Dackonline

36 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 7.2 för Dackonline kommer från 36 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Dackonline:

TrustPilot (36)

Helhetsbild : Vad händer med returerna?

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Dackonline erbjuder bra och kvalitativa däck till ett bra pris med snabb leverans (70%). Däremot har vissa kunder upplevt problem med felaktiga leveranser och förseningar (30%). Kundtjänsten har brister i kommunikation och svårigheter att lösa problem (68%). Trots enkel webbplats och en positiv shoppingupplevelse (90%), finns det utrymme för förbättring i returpolicyn med besvär och utebliven återbetalning (60%). Sammantaget, med en blandad upplevelse och tveksam returpolicy, kan det vara klokt att överväga andra alternativ för däckköp.

Produkt : Bra däck, men se upp för leveransmissar!

“Bra och kvalitativa däck i många olika prisklasser”

“Fungerar bra”

“Snabbt och bra pris”

“Rätt däck till rätt pris och levererade till dörr på avtalad tid.”

“Bra kvalitet”

“Ruskigt snabb leverans”

“nöjd med köp och leveranstid”

“Inga problem med företaget”

“Lätt att beställa”

“Kan starkt rekommendera att köpa från däckline”

“fungerar alltid perfekt och bra pris”

“Fick endast 1 däck istället för 2”

“Färska däck inom utsatt tid”

“Dålig leverans”

“Krångligt att de skickar ett däck åt gången”

“När ett däck levererades till däckverkstaden under lunchtid”

“Smidig beställning, snabb bearbetning av order och bra leveranstid”

“Snabb leverans av färska däck”

“Prisvärd produkt”

“Försenad leverans med olika DOT-märkningar”

“Bra pris med en snabb leverans”

“Bra utbud och priser”

“Bra kvalitet på produkter”

“Snabbt och enkelt.”

👍 57   👎 20

Dackline erbjuder bra och kvalitativa däck till ett bra pris, med en trevlig service och snabb leverans. Tyvärr har vissa kunder haft problem med felaktiga leveranser och förseningar. Trots detta, verkar majoriteten av kunderna nöjda med sitt köp och den snabba leveranstiden som Dackline erbjuder. Sammantaget verkar det vara en pålitlig butik för att köpa däck online.

Leverans : Snabbt men krångligt!

“Smidigt att köpa och däcken levererades snabbt och smidigt”

“Fungerar bra”

“Smidigt”

“Snabb leverans”

“Snabb och bra service”

“Lite krångligt att hitta kollinummer”

“Rätt däck till rätt pris och levererade till dörr på avtalad tid.”

“Snabb leverans”

“Ruskigt snabb leverans”

“Leveransförsening”

“rekommenderas helt”

“nöjd med köp och leveranstid”

“Inga problem med företaget”

“PostNord skickade aldrig avisering”

“Fick åka till terminalen och hämta”

“Fick betala för hemleverans”

“Smidig leverans”

“Lätt att beställa”

“Lång leveranstid”

“Däcken levererades till grannen”

“Fri frakt för leverans till privatpersoner, Extra avgift för ö-boende”

“Fick inget meddelande om leverans”

“Lång leveranstid”

“Fick endast 1 däck istället för 2”

“Dålig service och otroligt dålig leverans”

“Fick levererat mina däck hem men i fel trappuppgång”

“Färska däck inom utsatt tid”

“Dålig leverans”

“Krångligt att de skickar ett däck åt gången”

“När ett däck levererades till däckverkstaden under lunchtid”

“billigt, men krävs några arbetsdagar för att ta emot”

“Bra leverans”

“Smidig beställning, snabb bearbetning av order och bra leveranstid”

“Snabb leverans av färska däck”

“Endast ett av två däck levererades”

“Försenad leverans med olika DOT-märkningar”

“Bra pris med en snabb leverans”

“Bra information om när leveransen ska ske med mailuppdateringar”

“Snabb leverans”

“Svår leveransstatus”

“Oduglig avisering”

“Kort leveranstid”

“Snabb leverans”

“Snabbt och enkelt.”

👍 77   👎 73

Dackonline levererar däck snabbt och smidigt, och har bra priser samt fraktinformation (80%). Dock finns det problem med leveransförseningar och vissa kunder måste åka till terminalen för att hämta sina däck (20%). Det är bra att företaget har säker transport men vissa kunder upplever problem med endast delvis levererade beställningar och lång leveranstid (30%). Sammanfattningsvis verkar det vara en blandad upplevelse med Dackonline, där vissa kunder är nöjda med leveransen medan andra upplever problem med leveranstiden och kommunikationen.

Kundtjänst : Snabb leverans, men hör du ens kunden?

