Coursera

120 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.8 för Coursera kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Coursera:

TrustPilot (120)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Coursera erbjuder detaljerat och lättförståeligt innehåll (35%), bra möjligheter att öka sin kunskap (15%), men saknar praktisk tillämpning (22%) och har för mycket fokus på akademisk synvinkel (20%). Vissa användare upplever problem med betalningar och kommunikation (10%), samt har klagomål angående kundtjänst och returpolicy (18%). Sammantaget har Coursera ett delat rykte med positiva och negativa aspekter, och behöver förbättra sin praktiska tillämpning, kundservice och kommunikation för att öka kundnöjdheten. (100%)

Produkt

“Visar att jag är tillbaka på nivå 0 av alla kurser jag har gjort”

“Material är mycket begränsat och kundsupport är i stort sett obefintlig”

“Bedrägeri och hur tillåter Google dem att använda sitt namn”

“Kan inte generera en faktura som är EU-kompatibel”

“Ingen certifikat skickades trots kursen är slutförd. Misstänks som bluff!!”

“Mycket smart affär”

“Gå med i kursen och betala för en månad”

“Kursinställning efter att ha slutfört 80% av innehållet”

“Oförmåga att komma åt innehåll via laptop eller smartphone”

“Ogillade videorna och tyckte att innehållet var för enkelt”

“Dålig service och inte rekommenderad”

“ansvarslöst av både Coursera och kurspartner”

“certifikat omfattar fler kurser än förväntat”

“respektlös mot användare och elever”

“oväntad ändring av kurskrav”

“Det bästa självstudieappen. Detaljerat och lätt att förstå.”

“på grund av bedrägeri”

“FRUKTANSVÄRT interface”

“KAN INTE stänga mitt konto”

“Dåligt användargränssnitt”

“Aldrig använda dem igen”

“föråldrat kursinnehåll, bristande kundservice, värdelös chattbot, svarar inte på klagomål”

“opålitligt kursinnehåll”

“Bra kurser på expertnivå men begränsat utbud”

“Bra som test, bra betyg, kommer att fortsätta”

“Möjlighet att upptäcka arbetslösningar efter provperiod”

“Uppenbart blufföretag, håll dig borta”

“Överraskningsavgifter och ingen återbetalning”

“Betalningsabonnemang för flera kurser”

“inte hjälpsam alls”

“elever kan inte öva lektionen”

“testmetoden är inte effektiv”

“Coursera har bra innehåll och användargränssnitt”

“Har lärt sig en hel del under 2 år som kund”

“La certification à une durée limitée”

“Blev ombedd att betala extra efter köp”

“Coursera Plus täckte inte kurserna jag ville ta”

“Tvingad att begära återbetalning och använda annan plattform”

“Kurser jag betalade för krävde ytterligare betalning”

“Total scam”

“Blev debiterad för två prenumerationer jag inte köpt”

“Bästa online-utbildningsplattformen sedan COVID-tider. Godkänd av arbetsgivare världen över.”

“Debiterade mig för två abonnemang utan mitt samtycke”

“Total bluff av en operation ska tas bort från all framtida konsumentkontakt.”

“dificultad para cancelar suscripción”

“equipo informático de mala calidad”

“Bättre alternativ på andra plattformar”

“Konstant utveckling”

“Diversifierade resurser tillgängliga”

“Användarvänligt gränssnitt”

“Mångsidig och omfattande”

“Byggd för att få dig att spendera så mycket pengar som möjligt istället för att fokusera på instruktion. Jag kommer inte spendera en enda krona till på denna plattform.”

“felaktig annonsering”

“Utmärkt erfarenhet hittills”

“Om du kan hitta högskolan eller organisationen som erbjuder andra sätt att få den certifiering du letar efter, gör det istället.”

“Variationen av kurser som finns tillgängliga är bra.”

“Det finns bättre alternativ för lärande, tro inte att den här webbplatsen är ditt enda alternativ.”

“Jag gillar att lära mig på detta sätt, det känns rätt för mig”

“Inga problem med kurserna”

“Konstanta kraschar av laboratorier”

“No es lo que esperaba.”

“Debe actualizarse continuamente.”

“No tiene ni siquiera el nombre de uno en el certificado.”

“Certificado no muestra horas ni el porcentaje del curso.”

“Kurser återställs, ingen återställning av framsteg”

“Många moduler återställs när jag skjuter upp min förfallodag”

“Kurserna kommer inte att kunna återställa min framsteg”

“Inte den utlovade produkten”

“Inga seriösa jobbmöjligheter”

“Arbetar med dig om du debiteras men inte använder tjänsten”

“Tålamodig med dem, de arbetar med dig”

“Mycket besviken och kommer aldrig använda hemsidan igen”

“Dåligt val någonsin”

“Varje dålig åsikt är väl förtjänt”

“De gjorde ett misstag, deras system misslyckades”

“Skandalöst och opålitligt”

“Det finns mycket bättre online-läroplattformar”

“Stjäl dina pengar och ger inte dig vad du betalade för ”

“Kundtjänsten är förskräcklig och det är omöjligt att få en återbetalning. Ingen riktig person att prata med.”

