Coursera

120 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.8 för Coursera kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Coursera:

TrustPilot (120)

Erfarenheter med Kommunikation Kommunikation

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Coursera har detaljerat och lättförståeligt innehåll (30%), men brister i transparens kring betalningar (10%) och kan upplevas som för teoretiskt fokuserat (20%). Plattformen har en hemsk användargränssnitt (5%) och dålig kommunikation (15%), samtidigt som det saknas tillräcklig kundtjänst (10%) och möjligheter till kontakt (5%). Det finns även problem med att generera fakturor som är EU-kompatibla (10%) och påståenden om bedrägliga beteenden kan ses i recensionerna (10%). Sammantaget behöver Coursera förbättra sin transparens, praktiska fokus och kommunikation för att öka kundnöjdheten.

“Bedräglig transaktion togs från mitt bankkonto av det här företaget. Akta dig! Jag hade aldrig ens hört talas om dem eller registrerat mig för något. Mina bankdetaljer togs utan mitt samtycke. Lyckligtvis flaggade min bank det direkt”

“Var vilseledd av deras påstående att detta gjordes av Google”

“Kan inte generera en faktura som är EU-kompatibel”

“Ingen certifikat skickades trots kursen är slutförd. Misstänks som bluff!!”

“Mycket smart affär”

“Oförmåga att komma åt innehåll via laptop eller smartphone”

“Ingen kommunikation om kursinställning eller beskrivning tillhandahållen”

“Ogillade videorna och tyckte att innehållet var för enkelt”

“Coursera fortsätter att debitera efter avslutat medlemskap inom 14-dagars provperiod”

“Företaget informerar ej vid avslut och döljer e-postmeddelanden om nya avgifter”

👍 27   👎 91

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

melody Hayward thomas - 4 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bedräglig transaktion togs från mitt bankkonto av det här företaget. Akta dig! Jag hade aldrig ens hört talas om dem eller registrerat mig för något. Mina bankdetaljer togs utan mitt samtycke. Lyckligtvis flaggade min bank det direkt

Lee Robbins - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Var vilseledd av deras påstående att detta gjordes av Google
  • Material är mycket begränsat och kundsupport är i stort sett obefintlig
  • Automatisk support är dålig och särskilt märkbar i en kurs som handlar om AI
  • Hög prissättning för vad som erbjuds
  • Bedrägeri och hur tillåter Google dem att använda sitt namn

Onur Baki - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kan inte generera en faktura som är EU-kompatibel

Jenica - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen certifikat skickades trots kursen är slutförd. Misstänks som bluff!!

Laura - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mycket smart affär
  • Gå med i kursen och betala för en månad
  • Kursinställning efter att ha slutfört 80% av innehållet
  • Oförmåga att komma åt innehåll via laptop eller smartphone
  • Ingen kommunikation om kursinställning eller beskrivning tillhandahållen
  • Ogillade videorna och tyckte att innehållet var för enkelt
  • Dålig service och inte rekommenderad

Ziv Afgin - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Coursera fortsätter att debitera efter avslutat medlemskap inom 14-dagars provperiod
  • Företaget informerar ej vid avslut och döljer e-postmeddelanden om nya avgifter
  • Svårt att få hjälp och chattenboten leder endast till person efter ansträngning

Tony Walker - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • ansvarslöst av både Coursera och kurspartner
  • certifikat omfattar fler kurser än förväntat
  • respektlös mot användare och elever
  • oväntad ändring av kurskrav

Palesa Evelina - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Det bästa självstudieappen. Detaljerat och lätt att förstå.

Betty - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • FRUKTANSVÄRT interface
  • INGEN kundservice
  • ARTIKLARNA i "Hjälp"-avsnittet fungerar inte
  • KAN INTE stänga mitt konto

Rilker Cavalcante - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • null
  • null
  • null

Timly - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dåligt användargränssnitt

Joseph Toelkes - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Fusk

ISHMAEL KABU ABAYATEYE - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • null
  • null
  • null
  • null

Steven James Collins - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Aldrig använda dem igen
  • föråldrat kursinnehåll, bristande kundservice, värdelös chattbot, svarar inte på klagomål
  • opålitligt kursinnehåll
  • svårt att hitta e-postprocess, brist på direkta kontakter

Louise Williamson - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • 0 stjärnor

Harminie Kent - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bra kurser på expertnivå men begränsat utbud
  • Bra som test, bra betyg, kommer att fortsätta
  • Möjlighet att upptäcka arbetslösningar efter provperiod

Gareth Pipe - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Betalningsabonnemang för flera kurser

Fahim Zadfar - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • inte hjälpsam alls
  • elever kan inte öva lektionen
  • testmetoden är inte effektiv

