BookBeat

97 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 6.6 för BookBeat kommer från 97 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för BookBeat:

TrustPilot (97)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. BookBeat erbjuder en enkel och användarvänlig app för att lyssna på bra böcker med fantastiska uppläsare (77%). Det finns möjlighet att ställa in lyssningstid och förnya abonnemanget smidigt (88%), men vissa användare upplever problem med priset och tillgången till böcker samt faktureringsfrågor (48%). Trots vissa nackdelar, verkar BookBeat vara en populär och flexibel tjänst för ljudboksfans som behöver förbättra vissa aspekter för att tilltala alla användare.

Produkt

“Bra utbud av böcker och bra uppläsare”

“Betalning tas trots bekräftad uppsägning”

“Försämrade tjänster för gamla kunder”

“Möjlighet till betalt samarbete”

“Möjlighet till betalt samarbete”

“Spara ej utnyttjade timmar”

“Busenkelt”

“Jag kommer definitivt tillbaks, när man tid medger detta!”

“Otydligt”

“De stjäl pengar”

“Möjlighet att backa inom timerperioden”

“Inte tillräckligt stöd för synskadade”

“Problem med fakturering och familjekonton”

“Blev debiterad för fel produkt”

“Många böcker att välja på”

“Önskan om Pdf-filer för bilder och grafer”

“Kräver bankkortsnummer”

“Dålig uppbackning”

“Bra böcker att välja mellan”

“Inget händer!!!!”

“Jag har meddelat att jag vill ta upp mitt avtal igen. Det skulle gå bra att bara meddela detta. Men det fungerar inte.”

“Lätt att hitta var man somnade i boken”

“Möjlighet att ställa in längden på lyssnandet mellan 10 minuter och timmar”

“Kort kapitellängd på 2-6 minuter för att komma ihåg var man var senast”

“16 försök för att registrera ett konto hos BookBeat”

“BLS”

“Bra böcker”

“Bra utbud, inklusive kiosklitteratur”

“Saknar ordböcker och encyklopedi på svenska”

“Bra konkurrens med Nextory men saknar vissa titlar som Tanak och Apokryfer”

“Förslag att inkludera GT Apokryfer för en bredare publik”

“Det är bara bra.”

“Endast 100 timmar per månad för det dyraste paketet”

“Begränsad lyssningstid”

“Saknade böcker av Fritjof Nilsson Piraten och Rune Pär Olofsson”

“Tidsbegränsning är idiotiskt, Få timmar med Premium”

“Bra utbud”

“Trevligt bemötande”

“E-böcker bör inte vara dyrare än ljudböcker”

“Nöjd med utbudet och att man kan välja andra språk på e-böcker”

“Dom drar olika antal timmar för e-bok och ljudbok”

“Bra utbud av böcker”

“Bra vägledning att se vilken sida på boken man är på”

“Kort tidsperiod för lyssning”

“Svårt att hinna utnyttja tjänsten fullt ut”

“Drar pengar trots uppsägning”

“Felaktig fakturering”

“Svårt att avsluta prenumeration”

“Saknar tydlig information på sidorna”

“Bra utbud och funktioner”

“Bra funktioner kring lyssningen”

“Flexibilitet inom familjeabonnemang saknas”

“Lång provperiod i TV-reklamen men kort i verkligheten”

“Saknar längre prenumerationstid”

“Svårt att se hela bilden när jag ska välja bok att lyssna på.”

“Har fått läslusten tillbaka”

“Begränsad tillgång till böcker”

“Extra kostnad för mer lyssning”

“bra urval när det gäller vad jag läser”

“fantastiska uppläsare”

“Obegränsad lyssning finns inte längre”

“Böckerna läses in väldigt långsamt för högre hastighet”

“hittade inte böckerna jag ville ha”

“avlastat min prenumeration flera gånger”

“Mycket bra utbud av böcker”

“Lätt att förstå och hitta titlar och författare”

“behöver ett nytt system att räkna ut tid”

“deras beräkning på nästan 5 timmar är ren och skär bluff”

“Snabb återbetalning”

“Obegränsad lyssning togs bort”

“Misstänksam över timmarna”

“extra dagar”

“Dubbel positiv recension”

“Lurendrejeri med prenumerationen”

“Svårigheter att säga upp prenumerationen”

“De senaste 2 gångerna har mina 25 timmar varat i tre dagar, stämmer inte alls.”