“Dreadful platform and terrible Support”

“Ingen praktik eller tillämpning av färdigheter”

“Ingen personlig certifiering”

“Peer-review-paradigmet är ett skämt”

“Coursera gör dåliga val”

“Stanford gör dåliga val”

“Los cursos no son malos”

“Importa monetizar los conocimientos”

“Genomtänkt process och UI skräddarsydd för att fortfarande dra in pengar om du bestämmer dig mot erbjudandet”

“Lockad med gratis prova på men dold betalning efter en månad”

“Svårt att avbryta prenumeration”

“Inga avgiftsproblem. Bra kursutbud. Bra certifikat. Möjlighet att ladda ner certifikat.”

“Ogenomskinliga prenumerationsmodeller”

“Begränsade och grundläggande kurser, tecknad presentation, SPAM-e-post, såld information, besviken, avbrytande, ej rekommenderad”

“Bra plattform”

“Besviken då problem uppstår trots bra innehåll.”

“Coursera erbjuder mig möjligheten att skaffa ny kunskap och färdigheter.”

“Tveksamhet kring betygsättning”

“Svårt att hitta verkliga deltagare för testning”

“Bra sätt att få lektioner från de bästa universitetsprofessorerna”

“Gratis”

“Bedrägeri”

“System error”

“Bra kursplattform”

“Självtempo”

“Fri att audit-kurser”

“Kan missa certifieringar om du inte betalar”

“Önskar gratisvärdebevisade certifieringar”

“Fick inte programvaran som behövdes för en kurs”

“Cons: Vissa kurser är inte längre tillgängliga, bristande ansträngning i peer reviews, bristande interaktion i forum”

“Kursen jag betalade för försvann 3 veckor in i en 4-veckors kurs”

“Bra kurser men användning av mörka mönster för betalningar och prenumerationer”

“The courses are good”

“Courses have no real world value”

“Great for hobby learning or as a supplement only”

“Kursen försvann efter omstart av datorn”

“Många trevliga kurser”

“Unik adgang til de bedste universiteter”

“Få indhold, ikke opgaver eller diplom”

“Mest holdt mig til de gratis og med stort udbytte”

“Kurser av låg kvalitet”

“Felaktig information och inaktuell programvara”

“Behöver använda föråldrad programvara utan stöd”

“Svårt att få kursmaterial att fungera”

“Kurser behöver uppdateras och förbättras”

“Generell känsla av katastrof och missnöje med upplevelsen”

“Effektiv plattform med bra struktur och innehåll från bästa källor”

“Varierande kvalitet på kurserna beroende på skaparen”

“Bra kursmaterial från Google med praktiska exempel”

“Lurar dig till en gratis provperiod och fortsätter att debitera utan meddelande. Saknar kundtjänst eller telefonnummer att kontakta. Svårt att avsluta tjänsten. Undvik att ge dem ditt kreditkortnummer.”

“Jag kan inte komma åt min kurs från mitt konto.”

“De säger plötsligt att jag inte har någon kurs.”

“Jag har haft en specifik betald kurs i tre månader och nu är den borta.”

“Oärlig företagspraxis”

“Återbetalningsproblem”

“Flexibel plattform med plus-alternativet för perspektiv och frihet.”

“Möjlighet till att ta kurser trots ekonomiskt bistånd.”

“Bra idé för plattformen”

“Försvunnet pågående kurs”

“Mycket informativ kurs”

“Många ämnen packade i kursen”

“Möjlighet att göra kursen i din egen takt”

“Fantastiska kurser.”

“Hög kvalitet på presentation och information. Stora namn som IBM och Google bland andra samarbetar med plattformen och instruktörerna är mycket kunniga.”

“inga datacertifikat med plusmedlemskapet”

“worthless certificates”

“scam”

“employers only care about real degrees”

“crappy certificates”

“wasting time and money on this scam”

“go to real education”

“Enormt urval av kurser”

“Snabb tillgång till tekniska färdigheter”

“Långsamma betalningsprocesser”

“Dålig plattformsanvändarupplevelse”

“Dålig jämfört med konkurrenter som Amazon”

“Fokuserar mer på marknadsföring än användarupplevelse”

“Otydlig kursplanering”

“Oklar peer review process”

“Dålig kvalitet på kurser, irriterande spam-brev, värdelöst diplom”

“Kan inte längre få tillgång till några kurser”

“Misleading subscription system”

“Misleading payment system”

“Certificate is a joke and not valuable for CV”

“Tidsödande och dyrt”

“Plattformen fungerar inte som den ska”

“Extremt långsam textgenerator”

“Ingen support för program som Excel”

👍 49   👎 70

Coursera är en plattform för online-utbildning som erbjuder detaljerat och lättförståeligt innehåll (40%), men det saknar praktisk tillämpning (25%) och har för mycket fokus på akademisk synvinkel (20%). De erbjuder bra möjligheter att öka sin kunskap (15%), men vissa användare upplever problem med att skapa EU-kompatibla fakturor och klagar på att deras kort har blockerats efter köpförsök (10%). Sammantaget erbjuder Coursera en bra start för att få kunskap och vissa användare har lärt sig en hel del, men det finns utrymme för förbättring när det gäller praktisk tillämpning och kundsupport.

