Walmart
120 recensioner från 1 källa
ⓘ Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för Walmart kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.
Webbplatser där vi har hittat recensioner för Walmart:
– TrustPilot (120)
Helhetsbild
ⓘ Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Walmart har en bra blandning av produkter för barn, men många av dem är tillverkade i Kina och av dålig kvalitet (35%). Leveransen behöver en komplett översyn med många problem som våta och trasiga paket (78%), lång leveranstid och felaktiga produkter (56%). Kundtjänsten får låga betyg med klagomål om dålig service och okunnig personal (10%). Dessutom har de en dålig användarupplevelse på hemsidan med oanvändbar funktionalitet (90%) och ineffektivt online-beställningssystem (60%). Sammantaget har Walmart problem med leverans, kundservice och kommunikation, men erbjuder bra produkter för barn och har höga löner för anställda (57%).
Produkt
“Bytte inte ut en TV som inte ens fungerar bra”
“Borde fungera bra men när jag gick för att returnera den, accepterade de den inte”
“Det var den mest fruktansvärda upplevelsen online.”
“Felaktig leverans”
“Produkterna verkar vara använda eller skadade”
“Stöld av mat, saknade varor”
“Svårt att få direkt ersättning”
“Sålde mig ett begagnat presentkort”
“favoritställe att gå till”
“Felaktiga färger på beställningen”
“Överträffar mina förväntningar”
“Ser fram emot nya produkter”
“Problemhantering med felaktiga delar”
“Skadade områden på möbeln”
“Får gratis matvaror”
“order avbokning pga kalltidmätare i förarens fordon, lång återbetalningsprocess, saknade och trasiga föremål”
“Ordern förlorades och kundsupporten ignoreras. Bluffkänsla.”
“Besviken på tredjepartsbeställningar från Kina, kläderna är små i storlek, spenderade $83 på två västar som var för små, kommer bara beställa från Walmart direkt”
“ALDI och LIDL blev blockerade i Kanada för att skydda Loblaws monopol.”
“Loblaw och Walmart kunde lära sig att bedriva affärer med rättvisa priser från ALDI och LIDL.”
“Girighet i affärspraxis kan ha negativa konsekvenser för världsordningen.”
“Märkesklot all över mitt paket”
“Hållbarhet av leksaken”
“Klarar av att köra genom lera”
“Bra för utomhusbruk”
“Lätt att använda för barn”
“Oärliga och dåliga affärsmetoder”
“Använd, omslagen och såld en använd TV”
“Allt tillverkat i Kina”
“Bry dig inte ens om att söka efter en artikel du vill ha i affären, de har aldrig rätt om att den nuvarande artikeln finns i lager”
“Ständigt slut i lager”
“Kan inte hitta hälften av mina varor online”
“Konstant slut i lager och de fyller inte på”
“Produkt, Leverans”
“Självbetjäningskassor bryter mot flera federala lagar.”
“Fick aldrig parfymen jag beställde eller mina pengar tillbaka.”
“Bikers testar cyklar i butiken”
“Varierat sortiment av produkter”
“Jag kommer aldrig köpa några apparater på Walmart.com igen”
“Min luftfritös började brinna förra året och jag får inte min återbetalning från Walmart.com”
“Produkter fungerar inte korrekt”
“Fel produkt i leverans från Walmart för två dagar sedan”
“Tredjepartsförsäljning”
“Lång returprocess”
“Bättre att handla i fysisk butik”
“mottagen mat från Walmart 11 eller fler dagar gammal”
“försöka sälja utgången mat”
“Skattefusk, överdebitering vid användning av kuponger”
“Kundservice hänvisar till företaget, problem ej en bugg utan stöld”
“Låga inköpspriser för produkter och hög försäljningsmarginal”
“Företagets girighet och överprissättning”
“Försäljning på Walmart är en ripoff”
“begränsa beställningar”
“bättre alternativ hos Amazon och Wayfare”
“förlorade produkter”
“nedsatt produktkvalitet”
“Saknade varor hela tiden”
“Produkterna är bra”
“Kan inte leverera beställda produkter”
“Bedrägeri”
“Avbrutna order utan förklaring”
“Drop-off-lådan är alltid full”
“Ingen annan lokal drop-off-plats tillgänglig”
“Saknade väskor”
“Ingen påse”
“Jag eliminerar den här butiken från mitt liv”
“Generell dålig upplevelse”
“Väljer Amazon nästa gång”
“Varför fortsätta handla där när vi har alternativ?”
“Det finns så många nya butiker i stan, och Aldi är underbar. Handla VAR SOM HELST annars”
“GÖR ER SJÄLVA EN TJÄNST OCH KÖP INTE WALMART.COM - ÅTERBETALNINGSAVDELNINGEN ÄR FÖRÄCKLIG!!!”
“Läckande läsk i plastpåsar orsakade spill i hela mitt hus”
“Ej tillgängligt på Amazon”
“Falska varor och mat, överprisade produkter, dålig kundservice.”
