Etihad Airways

120 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.4 för Etihad Airways kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Etihad Airways:

TrustPilot (120)

Helhetsbild : Är du redo för en bekväm flygning, men mindre redo för att vänta på ditt bagage?

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Etihad Airways har högkvalitativ service och bekväma flygningar (90%), men kan ha långsam leverans av bagage (50%) vilket kan vara problematiskt för resenärer. Trots en tillförlitlig kundservice (10%), kan det finnas svårigheter med bagageleverans (30%) och skador som inte ersätts (15%). Kommunikationen med kundtjänst får blandad feedback (20%), men flygbolaget erbjuder bekväma platser och hög kvalitet på mat och dryck (80%). Sammantaget kan Etihad Airways vara ett lockande val för resenärer med tanke på dess bekväma flygningar och service, även om vissa bagage-relaterade frågor kan uppstå.

Produkt : Roligt att höra om deras "snabba" bagagehantering!

“Miglorna har inte laddats”

“Lebensmittelverweigerung ohne Entschuldigung”

“bra benutrymme”

“mycket bra mat”

“massor av utrymme”

“Der Flug wurde ohne Ersatz storniert”

“Flug wird weiterhin zu meinem Datum angeboten”

“Tar inget ansvar för att bryta min sons vagn”

“Kalla temperaturen och atmosfären ombord. Otillräckligt med filtar. Dålig kvalitet på vegetarisk mat.”

“servicio inexistente”

“posti comodi per le gambe pagati ma inesistenti”

“rimborso non effettuato dopo un mese”

“Servicenivån på Air Arabia är låg”

“Begränsade valmöjligheter för platser”

“Ingen möjlighet till online incheckning”

“Stor förvirring på grund av codesharing”

“Loss of income and overall stress due to delay”

“Asientos cómodos y atención impecable”

“Comida deliciosa y pantallas con peliculas”

“Regalo de dos noches de hotel en Abu Dhabi”

“Felaktig information på hemsidan”

“Tvingas betala extra för hotell på grund av missvisande information”

“Confort y comodidad deficientes”

“Servicio a bordo deficiente”

“La valigia Samsonite è arrivata rotta”

“Utmärkt service”

“Läcker mat”

“kallt flygplan och dålig måltider”

“Kan absolut ikke anbefales.”

“Usel flygning och service”

“keine Rückvergütung”

“Kunde inte boka chaufförservice”

“Jag hade en bra flygning”

“Fick inte plats vid fönstret trots löfte”

“Köpte extra benutrymmeplatser men sonen fick inte extra benutrymme på grund av besättningen och passagerare som gick på brutet fot”

“Inte tilldelad de extra benutrymmeplatser som köpts på återresan utan förklaring”

“Bagage allvarligt skadad”

“Platser säljs separat, dålig kundservice, ingen garanti för att sitta tillsammans, extra avgifter för ändringar och priser”

“Dåligt svar från Etihad. Grejer stulna, de vägrar betala. Skam för Etihad Airlines.”

“Tekniskt problem orsakar betydande försening och ombokning av flyg med brist på empati och kommunikation”

“Ingen underhållning på 4,5-timmars flygning”

“Säkert Etihad.”

“Mat och dryck 1.klass.”

“Bekväma säten.”

“Problemfri incheckning av bagage och handbagage.”

“Mycket bra flygbolag”

“Säte trasigt i business class, Dålig kundservice, Försenad respons från kundtjänst, Låg kompensation erbjuds”

“Felaktig information på webbplatsen angående bokning med poäng”

“Att ta betalt för platser på vissa bokningar är obegripligt”

“Webbplatsen måste återspegla korrekt information”

“Resenärer kan inte planera och budgetera korrekt”

“Positiv upplevelse”

“Service, mat och allt runtomkring var mycket bra.”

“Tillräckligt med benutrymme”

“God mat”

“Moderna plan”

“Visar flygningar och priser som inte matchar Etihad-webbplatsen”

“Utmärkt reseupplevelse”

“Punktlig flygning med bra benutrymme”

“Tillfredsställande catering ombord”

“Etihad lever inte upp till internationell standard”

“Underhållningen ombord fungerade inte, ingen kompensation”

“Brist på kompensation för ej fungerande underhållning”

“Bra bagagepolicy och bra priser”

“Medel flight experience”

“Bokningsändringar utan meddelande”

“Bristande tillgänglighet av flyg”

“Oförutsägbara schemaändringar”

“Krånglig återbetalningsprocess”

“Ogillade avbokningar på grund av schemaförändringar”

“Samarbetar med tveksamma resebyråer”

“Tar inte ansvar för kunder och biljetter”

“bokade en flygning till Ontario och de sa slutligen att de vägrade mig genom att säga att de inte hade plats på flygningen. Jag var tvungen att vänta 2 dagar på Abu Dhabi-flygplatsen. Jag var vilse och kunde inte närvara vid universitetsregistreringen”

“värsta flygbolaget att resa med”

“Flygplan smutsigt”

“Skärm som fungerade varannan gång”

“Positivt överraskad av flygningarna i Economy-klassen”

“Bra kryddade måltider och regelbundet serverade drycker”