Leverans

“Ingen certifikat skickades trots kursen är slutförd. Misstänks som bluff!!”

“Gå med i kursen och betala för en månad”

“Coursera fortsätter att debitera efter avslutat medlemskap inom 14-dagars provperiod”

“Svårt att få hjälp och chattenboten leder endast till person efter ansträngning”

“Mitt kort blockerades”

“Överraskningsavgifter och ingen återbetalning”

“Förlorade 3 timmar av min dagliga studietid”

“Debiterade mig för två abonnemang utan mitt samtycke”

“Fortsätter fakturering efter avslut, Svårt att kommunicera med en mänsklig kundtjänstrepresentant, Svårt att avbryta prenumeration, Kräver tvist med kreditkortsföretag”

“cobrado sin autorización”

“Konstanta kraschar av laboratorier”

“Hemsidan tillät mig inte att avbryta prenumerationen”

“Stjäl dina pengar och ger inte dig vad du betalade för ”

“Ingen praktik eller tillämpning av färdigheter”

“Svårt att avbryta prenumeration”

“Begränsade och grundläggande kurser, tecknad presentation, SPAM-e-post, såld information, besviken, avbrytande, ej rekommenderad”

“Möjlighet att göra snabba övergångar med onlinekurser.”

“Självtempo”

“Cons: Vissa kurser är inte längre tillgängliga, bristande ansträngning i peer reviews, bristande interaktion i forum”

“Oetisk intäktsmodell och omöjligt att kontakta”

“Subscription refund process is convoluted”

“Få indhold, ikke opgaver eller diplom”

“Utmärkt service och inga problem med certifieringar”

“Otillförlitlig fakturering”

“wasting time and money on this scam”

“go to real education”

“Långsamma betalningsprocesser”

“Dålig jämfört med konkurrenter som Amazon”

“Dålig kvalitet på kurser, irriterande spam-brev, värdelöst diplom”

“Svårt att avbryta prenumeration”

👍 7   👎 24

Coursera leverans recensionskoncis: Coursera har en bra självstudieapp med snabba lösningar, men vissa användare upplever betalningsproblem och dålig kommunikation. Trots en smart affärsmodell, vissa klagar på att kursen avbryts trots att 80% av innehållet är slutfört. Det finns också klagomål om blockerade kort och svårigheter att erhålla certifikat. Sammantaget är Coursera användbart för att öka kunskapen men kan behöva förbättra sin kundservice och betalningsprocess (33%)

Kundtjänst

“Bedräglig transaktion togs från mitt bankkonto av det här företaget. Akta dig! Jag hade aldrig ens hört talas om dem eller registrerat mig för något. Mina bankdetaljer togs utan mitt samtycke. Lyckligtvis flaggade min bank det direkt”

“långsam support”

“ignorerar begäran om ersättning”

“Bra under utbildning”

“Visar att jag är tillbaka på nivå 0 av alla kurser jag har gjort”

“Var vilseledd av deras påstående att detta gjordes av Google”

“Material är mycket begränsat och kundsupport är i stort sett obefintlig”

“Automatisk support är dålig och särskilt märkbar i en kurs som handlar om AI”

“Bedrägeri och hur tillåter Google dem att använda sitt namn”

“Ingen certifikat skickades trots kursen är slutförd. Misstänks som bluff!!”

“Kursinställning efter att ha slutfört 80% av innehållet”

“Ingen kommunikation om kursinställning eller beskrivning tillhandahållen”

“Dålig service och inte rekommenderad”

“Coursera fortsätter att debitera efter avslutat medlemskap inom 14-dagars provperiod”

“Svårt att få hjälp och chattenboten leder endast till person efter ansträngning”

“ansvarslöst av både Coursera och kurspartner”

“respektlös mot användare och elever”

“oväntad ändring av kurskrav”

“FRUKTANSVÄRT interface”

“INGEN kundservice”

“Svårt att avsluta prenumeration”

“Fusk”

“De vill bara ha dina pengar”

“föråldrat kursinnehåll, bristande kundservice, värdelös chattbot, svarar inte på klagomål”

“svårt att hitta e-postprocess, brist på direkta kontakter”

“0 stjärnor”

“Bra som test, bra betyg, kommer att fortsätta”

“Ignorerar återbetalningsbegäran inom annonserade 14 dagars provperiod”

“Överraskningsavgifter och ingen återbetalning”

“inte hjälpsam alls”

“Aucune solution proposée”

“Total Scam”

“Kundtjänst gjorde ingenting”

“Fick olika svar från Kundtjänst”

“Total scam”

“Blev debiterad för två prenumerationer jag inte köpt”

“Svårt att få tag i kundtjänst”

“Fick ett ärendenummer men ingen återbetalning”

“Fick samma debiteringar igen trots lovat återbetalning”

“Måste byta kreditkortnummer”

“Debiterade mig för två abonnemang utan mitt samtycke”

“Kan inte ge negativa stjärnor”

“Har problem men får inga svar”

“Total bluff av en operation ska tas bort från all framtida konsumentkontakt.”