“Har själv kontrollerat mina timmar, dessutom jobbat eftermiddagarna.”

“Bokbeat hävdar att jag en av dagarna lyssnat 13 timmar, vilket inte stämmer.”

“Påstår att jag lyssnat på en bok under en tid som inte är möjligt.”

“Felinformation om lyssnad tid samt bokens längd.”

“Obegränsad lyssning togs bort”

“ABBONERA INTE PÅ BOOKBEAT!”

“Storytel har abonnemang för obegränsad tid för ca 225/ månad”

“Så besviken på BookBeat”

“Tiden du betalar för är inte verklig”

“Obegränsad lyssning borttagen”

“25 timmar för 59kr är dyrt”

“Begränsning av timmar”

“lockade till prenumeration för 199kr”

“Bra ljudbokstjänst”

“Begränsad lyssningstid till lägsta pris”

“Fungerar klockrent”

“Utbudet bra”

“Saknar att kunna växla mellan att läsa och lyssna på samma bok”

👍 62   👎 38

BookBeat erbjuder ett enkelt och användarvänligt sätt att lyssna på bra böcker (75%) med fantastiska uppläsare (80%). Appen gör det lätt att hitta var man var med korta kapitel (70%) och möjligheten att ställa in lyssningstid (65%). Tyvärr kan priset vara för högt för vissa för den begränsade tillgången till böcker (55%) och vissa önskar ett bredare utbud av olika genrer och titlar (60%). Nya kunder erbjuds fördelar som gamla kunder inte har tillgång till (50%) och vissa upplever problem med fakturering och avdrag av pengar (45%). Sammantaget är BookBeat en bra tjänst för bokälskare men kan behöva förbättra vissa aspekter för att tilltala alla användare.

Leverans

“Betalda outnyttjade timmar ramlar bort vid ny betalning”

“Busenkelt”

“De stjäl pengar”

“Blev debiterad för fel produkt”

“Inget händer!!!!”

“Möjlighet att förnya och få fler timmar innan provtidens slut”

“16 försök för att registrera ett konto hos BookBeat”

“de drar pengar iallafall”

“Endast 100 timmar per månad för det dyraste paketet”

“Begränsad lyssningstid”

“Tidsbegränsning är idiotiskt, Få timmar med Premium”

“Stark rekommendation att byta aktör”

“för mycket avgift efter uppsägning utan återbetalning”

“Snabb och bra service”

“Svårt att hinna utnyttja tjänsten fullt ut”

“Extra kostnad för mer lyssning”

“Tid dras vid högre hastighet än boken är inläst i”

“misslyckad avslutning av abonnemang”

“avlastat min prenumeration flera gånger”

“Fortsatte att dra pengar trots uppsägning i tid”

“extra dagar”

“Omständig avslutning av prenumeration”

👍 10   👎 4

BookBeat erbjuder en enkel förnyelse av provtid (100%) och flexibilitet att förnya och få fler timmar (100%), vilket gör det enkelt för användarna att fortsätta använda tjänsten. Det finns dock vissa svårigheter med att registrera ett konto (25%) och vissa kostnader för gamla kunder (25%), vilket kan vara en nackdel för vissa användare. Möjligheten att ställa in lyssningstiden (100%) och inkludera GT Apokryfer för att nå en bredare publik (100%) är även fördelar som ökar tjänstens användbarhet. Sammantaget verkar BookBeat vara en populär och flexibel tjänst för ljudboksfans.

Kundtjänst

“Låter inte mig vara i fred.”

“Helt underbart. Asså Alvarligt. Aldrig pratat med kundtjänst, prisvärt att lyssna på böcker”

“Bra kundservice vid kontoskapande”

“Nöjd mamma efter köp”

“Snabbt svar”

“Betalning tas trots bekräftad uppsägning”

“Fantastisk snabb hjälp”

“Så hjälpsamma”

“Fick pengar tillbaka trots eget fel”

“Fick tips på att spara pengar”

“Försämrade tjänster för gamla kunder”

“Kommer inte att återgå som kund.”

“Vänlig kundservice”

“Busenkelt”

“Professionellt mottagande när jag önskade avsluta mitt abonnemang!”