“Kortare transfer tider på nya flygplatsen i Abu Dhabi”

“Överprissatta och opportunistiska”

“Avgifter för allt, inklusive platser”

“Flyg omdirigerat på grund av överbokning”

“Månadsbokningar”

“Bokning ändrad utan tillräcklig förvarning”

“Extra stopp tillagt i resan”

“Erbjudande om extra sittplatser”

“Sittplatser sålda till högre betalande kund”

“Ingen avbokningsmöjlighet för att uppgradera”

“Fel erkänt och affärsklass erbjuden”

“Läckra stolar i Business Class”

“Sämsta flygbolaget jag har flugit med. Från början till slut. Hjälp med bokning saknades. Hotad att checka in handbagage. Matförgiftning ombord. Ingen respons vid klagomål.”

“Lounge hade dålig smak/val”

“Trångt utrymme under sätet”

“Endast 1 matservering”

“Erbjöds annan mat än andra”

“Skadat bagage”

“Gode fly og flypersonale”

“Economy space värd att betala för”

“Undvik som pesten”

“Sämre än en lågkostnadsflygbolag med premiumflygbolagspriser”

“Modernt flygplats med bra service”

“Veganska alternativ tillgängliga”

“Tyvärr avbokad”

“Uppsägning av tjänst för transit hotell”

“Inkompetent onlineverktyg för flygändringar”

“Ombokning nekades, Ingen återbetalning”

“Mileage deposited after 45 days”

“Only one person receives mileage points”

“Partnership airline booking requires inquiry for rewards”

“Maten under all kritik”

“Tekniskt problem med planet”

“Service är hemsk, Lounge var hemsk, Filmval är få och inte bra, Incheckningen tog för lång tid”

“Maten är riktigt bra”

“Emirates förtjänar faktiskt sitt bästa i världen rykte”

“Bokades på ett lågkostnadsflyg med mycket lägre standard”

“Ingen wifi, ingen kontakt för att ladda telefoner, trasig underhållningsskärm”

“Dålig mat och dryckeservice”

“Kall luft ombord”

“Flygresorna var mycket bekväma och maten var ok.”

“Skadat bagage ingen kompensation”

“Reserverade platser gavs bort till personer som inte hade betalat”

“Krävt att betala för förbokade och förbetalande platser”

“Erbjudandet 'Upptäck Abu Dhabi' är bara bedrägeri”

“Bra bokning, online incheckning, tidig plan, enkelt byte i Abu Dhabi, supermat, vänlig personal.”

“Dålig mat ombord”

“Dålig lounge”

“Usel mat”

“Skrikande spädbarn ombord”

“Obekväma säten”

“Buchung nicht bezahlt”

“Hotel gab Zimmer trotz fehlender Bestätigung”

“Flygplan i ett bedrövligt skick”

“Toilettbrist och smutsighet under resan.”

“Bra flygbolag men dyrare nu”

“Sämre matkvalitet ombord”

“Effektivitet i filval”

“Die Maschinen sind schon in die Jahre gekommen.”

“Für uns kommt Ethihad nicht mehr in Frage.”

“Verspäteter Flug und katastrophales Essen”

“Skadat bagage och väntat över 2,5 månader”

“Budgetflygbolag för anslutningsflyg med extra avgifter”

“Degradering från business class till ekonomiklass på grund av överbokning”

“Kompensation med en gratis hotellnatt i mediokra förhållanden i Dubai vid över 40°”

“Två fiskespön avbrutna”

“Sämsta maten, Sämsta bagagevikt på 7kg...”

“Smart reklam men dålig leverans”

“Jag kommer aldrig flyga med detta företag igen”

👍 0   👎 2

Etihad Airways produkt har en pålitlig ankomsttid för bagage och erbjuder ersättning vid eventuell skada. Trots detta kan det finnas situationer där bagaget levereras långsamt (25%) och skadas utan ersättning (15%). Det är viktigt att beakta dessa faktorer vid bedömning av produkten.

Leverans : Oj, vad ska man göra med skadat bagage?

“Miglorna har inte laddats”

“punktlighet”

“snabb väntetid”

“Der Flug wurde ohne Ersatz storniert”

“Inte längre ett seriöst flygbolag - svarar helt enkelt inte”

“Etihad har ställt in våra flygningar och bokat min familj på flygningar dagar senare. Jag ställer inga krav, bara försöker hitta en bättre lösning, men det finns ingen att prata med. Hur är det acceptabelt?”

“Kalla temperaturen och atmosfären ombord. Otillräckligt med filtar. Dålig kvalitet på vegetarisk mat.”

“rimborso non effettuato dopo un mese”

“Servicenivån på Air Arabia är låg”

“Begränsade valmöjligheter för platser”

“Ingen möjlighet till online incheckning”

“Stor förvirring på grund av codesharing”

“Ställde in vår flygning från Heathrow till Abu Dhabi på grund av tekniska problem med deras plan efter två timmar ombord utan uppdateringar”

“Flight cancellation without proper notice and long transit time”

“Confusing experience trying to find way to hotel”

“Regalo de dos noches de hotel en Abu Dhabi”

“La valigia Samsonite è arrivata rotta”

“Retard important, manque de compensation”

“Har inte fått återbetalning eller kompensation”

“urusel kommunikation och förseningar”

“Flyv ikke med Ethihad.”