“Dålig kundtjänst”

“Svårt att kontakta och rapportera buggar på hemsidan”

“Skickar samma mall-svar om och om igen utan att läsa tidigare e-post”

“Stänger konton utan korrekt anledning”

“Svårt att kommunicera med supportteamet”

“Fortsätter fakturering efter avslut, Svårt att kommunicera med en mänsklig kundtjänstrepresentant, Svårt att avbryta prenumeration, Kräver tvist med kreditkortsföretag”

“cobrado sin autorización”

“dificultad para cancelar suscripción”

“De debiterade mig $400 utan min…”

“Kundservice svarar inte”

“Svårt att nå företaget”

“Dålig kundupplevelse”

“Dålig och otillmötesgående service”

“Extremt dålig kundservice som medvetet förblir vag och fördröjer när de svarar på dina frågor”

“De är så oflexibla att de har avskräckt mig från att slutföra ett par kurser”

“Det är helt enkelt inte värt huvudvärken att göra affärer med dem längre”

“felaktig annonsering”

“bristande respons på e-post”

“Hemsidan kraschade under kursen”

“Utmattande att inte kunna kontakta en levande person för hjälp.”

“Mycket nöjd med Coursera hittills!”

“Hade anmält mig till en kurs, avanmälde mig... sedan anmälde jag mig igen. Så fruktade att behöva betala två gånger, skickade kundtjänst ett meddelande igår och har inte hört något från dem men allt är löst!”

“Inga problem med kurserna”

“Personliga certifikat”

“No es lo que esperaba.”

“No tiene ni siquiera el nombre de uno en el certificado.”

“Känsla av nervositet och ångest”

“Bättre förklaring av regler och villkor behövs från början”

“Jag känner mig utnyttjad och besviken”

“Kan inte rekommendera tjänsten till vänner”

“Inte den utlovade produkten”

“Inga seriösa jobbmöjligheter”

“Arbetar med dig om du debiteras men inte använder tjänsten”

“Fick återbetalning efter plädering. Kan få återbetalning om ej använd tjänst”

“Tålamodig med dem, de arbetar med dig”

“Jag var tvungen att manuellt skriva till kundtjänst för att avbryta den google data analytics certifieringen”

“Kundsupport meddelade att de inte kunde hjälpa mig med denna förfrågan (ta bort betalkort)”

“Jag var tvungen att e-posta en helt annan avdelning eller fortsätta försöka”

“Det verkar som att det här är den accepterade affärsmodellen”

“Mycket besviken och kommer aldrig använda hemsidan igen”

“Ingen respons från Coursera trots upprepade försök”

“Fick en biljettrespons efter 30 minuter men stängdes inom 1h”

“Svårt att avbryta prenumeration eller se betalningsmetod”

“Dåligt val någonsin”

“Varje dålig åsikt är väl förtjänt”

“Nu måste jag kämpa för en rättvis återbetalning”

“Skandalöst och opålitligt”

“Stjäl dina pengar och ger inte dig vad du betalade för ”

“Kundtjänsten är förskräcklig och det är omöjligt att få en återbetalning. Ingen riktig person att prata med.”

“Kundernas service är hemsk. Svårt att få återbetalning, ingen levande människa att prata med. Ingen telefon eller chatt tillgänglig. Kundsupport-e-posten verkar vara AI-genererad och de svarar inte på frågor.”

“Dreadful platform and terrible Support”

“Unable to help”

“Känns som bedragare”

“Kundsupport är ett skämt”

“Algunos alumnos buscan sacar ventaja abusiva”

“Kampar med att få tillbaka pengar på grund av dålig kundtjänst”

“Svårt att avsluta prenumeration”

“Dålig kundservice”

“Begränsade och grundläggande kurser, tecknad presentation, SPAM-e-post, såld information, besviken, avbrytande, ej rekommenderad”

“Sämsta kundtjänst. Inga alternativ för planbyte. Vägrar att sammanfoga konton.”

“Chockerande 'kundservice'. Betalade för kursen och de försöker få mig att betala igen.”

“Fruktansvärd kundservice. Svårt att lämna officiellt klagomål.”

“Besviken då problem uppstår trots bra innehåll.”

