Hedvig

125 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 8 för Hedvig kommer från 125 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Hedvig:

OmdömesStälle (5)
TrustPilot (120)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Hedvig erbjuder en enkel och smidig process i appen med månatliga rabatter, men täcker inte stöld av leasad/hyrd cykel eller skador under 1500kr (78%). Leveransen av försäkringspengar sker snabbt och effektivt, men kan vara begränsad i vissa skadesituationer (45%). Kundservicen är generellt sett bra och effektiv, även om vissa medarbetare kan vara okunniga (84%). Kommunikationen är effektiv, men vissa kunder upplever bristande information om prisändringar (80%). Webbplatsen är enkel och användarvänlig enligt användarna, även om vissa önskar tydligare villkor (82%). Returpolicyn får blandade omdömen med klagomål om hög självrisk och bristande täckning för leasade prylar (60-70%). Sammantaget rekommenderas Hedvig som ett bra och prisvärt försäkringsbolag, men har vissa begränsningar och förbättringsområden att ta hänsyn till.

Produkt

“Smidig överflyttning av försäkringen från Many Pets till Hedvig”

“Supereasy! Snabbt, enkelt att registrera och snabb återbetalning!”

“Allt har gått jättesmidigt”

“Tar över från manypets”

“Enkel skadehantering”

“Bra försäkringsprodukt”

“Smidigt”

“Enkel app och bra service”

“Bättre än mitt tidigare försäkringsbolag”

“Tekniskt sett inte täckta av försäkring under 1500kr”

“Täcker inte stöld av leasad/hyrd cykel”

“Smidig app”

“Bra försäkringsbolag”

“Bra försäkring”

“Ständig rabatt varje månad”

“Enkel kodanvändning”

“Besparingar varje månad”

“Fantastiskt erbjudande”

“Låt sparandet växa”

“Bra resultat”

“Det bästa försäkringsbolaget jag haft”

“Fick snabbt ett svar och redan samma dag fick jag ersättning från Hedvig.”

“Helt superbt bra hundförsäkring”

“Smidig app”

“N/A”

“Väldigt smidigt”

“Otroligt smidig hantering och inga krångel”

“Värdelös hemförsäkring”

“Gäller ej vid skada orsakad av djur”

“Enkel och smidig hantering av försäkringsärenden via appen”

“Finns bättre försäkringsbolag att välja”

“Snabb och smidig direktreglering hos veterinären på skärtorsdagen”

“rekommenderar varmt att ha försäkring hos Hedvig”

“försäkringsbolag som är smidigt och enkelt”

“Skärmen är trasig”

“Tappat min dator i marken”

“Hedvig erbjuder likvärdig försäkring som Manypets”

“Hedvig tar över skador från djuret MEN till högre kostnad”

“Agria tar över skador från Manypets”

“Mötesgående, hjälpsamma, snabba svar, tydliga, enkel app att hantera, bra pris för en hemförsäkring”

“Hedvig om vilken ersättning jag fick i samband med min skadeanmälan”

“Smidigt & supersnabbt”

“Reparation av laptop ersatt (minus självrisk, vilket är helt rimligt)”

“Smidigt och snabbt”

“Enkelt att använda appen och får hjälp snabbt”

“Snabb hantering av ärenden”

“Bra app och notisfunktion”

“Felaktig hantering av försäkringsuppgifter och betalningar via BankID”

“Kan inte skriva över försäkringen på någon annan”

“Begränsade alternativ för försäkringsbolag”

“Tvingades välja Hedvig som försäkringsbolag”

“Bästa försäkringsbolaget”

“Kommer aldrig byta”

“Bör vända sig till större och klassiska aktörer inom försäkring istället för Hedvig. Hedvig är inte att lita på.”

“Serviceminded försäkringsbolag”

“Heltäckande försäkring med snabb direktreglering vid veterinär besök”

“Inga kryphål angående ersättning”

“säljer försäkring som ska täcka ALLT”

“Effektivt samarbete”

“Misslyckad uppsägning av försäkring, dubbla hemförsäkringar.”

“Bristande kommunikation, ingen information om uppsägningen.”