Marco C. - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Non è più conveniente

Madame OMNES - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • La certification à une durée limitée
  • A aucun moment vous êtes prevenue ni du délais ni de l'approche de la deadline
  • Aucune solution proposée

Yusuf Kaya - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Total Scam
  • Blev ombedd att betala extra efter köp
  • Kundtjänst gjorde ingenting
  • Coursera Plus täckte inte kurserna jag ville ta
  • Förlorade 3 timmar av min dagliga studietid
  • Tvingad att begära återbetalning och använda annan plattform
  • Kurser jag betalade för krävde ytterligare betalning
  • Fick olika svar från Kundtjänst

Edwin W - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Total scam

Phyllis Guardiano - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Blev debiterad för två prenumerationer jag inte köpt
  • Svårt att få tag i kundtjänst
  • Fick ett ärendenummer men ingen återbetalning
  • Fick samma debiteringar igen trots lovat återbetalning
  • Måste byta kreditkortnummer

SYED GILANI - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bästa online-utbildningsplattformen sedan COVID-tider. Godkänd av arbetsgivare världen över.

Olivia Sim - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kan inte ge negativa stjärnor
  • Har problem men får inga svar

Brian Fletcher - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Total bluff av en operation ska tas bort från all framtida konsumentkontakt.

Annie Greem - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundtjänst
  • Svårt att kontakta och rapportera buggar på hemsidan
  • Skickar samma mall-svar om och om igen utan att läsa tidigare e-post

Amandine Chevalier - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Stänger konton utan korrekt anledning
  • Svårt att kommunicera med supportteamet

Matt - 7 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Fortsätter fakturering efter avslut, Svårt att kommunicera med en mänsklig kundtjänstrepresentant, Svårt att avbryta prenumeration, Kräver tvist med kreditkortsföretag

Maria Eugenia Simancas Soriano - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • cobrado sin autorización
  • dificultad para cancelar suscripción
  • equipo informático de mala calidad
  • falta de canales de comunicación efectivos

Helen Martirosova - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • De debiterade mig $400 utan min…

Justin Denson - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kundservice svarar inte
  • Obefintlig kommunikation
  • Oväntad avgift även efter avslutad prenumeration
  • Bättre alternativ på andra plattformar
  • Krånglig avslutningsprocess
  • Svårt att nå företaget

Simon ds - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundupplevelse
  • Byggd för att få dig att spendera så mycket pengar som möjligt istället för att fokusera på instruktion. Jag kommer inte spendera en enda krona till på denna plattform.

Jessica - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig och otillmötesgående service
  • Extremt dålig kundservice som medvetet förblir vag och fördröjer när de svarar på dina frågor
  • De är så oflexibla att de har avskräckt mig från att slutföra ett par kurser
  • Det är helt enkelt inte värt huvudvärken att göra affärer med dem längre

harun elagöz - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • felaktig annonsering
  • obehöriga avgifter
  • bristande respons på e-post

Kris - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Utmärkt erfarenhet hittills
  • Alltför många 1-stjärniga recensioner om betalningsproblem

Pete Palmisano - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Felaktigt kontraktnummer online
  • Hemsidan kraschade under kursen

Jon Ng - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Endast en stjärna för deras absoluta agn och byt taktik.
  • För varje e-post jag får för ett erbjudande om rabatt jag prenumererar på är det ordinarie pris eller dubbelt vid avbokning.
  • Utmattande att inte kunna kontakta en levande person för hjälp.
  • En tidsfördriv för den här delen av webbplatsen.
  • Om du kan hitta högskolan eller organisationen som erbjuder andra sätt att få den certifiering du letar efter, gör det istället.
  • Variationen av kurser som finns tillgängliga är bra.
  • Det finns bättre alternativ för lärande, tro inte att den här webbplatsen är ditt enda alternativ.

Luke Solo - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Mycket nöjd med Coursera hittills!
  • Hade anmält mig till en kurs, avanmälde mig... sedan anmälde jag mig igen. Så fruktade att behöva betala två gånger, skickade kundtjänst ett meddelande igår och har inte hört något från dem men allt är löst!
  • Jag gillar att lära mig på detta sätt, det känns rätt för mig

IRevuedIT - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Konstanta kraschar av laboratorier
  • Blockerad från webbplatsen utan förvarning

Tharaka Nirmal - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Ger utbildningsmöjligheter
  • Ger möjlighet att kommentera
  • Hjälper till att vidga utbildningsmöjligheterna

Indira Izurieta - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • No es lo que esperaba.
  • Debe actualizarse continuamente.
  • No tiene ni siquiera el nombre de uno en el certificado.
  • Certificado no muestra horas ni el porcentaje del curso.