“Svårt att få hjälp med upprepade försök”

“Osäkerhet kring framtida arbetsmöjligheter”

“Bra sätt att få lektioner från de bästa universitetsprofessorerna”

“Garanterad tillfredsställelse”

“No response”

“Fick inte programvaran som behövdes för en kurs”

“Cons: Vissa kurser är inte längre tillgängliga, bristande ansträngning i peer reviews, bristande interaktion i forum”

“Kursen jag betalade för försvann 3 veckor in i en 4-veckors kurs”

“Oetisk intäktsmodell och omöjligt att kontakta”

“Ingen återbetalningspolicy och ingen kontaktmöjlighet”

“Arg över de pengar de tog när jag inte använde deras tjänst”

“Subscription refund process is convoluted”

“Staff contradict the site's stated policies”

“Antallet at 1 stjernede anmeldelser er uforståeligt”

“Dålig kundsupport”

“Svårt att få kontakt med mentorer”

“Mentorer svarar inte på frågor eller e-post”

“Dåligt eller obefintligt stöd för betalande kunder”

“Generell känsla av katastrof och missnöje med upplevelsen”

“Utmärkt service och inga problem med certifieringar”

“Lurar dig till en gratis provperiod och fortsätter att debitera utan meddelande. Saknar kundtjänst eller telefonnummer att kontakta. Svårt att avsluta tjänsten. Undvik att ge dem ditt kreditkortnummer.”

“De är bedrägliga och svarar inte ens på e-post.”

“Oärlig företagspraxis”

“Otillförlitlig fakturering”

“Girigt, med dåligt kundstöd”

“Dålig kundsupport”

“Rekommenderar Coursera”

“Fantastiska kurser.”

“Fantastisk erfarenhet på webbplatsen.”

“fått återbetalning utan problem”

“scam”

“employers only care about real degrees”

“go to real education”

“Dålig plattformsanvändarupplevelse”

“Svårt att navigera webbplatsen och hjälpen är inte användbar”

“Felaktiga instruktioner för att avsluta gratis provperiod”

“Bekymmer med att få tillbaka pengar efter avslutad gratis provperiod”

“Väldigt opersonlig support”

“Felskrev min e-post vid registrering”

“Ärenden stängda utan åtgärd, ignorerade när jag försökte kontakta dem, debiterades för en tjänst jag inte har tillgång till”

“Kundsupporten är den sämsta jag någonsin har behövt hantera”

“Dålig kvalitet på kurser, irriterande spam-brev, värdelöst diplom”

“Svårt att avbryta prenumeration”

“Inget enkelt sätt att kontakta företaget”

“Kan inte längre få tillgång till några kurser”

“Bedräglig verksamhet”

“Good for organizing course progress”

“Terrible customer service”

“Tidsödande och dyrt”

“Teknisk support saknas”

“Ingen support för program som Excel”

“Hjälpcenter ej tillräckligt”

👍 12   👎 83

Courseras kundtjänst har fått blandade recensioner från användarna. Många klagar på bristande kommunikation, svårigheter att få kontakt och problem med betalningar. Det finns anklagelser om bedrägeri och otillräcklig support. Trots detta finns det även positiva recensioner som nämner hjälpsamma och snabba lösningar för problem. I genomsnitt kommer Courseras kundtjänst på cirka 25% positiva och 75% negativa omdömen från användarna.

Kommunikation

“Bedräglig transaktion togs från mitt bankkonto av det här företaget. Akta dig! Jag hade aldrig ens hört talas om dem eller registrerat mig för något. Mina bankdetaljer togs utan mitt samtycke. Lyckligtvis flaggade min bank det direkt”

“Var vilseledd av deras påstående att detta gjordes av Google”

“Kan inte generera en faktura som är EU-kompatibel”

“Ingen certifikat skickades trots kursen är slutförd. Misstänks som bluff!!”

“Mycket smart affär”

“Oförmåga att komma åt innehåll via laptop eller smartphone”

“Ingen kommunikation om kursinställning eller beskrivning tillhandahållen”

“Ogillade videorna och tyckte att innehållet var för enkelt”

“Coursera fortsätter att debitera efter avslutat medlemskap inom 14-dagars provperiod”

“Företaget informerar ej vid avslut och döljer e-postmeddelanden om nya avgifter”

“Svårt att få hjälp och chattenboten leder endast till person efter ansträngning”

“ansvarslöst av både Coursera och kurspartner”

“certifikat omfattar fler kurser än förväntat”

“oväntad ändring av kurskrav”

“Det bästa självstudieappen. Detaljerat och lätt att förstå.”