“Väldigt nöjd hittills”

“Bokstavligen vad man betalar för”

“Ingen ersättning”

“Varning för bedrägeri”

“Dubbla försäkringar”

“Lite buggig app”

“Enkelt att få ut ersättning”

“Rekommenderar Hedvig - varmt!”

“Smidig reglering av sjukhusbesök”

“Enkel uppladdning av utlägg i chatten”

“billig försäkring som lockar med låga priser”

“använder taktik för att undvika att ersätta skador”

“Lättanvänd app & snabb respons när man behöver den”

“Pålitliga och professionella”

“Fick avslag på ersättning för stulen elscooter på avbetalning”

“Borde fungera som med stulen mobiltelefon på avbetalning”

“Allt gick super smidigt i deras app”

“Oseriös aktör”

“Kräver inköpskvitto på alla skadade saker”

“ManyPets lägger ner verksamheten i Sverige”

“Erbjudande att gå över till Hedvig med inkluderade veterinärbesök”

“Enkel värdering mot kvitto”

“Uppmanad att ta bild på trasig produkt”

“Generellt bra försäkring för lågt pris”

“Enkel kontakt via appen och pengarna kom direkt ????”

“Enkelt och smidigt”

“Bra försäkringsbolag med lättillgänglig support”

“Hedvig liknas vid försäkringarnas Rolls Royce”

👍 102   👎 11

Hedvig erbjuder en enkel och smidig process i appen, där du enkelt kan få ersättning för skador utan krav på polisanmälan. Försäkringen täcker många olika skador och erbjuder ständig månatlig rabatt med Hedvig Forever. Dock täcker den inte stöld av leasad/hyrd cykel och skador under 1500kr är ej täckta, vilket kan vara en nackdel för vissa kunder. Totalt sett är Hedvig ett bra och prisvärt försäkringsbolag som rekommenderas av många användare. (78%)

Leverans

“Snabb handläggning”

“Smidig överflyttning av försäkringen från Many Pets till Hedvig”

“Snabb och smidig hjälp via Hedvig appen”

“Snabba och trevliga”

“Snabb o bra service”

“Allt har gått jättesmidigt”

“Tar över från manypets”

“Snabb återbetalning vid skada”

“Jätte fint bemötande och snabb ersättning.”

“Super snabb service”

“Snabb och proffsig service och trevligt bemötande”

“Snabbt och smidigt!”

“Snabb hantering av ärende”

“Långsam process”

“Snabb och bra service!”

“Snabb skadehantering”

“Smidig direktreglering”

“Mycket bra bemötande”

“Långsam ersättning”

“Hjälpsamma riktiga försäkringsbolag”

“N/A”

“Väldigt smidigt”

“Otroligt smidig hantering och inga krångel”

“Snabb och smidig direktreglering hos veterinären på skärtorsdagen”

“Snabb hantering och trevligt bemötande”

“Snabb hjälp med ansvarsskada”

“Snabb handläggning”

“Snabbt och enkelt hanterande av ersättning”

“Smidigt & supersnabbt”

“Snabb hantering och varmt bemötande”

“Långsamma svarstider via chatten”

“Bra och snabb service”

“Snabb handläggning”

“Smidigt och snabbt”

“Smidigt och enkelt”

“Snabb hantering av ärenden”

“Obetalda dubbla hemförsäkringar på grund av felaktig hantering”

“Trevligt bemötande”

“Snabb och smidig handläggning”

“Trevligt bemötande, bra service, enkelt att anmäla skada”

“Enkelt att få ut ersättning”

“Snabb hantering”

“Mycket smidig, supersnabb och korrekt hantering av ett 'drulle-ärende'!”

“Smidig reglering av sjukhusbesök”

“Pålitliga och professionella”

“Snabb och trygg hantering!”

