Etihad Airways

120 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.4 för Etihad Airways kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Etihad Airways:

TrustPilot (120)

Erfarenheter med Returpolicy Returpolicy

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Etihad Airways return policy får både ris och ros från kunderna. Många klagar över att deras skadade bagage inte ersätts, vilket kan vara frustration (70%), medan andra lovordar deras flexibilitet och enkla process för returer (30%). Det verkar vara en blandad upplevelse beroende på omständigheterna.

“Etihad har ställt in våra flygningar och bokat min familj på flygningar dagar senare. Jag ställer inga krav, bara försöker hitta en bättre lösning, men det finns ingen att prata med. Hur är det acceptabelt?”

“Kalla temperaturen och atmosfären ombord. Otillräckligt med filtar. Dålig kvalitet på vegetarisk mat.”

“Oflexibel och okompromissfull”

“Höga avbokningsavgifter”

“Stor brist på medkänsla och flexibilitet”

“Emirates erbjöd full återbetalning”

“Ingen återbetalning från Eithad Airlines”

“La valigia Samsonite è arrivata rotta”

“keine Rückvergütung”

“Stöld”

👍 0   👎 1

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Daniel - 7 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Inte längre ett seriöst flygbolag - svarar helt enkelt inte
  • Etihad kan inte längre betraktas som ett seriöst flygbolag med utmärkt kundservice.
  • Det är slutsatsen jag har kommit fram till efter 2 veckor av brutna löften.
  • Jag lovades att en chef skulle ringa mig tillbaka den 30 april. Jag väntade en vecka. Inget.
  • Idag, den 7 maj, pratade jag med deras representanter två gånger. Båda gångerna lovade de att en chef skulle ringa inom en timme. 4 timmar senare... ingenting.
  • Etihad har ställt in våra flygningar och bokat min familj på flygningar dagar senare. Jag ställer inga krav, bara försöker hitta en bättre lösning, men det finns ingen att prata med. Hur är det acceptabelt?
  • De förlöjligar kunderna med detta sken av service.

Elke Karcher-Engelmann - 3 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Kalla temperaturen och atmosfären ombord. Otillräckligt med filtar. Dålig kvalitet på vegetarisk mat.

saravanan N - 2 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Djupt besviken
  • Oflexibel och okompromissfull
  • Höga avbokningsavgifter
  • Stor brist på medkänsla och flexibilitet

ADEELAHMED - 28 april 2024Trustpilot 🔗

  • Bra kundservice
  • Emirates erbjöd full återbetalning
  • Ingen återbetalning från Eithad Airlines

Claudio Delli Paoli - 23 april 2024Trustpilot 🔗

  • La valigia Samsonite è arrivata rotta
  • Perdita di tempo per fare denuncia
  • Costo per fare il preventivo
  • Scarso risarcimento offerto

Michael - 14 april 2024Trustpilot 🔗

  • unfaire Behandlung bei Forderungen
  • keine Rückvergütung
  • unprofessionelles Verhalten
  • schlechter Umgang mit Kunden

Google User - 14 april 2024Trustpilot 🔗

  • Stöld

Michelle Willers - 11 april 2024Trustpilot 🔗

  • Chockerande upplevelse med Etihad
  • Köpte extra benutrymmeplatser men sonen fick inte extra benutrymme på grund av besättningen och passagerare som gick på brutet fot
  • Inte tilldelad de extra benutrymmeplatser som köpts på återresan utan förklaring
  • Debiterad för platser som aldrig satte i och oduglig kundservice

Michelle Byrne - 6 april 2024Trustpilot 🔗

  • Ingen avbokningspolicy för allvarlig sjukdom
  • Vägrade att återbetala priset för en inställd resa på grund av sjukdom

Gita Rajani - 3 april 2024Trustpilot 🔗

  • Förkastlig service!!
  • Absolut värsta kundservice NÅGONSIN!!!
  • Bagage allvarligt skadad
  • Ingen information vid avslutande av ärenden
  • Ingen kompensation för skadan
  • Ingen vill ta ansvar
  • Tog inte hand om problemet
  • Con artister
  • Tjuvar
  • Usel service

Chris - 28 mars 2024Trustpilot 🔗

  • lång återbetalningstid
  • olympiskt kundservice
  • felaktig hantering av bankuppgifter
  • hot om juridiska åtgärder för att få återbetalning

Dan - 18 mars 2024Trustpilot 🔗

  • Problemet med att använda Etihad-kreditvoucher
  • Svårt att återställa pinkod för kreditkonto
  • Endast emailkontakt med Etihad Credit support
  • Serviceavgift på $30 vid bokning via call center

riccardo monti - 17 mars 2024Trustpilot 🔗

  • Positiv upplevelse
  • Punktlighet på flygen
  • Vänlighet ombord
  • Överdriven bagagepolitik

Ns - 10 mars 2024Trustpilot 🔗

  • Flyget ändrade schema med över 7 timmar
  • Flyget skulle få mig att bli fast på flygplatsen på natten
  • Bokade ett hotell som nu skulle gå förlorat
  • Etihad lever inte upp till internationell standard

Jonny White - 7 mars 2024Trustpilot 🔗

  • Försenad hemkomst, ingen förvarning om inställt flyg, vägrade återbetala uppgradering av platser, ingen kompensation

sally - 23 februari 2024Trustpilot 🔗

  • Missnöjd upplevelse
  • Bokningsändringar utan meddelande
  • Bristande tillgänglighet av flyg
  • Oförutsägbara schemaändringar
  • Krånglig återbetalningsprocess
  • Svårt att kommunicera med call center
  • Ogillade avbokningar på grund av schemaförändringar

Cristhian Lagos - 21 februari 2024Trustpilot 🔗

  • Mitt bagage kom inte fram och när det gjorde det var det förstört

Serena - 4 februari 2024Trustpilot 🔗

  • Dålig kundservice
  • Dyr övervikt på bagage
  • Skadat bagage
  • Otydlig ansvarssituation

Consumer - 7 januari 2024Trustpilot 🔗

  • Faktiska bedragare
  • Bokades på ett lågkostnadsflyg med mycket lägre standard
  • Ingen wifi, ingen kontakt för att ladda telefoner, trasig underhållningsskärm
  • Condescending laughter när jag bad om kompensation
  • 50% av biljettpriset för att flyga tillbaka med ett annat flygbolag

Sonny - 27 december 2023Trustpilot 🔗

  • Skadat bagage ingen kompensation
  • Världens sämsta flygbolag i Gulfen

M. Cifci - 19 november 2023Trustpilot 🔗

  • Verspäteter Flug und katastrophales Essen

Wo Ma - 5 november 2023Trustpilot 🔗

  • Mest komplicerade och påfrestande flygbolagen
  • Etihad's Groundhandling
  • Väskor försvunna
  • Två fiskespön avbrutna
  • Objekt äldre än 5 år går ej att ersätta