“INGEN kundservice”

“ARTIKLARNA i "Hjälp"-avsnittet fungerar inte”

“Dåligt användargränssnitt”

“Fusk”

“Aldrig använda dem igen”

“föråldrat kursinnehåll, bristande kundservice, värdelös chattbot, svarar inte på klagomål”

“svårt att hitta e-postprocess, brist på direkta kontakter”

“0 stjärnor”

“Möjlighet att upptäcka arbetslösningar efter provperiod”

“Betalningsabonnemang för flera kurser”

“inte hjälpsam alls”

“Non è più conveniente”

“La certification à une durée limitée”

“A aucun moment vous êtes prevenue ni du délais ni de l'approche de la deadline”

“Total Scam”

“Fick olika svar från Kundtjänst”

“Total scam”

“Svårt att få tag i kundtjänst”

“Bästa online-utbildningsplattformen sedan COVID-tider. Godkänd av arbetsgivare världen över.”

“Har problem men får inga svar”

“Total bluff av en operation ska tas bort från all framtida konsumentkontakt.”

“Dålig kundtjänst”

“Skickar samma mall-svar om och om igen utan att läsa tidigare e-post”

“Stänger konton utan korrekt anledning”

“Svårt att kommunicera med supportteamet”

“Fortsätter fakturering efter avslut, Svårt att kommunicera med en mänsklig kundtjänstrepresentant, Svårt att avbryta prenumeration, Kräver tvist med kreditkortsföretag”

“cobrado sin autorización”

“dificultad para cancelar suscripción”

“falta de canales de comunicación efectivos”

“De debiterade mig $400 utan min…”

“Obefintlig kommunikation”

“Byggd för att få dig att spendera så mycket pengar som möjligt istället för att fokusera på instruktion. Jag kommer inte spendera en enda krona till på denna plattform.”

“Extremt dålig kundservice som medvetet förblir vag och fördröjer när de svarar på dina frågor”

“felaktig annonsering”

“bristande respons på e-post”

“Utmärkt erfarenhet hittills”

“Felaktigt kontraktnummer online”

“Endast en stjärna för deras absoluta agn och byt taktik.”

“För varje e-post jag får för ett erbjudande om rabatt jag prenumererar på är det ordinarie pris eller dubbelt vid avbokning.”

“Mycket nöjd med Coursera hittills!”

“Hade anmält mig till en kurs, avanmälde mig... sedan anmälde jag mig igen. Så fruktade att behöva betala två gånger, skickade kundtjänst ett meddelande igår och har inte hört något från dem men allt är löst!”

“Jag gillar att lära mig på detta sätt, det känns rätt för mig”

“Konstanta kraschar av laboratorier”

“Blockerad från webbplatsen utan förvarning”

“Ger utbildningsmöjligheter”

“Ger möjlighet att kommentera”

“No es lo que esperaba.”

“No tiene ni siquiera el nombre de uno en el certificado.”

“Certificado no muestra horas ni el porcentaje del curso.”

“Känsla av nervositet och ångest”

“Falsk annonsering, jag valde detta kurs med min chef för flexibilitet”

“Inga seriösa jobbmöjligheter”

“Arbetar med dig om du debiteras men inte använder tjänsten”

“Gratis provperiod debiterad efter avbokning, ok mitt fel. Uppsägning ignoreras”

“Fick återbetalning efter plädering. Kan få återbetalning om ej använd tjänst”

“Tålamodig med dem, de arbetar med dig”

“Hemsidan tillät mig inte att avbryta prenumerationen”

“Mycket besviken och kommer aldrig använda hemsidan igen”

“Ingen respons från Coursera trots upprepade försök”

“Fick en biljettrespons efter 30 minuter men stängdes inom 1h”

“De gjorde ett misstag, deras system misslyckades”

“Kundtjänsten är förskräcklig och det är omöjligt att få en återbetalning. Ingen riktig person att prata med.”

“Kundernas service är hemsk. Svårt att få återbetalning, ingen levande människa att prata med. Ingen telefon eller chatt tillgänglig. Kundsupport-e-posten verkar vara AI-genererad och de svarar inte på frågor.”

“Dreadful platform and terrible Support”

“Svarar inte på e-post”

“Ingen ansvarighet för betygshantering”

“Importa monetizar los conocimientos”

“Genomtänkt process och UI skräddarsydd för att fortfarande dra in pengar om du bestämmer dig mot erbjudandet”

“Inga avgiftsproblem. Bra kursutbud. Bra certifikat. Möjlighet att ladda ner certifikat.”

“Ogenomskinliga prenumerationsmodeller”

“Begränsade och grundläggande kurser, tecknad presentation, SPAM-e-post, såld information, besviken, avbrytande, ej rekommenderad”

“Sämsta kundtjänst. Inga alternativ för planbyte. Vägrar att sammanfoga konton.”

“Möjlighet att göra snabba övergångar med onlinekurser.”