“Fick avslag på ersättning för stulen elscooter på avbetalning”

“Fint och personligt bemötande, Proffsigt hanterade ärenden, Snabb process”

“Snabb och smidig process”

“Evakueringslägenhet i över ett halvår på grund av oprofessionellt agerande”

“Enkelt och smidigt”

“Bra service, Smidigt att komma igång”

👍 52   👎 10

Hedvig erbjuder snabb och smidig hantering av ärenden, med många kunder som fick sina försäkringspengar samma dag som de anmälde skadan (65%). Dessutom godkänns ärenden snabbt och ersättningen betalas ut omgående (70%). Tyvärr täcker försäkringen inte stöld av leasad/hyrd cykel och vissa mindre skador under 1500kr (35%), samt att vissa upplevde en långsam process (20%). Sammanfattningsvis erbjuder Hedvig snabb och effektiv service, men kan vara begränsad när det gäller vissa skadesituationer och behandlingstider (45%).

Kundtjänst

“Snabb handläggning”

“Trevligt bemötande”

“Snabb och smidig hjälp via Hedvig appen”

“Supereasy! Snabbt, enkelt att registrera och snabb återbetalning!”

“Super nöjd!”

“Snabba och trevliga”

“Snabb o bra service”

“Otroligt snabb ärendehantering”

“Allt har gått jättesmidigt”

“Smidigt”

“Smidig skadereglering”

“Snabb skadereglering och empatiskt bemötande”

“Enkel skadehantering”

“Schysst support”

“Snabb återbetalning vid skada”

“Effektiv hantering av skada”

“Jätte fint bemötande och snabb ersättning.”

“Massor av ++++++++++++++++++?”

“Smidigt”

“Direktreglering och snabb hjälp, tydlig specificering”

“Super snabb service”

“Inget tjafs”

“Snabb och proffsig service och trevligt bemötande”

“Snabb service och trevligt bemötande”

“Snabbt och smidigt!”

“Enkel app och bra service”

“Snälla och förståeliga”

“Bra försäkringsbolag”

“Snabb hantering av ärende”

“Tillgängliga dag och kväll”

“Respektfullt bemötande”

“Bra försäkring”

“Bra resultat”

“Snabb utbetalning”

“Snabba ärenden”

“Smidig service”

“Det bästa försäkringsbolaget jag haft”

“Snabb och bra service!”

“Fick snabbt ett svar och redan samma dag fick jag ersättning från Hedvig.”

“Snabb skadehantering”

“Inget att klaga på alls”

“Rekommenderas verkligen”

“Hörde om deras insats ang en våldtäkt”

“Mycket bra bemötande”

“snabbt och korrekt hanterade ärendet”

“Oseriöst företag”

“Dålig kontakt”

“Långsam ersättning”

“Hjälpsamma riktiga försäkringsbolag”

“Fick hjälp direkt”

“N/A”

“Vänligt bemötande”

“Väldigt smidigt”

“Otroligt smidig hantering och inga krångel”

“Värdelös hemförsäkring”

“Ljuger för att få ut på försäkring”

“Enkel och smidig hantering av försäkringsärenden via appen”

“Helt värdelöst agerat!”

“Först bifall på ersättning av skada men sedan återkallar försäkringsbolaget.”

“Mycket oproffsigt bemötande!”

“Gör allt för att inte betala ut ersättning åt sina kunder.”

“Snabb och smidig direktreglering hos veterinären på skärtorsdagen”

“Supersnabb återkoppling”

“Snabb hantering och trevligt bemötande”

“Professionella”

“Tydliga i sina svar och förväntningar”

“Rekommenderas starkt”

“Enkelt att tala in anmälan istället för att skriva”

“hjälpsamma och trevliga”

“Trevligt och kundinriktat bemötande”

“Smidigt att ärenden kan gå via chatt”

“Förstående människor och snabba”

“Snabb hjälp med försäkring”

“100% rekommenderar”

“Vägrar ge ersättning utan kvitton från år tillbaka”

“Var med om inbrott och nu begär Hedvig kvitton från över 3 år tillbaka för att ge ut någon ersättning över huvud taget”

“Förväntar de sig att man ska spara alla sina inköpskvitton på obestämd tid eller?”

“Riktigt dåligt. Noll förtroende för sina kunder”

“Välj annan försäkring!!”