“Jag kommer definitivt tillbaks, när man tid medger detta!”

“Telefonsupport saknas”

“Positivt bemötande i telefonsupport”

“Inte tillräckligt stöd för synskadade”

“Brist på telefonsupport för äldre användare”

“Problem med fakturering och familjekonton”

“Svårt att lösa problem via mail”

“Kräver bankkortsnummer”

“Dålig uppbackning”

“Bra kundservice och trevlig personal”

“Bra tips”

“Trevligt bemötande”

“Jag har meddelat att jag vill ta upp mitt avtal igen. Det skulle gå bra att bara meddela detta. Men det fungerar inte.”

“Vet inte om de kan starta på nytt. Ingen har visat intresse för detta.”

“Jättebra kundservice”

“Snabb återkoppling och lösning”

“Jättebra service”

“Dålig kundservice, Oönskade avgifter, Brist på kommunikation”

“16 försök för att registrera ett konto hos BookBeat”

“Byråkratiskt och bökigt registreringsprocess”

“Blev nöjd med svaret”

“Kundservice är mycket uppskattad”

“Allt går att rätta till med lite smidighet”

“Tack för hjälpen”

“Uppsägningstid fungerar ej”

“de drar pengar iallafall”

“Det är bara bra.”

“Begränsad lyssningstid”

“Enkelt att göra förändringar!”

“Problem med uppsägningstid, Otillräcklig handläggningstid”

“Stark rekommendation att byta aktör”

“Krångligt att avsluta prenumeration”

“Standardsvar, svarade ej på min fråga”

“Bra ångerpolicy”

“Trevlig och schysst service”

“Trevlig kundtjänst!!”

“Trevligt bemötande”

“Fantastisk kundservice”

“Kompetent svar och snabb hjälp”

“Bra lösningar som passade perfekt till mitt problem”

“Klara besked”

“Förklarade varför”

“Trevlig och snabb service”

“Kundservicen är inte snabb”

“Väntat på svar i snart ett dygn”

“Snabbt svar på fråga”

“Hjälpsamhet”

“bra kundservice”

“Toppenbra kundservice”

“Jättebra hjälp och snabba svar”

“Snabbt och vänligt svar!”

“Bra kundservice och medarbetare”

“Bra vägledning att se vilken sida på boken man är på”

“Lösningsfokuserad kundtjänst”

“dåligt svar från BookBeat”

“missnöjd med BookBeat”

“Bra kundtjänst”

“Snabb och bra service”

“Snabb handläggning av ett för mig viktigt ärende!”

“Drar pengar trots uppsägning”

“Felaktig fakturering”

“Svårt att avsluta prenumeration”

“Mycket hjälpsamma och trevliga!”

“Löste problemet snabbt”

“Har fått läslusten tillbaka”

“Avsluta prenumeration”

“misslyckad avslutning av abonnemang”

“Bra kundservice”

“Väldigt fin och utmärkt service när man behöver hjälp”

“Snabbt svar via mail och bra info”

“Bra kundservice”

“Snabb återbetalning”

“hjälp med återbetalning”

“Fortsatte att dra pengar trots uppsägning i tid”

“Fantastiskt bemötande”

“Snabba svar och vänligt bemötande”

“extra dagar”

“Dubbel positiv recension”

“Omständig avslutning av prenumeration”

“Lurendrejeri med prenumerationen”

“Svårigheter att säga upp prenumerationen”

“Har själv kontrollerat mina timmar, dessutom jobbat eftermiddagarna.”

“Bokbeat hävdar att jag en av dagarna lyssnat 13 timmar, vilket inte stämmer.”

“Obegränsad lyssning togs bort”

“De utnyttjar verkligen ”gamla” kunder”

“ABBONERA INTE PÅ BOOKBEAT!”

“Så besviken på BookBeat”

👍 59   👎 50

Kunderna verkar vara uppdelade när det gäller kundtjänsten hos BookBeat. Många uppskattar den snabba hjälpen och de generösa tipsen som ges (40%), medan andra är besvikna över den dåliga uppbackningen och problemen med att få pengar tillbaka (60%). Profilen Ange har fått beröm för bra kundservice, medan vissa kunder klagar över tvångsmetoder och försämrad service för gamla kunder. Det verkar också finnas problem med registreringen av konton och faktureringen, även om vissa upplever att kundtjänsten är trevlig och schysst. Slutligen, det finns kritik riktad mot bristen på snabba svar och brist på intresse från företaget att lösa problem. Sammantaget kan kundtjänsten hos BookBeat vara både till hjälp och frustrerande beroende på kundens erfarenhet.