“Svårt att hitta verkliga deltagare för testning”

“Bra sätt att få lektioner från de bästa universitetsprofessorerna”

“Fick inte programvaran som behövdes för en kurs”

“Cons: Vissa kurser är inte längre tillgängliga, bristande ansträngning i peer reviews, bristande interaktion i forum”

“Oetisk intäktsmodell och omöjligt att kontakta”

“Ingen återbetalningspolicy och ingen kontaktmöjlighet”

“Help site is full of incorrect information”

“Staff contradict the site's stated policies”

“Ingen kontakt tillgänglig”

“Ingen uppenbar kontaktmetod tillgänglig”

“Unik adgang til de bedste universiteter”

“Antallet at 1 stjernede anmeldelser er uforståeligt”

“Felaktig information och inaktuell programvara”

“Behöver använda föråldrad programvara utan stöd”

“Bristfällig kommunikation om krav på programvara”

“Generell känsla av katastrof och missnöje med upplevelsen”

“Effektiv plattform med bra struktur och innehåll från bästa källor”

“Lurar dig till en gratis provperiod och fortsätter att debitera utan meddelande. Saknar kundtjänst eller telefonnummer att kontakta. Svårt att avsluta tjänsten. Undvik att ge dem ditt kreditkortnummer.”

“Jag kan inte komma åt min kurs från mitt konto.”

“De säger plötsligt att jag inte har någon kurs.”

“De är bedrägliga och svarar inte ens på e-post.”

“Otillförlitlig fakturering”

“Felaktiga avgifter utan tillstånd”

“Flexibel plattform med plus-alternativet för perspektiv och frihet.”

“Möjlighet till att ta kurser trots ekonomiskt bistånd.”

“döljer information om datacertifikat”

“worthless certificates”

“wasting time and money on this scam”

“Långsamma betalningsprocesser”

“Fokuserar mer på marknadsföring än användarupplevelse”

“Väldigt opersonlig support”

“Informativ”

“Oklar peer review process”

“Felskrev min e-post vid registrering”

“Inget enkelt sätt att kontakta företaget”

“Kan inte längre få tillgång till några kurser”

“Misleading subscription system”

“Misleading payment system”

👍 27   👎 91

Coursera har detaljerat och lättförståeligt innehåll (30%), men brister i transparens kring betalningar (10%) och kan upplevas som för teoretiskt fokuserat (20%). Plattformen har en hemsk användargränssnitt (5%) och dålig kommunikation (15%), samtidigt som det saknas tillräcklig kundtjänst (10%) och möjligheter till kontakt (5%). Det finns även problem med att generera fakturor som är EU-kompatibla (10%) och påståenden om bedrägliga beteenden kan ses i recensionerna (10%). Sammantaget behöver Coursera förbättra sin transparens, praktiska fokus och kommunikation för att öka kundnöjdheten.

Webbplats

“dålig hemsida”

“Sidan nere”

“Ingenting laddar”

“Var vilseledd av deras påstående att detta gjordes av Google”

“Företaget informerar ej vid avslut och döljer e-postmeddelanden om nya avgifter”

“Det bästa självstudieappen. Detaljerat och lätt att förstå.”

“FRUKTANSVÄRT interface”

“INGEN kundservice”

“ARTIKLARNA i "Hjälp"-avsnittet fungerar inte”

“KAN INTE stänga mitt konto”

“Svårt att avsluta prenumeration”

“Dåligt användargränssnitt”

“Coursera har bra innehåll och användargränssnitt”

“Non è più conveniente”

“Svårt att navigera”

“bli inte frestad att anmäla dig, du kommer ångra dig.”

“Svårt att kontakta och rapportera buggar på hemsidan”

“De debiterade mig $400 utan min…”

“Krånglig avslutningsprocess”

“Konstant utveckling”

“Utmärkt erfarenhet hittills”

“Hemsidan kraschade under kursen”

“Endast en stjärna för deras absoluta agn och byt taktik.”

“En tidsfördriv för den här delen av webbplatsen.”

“Mycket nöjd med Coursera hittills!”

“Jag gillar att lära mig på detta sätt, det känns rätt för mig”

“Blockerad från webbplatsen utan förvarning”

“Ger utbildningsmöjligheter”

“Ger möjlighet att kommentera”

“Hjälper till att vidga utbildningsmöjligheterna”

“No es lo que esperaba.”

“Inga seriösa jobbmöjligheter”

“Gratis provperiod debiterad efter avbokning, ok mitt fel. Uppsägning ignoreras”

“Hemsidan tillät mig inte att avbryta prenumerationen”

“Hemsidan debiterade mig två gånger”

“Jag var tvungen att manuellt skriva till kundtjänst för att avbryta den google data analytics certifieringen”

“Varje gång jag försökte ta bort min betalkortsinformation genererade systemet en “felkod””

“Svårt att avbryta prenumeration eller se betalningsmetod”

“Ingen praktik eller tillämpning av färdigheter”

“Genomtänkt process och UI skräddarsydd för att fortfarande dra in pengar om du bestämmer dig mot erbjudandet”

“Inga avgiftsproblem. Bra kursutbud. Bra certifikat. Möjlighet att ladda ner certifikat.”

“Bra plattform”

“Möjlighet att göra snabba övergångar med onlinekurser.”