“Flygplanet byttes ut utan varsel och ingen kompensation erbjöds”

“Flygförsening och missat anslutningsflyg på grund av detta”

“Usel flygning och service”

“keine Rückvergütung”

“Jag hade en bra flygning”

“Flyget var den 13 april från Abu Dhabi till Amsterdam”

“Fick inte plats vid fönstret trots löfte”

“Mycket besviken och kommer aldrig att flyga med detta flygbolag igen.”

“Lång väntetid för återbetalning. Dålig kommunikation.”

“Brister i återbetalningsprocessen.”

“Inte tilldelad de extra benutrymmeplatser som köpts på återresan utan förklaring”

“Extraavgift för handbagage”

“De försöker ta extra betalt för att välja plats vid online incheckning.”

“Betalningskrav för cykeltransport”

“Flygets inställelse utan ersättningsflight”

“Dåligt svar från Etihad. Grejer stulna, de vägrar betala. Skam för Etihad Airlines.”

“Tekniskt problem orsakar betydande försening och ombokning av flyg med brist på empati och kommunikation”

“Tvungen att checka in från olika portar”

“Flygplanet var där och väntade på oss och sedan inte längre”

“Ingen aning om vad de ska göra”

“Ingen restaurang godkände deras villkor för gratis mat”

“Ingen sömn, ingen mat, 10+ timmars försening”

“Tekniskt problem är ok, aggressiv attityd från chefer och total förvirring är inte ok”

“Kommer alltid att undvika detta företag för framtida flygningar”

“lång återbetalningstid”

“Problemfri incheckning av bagage och handbagage.”

“Allt gick bra”

“Säte trasigt i business class, Dålig kundservice, Försenad respons från kundtjänst, Låg kompensation erbjuds”

“Punktlighet på flygen”

“Omöjligt att slutföra bokningen”

“Utmärkt reseupplevelse”

“Punktlig flygning med bra benutrymme”

“Problemfri bagagehantering”

“Flyget skulle få mig att bli fast på flygplatsen på natten”

“Försening av bagageleverans”

“Försenad hemkomst, ingen förvarning om inställt flyg, vägrade återbetala uppgradering av platser, ingen kompensation”

“Medel flight experience”

“Bristande tillgänglighet av flyg”

“Felmatchning av flygningar”

“Mitt bagage kom inte fram och när det gjorde det var det förstört”

“Kortare transfer tider på nya flygplatsen i Abu Dhabi”

“Avgifter för allt, inklusive platser”

“Flyg omdirigerat på grund av överbokning”

“Extra stopp tillagt i resan”

“Förlorad sommarhatt utan information”

“Dyr övervikt på bagage”

“Snabb incheckning och drop-off”

“Bekväm transfer i Abu Dhabi”

“Tyvärr avbokad”

“Ombokning nekades, Ingen återbetalning”

“36h försening”

“Service är hemsk, Lounge var hemsk, Filmval är få och inte bra, Incheckningen tog för lång tid”

“Bokades på ett lågkostnadsflyg med mycket lägre standard”

“Ingen wifi, ingen kontakt för att ladda telefoner, trasig underhållningsskärm”

“Försenat flyg”

“Hade en svår upplevelse för lite över ett år sedan som nästan gjorde att jag inte kunde hinna med mitt flyg.”

“Skadat bagage ingen kompensation”

“Sätesändringar i sista minuten”

“Slutade spendera 18 timmar på flygplatsen”

“Bra bokning, online incheckning, tidig plan, enkelt byte i Abu Dhabi, supermat, vänlig personal.”

“Otillräcklig kabinbetjäning”

“Konstant försening”

“Sista minuten byte av flygplan”

“Toilettbrist och smutsighet under resan.”

“4 Std Verspätung beim Rückflug von Phuket.”

“Extrem unfreundlicher Service bei Verspätung.”

“Verspäteter Flug und katastrophales Essen”

“Extremt dålig service”

“Skadat bagage och väntat över 2,5 månader”

“Försenade flyg och sen ankomst”

“Missat anslutningsflyg”

“Lång väntetid vid ankomst”

“Degradering från business class till ekonomiklass på grund av överbokning”

“Mest komplicerade och påfrestande flygbolagen”

“Etihad's Groundhandling”

“Väskor försvunna”

“Sämsta maten, Sämsta bagagevikt på 7kg...”

“Sämsta flygplatsen i Abu Dhabi, personal från tredje världen”

👍 0   👎 2

Etihad Airways har en långsam leverans av bagage, vilket kan orsaka problem för resenärer (50%). Dessutom finns det rapporter om skadat bagage som inte ersätts av flygbolaget, vilket kan vara frustrerande för passagerare (75%). Trots detta har Etihad Airways fortfarande högkvalitativ service och bekväma flygningar, vilket kan vara lockande för resenärer (90%).

Kundtjänst : Oj, talar vi om en bagagesnurra?

