått mitt överskott utbetalt
  • Jag häpnar över inkompetensen på detta företag

Håkan Karlsson - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Inte möjlighet till telefon kontakt längre.
  • Mail sms tar längre tid att lösa fråga

Hanna B. - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Aggressiv försäljningstaktik

Martin - 22 månader sedan

  • Fakturerar efter förra årets förbrukning
  • Dålig kundservice
  • Svårt att få korrigering av fakturor
  • Brister i kommunikationen

Danka G - 22 månader sedan

  • Översiktlig information om förbrukning och priser
  • Supernöjda
  • Max 1040kr i fakturor för radhus med direktverkande el och luftvärmepump
  • Speciell kod för rabatt vid nytt avtal

Pia-Marie Wehrling - 3 år sedan

  • Svårt att få vettiga svar eller prata med kundtjänst.
  • Standardiserade svar via chatt
  • Svårt att få kontakt eller svar från dem

Johanna - 3 år sedan

  • Sänkt elförbrukning efter att fått mer inblick via appen
  • Legat under de rörliga elpriset varje månad
  • Kan varmt rekommenderas
  • Rabattkod för att få 300:- rabatt

Johan - 3 år sedan

  • Rabatten togs bort utan meddelande efter 9 månader.
  • Förbrukningen stämde inte överens med vad jag faktiskt använt.
  • Tycker inte att min förbrukning motsvarade vad jag använt under abonnemanget.
  • Rekommenderar att vända sig till en seriös elleverantör istället.