44% Skulle handla här igen

I rampljuset: vad säger våra kunder?
Skriv en recension

P
PETER SCHICK
Avråder. Om du har 3 veckor tid att vänta när de skriver att de kan leverera på 2 dagar och 4 månader när de skriver att det kommer inom lite längre tid så varför inte om du inte har köpt 2 nya bil...Läs vidare
T
Tomas
Dåliga när de skickar fel vara Jag fick en tvåa på ett hjullager, beställde ett nytt från Autodoc. De skickade ett paket med ganska lång leveranstid, så den är inte heller bra. När jag öppnade p...Läs vidare
P
peter r
Alla delar var i lager och tog över 10 dagar att få hem, tog dom bara 3 dagar att packa och skicka iväg dom. när jag fått hem delarna och monterat dessa så upptäcker jag att det inte passar tro...Läs vidare
V
Vadym
Redan flera gånger skickar de inte det som behövs, förra gången skickade de bromsbelägg till Mazda, men jag beställde till Volvo förpackning inte originalet gamla och smutsiga, och efter allt det...Läs vidare
C
Christopher Mustonen
Det är jätte kul att inte få retur sedeln för en man gör en recension, men vad som är ännu värre är att de ska använda sig av ett call center som utan någon som helst information eller för varning ...Läs vidare

Recensioner (9)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Aldrig igen

    Avråder. Om du har 3 veckor tid att vänta när de skriver att de kan leverera på 2 dagar och 4 månader när de skriver att det kommer inom lite längre tid så varför inte om du inte har köpt 2 nya bilar sen beställningen

    Fel del/Fel modell. B12 inte N13
    Tyvärr så var min upplevelse inge positivt då mitt misstag var att jag beställde en kopplingssats till en Nissan Sunny B12 Coupe och väntade ett år efter köpet då det var för förebyggande syfte. Men när det väl blev dags att bytta koppling så visar det sig att det är helt fel på alla sätt. Fel storlek fel bult och pin mönster. Men det absolut värsta är att de anställda vägrar att ta och läsa mitt e-mail där jag skrev och förklara att deras sida ser mitt reg nummer som en N13 Hatchback. När jag vet att min bil är en B12 coupe. När de frågade om mitt reg nummer och svars e-mailet sa (Vänligen låta oss veta vad som behövs till din bil
    MHT511

    NISSAN SUNNY II Hatchback (N13) 1.5 1987 71Hk
    Chassinr: 0KHB12U0001194 Motorkod: E15S)

    Detta visade mig att företaget inte läser/lyssnar på deras kunder, att de inte bryr sig överhuvudtaget så länge som du köper och betalar och att företaget inte vet något alls när det kommer till Japanska/JDM bilar över huvud taget.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Hjullager

    Dåliga när de skickar fel vara
    Jag fick en tvåa på ett hjullager, beställde ett nytt från Autodoc.
    De skickade ett paket med ganska lång leveranstid, så den är inte heller bra.
    När jag öppnade paketet såg det lite udda paketerat ut, ungefär som att det varit ute hos en kund och sedan returnerat. Det var antagligen i och med det som en skruv försvann ur boxen, vilket var hela grundproblemet. Nåväl, jag tänkte att jag kan återanvända en skruv, vilket tyvärr inte gick pga annan gänga på det gamla och nya lagret. Detta var inte Autodocs fel, men det är rätt drygt att skruva isär allt för att sen få skruva ihop med obytta delar.

    Jag kontaktar dem via epost två gånger, och ber att bli hjälpt lite snabbare eftersom bilen kommer att få körförbud annars. På över 24 timmar hör jag inget från dem. Första besvikelsen i kontakten med dem.

    Sen tar jag kontakt via deras chat-funktion, jag spenderar mycket tid med att se till att inte bli avvisad till epost med "ansvarig avdelning" eftersom jag redan erfarit deras svarstider där. Jag bad om att få veta när de tänkte återkomma, men det visste de inte, utan det kunde ta upp till en vecka.
    Om och om igen påtalade jag att jag behövde ett nytt lager eller en ny skruv skickad omgående, men det kan inte det företaget göra. Man hamnar i ett tröskverk som påminner om Kafka, med frågor som:

    "okay to prove that the screw was missing we need pictures of the package that you received from all angles then we can process your request"

    Seriöst, vem ställer en sån fråga, det är en skruv som saknas. Från hela konversationen var det uppenbart att jag öppnat paketet. De ålägger på mig att bevisa att skruven saknades, hur kan jag ens göra det? en löjlig begäran som inte för ärendet framåt.

    Jag spenderade en hel del tid med deras support för att försöka få dem att bemöta mitt problem. Men jag misslyckades och det blir en retur istället.