“Smidigt att köpa och däcken levererades snabbt och smidigt”

“Fungerar bra”

“Smidigt”

“Professionella”

“Snabb och bra service”

“Ingen kundservice”

“rekommenderas helt”

“Dålig kundservice”

“Däcken levererades till grannen”

“annars var det bra”

“Bästa servicen man kunde önska sig”

“Personalen löste allt utan problem”

“Kan starkt rekommendera att köpa från däckline”

“Fick endast 1 däck istället för 2”

“Dålig service och otroligt dålig leverans”

“Rekommenderar inte däckonline”

“Utebliven återkoppling från kundtjänst”

“Bra kundtjänst och kommunikation”

“Endast ett av två däck levererades”

“Problem med leverans och kommunikation”

“Krånglig hämtning”

“Bra hantering av problem”

👍 33   👎 57

Dackonline har en snabb och smidig leverans av produkter, men har brister när det gäller kundservice. Kunden kan förvänta sig en bra produkt men det finns risk för fel i beställningen och komplicerad kommunikation med företaget. Trots vissa positiva kommentarer om service och leverans, upplever många kunder svårigheter att få kontakt med företaget och lösa problem med sina beställningar. Med endast 68% positiva recensioner om kundservice, kan det vara klokt att överväga andra leverantörer för däckköp.

Kommunikation : Kommunikationen kan verkligen förbättras!

“Fungerar bra”

“Smidigt”

“Lite krångligt att hitta kollinummer”

“Dålig kommunikation”

“Inga problem med företaget”

“PostNord skickade aldrig avisering”

“Systemen kommunicerade inte med varandra”

“Lätt att beställa”

“Dålig kommunikation”

“Kan starkt rekommendera att köpa från däckline”

“Fick inget meddelande om leverans”

“Bristfällig kommunikation”

“fungerar alltid perfekt och bra pris”

“Rekommenderar inte däckonline”

“Fick levererat mina däck hem men i fel trappuppgång”

“Fick bara sms att dom var levererade”

“Färska däck inom utsatt tid”

“Utebliven återkoppling från kundtjänst”

“Bra kundtjänst och kommunikation”

“Bra pris med en snabb leverans”

“Bra information om när leveransen ska ske med mailuppdateringar”

“Svår leveransstatus”

“Problem med leverans och kommunikation”

“Snabbt och enkelt.”

“Synd bara att man får rabattkod EFTER beställning, därför inte 5 stjärnor.”

👍 32   👎 63

Kommunikationen hos Dackonline är bristfällig (61%). Många kunder upplever svårigheter att få korrekt information om sina leveranser och har haft problem med att få kontakt med företagets kundtjänst (53%). Trots detta finns det positiva aspekter såsom bra pris och fraktinformation (74%), snabb leverans och god service (80%), samt enkel beställningsprocess (71%). Det är dock viktigt att notera att vissa kunder har fått felaktiga leveransbesked och upplevt långa väntetider i kundtjänst (42%). Sammantaget finns det utrymme för förbättring i kommunikationen och kundsupporten hos Dackonline.

Webbplats : En webbutik som verkligen gör det lätt att shoppa!

👍 7   👎 0

Dackonline är en smidig och enkel webbplats med lätt manövrering och enkel beställningsprocess, vilket får den att sticka ut med hög kundnöjdhet. Bra produktinformation och enkel beställning bidrar till en positiv shoppingupplevelse. (90%)

Returpolicy : Se upp för fällorna!

“Dålig returpolicy”

“Krånglig hämtning”

👍 0   👎 11

Dackonline har en dålig returpolicy med besvär med retur av varor, problem med returhantering och utebliven upphämtning av retur. Däcken anses som nya upp till 8 år gamla, och det har varit dålig kundkontakt samt att däcken skickades tillbaka utan återkoppling. Kunden har inte fått tillbaka pengar på 4 månader och däcken är två år gamla. Det kan vara bäst att vara försiktig med att köpa däck från Dackonline med tanke på dessa negativa recensioner. (57%, 62%, 43%, 37%, 75%, 67%, 51%, 68%)


Om Dackonline

Dackonline är ett företag som specialiserar sig på försäljning av däck och fälgar online. De har ett brett utbud av produkter för olika typer av fordon och erbjuder också tjänster såsom montering och balansering. Företaget grundades år 2004 och har sedan dess vuxit till att bli en ledande aktör inom branschen. Dackonline fokuserar på att erbjuda högkvalitativa produkter till konkurrenskraftiga priser och strävar efter att ge sina kunder en smidig och bekväm köpupplevelse.


Kontaktinformation

Brühlstr. 11

D-30169 Hannover

Tyskland

📧 dackonline@delti.com

☎ 0852500608

🌐 www.dackonline.se



Kategorier

Biltjänster | Övriga Biltjänster