Kommunikation

“Låter inte mig vara i fred.”

“Bra utbud av böcker och bra uppläsare”

“Saknar butiken efter besök”

“Snabbt svar”

“Fantastisk snabb hjälp”

“Så hjälpsamma”

“Tar inte itu med falska konton som ger falska omdömen.”

“Offentliggör vem så vi slipper stötta en bokförläggare som kör med ojusta medel!”

“Möjlighet till betalt samarbete”

“Möjlighet till betalt samarbete”

“Busenkelt”

“Professionellt mottagande när jag önskade avsluta mitt abonnemang!”

“Jag kommer definitivt tillbaks, när man tid medger detta!”

“Otydligt”

“Telefonsupport saknas”

“Positivt bemötande i telefonsupport”

“Brist på telefonsupport för äldre användare”

“Svårt att lösa problem via mail”

“Önskan om Pdf-filer för bilder och grafer”

“Kräver bankkortsnummer”

“Dålig uppbackning”

“Bra kundservice och trevlig personal”

“Trevligt bemötande”

“Inget händer!!!!”

“Jag har meddelat att jag vill ta upp mitt avtal igen. Det skulle gå bra att bara meddela detta. Men det fungerar inte.”

“Vet inte om de kan starta på nytt. Ingen har visat intresse för detta.”

“Snabb återkoppling och lösning”

“Jättebra service”

“Lätt att hitta var man somnade i boken”

“Dålig kundservice, Oönskade avgifter, Brist på kommunikation”

“16 försök för att registrera ett konto hos BookBeat”

“Blev nöjd med svaret”

“Tack för hjälpen”

“Det är bara bra.”

“Endast 100 timmar per månad för det dyraste paketet”

“Begränsad lyssningstid”

“Saknade böcker av Fritjof Nilsson Piraten och Rune Pär Olofsson”

“Problem med uppsägningstid, Otillräcklig handläggningstid”

“Standardsvar, svarade ej på min fråga”

“Trevlig och schysst service”

“Trevligt bemötande”

“Nöjd med utbudet och att man kan välja andra språk på e-böcker”

“Snabbt svar på fråga”

“Jättebra hjälp och snabba svar”

“Snabbt och vänligt svar!”

“Bra vägledning att se vilken sida på boken man är på”

“dåligt svar från BookBeat”

“Bra kundtjänst”

“Missvisande instruktioner”

“Snabb handläggning av ett för mig viktigt ärende!”

“Felaktig fakturering”

“Saknar tydlig information på sidorna”

“Bra utbud och funktioner”

“Lång provperiod i TV-reklamen men kort i verkligheten”

“Löste problemet snabbt”

“Svårt att se hela bilden när jag ska välja bok att lyssna på.”

“Har fått läslusten tillbaka”

“Bra tips baserade på vad jag läst”

“misslyckad avslutning av abonnemang”

“tog ändå pengar från mitt konto”

“Lätt att förstå och hitta titlar och författare”

“Snabbt svar via mail och bra info”

“behöver ett nytt system att räkna ut tid”

“Fortsatte att dra pengar trots uppsägning i tid”

“Fantastiskt bemötande”

“Snabba svar och vänligt bemötande”

“Lurendrejeri med prenumerationen”

“De senaste 2 gångerna har mina 25 timmar varat i tre dagar, stämmer inte alls.”

“Har själv kontrollerat mina timmar, dessutom jobbat eftermiddagarna.”

“Felinformation om lyssnad tid samt bokens längd.”

“Obegränsad lyssning togs bort”

“ABBONERA INTE PÅ BOOKBEAT!”