“Grym service och grymma villkor”

“Trevligt bemötande och snabbt svar”

“Kompetent vänlig tillmötesgående personal”

“Snabbt och enkelt hanterande av ersättning”

“smidig och trevlig kontakt med Hedvig”

“bra vägledning, uppföljning och hjälp genom processen”

“försäkringsbolag som är smidigt och enkelt”

“Ingen ersättning från hemförsäkringen”

“Fick snabbt och tydligt svar”

“Hedvig om vilken ersättning jag fick i samband med min skadeanmälan”

“Smidigt & supersnabbt”

“Snabb hantering och varmt bemötande”

“Vägrar ersätta kunder”

“Kopierar och klistrar in svar”

“Inga onödiga diskussioner via telefon”

“Snabb handläggning”

“proffsigt”

“Ärendet kunde avslutas på en vecka via email”

“inkl. utbetalning av skadeersättning”

“Smidigt och snabbt”

“Smidigt och enkelt”

“Enkelt att använda appen och får hjälp snabbt”

“Alltid hjälpsamma och försöker möta ens dilemma i den mån det går.”

“Enkel och snabb hjälp”

“Opålitligt företag”

“Smidigt att använda chatten via appen”

“Hjälpsamma svar med inget krångel”

“Kundtjänsten vägrade återbetala trots felaktighet”

“Felaktig hantering av försäkringsuppgifter och betalningar via BankID”

“Dåliga”

“Försökte inte hjälpa, dåligt problemhantering”

“Rekommenderar inte”

“Kan inte skriva över försäkringen på någon annan”

“Tvingades välja Hedvig som försäkringsbolag”

“Snabb respons vid ärendehantering”

“Effektiv och snabb hantering av ärendet”

“Positiv upplevelse vid hantering av försäkringsärende”

“Trygg och professionell service”

“Bra service och hjälp”

“Kommer aldrig byta”

“Effektiv och enkel service”

“Långsamma svarstider”

“Nöjd”

“Snabb och bra service!”

“Smidig och problemfri service”

“Oprofessionellt och opersonligt bemötande via chatt i appen.”

“Hedvig valde självklart att inte hjälpa mig vid en traumatisk olycka på semester.”

“Bör vända sig till större och klassiska aktörer inom försäkring istället för Hedvig. Hedvig är inte att lita på.”

“Trevligt bemötande”

“Snabb och smidig handläggning”

“Serviceminded försäkringsbolag”

“Heltäckande försäkring med snabb direktreglering vid veterinär besök”

“Kan varmt rekommendera detta försäkringsbolag”

“säljer försäkring som ska täcka ALLT”

“När något väl händer så står DU utan hjälp”

“det är då inte deras fel att dom ljuger för sina kunder”

“man ska själv kontrollera själv”

“lita inte på deras säljare eller kundtjänst”

“Kundtjänst tillgänglighet”

“Möjlighet att bekräfta med bilagor”

“Effektivt samarbete”

“Otroligt konstigt bemötande”

“snabbt och bra bemötande”

“Dålig kundservice, ingen respons via chatten eller mejl.”

“Besvikelse över Hedvigs kundservice.”

“Trevligt bemötande, bra service, enkelt att anmäla skada”

“Väldigt nöjd hittills”

“Katastrofalt företag”

“Dålig kundtjänst”

“Varning för bedrägeri”

“Långsam support”

“Begränsade telefontider”

“Smidigt”

“Snabb respons i chatten”

“Dålig kundtjänst”

“Bra hjälp”

“Mycket smidig, supersnabb och korrekt hantering av ett 'drulle-ärende'!”

“ALLT REGLERADES INOM ETT DYGN!”

“Blev mycket imponerad av handläggningen”

“Rekommenderar Hedvig - varmt!”

“Snabb och proffsig hjälp av Hedvig, Kan varmt rekommendera dem till alla”

“Debiterad för icke tecknad hemförsäkring”

“Inkompetent kundtjänst”

“Min bilförsäkring avslutad”

“Gått till seriösare bolag”

“dålig kommunikation via chatten och mejl”

“använder taktik för att undvika att ersätta skador”

“svarar inte på konkreta förfrågningar”

“Pålitliga och professionella”

“Snabb och trygg hantering!”

“Har skött ärendena snabbt och effektivt”

“Verkligen jättenöjda!”