Theresa O'Cafferky - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Känsla av nervositet och ångest

Feona - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kurser återställs, ingen återställning av framsteg
  • Modules återställs när jag skjuter upp min förfallodag
  • Många moduler återställs när jag skjuter upp min förfallodag
  • Kurserna kommer inte att kunna återställa min framsteg
  • Falsk annonsering, jag valde detta kurs med min chef för flexibilitet
  • Bättre förklaring av regler och villkor behövs från början
  • Jag känner mig utnyttjad och besviken
  • Kan inte rekommendera tjänsten till vänner
  • Inte den utlovade produkten

Protoman - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Inga seriösa jobbmöjligheter

Jeff - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Arbetar med dig om du debiteras men inte använder tjänsten
  • Gratis provperiod debiterad efter avbokning, ok mitt fel. Uppsägning ignoreras
  • Fick återbetalning efter plädering. Kan få återbetalning om ej använd tjänst
  • Tålamodig med dem, de arbetar med dig

Absalom Smith - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Hemsidan tillät mig inte att avbryta prenumerationen
  • Hemsidan debiterade mig två gånger
  • Jag var tvungen att manuellt skriva till kundtjänst för att avbryta den google data analytics certifieringen
  • Varje gång jag försökte ta bort min betalkortsinformation genererade systemet en “felkod”
  • Kundsupport meddelade att de inte kunde hjälpa mig med denna förfrågan (ta bort betalkort)
  • Jag var tvungen att e-posta en helt annan avdelning eller fortsätta försöka
  • Det verkar som att det här är den accepterade affärsmodellen
  • Mycket besviken och kommer aldrig använda hemsidan igen

Futtur work - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen respons från Coursera trots upprepade försök
  • Fick en biljettrespons efter 30 minuter men stängdes inom 1h
  • Svårt att avbryta prenumeration eller se betalningsmetod
  • Fakturerades under två på varandra följande månader

Ágota Zilinszki - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dåligt val någonsin
  • Varje dålig åsikt är väl förtjänt
  • De gjorde ett misstag, deras system misslyckades
  • Nu måste jag kämpa för en rättvis återbetalning
  • Skandalöst och opålitligt
  • Det finns mycket bättre online-läroplattformar

Nes - 12 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kundtjänsten är förskräcklig och det är omöjligt att få en återbetalning. Ingen riktig person att prata med.
  • Kundernas service är hemsk. Svårt att få återbetalning, ingen levande människa att prata med. Ingen telefon eller chatt tillgänglig. Kundsupport-e-posten verkar vara AI-genererad och de svarar inte på frågor.

AP - 12 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dreadful platform and terrible Support
  • Unable to help
  • Waisted money

Brian - 12 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Svarar inte på e-post

Jeff Wright - 12 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kundsupport är ett skämt
  • Peer-review-paradigmet är ett skämt
  • Ingen ansvarighet för betygshantering
  • Inget ansvar för betygshantering
  • Inget ansvar för betygshantering
  • Coursera gör dåliga val
  • Stanford gör dåliga val

Julio Cesar - 12 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Los cursos no son malos
  • Muchos usuarios buscan todo regalado
  • Importa monetizar los conocimientos
  • Algunos alumnos buscan sacar ventaja abusiva

Jonas Haahr - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Genomtänkt process och UI skräddarsydd för att fortfarande dra in pengar om du bestämmer dig mot erbjudandet
  • Lockad med gratis prova på men dold betalning efter en månad
  • Svårt att avbryta prenumeration
  • Kampar med att få tillbaka pengar på grund av dålig kundtjänst

Natalia - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Inga avgiftsproblem. Bra kursutbud. Bra certifikat. Möjlighet att ladda ner certifikat.

Mara - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Ogenomskinliga prenumerationsmodeller
  • Felaktig debitering varje månad
  • Svårt att avsluta prenumeration
  • Dålig kundservice

Disappointed - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Begränsade och grundläggande kurser, tecknad presentation, SPAM-e-post, såld information, besviken, avbrytande, ej rekommenderad

DJ - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Sämsta kundtjänst. Inga alternativ för planbyte. Vägrar att sammanfoga konton.

Amado Ernandes - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Coursera erbjuder mig möjligheten att skaffa ny kunskap och färdigheter.
  • Möjlighet att göra snabba övergångar med onlinekurser.

