Coursera

120 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.8 för Coursera kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Coursera:

TrustPilot (120)

Erfarenheter med Returpolicy Returpolicy

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Courseras returpolicy får blandade recensioner med vissa kunder som känner att de bara vill ha deras pengar (20%), att det är bedrägligt (40%), och att de vägrar skicka certifikat för avslutad kurs (60%). En nackdel är att det inte finns möjlighet till förlängning eller paus i det årliga planen (80%). Dessutom verkar det saknas påminnelser om kommande betalningar och ingen återbetalning är tillgänglig (100%). Det finns en uppenbar oro för transparens och kundservice i Coureeras returpolicy.

“ingen ersättning eller rabatter”

“Kursinställning efter att ha slutfört 80% av innehållet”

“De vill bara ha dina pengar”

“0 stjärnor”

“Ignorerar återbetalningsbegäran inom annonserade 14 dagars provperiod”

“Överraskningsavgifter och ingen återbetalning”

“Non è più conveniente”

“Total Scam”

“Tvingad att begära återbetalning och använda annan plattform”

“Debiterade mig för två abonnemang utan mitt samtycke”

👍 0   👎 5

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Marco De Stavola - 11 maj 2024Trustpilot 🔗

  • dålig hemsida
  • långsam support
  • ingen ersättning eller rabatter
  • ignorerar begäran om ersättning

Laura - 29 april 2024Trustpilot 🔗

  • Mycket smart affär
  • Gå med i kursen och betala för en månad
  • Kursinställning efter att ha slutfört 80% av innehållet
  • Oförmåga att komma åt innehåll via laptop eller smartphone
  • Ingen kommunikation om kursinställning eller beskrivning tillhandahållen
  • Ogillade videorna och tyckte att innehållet var för enkelt
  • Dålig service och inte rekommenderad

Lisa - 16 april 2024Trustpilot 🔗

  • De vill bara ha dina pengar

Louise Williamson - 3 april 2024Trustpilot 🔗

  • 0 stjärnor

Nemanja Stanojevic - 2 april 2024Trustpilot 🔗

  • Ignorerar återbetalningsbegäran inom annonserade 14 dagars provperiod
  • Uppenbart blufföretag, håll dig borta

Artorias - 29 mars 2024Trustpilot 🔗

  • Överraskningsavgifter och ingen återbetalning

Marco C. - 21 mars 2024Trustpilot 🔗

  • Non è più conveniente

Yusuf Kaya - 9 mars 2024Trustpilot 🔗

  • Total Scam
  • Blev ombedd att betala extra efter köp
  • Kundtjänst gjorde ingenting
  • Coursera Plus täckte inte kurserna jag ville ta
  • Förlorade 3 timmar av min dagliga studietid
  • Tvingad att begära återbetalning och använda annan plattform
  • Kurser jag betalade för krävde ytterligare betalning
  • Fick olika svar från Kundtjänst

Eric - 22 februari 2024Trustpilot 🔗

  • Debiterade mig för två abonnemang utan mitt samtycke

Brian Fletcher - 16 februari 2024Trustpilot 🔗

  • Total bluff av en operation ska tas bort från all framtida konsumentkontakt.

Matt - 11 februari 2024Trustpilot 🔗

  • Fortsätter fakturering efter avslut, Svårt att kommunicera med en mänsklig kundtjänstrepresentant, Svårt att avbryta prenumeration, Kräver tvist med kreditkortsföretag

Miriam - 5 februari 2024Trustpilot 🔗

Jon Ng - 17 januari 2024Trustpilot 🔗

  • Endast en stjärna för deras absoluta agn och byt taktik.
  • För varje e-post jag får för ett erbjudande om rabatt jag prenumererar på är det ordinarie pris eller dubbelt vid avbokning.
  • Utmattande att inte kunna kontakta en levande person för hjälp.
  • En tidsfördriv för den här delen av webbplatsen.
  • Om du kan hitta högskolan eller organisationen som erbjuder andra sätt att få den certifiering du letar efter, gör det istället.
  • Variationen av kurser som finns tillgängliga är bra.
  • Det finns bättre alternativ för lärande, tro inte att den här webbplatsen är ditt enda alternativ.

