COMVIQ

25 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.4 för COMVIQ kommer från 25 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för COMVIQ:

OmdömesStälle (3)
TrustPilot (22)

Helhetsbild : Är det så här man ska ha det?

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Comviq har en blandad kundupplevelse med många klagomål på produkter, leverans, kundtjänst, kommunikation och returpolicy. Trots problemen med fakturering, leverans och support, finns det positiva omdömen om bra täckning och vissa kunders långvariga relationer med företaget. Sammantaget verkar Comviq behöva förbättra flera områden för att öka kundnöjdheten och minska irritation och besvär för användarna. (45%)

Produkt : Vilken rörig upplevelse!

“Bra telefonabonnemang”

“Problem med bredbandet”

“Slut på internet”

“Besvikelse med avtalet”

“Söker efter ett annat företag”

“Kunde inte fylla på kontot”

“Pengarna drogs men kontot fylldes aldrig på”

“Utan internet och pengar”

“Saldo dragits från kontantkortet”

“Fick inte abonnemang utan router”

“Fick inte abonnemang även utan köp av router, har ingen anmärkning”

“Kundtjänst svarar inte”

“Förtjänar inte ens ett enda stjärnbetyg”

“Säljaren fortsatte att påtvinga olika abonnemang trots tydliga behov”

“Får produkt som inte fungerar”

“Skickade in min mobil i originalförpackning på reparation”

“Fick tillbaka telefonen löst paketerad i en kartong”

“Kundtjänst säger att verkstaden gjorde allt rätt men telefonen kom in utan originalkartong och repig”

“Tvingas betala mycket för en tjänst som inte fungerar”

“Fick betala för 2 abonnemang utan att veta det”

“Numret fungerar inte förrän jag får ett nytt simkort efter 2 arbetsdagar”

“Bytte in Mobil”

“Värdelösa telefonabonnemang”

👍 15   👎 69

Många kunder är missnöjda med Comviqs telefonabonnemang och internetuppkoppling, med problem som felaktig fakturering, svårigheter att fylla på kontot och oanvändbara fakturor. Det finns också klagomål på lurendrejeri, extra kostnader och bristande kundservice. Å andra sidan finns det också positiva omdömen om bra täckning och abonnemang, även om vissa kunder upplever problem när de når taket på surfen eller samtal. Sammantaget verkar Comviqs produkter ha en blandad kundupplevelse, med både styrkor och svagheter. (58%)

Leverans : Oj då, leveransen verkar verkligen vara en utmaning!

“Problem med bredbandet”

“Slut på internet”

“Förlorad tid”

“Kunde inte fylla på kontot”

“Pengarna drogs men kontot fylldes aldrig på”

“Utan internet och pengar”

“Byta till ett annat kontantkort”

“Avslutar autobetalning utan att säga till”

“Fakturerade mig för hela månaden efter avslutat abonnemang”

“Fick betala för 2 abonnemang utan att veta det”

“Numret fungerar inte förrän jag får ett nytt simkort efter 2 arbetsdagar”

“dubbeldebitering och vägran av återbetalning”

“Skickar krav till inkasso på fakturor som jag aldrig fått”

👍 3   👎 79

Comviq har flera problem med sin leveransservice, inklusive fakturor som skickas utan att kunden har tagit emot dem (24%), långa väntetider i telefonkön (23%), problem med autogiro för betalningar (15%), och dålig kommunikation från Postnord angående leveranser (11%). Å andra sidan har vissa kunder varit nöjda med kundtjänstens hjälp (5%) och täckningen av operatören (3%). Sammantaget verkar det finnas brister i leveransen av Comviqs tjänster, vilket kan ge upphov till irritation och besvär för kunderna.

Kundtjänst : Oj, vad klantigt!

“urusel kundservice, långa väntetider”

“svårt att få kontakt, okunnig personal”

“varningar för företaget”

“Chefer och personal lurar kunder”

“Svårt att nå kundtjänst”

“långa väntetider i kundtjänsten”

“bristande support och hjälp”

“Dålig service”

“Lång väntetid i telefonkö”

“Dålig kundservice och kommunikation”

“Oseriöst företag”

“Kunde inte fylla på kontot”

“Pengarna drogs men kontot fylldes aldrig på”

“Utan internet och pengar”

“Bedragare”

“Kundservice ville inte hjälpa”

“Tomma ursäkter”

“Dåligt bemötande”

“Nedsatt företag”

“Jag har tydligen för låg inkomst”

“Comviq är inte seriösa, de har blivit för stora för att bry sig”

“Slöar ner internet”

“Hög prissättning”

“Avslutar autobetalning utan att säga till”

“Personalen kunde inte lösa problemet”

“Förtjänar inte ens ett enda stjärnbetyg”

“Respektlös attityd och påträngande marknadsföring”

“Onödiga och irriterande försäljningssamtal”

“Säljaren fortsatte att påtvinga olika abonnemang trots tydliga behov”

“Svårt att säga upp abonnemang utan obehagliga upplevelser”

“Får produkt som inte fungerar”

“Nonchalera kunder”

“Slösa tid”

“Uselt bemötande vid reklamation”

“Tvingas betala mycket för en tjänst som inte fungerar”

“Vägrar ta emot reklamation”

“Dålig kommunikation och kundservice”

“Personalen utpressar kunden”

“Falska löften”

“Fick betala för 2 abonnemang utan att veta det”

“Kundtjänst sa att jag själv hade beställt 2 nummer, vilket inte stämde”

“Fick felaktig information om att behålla ett nummer jag använt i 15 år”

“Numret fungerar inte förrän jag får ett nytt simkort efter 2 arbetsdagar”

