Helhetsbild
ⓘ Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. COS har bra kvalitet och design på sina produkter, men har problem med att leverera rätt varor och saknar tillbehör. Dessutom är det svårt att få återbetalning och produkter kan komma utan etikett. Deras leverans- och kundtjänst behöver förbättras för att behålla kundernas förtroende. Kundservicen får låga betyg med inkompetenta och obehjälpliga medarbetare vilket påverkar kundernas lojalitet. Bristfällig kommunikation och problem med return policy samt hemsidan skapar även missnöje hos kunderna. Sammantaget har COS potential att locka kunder med sitt sortiment online, men behöver arbeta på att förbättra sina interna processer för att höja kundnöjdheten.
Produkt
COS produkten har bra kvalitet och stiliga plagg, men företaget har problem med att leverera rätt varor och tycks sakna tillbehör som krävs. Kunder har också rapporterat att det är svårt att få återbetalning och produkterna kan komma utan etikett. Trots detta har företaget bra utbud och design, men behöver förbättra sin leverans- och kundtjänst för att behålla sina kunder. (80%)
Leverans
Många kunder har klagat på Budbees leveranstjänster, med felaktiga produkter och försenade leveranser. Företaget verkar ha problem med att behålla kunder på grund av dålig service och felaktiga leveranser. Trots detta har vissa kunder inte fått återbetalning för felaktiga varor och det finns även problem med varor som försvinner i leveransen. Totalt sett verkar Budbee ha en låg kundnöjdhet med en uppskattad felaktighetsnivå på ca 73%.
Kundtjänst
COS kundservice får låga betyg med endast 10% positiva omdömen. Kunder klagar på inkompetens, obehjälplighet och meningslöshet i bemötandet. Fakturor utfärdas för ej skickade ordrar och rabattkoder anses ha gått ut på grund av tidszoner. Återbetalningar uteblir och varor försvinner i leveransföretagets händer. Kunden upplever att COS inte tar ansvar för problemen och att det är svårt att få tag på kundservice. Överlag beskrivs kundservicen som mycket dålig och usel, vilket kan påverka kundernas lojalitet och förtroende för företaget.
Kommunikation
COS har en bristfällig kommunikation med kunderna, vilket återspeglas i inkompetent kundservice (25%), ingen kontakt med lagret (0%), inkompetenta kollegor på lagret (0%), fakturor utfärdade för ej skickade order (50%) och svårigheter att få tag på kundservice (20%). Trots detta, erbjuds tydliga förklaringar som rabattkoden gick ut på grund av tidszonen (100%). Mycket dålig kundservice (75%) är ett återkommande problem som COS behöver arbeta på att förbättra.
Webbplats
COS hemsida erbjuder stilrena och moderna kläder till bra priser. Många kunder har dock rapporterat problem med att lägga i varukorgen (33%), vilket kan vara frustrerande för användare. En annan nackdel är att rabattkoder kan gå ut på grund av tidszonen (33%), vilket kan leda till missnöjda kunder. Trots detta erbjuder COS ett brett utbud av kläder online, vilket kan vara en fördel för de som har svårt att handla i fysiska butiker (33%). Sammanfattningsvis verkar COS ha potential att locka kunder online, men behöver förbättra användarupplevelsen för att öka kundnöjdheten.
Returpolicy
COS Return Policy har många nackdelar enligt recensioner. Endast 27 dagars tid för återbetalning är otillräckligt (22%), fakturor utfärdas för ej skickade ordrar (11%), felaktiga varor levereras utan etikett (33%), och kundservicen anses vara mycket dålig (44%). Trots detta är det positivt att det erbjuds återbetalning även om den är försenad (56%) och att slut i lager efter fel leverans är ett sällsynt problem (5%). Överlag verkar det finnas många utmaningar med COS Return Policy som kan förbättras för att öka kundnöjdheten.
Om COS
COS, Collection Of Style, är ett modevarumärke som är en del av H&M-gruppen. Det grundades år 2007 med en ambition att erbjuda högkvalitativa kläder med en tidlös design till ett överkomligt pris. COS har sedan dess vuxit och etablerat sig internationellt med butiker i flera länder världen över. Märket kännetecknas av dess minimalistiska och moderna estetik, och det riktar sig till en medveten konsument som uppskattar hållbarhet, kvalitet och design.