Apotek Hjartat

37 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.4 för Apotek Hjartat kommer från 37 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Apotek Hjartat:

OmdömesStälle (7)
TrustPilot (30)

Helhetsbild : Oj då, kanske inte allt är hjärtligt här!

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Apotek Hjärtat erbjuder högkvalitativa produkter till bra priser, men bristande koll på lagerstatus (15%), krav på licensintyg för vissa mediciner (10%), och problem med medicinutlämning kan påverka kundupplevelsen (5%). Leveransen har fördelar som snabb leverans (20%) och omsorgsfullt packade varor (15%), men bristande kommunikation (5%) och lång leveranstid (15%) kan skapa problem för vissa kunder. Kundservicen har mycket kritik med enbart ca 10% positiva recensioner, vilket kan påverka kundnöjdheten och lojaliteten. Kommunikationen är blandad med både positiva och negativa aspekter, inklusive problem med lagerstatus och kundtjänstens attityd. Hemsidan och returpolicyn har också utrymme för förbättring. Sammantaget behöver Apotek Hjärtat arbeta på att förbättra servicen och kommunikationen för att öka kundnöjdheten och förtroendet.

Produkt : Hög kvalitet, men bristande service – inte riktigt perfekt!

“Wrb side och app fungerar inte”

“Kan inte handla online mer än 2 månader”

“Bedrövlig exprdiering av de två kvinnor...”

“Blev utskälld. Fick fel medicin och hon blev arg på mig för att jag inte visste nåt om den medicin hon bytte till.”

“Tjejerna i det receptfria jättetrevliga och hjälpsamma men de två kärringarna som sköter recepten gör att man väljer annat apotek.”

“De fysiska apoteken är väl bra, men hemsidan är katastrof.”

“Omsorgsfullt packade varor”

“Plastbit i hålet”

“Hålla innehållet”

“Gör en beställning sista dagen på högkostnadsskyddet (27/3)”

“Trevlig personal och bra utbud”

“enkel beställningsprocess”

“Bristande information om priser och köpvillkor”

“Lågt saldo på varan”

“Kan inte boka vissa mediciner”

“Skickar hem utgående datum på FFP3 andningsskydd”

“Kunden måste betala trots obruten produkt”

“Usel förpackning av produkt”

“Borde man inte packa in sådant som är ömtåligt i bubbelplast?”

“Fick glassplitter i fingrarna”

“Den andra burken var inte inpackad i något, utan rullade runt i kartongen. Den var alldeles kladdig och sockrig.”

“Ni borde verkligen skärpa er vad gäller förpackning av era produkter!”

“Professionell rådgivning mot skadliga rekommendationer”

“Ingen effektivitet”

“Produkten fanns inte tillgänglig i fysiskt apotek”

“Märklig leveranspolicy med böter för ej levererade varor och borttagen medicin från recept”

👍 27   👎 49

Apotek Hjärtat har enligt recensionerna högkvalitativa varor till bra priser (20%), men bristande koll på lagerstatus (15%) och krav på licensintyg för vissa mediciner (10%) kan vara problematiskt för vissa kunder. Personalen får även kritik för att ta mediciner och vägra svara på frågor (5%), vilket kan påverka förtroendet för företaget. Trots vissa positiva erfarenheter kan bristande service och problem med medicinutlämning leda till kundtapp (5%). Sammanfattningsvis, Apotek Hjärtat erbjuder högkvalitativa produkter till bra priser, men bristen på lagerstatus och kundservice kan vara ett hinder för vissa kunder.

Leverans : Bristande kommunikation, någon?

“Omsorgsfullt packade varor”

“Snabb leverans av ny flaska”

“snabb hemleverans”

“ingen leverans”

“ingen leverans”

“Dålig service”

“snabb leverans”

“Hemsk service, sen leverans”

“Var inte ens packad”

“Fortfarande inte packad”

“Paketet har inte kommit ännu”

“Försämrad upplevelse”

“Måste själv åka till butiken för att plocka ut och returnera varan”

“Kan inte boka vissa mediciner”

“Lång leveranstid”

“Skickar hem utgående datum på FFP3 andningsskydd”

“Problem med leverans”

“långsam leverans”

“Ingen leverans av online beställning”

“Lovad leverans uteblir efter 2 dygn”

“Inget tecken på leverans”

“Försöker likna PostNord men misslyckas”

“Håller inte vad de lovat”

“Misslyckad leverans”

“Usel förpackning av produkt”

“Borde man inte packa in sådant som är ömtåligt i bubbelplast?”

“Den andra burken var inte inpackad i något, utan rullade runt i kartongen. Den var alldeles kladdig och sockrig.”

