Agoda

7 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.2 för Agoda kommer från 7 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Agoda:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (6)

Helhetsbild : Oj, vad rörigt det verkar!

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Agoda har en ojämn produktupplevelse med vissa användare som upplever problem med falska bokningar och betalningar, medan andra är nöjda med smidiga bokningar till bra pris. Leveransen har haft många problem enligt recensioner med dubbla debiteringar och bristande kommunikation, vilket resulterar i missnöjda kunder. Kundtjänsten har fått mycket kritik för att vara svår att nå och för bristfällig hjälp, med långa svarstider. Kommunikationen är också ett problem, med svårigheter att kommunicera med kundtjänst och ibland falska bokningar. Överlag verkar Agoda ha många förbättringsmöjligheter för att öka tillförlitligheten och skapa nöjdare kunder.

Produkt : Ojämnt, men spännande!

“Took over 4 hours to find new hotel and get clarity. No refund yet.”

“Begärt kompensation för 4 timmar i receptionen och taxi.”

“Falska bokningar”

“Partner Agoda istället för Booking.com, Ej återbetalningsbar bokning, Vidrigt hotell, Inget täcke”

“Lätt att boka”

“Enormt utbud”

👍 22   👎 76

Agoda har en blandad upplevelse med produkten, med vissa användare som upplever problem som falska bokningar, debiteringar, och hotell som inte existerar (27%), medan andra tycker att bokningen fungerade smidigt och utan problem (20%). Det finns även klagomål på avbokningar utan förvarning och betalningsproblem (15%), men vissa användare har haft bra erfarenheter med bokningar till bra pris och smidiga incheckningsprocesser (11%). Sammantaget verkar det vara en ojämn erfarenhet med Agoda, där vissa användare har problem med oseriösa hotellkopplingar och betalningsfrågor medan andra är nöjda med produktutbudet och bokningsservicen.

Leverans : Helt osannolikt!

“avbokade hotell dagen innan”

“Partner Agoda istället för Booking.com, Ej återbetalningsbar bokning, Vidrigt hotell, Inget täcke”

👍 10   👎 55

Agodas leverans har haft många problem enligt recensionerna. Många klagar på dubbla debiteringar, hotell som avbokas utan anledning och lång väntetid för återbetalning, vilket resulterar i oro och besvär. Kommunikationsproblem och bristande kundtjänst är andra nackdelar som nämns. Däremot finns det även positiva kommentarer om smidig ankomst och enkla bokningar, vilket indikerar att inte alla upplevelser är negativa. Det verkar som att Agoda kan vara opålitliga och krångliga att hantera, vilket resulterar i att flera kunder blir missnöjda med deras tjänster (75% negativa kommentarer).

Kundtjänst : Vilken klantig kundservice!

“Hahaha serviceminded NOT.”

“Beklagar, din bokning har annullerats av boendet.”

“Bekräftat annulleringen av bokning på Patong Buri Resort Hotel.”

“Took over 4 hours to find new hotel and get clarity. No refund yet.”

“Begärt kompensation för 4 timmar i receptionen och taxi.”

“Ljuga och skylla på hotellet är inte snyggt. 4 bokningar hade samma problem.”

“Ni är sämst.”

“avbokade hotell dagen innan”

“Bluffföretag”

“Svårigheter att kontakta kundtjänst”

“Partner Agoda istället för Booking.com, Ej återbetalningsbar bokning, Vidrigt hotell, Inget täcke”

👍 18   👎 170

Agodas kundtjänst har fått mycket kritik för att vara svåra att nå och för att ge bristfällig hjälp när problem uppstått (70%). Många kunder har klagat på långa svarstider och kommunikation som leder till förvirring och oro inför resan (20%). Dessutom har Agoda anklagats för dubbeldebitering och fördröjda återbetalningar, vilket skapar misstro mot företaget (10%). Sammanfattningsvis verkar Agodas kundservice behöva förbättras för att öka tillförlitligheten och för att skapa nöjdare kunder.

Kommunikation : Oj då, kommunikationskaos!

“Många e-postmeddelanden”

“Hahaha serviceminded NOT.”

“Beklagar, din bokning har annullerats av boendet.”

“Bekräftat annulleringen av bokning på Patong Buri Resort Hotel.”

“Hotellet säger Agoda har överbokat.”

“Ljuga och skylla på hotellet är inte snyggt. 4 bokningar hade samma problem.”

“avbokade hotell dagen innan”

“Bluffföretag”

“Svårigheter att kontakta kundtjänst”

“Falska bokningar”

👍 18   👎 131

Agodas kommunikation har en rad problem enligt recensionerna. Det finns svårigheter att komma i kontakt med kundtjänst och dålig kommunikation (60%), ibland till och med falska bokningar och fördröjningar i svar (20%). Användning av Google Translate och olika valutor kan också försvåra kommunikationen (20%). Trots vissa bra bokningserfarenheter, så finns det tydliga brister i kommunikation och kundtjänst (40%).

Webbplats : Oj då, tekniken sviker igen!

“Lätt att boka”

👍 2   👎 17

Agodas hemsida verkar ha problem med att ändra datum på bokningar och saknar möjligheten att göra ändringar. Vissa hotell kan tyvärr vara mindre bra än förväntat med vägglöss och missvisande bilder. Kommunikationen och professionalismen på sidan har kritiserats av flera användare. Inga problem har dock rapporterats av vissa användare. Trots vissa negativa recensioner verkar Agoda ha en nöjd användarbas baserat på delade erfarenheter. (30%)

Returpolicy : Oj, återbetalning kan bli en riktig huvudvärk!

“avbokade hotell dagen innan”

“Bluffföretag”

“Falska bokningar”

“Partner Agoda istället för Booking.com, Ej återbetalningsbar bokning, Vidrigt hotell, Inget täcke”

👍 2   👎 24

Agodas returpolicy har vissa fördelar och nackdelar enligt recensionerna. En fördel är att vissa kunder har fått sina pengar tillbaka för sina avbokningar, även om det tog lång tid. En nackdel är att Agoda kan kräva att återbetalningen sker i form av Agoda cash, vilket kostar 20 dollar. Dessutom kan det finnas missvisande information om avbokningspolicyn och kunder kan dras hela beloppet vid avbokning trots uppgifter om gratis avbokning. Det verkar också vara svårt att få snabb och effektiv hjälp med återbetalningar. Sammantaget verkar Agodas returpolicy ha en långsam återbetalningstid och kan vara oflexibel för vissa kunder. (33%)


Om Agoda

Agoda är en online resebyrå och sökmotor för hotell, semesterboenden och flyg. Företaget grundades 2005 i Thailand och har sedan vuxit till att bli en av de ledande digitala reseplattformarna i Asien. Agodas tjänst erbjuder bokningar av ett brett utbud av boendealternativ, från hotell och resorts till lägenheter och privata villor, samt flygresor till många destinationer världen över. Agoda är känt för sin användarvänliga webbplats och mobilapp, samt för att ofta erbjuda konkurrenskraftiga priser och omfattande kundtjänst. Företaget är nu en del av Booking Holdings Inc., världens ledande leverantör av online-resor och relaterade tjänster.


Kontaktinformation

🌐 agoda.com



Kategorier

Semestrar & Resor | Boende