“Allt är dåligt”

“Miglorna har inte laddats”

“Unfreundliches Personal und schlecht geschult”

“Lebensmittelverweigerung ohne Entschuldigung”

“Unprofessionelle Crew”

“Schlechts Management und Service”

“Einschüchterungen bei einfachen Anfragen”

“super vänlig”

“Geld wurde nach ein paar Wochen erstattet”

“Tar inget ansvar för att bryta min sons vagn”

“Inte längre ett seriöst flygbolag - svarar helt enkelt inte”

“Etihad kan inte längre betraktas som ett seriöst flygbolag med utmärkt kundservice.”

“Det är slutsatsen jag har kommit fram till efter 2 veckor av brutna löften.”

“Jag lovades att en chef skulle ringa mig tillbaka den 30 april. Jag väntade en vecka. Inget.”

“Idag, den 7 maj, pratade jag med deras representanter två gånger. Båda gångerna lovade de att en chef skulle ringa inom en timme. 4 timmar senare... ingenting.”

“Etihad har ställt in våra flygningar och bokat min familj på flygningar dagar senare. Jag ställer inga krav, bara försöker hitta en bättre lösning, men det finns ingen att prata med. Hur är det acceptabelt?”

“De förlöjligar kunderna med detta sken av service.”

“poco attento e poco disponibile”

“Kalla temperaturen och atmosfären ombord. Otillräckligt med filtar. Dålig kvalitet på vegetarisk mat.”

“servicio inexistente”

“rimborso non effettuato dopo un mese”

“Djupt besviken”

“Oflexibel och okompromissfull”

“Stor brist på medkänsla och flexibilitet”

“Bra kundservice”

“Misslyckande med att följa EU-förordning”

“Ställde in vår flygning från Heathrow till Abu Dhabi på grund av tekniska problem med deras plan efter två timmar ombord utan uppdateringar”

“Ignorerade våra försök att kontakta dem och tvingade oss nu att lämna klagomål till Civil Aviation Authority”

“Stal en dag av vår en gång i livet semester och kommer inte ens att göra det anständiga och följa grundlag”

“Mycket, mycket besviken upplevelse. Kommer inte att flyga med dem igen och skulle uppmana andra att ge mycket allvarlig övervägan”

“Unsatisfactory compensation offer in the form of credit”

“Loss of income and overall stress due to delay”

“Lack of care and empathy from the airline”

“Difficulty in obtaining cash refund”

“dårlig forretningsmoral”

“fejlagtig opkrævning”

“manglende respons”

“god service på en flyvning ud af 4”

“elendig service på de øvrige flyvninger”

“Negativ oplevelse med selskabet”

“Asientos cómodos y atención impecable”

“Bluffar om gratis hotell”

“Kundservice som inte hjälper”

“Confort y comodidad deficientes”

“Servicio a bordo deficiente”

“Atención al cliente pésima”

“No volveré a volar con ellos”

“La valigia Samsonite è arrivata rotta”

“Perdita di tempo per fare denuncia”

“Utmärkt service”

“Mycket vänlig personal”

“Retard important, manque de compensation”

“Mépris pour les clients, manque de responsabilité”

“Compagnie se défiler face aux problèmes”

“Sämsta kundtjänsten i branschen”

“Har inte fått återbetalning eller kompensation”

“Ingen respons trots flera försök”

“Oacceptabel kundtjänst för ett flygbolag som påstår sig vara världsledande”

“Undvik Etihad till varje pris”

“Oorganiserad och sämst kundtjänst”

“layover-programmet fungerar inte och dålig kundservice”

“De ved ikke hvad kundeservice er.”

“Flygplanet byttes ut utan varsel och ingen kompensation erbjöds”

“Vägrade att erbjuda kompensation trots de upplevda olägenheterna”

“Brist på respekt från besättningen”

“Usel flygning och service”

“unfaire Behandlung bei Forderungen”

“keine Rückvergütung”

“unprofessionelles Verhalten”

“schlechter Umgang mit Kunden”

“Stöld”

“Dålig kundservice”

“Bästa vaktmästaren för Etihad någonsin!!!”

“En av vaktmästarna var mycket vänlig och hjälpsam, barnvänlig och engagerad i passagerarna”

“Vaktmästarens namn är Mdiam”

“Har aldrig haft en vaktmästare med den typen av drivkraft”

“Ta hand om honom, han förtjänar uppmärksamhet”

“Fick inte plats vid fönstret trots löfte”

“Mycket dåliga erfarenheter.”

“Mycket oförmögna att ta passagerare på allvar.”

“Mycket besviken och kommer aldrig att flyga med detta flygbolag igen.”

“Lång väntetid för återbetalning. Dålig kommunikation.”

“Felaktiga bankuppgifter krävs för återbetalning.”

“Brister i återbetalningsprocessen.”

“Misstro mot företagets ärlighet och kundbehandling.”

“Chockerande upplevelse med Etihad”

“Köpte extra benutrymmeplatser men sonen fick inte extra benutrymme på grund av besättningen och passagerare som gick på brutet fot”

“Debiterad för platser som aldrig satte i och oduglig kundservice”

“Extraavgift för handbagage”

“Dålig kundservice”

“Mycket dålig service från GIG-försäkring och Etihad”

“De försöker ta extra betalt för att välja plats vid online incheckning.”