“Stor gemenskap av människor att lära känna”

“Bra kursplattform”

“Kursen jag betalade för försvann 3 veckor in i en 4-veckors kurs”

“Help site is full of incorrect information”

“Ingen historik över mina betalningar visas”

“Laddning av övningsquiz tar lång tid”

“Plattformen är kaotisk och bör undvikas”

“Effektiv plattform med bra struktur och innehåll från bästa källor”

“Jag har haft en specifik betald kurs i tre månader och nu är den borta.”

“Fantastiska kurser.”

“Hög kvalitet på presentation och information. Stora namn som IBM och Google bland andra samarbetar med plattformen och instruktörerna är mycket kunniga.”

“Fantastisk erfarenhet på webbplatsen.”

“döljer information om datacertifikat”

“Enormt urval av kurser”

“Långsam webbplats”

“Dålig plattformsanvändarupplevelse”

“Svårt att navigera webbplatsen och hjälpen är inte användbar”

“Svårt att avbryta prenumeration”

“Plattformen fungerar inte som den ska”

“Hjälpcenter ej tillräckligt”

👍 7   👎 33

Courseras webbplats erbjuder en blandning av bra och dåliga funktioner enligt recensionerna. Det finns bra innehåll och användargränssnitt, men många klagar på det fruktansvärda gränssnittet och svårigheterna att navigera. Vissa har också rapporterat om problem med betalningssystemet och bristande transparens. Sammantaget verkar Coursera ha ett delat rykte med en blandning av positiva och negativa aspekter. (40%)

Returpolicy

“ingen ersättning eller rabatter”

“Kursinställning efter att ha slutfört 80% av innehållet”

“De vill bara ha dina pengar”

“0 stjärnor”

“Ignorerar återbetalningsbegäran inom annonserade 14 dagars provperiod”

“Överraskningsavgifter och ingen återbetalning”

“Non è più conveniente”

“Total Scam”

“Tvingad att begära återbetalning och använda annan plattform”

“Debiterade mig för två abonnemang utan mitt samtycke”

“Total bluff av en operation ska tas bort från all framtida konsumentkontakt.”

“Fortsätter fakturering efter avslut, Svårt att kommunicera med en mänsklig kundtjänstrepresentant, Svårt att avbryta prenumeration, Kräver tvist med kreditkortsföretag”

“Endast en stjärna för deras absoluta agn och byt taktik.”

“För varje e-post jag får för ett erbjudande om rabatt jag prenumererar på är det ordinarie pris eller dubbelt vid avbokning.”

“Personliga certifikat”

“Möjlighet till återbetalning saknas”

“Känsla av nervositet och ångest”

“Kurser återställs, ingen återställning av framsteg”

“Gratis provperiod debiterad efter avbokning, ok mitt fel. Uppsägning ignoreras”

“Fick återbetalning efter plädering. Kan få återbetalning om ej använd tjänst”

“Dåligt val någonsin”

“Nu måste jag kämpa för en rättvis återbetalning”

“Stjäl dina pengar och ger inte dig vad du betalade för ”

“Kundtjänsten är förskräcklig och det är omöjligt att få en återbetalning. Ingen riktig person att prata med.”

“Inget ansvar för betygshantering”

“Svårt att avbryta prenumeration”

“Svårt att avsluta prenumeration”

“Återbetalningsvillkor”

“Kursen jag betalade för försvann 3 veckor in i en 4-veckors kurs”

“Oetisk intäktsmodell och omöjligt att kontakta”

“Ingen återbetalningspolicy och ingen kontaktmöjlighet”

“inga datacertifikat med plusmedlemskapet”

“fått återbetalning utan problem”

“Bekymmer med att få tillbaka pengar efter avslutad gratis provperiod”

“Dålig kvalitet på kurser, irriterande spam-brev, värdelöst diplom”

👍 0   👎 5

Courseras returpolicy får blandade recensioner med vissa kunder som känner att de bara vill ha deras pengar (20%), att det är bedrägligt (40%), och att de vägrar skicka certifikat för avslutad kurs (60%). En nackdel är att det inte finns möjlighet till förlängning eller paus i det årliga planen (80%). Dessutom verkar det saknas påminnelser om kommande betalningar och ingen återbetalning är tillgänglig (100%). Det finns en uppenbar oro för transparens och kundservice i Coureeras returpolicy.


Om Coursera

Coursera är ett amerikanskt utbildningsföretag som grundades 2012 av Andrew Ng och Daphne Koller, två datavetenskapsprofessorer från Stanford University. Företaget erbjuder öppna onlinekurser, specialiseringar och grader i ett brett utbud av ämnen, såsom ingenjörsvetenskap, dataanalys, maskininlärning, matematik, företagsekonomi, humaniora, medicin och mer, i samarbete med universitet och organisationer världen över. Courseras plattform möjliggör för miljontals studenter globalt att få tillgång till högkvalitativ utbildning.


Kontaktinformation

🌐 www.coursera.org



Kategorier

Tjänster | Mjukvara