“varning för företaget”

“Lurisar, så akta er”

“de gav mig dubbla Abonemmang”

“nu sitter jag med dubbla abbonemang”

“Värdelösa telefonabonnemang”

“Kundtjänsten var ineffektiv trots kontakt”

👍 20   👎 211

Comviqs kundtjänst upplevs som otillräcklig och ineffektiv med långa väntetider och svårigheter att nå fram. Många kunder har fått problem med dubbla abonnemang, felaktiga fakturor och bristande support, vilket har resulterat i inkassokrav och trakasserier. Trots detta har vissa kunder haft en positiv upplevelse med Comviqs täckning och långvariga kundrelationer. Sammantaget verkar företaget ha problem med kommunikation, öppettider och kundrespekt, vilket kan skapa en dålig upplevelse för vissa användare. (62%)

Kommunikation : Oj, vad rörigt det verkar!

“urusel kundservice, långa väntetider”

“svårt att få kontakt, okunnig personal”

“ratade samtal, stängd telefonlinje”

“Svårt att nå kundtjänst”

“långa väntetider i kundtjänsten”

“otillräcklig kommunikation med kundtjänsten”

“Bra telefonabonnemang”

“Dålig service”

“Lång väntetid i telefonkö”

“Dålig kundservice och kommunikation”

“Krångligt att betala”

“Kunde inte fylla på kontot”

“Pengarna drogs men kontot fylldes aldrig på”

“Utan internet och pengar”

“Bedragare”

“Tomma ursäkter”

“Fick inte abonnemang utan router”

“Fick inte abonnemang även utan köp av router, har ingen anmärkning”

“Comviq är inte seriösa, de har blivit för stora för att bry sig”

“Låg hastighet”

“Avslutar autobetalning utan att säga till”

“Fakturerade mig för hela månaden efter avslutat abonnemang”

“Förtjänar inte ens ett enda stjärnbetyg”

“Respektlös attityd och påträngande marknadsföring”

“Onödiga och irriterande försäljningssamtal”

“Svårt att säga upp abonnemang utan obehagliga upplevelser”

“Får produkt som inte fungerar”

“Dålig telefonkö”

“Skickade in min mobil i originalförpackning på reparation”

“Kundtjänst säger att verkstaden gjorde allt rätt men telefonen kom in utan originalkartong och repig”

“Dålig kommunikation och kundservice”

“Personalen utpressar kunden”

“Kundtjänst sa att jag själv hade beställt 2 nummer, vilket inte stämde”

“Fick felaktig information om att behålla ett nummer jag använt i 15 år”

“den delen Glömde de minssan att tala om”

“Skickar krav till inkasso på fakturor som jag aldrig fått”

“Kundtjänsten var ineffektiv trots kontakt”

👍 11   👎 159

Comviqs kommunikation får generellt sett låga betyg från kunderna. Många klagar på svårigheter att nå kundtjänst, ineffektiva chatfunktioner och problem med fakturering. Det finns problem med inkassokrav på redan betalda fakturor, trakasserande känslor och lång väntetid i telefonkö. Några positiva aspekter inkluderar bra täckning, snabb svarstid för nya kunder och effektivitet med nya abonnemang. Sammanfattningsvis är Comviqs kommunikation känd för att vara bristfällig och svårgenomtränglig, med vissa positiva punkter som kan uppskattas av vissa kunder. (25%)

Webbplats : Oj, vad struligt det verkar vara med betalningar!

“Söker efter ett annat företag”

“Krångligt att betala”

👍 2   👎 19

Comviqs website has issues with autobetalning and order fulfillment, leading to frustrations for customers. The customer service and website functionality are lacking, with multiple complaints about billing, order delivery, and overall user experience. However, some customers appreciate the good coverage provided by the operator. Overall, the website seems to have several issues that need to be addressed to improve customer satisfaction. (23%)

Returpolicy : Vad sjukt!

“Byta till ett annat kontantkort”

“Får produkt som inte fungerar”

“Uselt bemötande vid reklamation”

“Kundtjänst säger att verkstaden gjorde allt rätt men telefonen kom in utan originalkartong och repig”

“Vägrar ta emot reklamation”

“Personalen utpressar kunden”

“dubbeldebitering och vägran av återbetalning”

👍 0   👎 9

COMVIQs returpolicy verkar vara mycket problematisk enligt recensionerna. Kunden rapporterar problem med dubbeldebitering och vägran av återbetalning (20%), inkassokrav trots betald påminnelse (10%), extra kostnader för surf i länder man inte rest till (15%), försök att lura kunderna (25%), fakturor för produkter som inte mottagits (10%), samt lurenderi som företagets överlevnadsstrategi (20%). Det verkar även vara vanligt att kunder inte får sina beställningar levererade (20%). Sammantaget verkar COMVIQ ha en otillfredsställande returpolicy enligt kundernas erfarenheter.


Om COMVIQ

Comviq är ett svenskt företag som erbjuder mobiltelefoni och relaterade tjänster. Företaget grundades 1981 under namnet Comvik. Sedan starten har det varit en pionjär inom mobilkommunikation i Sverige och har genom åren erbjudit olika tjänster inom telekommunikation. Comviq är känt för att erbjuda kostnadseffektiva abonnemang och kontantkortslösningar. Företaget har genomgått flera ägarbyten och omstruktueringar under sin historia och är i nuvarande form en del av Tele2-gruppen, där det fortsätter att erbjuda sina tjänster till svenska konsumenter.


Kontaktinformation

🌐 webbutik.comviq.se



Kategorier

Telekom | Mobil & Telefon | Internet & Webbhotell