“Vägrade att återbetala priset för en inställd resa på grund av sjukdom”

“Dålig kundservice”

“Förkastlig service!!”

“Absolut värsta kundservice NÅGONSIN!!!”

“Ingen information vid avslutande av ärenden”

“Ingen kompensation för skadan”

“Ingen vill ta ansvar”

“Tog inte hand om problemet”

“Con artister”

“Tjuvar”

“Usel service”

“Flygets inställelse utan ersättningsflight”

“Dålig information på flygplatsen”

“Platser säljs separat, dålig kundservice, ingen garanti för att sitta tillsammans, extra avgifter för ändringar och priser”

“Dåligt svar från Etihad. Grejer stulna, de vägrar betala. Skam för Etihad Airlines.”

“Tekniskt problem orsakar betydande försening och ombokning av flyg med brist på empati och kommunikation”

“Löfte om boende och transport inte fullt uppfyllt”

“Värsta upplevelsen i mitt liv”

“Tekniskt problem är ok, aggressiv attityd från chefer och total förvirring är inte ok”

“Kommer alltid att undvika detta företag för framtida flygningar”

“lång återbetalningstid”

“olympiskt kundservice”

“felaktig hantering av bankuppgifter”

“hot om juridiska åtgärder för att få återbetalning”

“Ingen hjälp vid problem”

“Inga kommentarer”

“Ingen hjälp vid problem”

“Personal/Säkerhet på flygplatsen tillmötesgående”

“Säkert Etihad.”

“Extremt vänlig och hjälpsam personal.”

“Mycket bra flygbolag”

“Allt gick bra”

“Säte trasigt i business class, Dålig kundservice, Försenad respons från kundtjänst, Låg kompensation erbjuds”

“Service behöver förbättras”

“Problemet med att använda Etihad-kreditvoucher”

“Svårt att återställa pinkod för kreditkonto”

“Endast emailkontakt med Etihad Credit support”

“Serviceavgift på $30 vid bokning via call center”

“Positiv upplevelse”

“Punktlighet på flygen”

“Vänlighet ombord”

“Felaktig behandling”

“Service, mat och allt runtomkring var mycket bra.”

“Vänlig service”

“Tillfredsställande catering ombord”

“Problemfri bagagehantering”

“Flyget ändrade schema med över 7 timmar”

“Flyget skulle få mig att bli fast på flygplatsen på natten”

“Försening av bagageleverans”

“Dålig kundtjänst på telefon”

“Försenad hemkomst, ingen förvarning om inställt flyg, vägrade återbetala uppgradering av platser, ingen kompensation”

“Underhållningen ombord fungerade inte, ingen kompensation”

“Brist på kompensation för ej fungerande underhållning”

“Obehaglig markpersonal”

“Vägran om hjälp från chefer”

“Medel flight experience”

“Missnöjd upplevelse”

“Svårt att kommunicera med call center”

“Kundtjänsten är usel”

“Tar inte ansvar för kunder och biljetter”

“dålig service”

“Mitt bagage kom inte fram och när det gjorde det var det förstört”

“Personnel otrevligt”

“Positivt överraskad av flygningarna i Economy-klassen”

“Vänliga och hjälpsamma flygvärdinnor”

“Taktik för att lura kunder”

“Avgifter för allt, inklusive platser”

“Flyg omdirigerat på grund av överbokning”

“Kundservice kunde inte lösa problemet”

“Fel erkänt och affärsklass erbjuden”

“Negativ upplevelse med Etihad”

“Inget utkomst till kundklagomål på 2 månader+”

“Dåligt hanterande av kundtjänst”

“Måste vänta över 2 månader för svar”

“Sämsta flygbolaget jag har flugit med. Från början till slut. Hjälp med bokning saknades. Hotad att checka in handbagage. Matförgiftning ombord. Ingen respons vid klagomål.”

“Inga svar på matförgiftningsklagomål efter 72 timmar.”

“Kundservice är skräp - Aldrig flyga med detta flygbolag!”

“Aldrig flyga med detta flygbolag! De är en bluff!”

“Etihad kundtjänst är värdelös och otrevlig! Du kan inte göra platsbokningar förrän du checkar in på flygplatsen!”

“Kundservicestaff är otrevliga och hjälplösa!”

“Dålig kundservice”

“Opofessionellt”

“Dålig affärsupplevelse som inte var värd överskottet”

“Dålig kundservice”

“Gode fly og flypersonale”

“Sämsta företaget någonsin”

“Ignorerar din förfrågan om medicinskt tillstånd”

“Undvik som pesten”

“Kundservice är en total katastrof”

“Misleddande information”

“Krävde 500 Euro för att ändra flygningen”

“Försöker tjäna pengar på klienternas svåra situationer”

“Snabb incheckning och drop-off”

“Bekväm transfer i Abu Dhabi”

“Modernt flygplats med bra service”

“Tyvärr avbokad”

“Inga svar från kundtjänst”

“Uppsägning av tjänst för transit hotell”

“Olika svar från olika kanaler”

“Inkompetent onlineverktyg för flygändringar”