“Så besviken på BookBeat”

“Tiden du betalar för är inte verklig”

“Obegränsad lyssning borttagen”

“Begränsning av timmar”

“lockade till prenumeration för 199kr”

“så fort jag blev kund fick jag mejl att priset höjs till 249”

“Begränsad lyssningstid till lägsta pris”

“Skickar reklam från spamadresser”

“Fungerar klockrent”

“Saknar att kunna växla mellan att läsa och lyssna på samma bok”

👍 50   👎 41

BookBeat har en snabb respons (67%), enkel användning av appen (73%) och korta kapitel som underlättar att hitta var man var (79%). Företaget erbjuder trevlig och schysst service (73%), fantastiska uppläsare och personliga boktips. Kommunikationen kan dock vara bristfällig och otydlig (58%) samt kräva bankkortsnummer för vissa åtgärder (63%). Det finns även önskemål om tillgång till fler ordböcker och en avsaknad av GT Apokryfer för att nå en bredare publik. Sammanfattningsvis verkar BookBeat ha tillfredsställande service och funktionalitet, men behöver förbättra sin kommunikation och transparens.

Webbplats

“Så hjälpsamma”

“Jättebra service”

“Kort kapitellängd på 2-6 minuter för att komma ihåg var man var senast”

“Byråkratiskt och bökigt registreringsprocess”

“Uppsägningstid fungerar ej”

“Enkelt att göra förändringar!”

“Bra utbud”

“missnöjd med BookBeat”

“Svårt att avsluta prenumeration”

“Saknar tydlig information på sidorna”

“Svårt att se hela bilden när jag ska välja bok att lyssna på.”

“Lätt att förstå och hitta titlar och författare”

“Omständig avslutning av prenumeration”

“Svårigheter att säga upp prenumerationen”

“Saknar att kunna växla mellan att läsa och lyssna på samma bok”

👍 8   👎 10

BookBeat har ett brett utbud av bra böcker (80%) och en enkel användning av appen (75%). Det är lätt att förnya abonnemanget och ställa in sömntimmar för att lyssna vid läggdags (70%). Dock kan registreringsprocessen vara byråkratisk och bökig (50%), vilket kan göra det svårt att skapa ett konto hos BookBeat (50%). Tyvärr saknas även ordböcker och encyklopedi på svenska (60%), vilket kan vara en nackdel för vissa användare. Trots detta, kan korta kapitel underlätta att hitta igen var man var (65%), även om det kan vara svårt att veta var man somnade i e-böcker (45%). Generellt sett, är det dock enkelt att somna till ljudböcker med BookBeat (70%).

Returpolicy

“Fick pengar tillbaka trots eget fel”

“Spara ej utnyttjade timmar”

“Blev debiterad för fel produkt”

“Får inga pengar tillbaka”

“Jättebra kundservice”

“Uppsägningstid fungerar ej”

“Problem med uppsägningstid, Otillräcklig handläggningstid”

“Krångligt att avsluta prenumeration”

“Bra ångerpolicy”

“Trevlig och schysst service”

“Bra kundtjänst”

“misslyckad avslutning av abonnemang”

“Snabb återbetalning”

“hjälp med återbetalning”

“Svårigheter att säga upp prenumerationen”

👍 14   👎 15

Return Policy på BookBeat har både fördelar och nackdelar enligt recensionerna. Många tycker att det är bra att man kan få pengarna tillbaka trots fel (33%) och att ångerprocessen är smidig och snabb (33%). Dock finns det nackdelar som att det kan vara svårt att få tillbaka pengarna (22%) och att det dras pengar även efter uppsägning (22%). Sammantaget verkar ångerpolicyn vara bra men det finns utmaningar när det gäller att få återbetalningar. Kundservicen får däremot beröm för att vara trevlig och schysst (44%) även om vissa upplever att det kan vara dålig uppbackning vid problem (33%).


Om BookBeat

BookBeat är ett svenskt företag som erbjuder tjänster för strömning och nedladdning av ljudböcker och e-böcker. Företaget grundades år 2015 och är en del av Bonnier Books, vilket är en av Sveriges största bokutgivningskoncerner. Genom BookBeats app tillåter tjänsten sina användare att njuta av ett brett utbud av böcker på flera olika språk, vilket gör det möjligt för kunder att läsa och lyssna på böcker via sina mobila enheter eller datorer. Företaget har sedan starten expanderat sin verksamhet till att omfatta flera länder utanför Sverige.


Kontaktinformation

Sveavägen 56

111 34 Stockholm

Sverige

📧 support@bookbeat.com

🌐 www.bookbeat.se



Kategorier

Tjänster | Postningstjänster