    Jag kommer att undvika Autodoc när jag kan.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    bromsskivor

    Alla delar var i lager och tog över 10 dagar att få hem, tog dom bara 3 dagar att packa och skicka iväg dom.

    när jag fått hem delarna och monterat dessa så upptäcker jag att det inte passar trots att det skall göra det via deras hemsida.

    Försöker reklamera men får bara att det inte går som svar av autodoc.

    Köp endast om du vet till 100% att delarna passar samt att du kan vänta en månad på grejerna.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bromsbelägg

    Redan flera gånger skickar de inte det som behövs, förra gången skickade de bromsbelägg till Mazda, men jag beställde till Volvo förpackning inte originalet gamla och smutsiga, och efter allt detta måste jag skicka tillbaka allt för min pengar. JAG REKOMMENDERAR INTE ATT HANTERA DESSA BEDRAGARE


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Är Autodoc en Call Center eller en Scam

    Det är jätte kul att inte få retur sedeln för en man gör en recension, men vad som är ännu värre är att de ska använda sig av ett call center som utan någon som helst information eller för varning om att de kommer att kontakta dig, gällande min återbetalning. Deras nummer som de ändvänder, står inte ens på deras officiella hemsida.

    Hur ska man då förlita sig på att det är Autodoc som ringer och inte någon scamer. Faktum är att de senare skrev via mail att de vill att jag ska lämna ut mina bank uppgifter i "mitt" autodoc konto, för att få mina pengar tillbaka, vilket jag alldrig har tidigare upplevt av något företag.

    Men under den tiden så skrev jag en recension som säkert blev nedtagen av Autodoc om min upplevelse med det och jag fick ett svar, innan mitt omdöme vart nedtagen. Från en person som utger sig till att vara från autodoc, vilket det nu står Autodoc-Sweden. Om att det numret som jag angav inte är Autodocs, men i många av deras email från olika personer som tidigare har svarat via mail så borde detta nummer stämma.

    Frågan är fortfarande är det någon som utger sig själv till att vara autodoc för att få ens privata bankuppgifter eller vet de från autodoc ens vad som är upp eller ner. gällande deras egna kontaktuppgifter?


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Fel reservdelar

    Beställde hjullager (nav) till Volvo v70n och helt fel men enligt deras hemsida skulle dessa passa.

    De står inte för returfrakt trots att de skickat fel. Själva foten på navet är för litet, bultcirkel är fel plus att hålen för hjulskruv är för små.

    511:- ska jag betala i frakt för att få tillbaka drygt 800:- sluthandlat därifrån och kommer göra allt för att ingen av de jag känner handlar därifrån.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Dåligt

    Mycket dålig leverans aldrig mera tar skruvat


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Missnöjd

    Fick beställa en grej, efter 6mån den gick sönder. Garanti gäller men de frågar mig hela tiden om mer info fast jag har skickat den flera ggr. Totalt besviken!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Stå för f-n för era misstag!

    Beställde Ridex bromsskivor,autodoc skickade sitt eget märke Stark.Monterade o kollade på verkstadens bromstest,som omgående visade att Starks bromsskivor va rena skiten,de va skeva redan vid leverans. Pratade/skrev med deras värdelösa kundtjänst,de sa att jag måste montera av skivorna o skicka in dem. Jag kan förstå det,men de hade inte skickat vad jag beställt o utan att fråga mig,o jag ville då att de skickade vad jag beställt o en retursedel,så att jag inte måste ställa bilen som jag behöver varje dag.Inget samarbete. Några månader senare köpte jag Bremboskivor som jag monterade,inga problem med dem. Nu fick jag ju göra allt två gånger,för att autodoc INTE skickat vad jag beställt! Därför ville jag ha ersättning för ett montage på verkstaden,näe sa autodoc,de e din verkstads fel som monterade skivorna på en bil med ett bromssystem som va helt utslitet/kass......Jag frågade hur de kunde veta det utan att ens ha sett en bild på min bil,inget svar,självklart undrade jag också varför mitt värdelösa bromssystem kunde bli bra med nya skivor,inget svar.De största problemet med deras värdelösa kundtjänst,är att de flesta som jobbar där inte vet något om bilar,över huvud taget!!Sen har de en garantichef som heter Stefan,han är en riktig j-la kärring,som inte vågade prata med mig,fast jag påtalade det i mail o samtal. Bytte säkert över 50-60 mail + åtskilliga samtal med dem,men deras filosofi är att man ska tröttna så dem slipper göra rätt för sig. Jag får gratulera dem,jag fick ingen ersättning för att dem gjort fel o att jag fick göra jobbet 2 ggr pga av deras INKOMPETENS!!!

    Så jävla fegt!! Tjuvar. Tror det är dags att besöka ägarna....

    Råkat ut för exakt samma sak


Andra personer tittade också på