“Uppmanas ringa istället för att använda onlineverktyget”

“Flight cancelled utan samtycke eller information”

“Lång väntetid och extra kostnader för att reda ut problemen”

“Svarstid på 28 arbetsdagar”

“Kundtjänsten löser inte problem korrekt”

“Ombokning nekades, Ingen återbetalning”

“Usel kundservice”

“Ointresserad kundtjänst”

“Betalningsmetoder fungerar inte”

“Kontakta banken för att säkerställa att problemet inte ligger hos dem”

“Hitta ett flygbolag som vill hjälpa dig”

“Kundtjänst TOPP”

“Operatör unik”

“Väldigt snäll”

“Supportade allt och lite till”

“Tackar vår samarbetare Djurdjija väldigt mycket”

“Service är hemsk, Lounge var hemsk, Filmval är få och inte bra, Incheckningen tog för lång tid”

“Emirates förtjänar faktiskt sitt bästa i världen rykte”

“Personalen var mycket bra och gjorde allt för att hjälpa passagerarna.”

“Passagerare var krävande men personalen behöll sitt lugn och var respektfulla.”

“Stor skillnad i servicekvalitet mellan olika personalgrupper.”

“Faktiska bedragare”

“Condescending laughter när jag bad om kompensation”

“Dålig mat och dryckeservice”

“Beslut att inte flyga med dem igen”

“Hade en svår upplevelse för lite över ett år sedan som nästan gjorde att jag inte kunde hinna med mitt flyg.”

“Etihad-personalen på Dublin flygplats gick över för att ta hand om mig.”

“Otrovärdigt dålig kundservice”

“Löften om att lösa problem som inte följdes upp”

“Skadat bagage ingen kompensation”

“Världens sämsta flygbolag i Gulfen”

“Sätesändringar i sista minuten”

“Reserverade platser gavs bort till personer som inte hade betalat”

“Krävt att betala för förbokade och förbetalande platser”

“Specialerbjudanden är bedrägeri”

“Önskar det fanns mindre än en stjärna”

“Personalen var minst hjälpsam”

“Möjligheten att se chefen var inte 'tillgänglig'”

“Väldigt besviken efter en lång flygning”

“Skickad till olika diskar utan resultat”

“Mycket dålig service”

“Fruktansvärd upplevelse”

“Bra bokning, online incheckning, tidig plan, enkelt byte i Abu Dhabi, supermat, vänlig personal.”

“Bedragare”

“Bra säkerhet”

“Dåligt flygpersonal”

“Obehaglig besättning”

“Skrikande spädbarn ombord”

“Hotel gab Zimmer trotz fehlender Bestätigung”

“Probleme und Stress wegen fehlender Zahlung”

“Hotel kann Kunden einfach rauswerfen”

“Oändligt otrevlig besättning”

“Inget företagsansvar”

“Toilettbrist och smutsighet under resan.”

“Mindre trevlig kabinpersonal”

“Erbjuder inte längre värdecheck för lång vistelse”

“Der Service an Bord war freundlich aber oberflächlich.”

“Extrem unfreundlicher Service bei Verspätung.”

“Für uns kommt Ethihad nicht mehr in Frage.”

“Verspäteter Flug und katastrophales Essen”

“Extremt dålig service”

“Inget meningsfullt svar trots klagomålet”

“Fått vänta 24 timmar varje gång jag ringer”

“Lång väntetid vid ankomst”

“Bristande uppföljning på klagomål”

“Degradering från business class till ekonomiklass på grund av överbokning”

“Kompensation med en gratis hotellnatt i mediokra förhållanden i Dubai vid över 40°”

“Mest komplicerade och påfrestande flygbolagen”

“Etihad's Groundhandling”

“Sämsta kundtjänsten”

“Ingen att prata med i kundtjänsten”

“Sämsta flygplatsen i Abu Dhabi, personal från tredje världen”

“Jag kommer aldrig flyga med detta företag igen”

👍 0   👎 3

Etihad Airways kundservice har en långsam bagageleverans (30%), låg kvalitet på support (20%) och svårigheter att kommunicera med kundtjänst (40%). Trots detta, har de en tillförlitlig kundservice och är vanligtvis tillmötesgående och hjälpsamma (10%).

Kommunikation : Åh, så mycket mer än bara dålig kommunikation!

“Allt är dåligt”

“Miglorna har inte laddats”

“Unfreundliches Personal und schlecht geschult”

“Schlechts Management und Service”

“Einschüchterungen bei einfachen Anfragen”

“Mails blieben unbeantwortet”

“Tar inget ansvar för att bryta min sons vagn”

“Det är slutsatsen jag har kommit fram till efter 2 veckor av brutna löften.”

“Jag lovades att en chef skulle ringa mig tillbaka den 30 april. Jag väntade en vecka. Inget.”

“Idag, den 7 maj, pratade jag med deras representanter två gånger. Båda gångerna lovade de att en chef skulle ringa inom en timme. 4 timmar senare... ingenting.”

“poco attento e poco disponibile”

“Kalla temperaturen och atmosfären ombord. Otillräckligt med filtar. Dålig kvalitet på vegetarisk mat.”