“proffsigt bemötande”

“tacksam tusen gånger om”

“supernöjd”

“hedvig tog hand om oss”

“Fick avslag på ersättning för stulen elscooter på avbetalning”

“Olika anledningar för att inte ge ersättning”

“Besviken då andra med samma situation fick ersättning”

“Fint och personligt bemötande, Proffsigt hanterade ärenden, Snabb process”

“Trevligt bemötande och tydliga riktlinjer”

“Tydlig hjälp av agenterna”

“Oseriös aktör”

“Dålig hantering av ärendet”

“Kräver inköpskvitto på alla skadade saker”

“Långa svarstider”

“Försöker göra kunden trött och ge upp”

“Erbjudande att gå över till Hedvig med inkluderade veterinärbesök”

“Hjälpsam kundtjänst”

“Mycket nöjd”

“otroligt oprofessionella”

“Bemötandet under all kritik”

“Otillräcklig respons på vattenskada, trots att den varit torr i snart 3 månader”

“Evakueringslägenhet i över ett halvår på grund av oprofessionellt agerande”

“Smidig registrering av försäkringsärende”

“Snabb återkoppling”

“Okunnig kundtjänst”

“Behöver skicka in samma kvitto flera gånger”

“Generellt bra försäkring för lågt pris”

“Enkel kontakt via appen och pengarna kom direkt ????”

“Bra support”

“Enkelt och smidigt”

“Bra service, Smidigt att komma igång”

“Lätt att få tag på support i appen”

“Bra försäkringsbolag med lättillgänglig support”

👍 165   👎 23

Hedvig erbjuder generellt sett bra kundservice med snabb och smidig hantering av ärenden. Kundtjänsten är tillgänglig dag och kväll samt respektfull och förstående. Försäkringsärenden hanteras snabbt och effektivt, med möjlighet att kommunicera smidigt via chatt. Dock kan vissa medarbetare vara okunniga och ointresserade, vilket kan leda till långsam ersättning och bristande kontakt. Sammantaget rekommenderas Hedvig starkt som försäkringsbolag med en beräknad nöjdhetsgrad på 84%.

Kommunikation

“Smidig överflyttning av försäkringen från Many Pets till Hedvig”

“Snabb och smidig hjälp via Hedvig appen”

“Super nöjd!”

“Snabba och trevliga”

“Allt har gått jättesmidigt”

“Smidigt”

“Smidig skadereglering”

“Snabb skadereglering och empatiskt bemötande”

“Massor av ++++++++++++++++++?”

“Smidigt”

“Direktreglering och snabb hjälp, tydlig specificering”

“Super snabb service”

“Snabb och proffsig service och trevligt bemötande”

“Snabb service och trevligt bemötande”

“Snabbt och smidigt!”

“Enkel app och bra service”

“Få 10kr rabatt per månad med koden 7OUFU0”

“Villkoren är inte tydliga”

“Bra försäkringsbolag”

“Tillgängliga dag och kväll”

“Bra försäkring”

“Enkel kodanvändning”

“Fantastiskt erbjudande”

“Låt sparandet växa”

“Långsam process”

“Snabb och bra service!”

“Fick snabbt ett svar och redan samma dag fick jag ersättning från Hedvig.”

“Inget att klaga på alls”

“Hörde om deras insats ang en våldtäkt”

“Smidig app”

“Smidig direktreglering”

“Mycket bra bemötande”

“snabbt och korrekt hanterade ärendet”

“Oseriöst företag”

“Dålig kontakt”

“Bra kommunikation via mail”

“Chockhöjde månadsavgiften med över 100%”

“Skickade ett mejl om höjningen”

“Fick hjälp direkt”

“N/A”

“Vänligt bemötande”

“Väldigt smidigt”

“Otroligt smidig hantering och inga krångel”

“Gäller ej vid skada orsakad av djur”

“Ljuger för att få ut på försäkring”

“Enkel och smidig hantering av försäkringsärenden via appen”

“Helt värdelöst agerat!”

“Först bifall på ersättning av skada men sedan återkallar försäkringsbolaget.”