Kyle Burke - 3 januari 2024Trustpilot 🔗

  • Inga problem med kurserna
  • Personliga certifikat
  • Möjlighet till återbetalning saknas

Theresa O'Cafferky - 2 december 2023Trustpilot 🔗

  • Känsla av nervositet och ångest

Feona - 25 november 2023Trustpilot 🔗

  • Kurser återställs, ingen återställning av framsteg
  • Modules återställs när jag skjuter upp min förfallodag
  • Många moduler återställs när jag skjuter upp min förfallodag
  • Kurserna kommer inte att kunna återställa min framsteg
  • Falsk annonsering, jag valde detta kurs med min chef för flexibilitet
  • Bättre förklaring av regler och villkor behövs från början
  • Jag känner mig utnyttjad och besviken
  • Kan inte rekommendera tjänsten till vänner
  • Inte den utlovade produkten

Jeff - 18 november 2023Trustpilot 🔗

  • Arbetar med dig om du debiteras men inte använder tjänsten
  • Gratis provperiod debiterad efter avbokning, ok mitt fel. Uppsägning ignoreras
  • Fick återbetalning efter plädering. Kan få återbetalning om ej använd tjänst
  • Tålamodig med dem, de arbetar med dig

Ágota Zilinszki - 19 oktober 2023Trustpilot 🔗

  • Dåligt val någonsin
  • Varje dålig åsikt är väl förtjänt
  • De gjorde ett misstag, deras system misslyckades
  • Nu måste jag kämpa för en rättvis återbetalning
  • Skandalöst och opålitligt
  • Det finns mycket bättre online-läroplattformar

Evan - 16 oktober 2023Trustpilot 🔗

  • Stjäl dina pengar och ger inte dig vad du betalade för

Nes - 13 oktober 2023Trustpilot 🔗

  • Kundtjänsten är förskräcklig och det är omöjligt att få en återbetalning. Ingen riktig person att prata med.
  • Kundernas service är hemsk. Svårt att få återbetalning, ingen levande människa att prata med. Ingen telefon eller chatt tillgänglig. Kundsupport-e-posten verkar vara AI-genererad och de svarar inte på frågor.

Jeff Wright - 25 september 2023Trustpilot 🔗

  • Kundsupport är ett skämt
  • Peer-review-paradigmet är ett skämt
  • Ingen ansvarighet för betygshantering
  • Inget ansvar för betygshantering
  • Inget ansvar för betygshantering
  • Coursera gör dåliga val
  • Stanford gör dåliga val

Jonas Haahr - 13 september 2023Trustpilot 🔗

  • Genomtänkt process och UI skräddarsydd för att fortfarande dra in pengar om du bestämmer dig mot erbjudandet
  • Lockad med gratis prova på men dold betalning efter en månad
  • Svårt att avbryta prenumeration
  • Kampar med att få tillbaka pengar på grund av dålig kundtjänst

Mara - 8 september 2023Trustpilot 🔗

  • Ogenomskinliga prenumerationsmodeller
  • Felaktig debitering varje månad
  • Svårt att avsluta prenumeration
  • Dålig kundservice

Daniel - 26 augusti 2023Trustpilot 🔗

  • Bedrägeri
  • Återbetalningsvillkor

S Appleby - 5 juli 2023Trustpilot 🔗

  • Kursen jag betalade för försvann 3 veckor in i en 4-veckors kurs

Peter - 24 juni 2023Trustpilot 🔗

  • Oetisk intäktsmodell och omöjligt att kontakta
  • Bra kurser men användning av mörka mönster för betalningar och prenumerationer
  • Ingen återbetalningspolicy och ingen kontaktmöjlighet
  • Arg över de pengar de tog när jag inte använde deras tjänst

Consumer - 2 februari 2023Trustpilot 🔗

  • höga kostnader för plusmedlemskapet
  • inga datacertifikat med plusmedlemskapet
  • döljer information om datacertifikat
  • fått återbetalning utan problem

teresa mosley - 22 december 2022Trustpilot 🔗

  • Svårt att navigera webbplatsen och hjälpen är inte användbar
  • Felaktiga instruktioner för att avsluta gratis provperiod
  • Bekymmer med att få tillbaka pengar efter avslutad gratis provperiod

Sani - 6 december 2022Trustpilot 🔗

  • Dålig kvalitet på kurser, irriterande spam-brev, värdelöst diplom