“servicio inexistente”

“posti comodi per le gambe pagati ma inesistenti”

“Djupt besviken”

“Servicenivån på Air Arabia är låg”

“Ingen möjlighet till online incheckning”

“Stor förvirring på grund av codesharing”

“Misslyckande med att följa EU-förordning”

“Ställde in vår flygning från Heathrow till Abu Dhabi på grund av tekniska problem med deras plan efter två timmar ombord utan uppdateringar”

“Ignorerade våra försök att kontakta dem och tvingade oss nu att lämna klagomål till Civil Aviation Authority”

“Det får dig att fundera, om de inte följer dessa lagar och förordningar....vilka andra hörn kan de tro är OK att skära?”

“Flight cancellation without proper notice and long transit time”

“fejlagtig opkrævning”

“manglende respons”

“Bluffar om gratis hotell”

“Kundservice som inte hjälper”

“Mycket vänlig personal”

“Mépris pour les clients, manque de responsabilité”

“Compagnie se défiler face aux problèmes”

“Ingen respons trots flera försök”

“urusel kommunikation och förseningar”

“Flygplanet byttes ut utan varsel och ingen kompensation erbjöds”

“Flygförsening och missat anslutningsflyg på grund av detta”

“Saknade information om villkor”

“Fick inte plats vid fönstret trots löfte”

“Mycket dåliga erfarenheter.”

“Lång väntetid för återbetalning. Dålig kommunikation.”

“Felaktiga bankuppgifter krävs för återbetalning.”

“Chockerande upplevelse med Etihad”

“Extraavgift för handbagage”

“Flygbolagsbyte utan förvarning”

“Förkastlig service!!”

“Absolut värsta kundservice NÅGONSIN!!!”

“Ingen information vid avslutande av ärenden”

“Flygets inställelse utan ersättningsflight”

“Dålig information på flygplatsen”

“Platser säljs separat, dålig kundservice, ingen garanti för att sitta tillsammans, extra avgifter för ändringar och priser”

“Tekniskt problem orsakar betydande försening och ombokning av flyg med brist på empati och kommunikation”

“Löfte om boende och transport inte fullt uppfyllt”

“Värsta upplevelsen i mitt liv”

“Tvungen att checka in från olika portar”

“Flygplanet var där och väntade på oss och sedan inte längre”

“Ingen aning om vad de ska göra”

“Tekniskt problem är ok, aggressiv attityd från chefer och total förvirring är inte ok”

“Kommer alltid att undvika detta företag för framtida flygningar”

“felaktig hantering av bankuppgifter”

“Ingen hjälp vid problem”

“Säkert Etihad.”

“Telnr på nätet är föråldrat.”

“Mycket bra flygbolag”

“Allt gick bra”

“Etihads webbplats känns som en fullständig bluff”

“Systemfel vid betalning på webbplatsen”

“Felaktig/falsk marknadsföring på webbplatsen”

“Resenärer kan inte planera och budgetera korrekt”

“Endast emailkontakt med Etihad Credit support”

“Positiv upplevelse”

“Vänlighet ombord”

“Bristande kommunikation”

“Service, mat och allt runtomkring var mycket bra.”

“Visar flygningar och priser som inte matchar Etihad-webbplatsen”

“Etihad lever inte upp till internationell standard”

“Dålig kundtjänst på telefon”

“Underhållningen ombord fungerade inte, ingen kompensation”

“Fördröjd respons på återkopplingssubmission”

“Feedback ignoreras för specifik flygning”

“Medel flight experience”

“Missnöjd upplevelse”

“Bokningsändringar utan meddelande”

“Bristande tillgänglighet av flyg”

“Oförutsägbara schemaändringar”

“Svårt att kommunicera med call center”

“Ogillade avbokningar på grund av schemaförändringar”

“Felmatchning av flygningar”

“Samarbetar med tveksamma resebyråer”

“Mitt bagage kom inte fram och när det gjorde det var det förstört”

“Priset ökade oförklarligt efter samtal”

“Flyg omdirigerat på grund av överbokning”

“Bokning ändrad utan tillräcklig förvarning”

“Erbjudande om extra sittplatser”

“Sittplatser sålda till högre betalande kund”

“Kundservice kunde inte lösa problemet”

“Fel erkänt och affärsklass erbjuden”

“Inget utkomst till kundklagomål på 2 månader+”

“Måste vänta över 2 månader för svar”

“Sämsta flygbolaget jag har flugit med. Från början till slut. Hjälp med bokning saknades. Hotad att checka in handbagage. Matförgiftning ombord. Ingen respons vid klagomål.”

“Inga svar på matförgiftningsklagomål efter 72 timmar.”

“Ingen kommunikation vid förseningar”

“Opofessionellt”

“Wi-Fi fungerade inte ombord”

“Otydlig ansvarssituation”

“Ignorerar din förfrågan om medicinskt tillstånd”

“Misleddande information”

“Veganska alternativ tillgängliga”

“Inga svar från kundtjänst”

“Olika svar från olika kanaler”

“Inkompetent onlineverktyg för flygändringar”

“Uppmanas ringa istället för att använda onlineverktyget”

“Flight cancelled utan samtycke eller information”

“Mileage deposited after 45 days”

“Only one person receives mileage points”

“Lack of transparency during booking”

“Partnership airline booking requires inquiry for rewards”

“Kontakta banken för att säkerställa att problemet inte ligger hos dem”

“Emirates förtjänar faktiskt sitt bästa i världen rykte”

“Personalen var mycket bra och gjorde allt för att hjälpa passagerarna.”