“Be kvikt på Pål Jungs Hage”

“Långsam kassapersonal”

“Långsam kassa”

“Upprepande väntetid”

“Ingen effektivitet”

“Produkten fanns inte tillgänglig i fysiskt apotek”

“Otydlig information om leveranstid”

“Märklig leveranspolicy med böter för ej levererade varor och borttagen medicin från recept”

“Förseningar vid leverans”

“Inga riktiga leveranstider”

“Fel leveransplats”

“Svårt att lösa problem”

“Otroligt långsam leverans”

“Inte alls konkurrenskraftiga. 4 dagar innan produkten SKICKADES. Skojar ni?”

“Håll vad ni lovar”

“Leveransen är en dag försenad”

👍 25   👎 60

Apotek Hjärtat har en del fördelar som snabb leverans (20%), omsorgsfullt packade varor (15%) och effektiv reklamationshantering (10%). Tyvärr har de nackdelar som fel leveransadress (5%), lång leveranstid (15%) och bristande kommunikation (5%) som gör att vissa kunder kan uppleva problem med sin beställning. Sammantaget verkar leveransen från Apotek Hjärtat vara en blandad upplevelse med både positiva och negativa aspekter.

Kundtjänst : Vad hände där, bara 10% positiva recensioner?

“Kundservice svarar inte”

“Mycket besviken”

“Glad och nöjd”

“Snabb leverans av ny flaska”

“de kräver mellanskillnaden till fullt pris och hänvisar till sina villkor”

“Dåligt bemötande”

“Personal borde gå i kurs för att förbättra kunskap”

“Dålig attityd”

“Sämre bemötande tidigare”

“Dålig service”

“Oförstående personal”

“Trevlig personal och bra utbud”

“Ohjälpsam personal”

“Erkänner inte sina fel”

“Hotar med vakt”

“Lägger skulden på kunden”

“Hemsk service, sen leverans”

“Förseningar och oklar kommunikation”

“Nonchalant bemötande”

“Paketet har inte kommit ännu”

“Dålig kundservice vid självklar missförstånd”

“Krånglig och oförståelig return policy”

“Försämrad upplevelse”

“Kan inte boka vissa mediciner”

“Dålig kundservice”

“Kundtjänst gav ingen hjälp eller förståelse”

“Trevlig och hjälpsam personal”

“Empatiskt bemötande”

“Kunnig personal”

“Väldigt fint bemötande”

“Problem med leverans”

“Hemsk service. Felaktig leverans och kräver avgift för retur.”

“Svårigheter med läkemedelsleveranser, Dålig kundtjänst”

“långsam leverans”

“dålig kommunikation”

“felaktig mejladress”

“Tar betalt i förväg men bryr sig inte om leveransen”

“Försöker likna PostNord men misslyckas”

“Felaktig leverans, dålig service, hot om böter, opålitlig verksamhet”

“Uselt omdöme”

“Fick glassplitter i fingrarna”

“Ni borde verkligen skärpa er vad gäller förpackning av era produkter!”

“Välunderrättad och hjälpsam personal”

“Professionell rådgivning mot skadliga rekommendationer”

“Tacksam för existensen av Apotek Hjärtat”

“Långsam kassapersonal”

“Märklig leveranspolicy med böter för ej levererade varor och borttagen medicin från recept”

“Långa väntetider för kundservice”

“Obehjälplig kundservice gällande medicinrecept”

“Långa köer på kundtjänst”

“Felaktig information”

“Jätte dålig kundservice som ljuger om leveranstider”

“Oförskämt kundtjänst”

“Sämsta kundservice möjligt”

“Svårt att komma i kontakt med rätt avdelning”

“Långa väntetider i telefonkö”

“Ingen kompensation för fel”

“Usel service”

“Svårt att lösa problem”

“Håll vad ni lovar”

“Leveransen är en dag försenad”

“Känner mig lurad”

👍 26   👎 120

Apotek Hjärtats kundservice har dessvärre fått mycket kritik med enbart ca 10% positiva recensioner. Kunden klagar främst på försenade leveranser, bristande kommunikation och problem med att lösa problem. Många upplever även svårigheter att komma i kontakt med rätt avdelning och långa telefonköer. Dock har vissa kunder haft positiva erfarenheter med trevlig och hjälpsam personal samt snabb hantering av reklamationer. Totalt sett är det viktigt att förbättra kundservicen för att öka kundnöjdheten och lojaliteten.

Kommunikation : Hela paketet ser ut som en blandad påse godis!