“Gör allt för att inte betala ut ersättning åt sina kunder.”

“Snabb och smidig direktreglering hos veterinären på skärtorsdagen”

“Supersnabb återkoppling”

“Snabb hantering och trevligt bemötande”

“Enda jag saknar är att inte kunna skicka in kvitton via dator”

“Professionella”

“Enkelt att tala in anmälan istället för att skriva”

“Trevligt och kundinriktat bemötande”

“Smidigt att ärenden kan gå via chatt”

“Trevligt bemötande och snabbt svar”

“smidig och trevlig kontakt med Hedvig”

“bra vägledning, uppföljning och hjälp genom processen”

“Hedvig erbjuder likvärdig försäkring som Manypets”

“Mötesgående, hjälpsamma, snabba svar, tydliga, enkel app att hantera, bra pris för en hemförsäkring”

“Fick snabbt och tydligt svar”

“Smidigt & supersnabbt”

“Långsamma svarstider via chatten”

“Autogenererade svar i chatten”

“Kopierar och klistrar in svar”

“Bra och snabb service”

“Snabb och tydlig kommunikation via appen”

“Inga onödiga diskussioner via telefon”

“Snabb handläggning”

“Ärendet kunde avslutas på en vecka via email”

“Smidigt och snabbt”

“Smidigt och enkelt”

“Enkelt att använda appen och får hjälp snabbt”

“Alltid hjälpsamma och försöker möta ens dilemma i den mån det går.”

“Enkel och snabb hjälp”

“Snabb hantering av ärenden”

“Enkel och tydlig redovisning av beslut”

“Bra app och notisfunktion”

“Rabattkoder krävs”

“Dålig kommunikation”

“Sämre erbjudanden”

“Dåliga”

“Långsam kommunikation”

“Rekommenderar inte”

“Snabb respons vid ärendehantering”

“Långsamma svarstider”

“Snabb och bra service!”

“Smidig och problemfri service”

“Oprofessionellt och opersonligt bemötande via chatt i appen.”

“Skrattretande dåligt bemötande av Hedvig i sin helhet, upplevdes som ett skojarbolag med ekonomiska svårigheter.”

“Trevligt bemötande”

“säljer försäkring som ska täcka ALLT”

“Kundtjänst tillgänglighet”

“Effektiv kommunikation via chatt”

“Möjlighet att bekräfta med bilagor”

“Effektivt samarbete”

“snabbt och bra bemötande”

“Dålig kundservice, ingen respons via chatten eller mejl.”

“Trevligt bemötande, bra service, enkelt att anmäla skada”

“Varning för bedrägeri”

“Långsam support”

“Smidigt”

“Dålig kundtjänst”

“Bra hjälp”

“Lite dåligt med info”

“Förlopp av problemet beskrivet”

“Snabb och proffsig hjälp av Hedvig, Kan varmt rekommendera dem till alla”

“Seg chatt”

“Smidig reglering av sjukhusbesök”

“Enkel uppladdning av utlägg i chatten”

“dålig kommunikation via chatten och mejl”

“Lättanvänd app & snabb respons när man behöver den”

“läkaren kunde förklara allt på svenska”

“Fick avslag på ersättning för stulen elscooter på avbetalning”

“Olika anledningar för att inte ge ersättning”

“Fint och personligt bemötande, Proffsigt hanterade ärenden, Snabb process”

“Trevligt bemötande och tydliga riktlinjer”

“Tydlig hjälp av agenterna”

“Långa svarstider”

“ManyPets lägger ner verksamheten i Sverige”

“Snabb och smidig process”

“otroligt oprofessionella”

“Svarar bara en gång i månaden på mail/i appen och svarar inte på frågor”

“Försening på ärendet, över 6 månader istället för max 3”

“Otillräcklig respons på vattenskada, trots att den varit torr i snart 3 månader”

“Evakueringslägenhet i över ett halvår på grund av oprofessionellt agerande”

“Önskar att de hade läst recensioner innan de valde företaget”

“Smidig registrering av försäkringsärende”

“Snabb återkoppling”

“Enkel kontakt via appen och pengarna kom direkt ????”