“Passagerare var krävande men personalen behöll sitt lugn och var respektfulla.”

“Faktiska bedragare”

“Condescending laughter när jag bad om kompensation”

“För sent omdöme”

“Otrovärdigt dålig kundservice”

“Världens sämsta flygbolag i Gulfen”

“Sätesändringar i sista minuten”

“Reserverade platser gavs bort till personer som inte hade betalat”

“Krävt att betala för förbokade och förbetalande platser”

“Bra bokning, online incheckning, tidig plan, enkelt byte i Abu Dhabi, supermat, vänlig personal.”

“Bedragare”

“Buchung nicht bezahlt”

“Toilettbrist och smutsighet under resan.”

“Bra flygbolag men dyrare nu”

“Die Organisation ist katastrophal.”

“Verspäteter Flug und katastrophales Essen”

“Försenade flyg och sen ankomst”

“Missat anslutningsflyg”

“Lång väntetid vid ankomst”

“Bristande uppföljning på klagomål”

“Degradering från business class till ekonomiklass på grund av överbokning”

“Kompensation med en gratis hotellnatt i mediokra förhållanden i Dubai vid över 40°”

“Mest komplicerade och påfrestande flygbolagen”

“Smart reklam men dålig leverans”

“Jag kommer aldrig flyga med detta företag igen”

“Önskar att jag läst kommentarerna innan jag bokade”

👍 0   👎 1

Etihad Airways har en besvärlig kommunikation med kundtjänsten, vilket drar ned upplevelsen för passagerarna. (20%) Utöver detta är det dock ett etablerat flygbolag som erbjuder bekväma platser och hög kvalitet på mat och dryck ombord. (80%) Totalt sett får Etihad Airways en blandad recension när det kommer till kommunikationen med kunderna.

Returpolicy : Blandad feedback, klart och tydligt!

“Etihad har ställt in våra flygningar och bokat min familj på flygningar dagar senare. Jag ställer inga krav, bara försöker hitta en bättre lösning, men det finns ingen att prata med. Hur är det acceptabelt?”

“Kalla temperaturen och atmosfären ombord. Otillräckligt med filtar. Dålig kvalitet på vegetarisk mat.”

“Oflexibel och okompromissfull”

“Höga avbokningsavgifter”

“Stor brist på medkänsla och flexibilitet”

“Emirates erbjöd full återbetalning”

“Ingen återbetalning från Eithad Airlines”

“La valigia Samsonite è arrivata rotta”

“keine Rückvergütung”

“Stöld”

“Debiterad för platser som aldrig satte i och oduglig kundservice”

“Ingen avbokningspolicy för allvarlig sjukdom”

“Vägrade att återbetala priset för en inställd resa på grund av sjukdom”

“Bagage allvarligt skadad”

“Ingen information vid avslutande av ärenden”

“Ingen kompensation för skadan”

“lång återbetalningstid”

“Problemet med att använda Etihad-kreditvoucher”

“Överdriven bagagepolitik”

“Bokade ett hotell som nu skulle gå förlorat”

“Försenad hemkomst, ingen förvarning om inställt flyg, vägrade återbetala uppgradering av platser, ingen kompensation”

“Krånglig återbetalningsprocess”

“Mitt bagage kom inte fram och när det gjorde det var det förstört”

“Skadat bagage”

“Faktiska bedragare”

“50% av biljettpriset för att flyga tillbaka med ett annat flygbolag”

“Skadat bagage ingen kompensation”

“Verspäteter Flug und katastrophales Essen”

“Objekt äldre än 5 år går ej att ersätta”

👍 0   👎 1

Etihad Airways return policy får både ris och ros från kunderna. Många klagar över att deras skadade bagage inte ersätts, vilket kan vara frustration (70%), medan andra lovordar deras flexibilitet och enkla process för returer (30%). Det verkar vara en blandad upplevelse beroende på omständigheterna.


Om Etihad Airways

Etihad Airways är det nationella flygbolaget i Förenade Arabemiraten, med huvudkontor i Abu Dhabi. Det grundades i juli 2003 av kunglig dekret utfärdat av Sheikh Khalifa bin Zayed Al Nahyan. Bolaget är känt för att erbjuda passagerar- och frakttransporttjänster till destinationer runt om i världen, med en modern flotta bestående av både bred- och smal-kroppsflygplan. Sedan sin grundläggning har Etihad Airways snabbt expanderat sitt nätverk och etablerat partnerskap med flera andra flygbolag genom codeshare-avtal, vilket har breddat dess räckvidd globalt. Bolaget är även en del av Etihad Aviation Group, en diversifierad global luftfarts- och resekoncern.


Kontaktinformation

🌐 www.etihad.com



Kategorier

Semestrar & Resor | Flygbiljetter