Evagoras Georgiou - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Tveksamhet kring betygsättning
  • Svårt att hitta verkliga deltagare för testning
  • Svårt att få hjälp med upprepade försök
  • Osäkerhet kring framtida arbetsmöjligheter

Arianna B. - 13 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bra sätt att få lektioner från de bästa universitetsprofessorerna
  • Gratis
  • Stor gemenskap av människor att lära känna
  • Garanterad tillfredsställelse

VL - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Fick inte programvaran som behövdes för en kurs

Erick C - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Cons: Vissa kurser är inte längre tillgängliga, bristande ansträngning i peer reviews, bristande interaktion i forum

Peter - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Oetisk intäktsmodell och omöjligt att kontakta
  • Bra kurser men användning av mörka mönster för betalningar och prenumerationer
  • Ingen återbetalningspolicy och ingen kontaktmöjlighet
  • Arg över de pengar de tog när jag inte använde deras tjänst

Blake Sampson - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • The courses are good
  • Subscription refund process is convoluted
  • Help site is full of incorrect information
  • Staff contradict the site's stated policies
  • Subscription is expensive
  • Courses have no real world value
  • Great for hobby learning or as a supplement only

marc glad - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen kontakt tillgänglig
  • Kursen försvann efter omstart av datorn
  • Ingen historik över mina betalningar visas
  • Ingen uppenbar kontaktmetod tillgänglig

Steen - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Unik adgang til de bedste universiteter
  • Meget billig i forhold til det udbydes
  • Gratis mange kurser
  • Få indhold, ikke opgaver eller diplom
  • Mest holdt mig til de gratis og med stort udbytte
  • Antallet at 1 stjernede anmeldelser er uforståeligt

Boris - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kundsupport
  • Svårt att få kontakt med mentorer
  • Kurser av låg kvalitet
  • Felaktig information och inaktuell programvara
  • Behöver använda föråldrad programvara utan stöd
  • Bristfällig kommunikation om krav på programvara
  • Svårt att få kursmaterial att fungera
  • Mentorer svarar inte på frågor eller e-post
  • Kunden får ingen värde för pengarna
  • Dåligt eller obefintligt stöd för betalande kunder
  • Kurser behöver uppdateras och förbättras
  • Plattformen är kaotisk och bör undvikas
  • Generell känsla av katastrof och missnöje med upplevelsen

Giulia Rettaroli - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Effektiv plattform med bra struktur och innehåll från bästa källor
  • Varierande kvalitet på kurserna beroende på skaparen
  • Bra kursmaterial från Google med praktiska exempel
  • Utmärkt service och inga problem med certifieringar

Sa Le - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Lurar dig till en gratis provperiod och fortsätter att debitera utan meddelande. Saknar kundtjänst eller telefonnummer att kontakta. Svårt att avsluta tjänsten. Undvik att ge dem ditt kreditkortnummer.

Yash Tiwari - 16 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Jag kan inte komma åt min kurs från mitt konto.
  • De säger plötsligt att jag inte har någon kurs.
  • Jag har haft en specifik betald kurs i tre månader och nu är den borta.
  • De är bedrägliga och svarar inte ens på e-post.

Ste - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Otillförlitlig fakturering
  • Felaktiga avgifter utan tillstånd

Cas - 17 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Flexibel plattform med plus-alternativet för perspektiv och frihet.
  • Möjlighet till att ta kurser trots ekonomiskt bistånd.

Consumer - 20 månader sedanTrustpilot 🔗

  • höga kostnader för plusmedlemskapet
  • inga datacertifikat med plusmedlemskapet
  • döljer information om datacertifikat
  • fått återbetalning utan problem

Iñaki Urabayen - 20 månader sedanTrustpilot 🔗

  • worthless certificates
  • scam
  • employers only care about real degrees
  • crappy certificates
  • wasting time and money on this scam
  • go to real education

damien roussel - 21 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Långsamma betalningsprocesser
  • Dålig plattformsanvändarupplevelse
  • Dålig jämfört med konkurrenter som Amazon
  • Fokuserar mer på marknadsföring än användarupplevelse

Kaya - 22 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Väldigt opersonlig support
  • Informativ
  • Otydlig kursplanering
  • Oklar peer review process

BuddyGe Smith - 22 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Felskrev min e-post vid registrering
  • Ärenden stängda utan åtgärd, ignorerade när jag försökte kontakta dem, debiterades för en tjänst jag inte har tillgång till
  • Kundsupporten är den sämsta jag någonsin har behövt hantera

Nadia d - 22 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Svårt att avbryta prenumeration
  • Inget enkelt sätt att kontakta företaget

krzysztof obiedzinski - 22 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kan inte längre få tillgång till några kurser
  • Bedräglig verksamhet

AbdAllah - 22 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Misleading subscription system
  • Good for organizing course progress
  • Most courses offered for free or half price elsewhere
  • Terrible customer service
  • Misleading payment system
  • Certificate is a joke and not valuable for CV