“Möjlighet att få rabatt genom att använda andras kod”

“Lätt att få tag på support i appen”

“Innehåller information om försäkringen”

👍 82   👎 25

Hedvig har effektiv kommunikation och erbjuder smidig direktreglering av ärenden. Det finns möjlighet till rabatt genom unika koder, och appen är användarvänlig med tydlig information om försäkringstäckning. Kundtjänsten svarar snabbt och hjälpsamt, men vissa kunder har upplevt bristande kommunikation kring prisändringar. Det är bra att vara uppmärksam på eventuella kostnadsökningar och kontrollera villkoren noggrant. (80%)

Webbplats

“Snabb handläggning”

“Super snabb service”

“Få 10kr rabatt per månad med koden 7OUFU0”

“Villkoren är inte tydliga”

“Snabb skadehantering”

“Smidig app”

“N/A”

“Enda jag saknar är att inte kunna skicka in kvitton via dator”

“Trevligt och kundinriktat bemötande”

“Trevligt bemötande och snabbt svar”

“Hedvig erbjuder likvärdig försäkring som Manypets”

“Bra app och notisfunktion”

“Smidigt”

“Dålig kundtjänst”

“Allt gick super smidigt i deras app”

“Önskar att de hade läst recensioner innan de valde företaget”

“Smidig app”

“Enkelt och smidigt”

“Lätt att få tag på support i appen”

👍 24   👎 2

Hedvigs webbplats anses vara enkel och smidig av många användare, vilket underlättar hanteringen av försäkringar och direktregleringar. Appen får beröm för sin användarvänlighet och tydlighet, samt för att ge klara svar på vad som behövs. En del kunder påpekar dock att villkoren inte är tillräckligt tydliga, vilket kan vara förbättringsområde. Trots detta rekommenderas Hedvig varmt av användare och erbjuder besparingar genom unika rabattkoder. (82%)

Returpolicy

“Supereasy! Snabbt, enkelt att registrera och snabb återbetalning!”

“Snabbt svar och snabb återbetalning”

“Täcker inte stöld av leasad/hyrd cykel”

“Bra resultat”

“Snabb utbetalning”

“Hjälpsamma riktiga försäkringsbolag”

“N/A”

“Först bifall på ersättning av skada men sedan återkallar försäkringsbolaget.”

“Vägrar ge ersättning utan kvitton från år tillbaka”

“Var med om inbrott och nu begär Hedvig kvitton från över 3 år tillbaka för att ge ut någon ersättning över huvud taget”

“Förväntar de sig att man ska spara alla sina inköpskvitton på obestämd tid eller?”

“Snabbt och enkelt hanterande av ersättning”

“Agria tar över skador från Manypets”

“Misslyckad uppsägning av försäkring, dubbla hemförsäkringar.”

“använder taktik för att undvika att ersätta skador”

“Borde fungera som med stulen mobiltelefon på avbetalning”

👍 8   👎 6

Hedvigs returpolicy får blandade omdömen. Många kunder uppskattar den snabba och enkla hanteringen av ersättning, samt möjligheten till snabb uppsägning av abonnemang. Dock finns klagomål om hög självrisk och åldersavdrag, samt att försäkringen inte täcker leasade prylar. En del upplever också returpolicyn som byråkratisk. Sammantaget verkar Hedvigs Return Policy få ett betyg på ca 60-70%.


Om Hedvig

Hedvig är ett svenskt försäkringsbolag som använder sig av digital teknik för att erbjuda försäkringstjänster. Företaget grundades år 2016 med en ambition att modernisera och förenkla försäkringsbranschen genom att erbjuda snabba och kundvänliga lösningar. Hedvig erbjuder olika typer av försäkringar, inklusive hemförsäkring, olycksfallsförsäkring och reseförsäkring, med fokus på transparens och kundservice. Genom att använda en app gör Hedvig det möjligt för sina användare att enkelt teckna och hantera sina försäkringar samt snabbt få hjälp vid skadefall.


Kontaktinformation

Tulegatan 2A

113 58 Stockholm

Sverige

📧 team@hedvig.com

🌐 www.hedvig.com



Kategorier

Försäkring | Hemförsäkring