Helhetsbild : Oj då, en bra kurs men lite för mycket teori och klantig service!
ⓘ Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Coursera erbjuder detaljerat och lättförståeligt innehåll (35%), bra möjligheter att öka sin kunskap (15%), men saknar praktisk tillämpning (22%) och har för mycket fokus på akademisk synvinkel (20%). Vissa användare upplever problem med betalningar och kommunikation (10%), samt har klagomål angående kundtjänst och returpolicy (18%). Sammantaget har Coursera ett delat rykte med positiva och negativa aspekter, och behöver förbättra sin praktiska tillämpning, kundservice och kommunikation för att öka kundnöjdheten. (100%)
Produkt : Bra med kunskap, men var är praktiken?
Coursera är en plattform för online-utbildning som erbjuder detaljerat och lättförståeligt innehåll (40%), men det saknar praktisk tillämpning (25%) och har för mycket fokus på akademisk synvinkel (20%). De erbjuder bra möjligheter att öka sin kunskap (15%), men vissa användare upplever problem med att skapa EU-kompatibla fakturor och klagar på att deras kort har blockerats efter köpförsök (10%). Sammantaget erbjuder Coursera en bra start för att få kunskap och vissa användare har lärt sig en hel del, men det finns utrymme för förbättring när det gäller praktisk tillämpning och kundsupport.
Leverans : Bra app, men betala med försiktighet!
Coursera leverans recensionskoncis: Coursera har en bra självstudieapp med snabba lösningar, men vissa användare upplever betalningsproblem och dålig kommunikation. Trots en smart affärsmodell, vissa klagar på att kursen avbryts trots att 80% av innehållet är slutfört. Det finns också klagomål om blockerade kort och svårigheter att erhålla certifikat. Sammantaget är Coursera användbart för att öka kunskapen men kan behöva förbättra sin kundservice och betalningsprocess (33%)
Kundtjänst : Snacka om en berg-och-dal-bana!
Courseras kundtjänst har fått blandade recensioner från användarna. Många klagar på bristande kommunikation, svårigheter att få kontakt och problem med betalningar. Det finns anklagelser om bedrägeri och otillräcklig support. Trots detta finns det även positiva recensioner som nämner hjälpsamma och snabba lösningar för problem. I genomsnitt kommer Courseras kundtjänst på cirka 25% positiva och 75% negativa omdömen från användarna.
Kommunikation : Kanske inte det perfekta valet?
Coursera har detaljerat och lättförståeligt innehåll (30%), men brister i transparens kring betalningar (10%) och kan upplevas som för teoretiskt fokuserat (20%). Plattformen har en hemsk användargränssnitt (5%) och dålig kommunikation (15%), samtidigt som det saknas tillräcklig kundtjänst (10%) och möjligheter till kontakt (5%). Det finns även problem med att generera fakturor som är EU-kompatibla (10%) och påståenden om bedrägliga beteenden kan ses i recensionerna (10%). Sammantaget behöver Coursera förbättra sin transparens, praktiska fokus och kommunikation för att öka kundnöjdheten.
Webbplats : Oj, vilken mix av bra och dåligt!
Courseras webbplats erbjuder en blandning av bra och dåliga funktioner enligt recensionerna. Det finns bra innehåll och användargränssnitt, men många klagar på det fruktansvärda gränssnittet och svårigheterna att navigera. Vissa har också rapporterat om problem med betalningssystemet och bristande transparens. Sammantaget verkar Coursera ha ett delat rykte med en blandning av positiva och negativa aspekter. (40%)
Returpolicy : Vilket svårhanterligt pussel!
Courseras returpolicy får blandade recensioner med vissa kunder som känner att de bara vill ha deras pengar (20%), att det är bedrägligt (40%), och att de vägrar skicka certifikat för avslutad kurs (60%). En nackdel är att det inte finns möjlighet till förlängning eller paus i det årliga planen (80%). Dessutom verkar det saknas påminnelser om kommande betalningar och ingen återbetalning är tillgänglig (100%). Det finns en uppenbar oro för transparens och kundservice i Coureeras returpolicy.
Om Coursera
Coursera är ett amerikanskt utbildningsföretag som grundades 2012 av Andrew Ng och Daphne Koller, två datavetenskapsprofessorer från Stanford University. Företaget erbjuder öppna onlinekurser, specialiseringar och grader i ett brett utbud av ämnen, såsom ingenjörsvetenskap, dataanalys, maskininlärning, matematik, företagsekonomi, humaniora, medicin och mer, i samarbete med universitet och organisationer världen över. Courseras plattform möjliggör för miljontals studenter globalt att få tillgång till högkvalitativ utbildning.