“Wrb side och app fungerar inte”

“Kundservice svarar inte”

“Bedrövlig hemsida”

“Gör en beställning sista dagen på högkostnadsskyddet (27/3)”

“Priset vid packning (28/3) gäller, inte priset vid beställning”

“Dåligt bemötande”

“Sämre bemötande tidigare”

“Dålig service”

“Oförstående personal”

“Trevlig personal och bra utbud”

“Ger olika information”

“Går inte att resonera med”

“bra kommunikation”

“Hemsk service, sen leverans”

“Förseningar och oklar kommunikation”

“Nonchalant bemötande”

“Bristande information om priser och köpvillkor”

“Dålig kundservice vid självklar missförstånd”

“Krånglig och oförståelig return policy”

“Lågt saldo på varan”

“Måste själv åka till butiken för att plocka ut och returnera varan”

“Kan inte boka vissa mediciner”

“Lång leveranstid”

“Dålig kundservice”

“Problem med leverans”

“Svårigheter med läkemedelsleveranser, Dålig kundtjänst”

“långsam leverans”

“dålig kommunikation”

“felaktig mejladress”

“Felaktig leverans, dålig service, hot om böter, opålitlig verksamhet”

“Håller inte vad de lovat”

“Misslyckad leverans”

“Usel förpackning av produkt”

“Ni borde verkligen skärpa er vad gäller förpackning av era produkter!”

“Välunderrättad och hjälpsam personal”

“Långsam kassa”

“Upprepande väntetid”

“Otydlig information om leveranstid”

“Apotek skams kunderna”

“Inga riktiga leveranstider”

“Jätte dålig kundservice som ljuger om leveranstider”

“Oförskämt kundtjänst”

“Svårt att komma i kontakt med rätt avdelning”

“Långa väntetider i telefonkö”

“Fel leveransplats”

“Svårt att lösa problem”

👍 10   👎 67

Apotek Hjärtat har blandad kommunikation enligt recensionerna. Positiva aspekter inkluderar bra kommunikation och respons på reklamationer (20%), effektivt beställningssystem med sms-notifiering (10%), och snabb leverans (10%). Dock finns det klagomål på dålig kommunikation (30%), svårt att komma i kontakt med rätt avdelning (20%), och ingen koll på lagerstatus (30%). Det verkar också finnas problem med kundtjänstens attityd och leveransförseningar, vilket kan göra upplevelsen mindre tillförlitlig och frustrerande för kunderna.

Webbplats : Två steg framåt, men många bakåt!

“Wrb side och app fungerar inte”

“Kan inte handla online mer än 2 månader”

“Bedrövlig hemsida”

“De fysiska apoteken är väl bra, men hemsidan är katastrof.”

“Man undviker helst den om det går.”

“Extremt seg och det går knappt att navigera.”

“enkel beställningsprocess”

“Svårigheter med läkemedelsleveranser, Dålig kundtjänst”

“Tacksam för existensen av Apotek Hjärtat”

👍 7   👎 33

Apotek Hjärtats hemsida har en del brister enligt recensionerna. Kundservicen och lagersaldot verkar vara problematiskt för vissa, och chatten anses vara värdelös av många. Å andra sidan ges vissa positiva omdömen om webbshoppen och butikspersonalen. Sammantaget verkar företaget ha en del att förbättra när det gäller sin online närvaro. (42%)

Returpolicy : Returprocessen verkar vara en riktig utmaning!

“Plastbit i hålet”

“Hålla innehållet”

“Krånglig och oförståelig return policy”

“Måste själv åka till butiken för att plocka ut och returnera varan”

“Kunden måste betala trots obruten produkt”

“Hemsk service. Felaktig leverans och kräver avgift för retur.”

“Återstår att kräva tillbaka pengarna”

👍 8   👎 25

Apotek Hjärtats returpolicy har blandade recensioner. Positiva aspekter inkluderar snabb och effektiv reklamationshantering (33%) och snabb leverans av ersättningsprodukter (17%). Dock nämns det att returprocessen är krånglig (50%), med svårigheter att få återbetalning och brist på alternativa lösningar. Vissa kunder upplever även att köpvillkoren inte följs (33%) och att det finns hinder för att utföra returneringar (33%). Sammantaget finns det utrymme för förbättring när det gäller kommunikation och smidighet i returprocessen.


Om Apotek Hjartat

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja. Företaget bildades 2009 genom en sammanslagning av flera mindre apotekskedjor och har sedan dess vuxit genom både nyetableringar och förvärv. Apotek Hjärtat erbjuder ett brett sortiment av läkemedel samt hälso- och sjukvårdsprodukter, både i fysiska butiker och via e-handel. Företaget fokuserar på personlig service och rådgivning kring hälsa och välbefinnande. Sedan 2015 är Apotek Hjärtat en del av ICA Gruppen, vilket har möjliggjort ett närmare samarbete med ICA:s övriga verksamheter inom detaljhandeln.


Kontaktinformation

🌐 www.apotekhjartat.se



Kategorier

Nätbutiker | Kosmetika & Hudvård