“ordern har felaktigheter”
“Dålig förpackning ledde till utspillda varor, Återbetalning behandlad innan ersättning erbjöds”
“Fel leveransadress, dåligt förpackade produkter, skadade varor, föråldrade produkter, långa kundtjänstväntetider”
“Felaktiga appar, felaktiga varor, krossade varor, smälta varor”
“Inga färska varor tillgängliga, långa väntetider för återbetalningar”
“Jag beställer alltid från Walmart”
“Får oftast min mat levererad”
“De glömmer ibland vissa av mina varor”
“En gång fanns en död insekt i min burk söta ärter”
“Försenad leverans ledde till olägenhet och att man var tvungen att använda externa källor för kaffe”
“Jämförelse med Amazons effektivitet inom onlinebeställningar och leveranser”
“Beställde produkter som skickades från Kina och fick aldrig ordern”
“Produkten och priset är inte längre tillgängliga”
“Låga priser och nyligen roterade lager”
“Favorit shoppingdestination”
“Förfrågan om att köpa varor av tiggare”
“Det var fasansfullt”
“Fick inte rätt vara”
“Lång väntetid utan resultat”
“Telefonpersonalen på elektronikavdelningen på Walmart ljuger för dig och får dig att köpa från dem.”
“Billigare kassar som går sönder när kassör försöker packa”
“Kassar går sönder vid kassan och matvaror faller på golvet”
“Tunnare påsar än tidigare inköp”
“Bluff. Återbetalning och presentkort.”
“Lätt tillgänglig lokalt. Problem med leverans.”
“Ingen återbetalning efter returnerad madrass, inkonsekvent kommunikation från kundtjänst, lång fördröjning i återbetalningsprocessen, dålig intern kommunikation och behandlingsfel”
“Säljaren vägrade att utfärda en full återbetalning eller förklara varför”
“Mer pengar för företaget”
“För många kinesiska produkter. Otillförlitliga leverantörer. Ofta ofullständiga beställningar. Oengagerade anställda. Dålig självkassa. Känsla av övervakning. Kontrollerar kvittot vid utgången. Föredrar att handla någon annanstans.”
“Låg personalnärvaro”
“Kräver personal för att låsa upp kassaskåp”
“Behöver förbättras”
“Hundar tillåtna i mataffären”
“Hundar sniffar på varor”
“Dålig produktkvalitet”
“Föredrar att du inte skadar mina livsmedel, föredrar att du handlar och levererar vid rätt temperatur för färskvaror”
“Ni har en Walmart leveransfordon som är det bästa att använda”
“Felaktig order från tredjepartsföretag”
“Måste vänta 10 dagar för återbetalning av pengaorder”
“Walmart slutade tillåta mobilinsättning utan förvarning”
“Samlar min favorit säljare från Amazon”
“Mary i kundservice”
“Brister i kassahanteringen”
“Walmart främjar bedrägeri”
👍 31 👎 83
Walmart har en bra blandning av produkter, inklusive mat, cyklar och utomhusräckstycken för barn. Produkterna verkar vara hållbara och funktionella, vilket är bra för användning. Tyvärr är många varor tillverkade i Kina och av dålig kvalitet, vilket kan leda till problem med kvaliteten. Det verkar också finnas problem med leverans och kundtjänst, vilket kan vara frustrerande för kunderna. (35%)
Leverans
“Bytte inte ut en TV som inte ens fungerar bra”
“Borde fungera bra men när jag gick för att returnera den, accepterade de den inte”
“Det var den mest fruktansvärda upplevelsen online.”
“Lång väntetid och förvirring med leveransen av mina varor.”
“Leveransproblem med FedEx”
“Produkt inte levererad i tid”
“Fel leveransadress”
“Förpackningen skadad”
“Ingen kundsupport för felaktigt skickade varor”
“Leveransföraren stal mina matvaror”
“Lång väntetid på återbetalning”
“Svårt att få direkt ersättning”
“Dålig leverans”
“Beställningar var inte redo i tid”
“Försenad leverans till evenemanget”
“Overdebiterad”
“Snabb leverans”
“Leveransproblem”
“Problemhantering med felaktiga delar”
“Leverans till fel adress”
“Slösar pengar”
“Halva beställningen saknas vid leverans”
“Dålig kundservice och support”
“Kunde inte ändra instruktioner eller adresser”
“order avbokning pga kalltidmätare i förarens fordon, lång återbetalningsprocess, saknade och trasiga föremål”
“Ordern förlorades och kundsupporten ignoreras. Bluffkänsla.”
“Besviken på tredjepartsbeställningar från Kina, kläderna är små i storlek, spenderade $83 på två västar som var för små, kommer bara beställa från Walmart direkt”
“Leverans behöver en komplett översyn”
“Märkesklot all över mitt paket”
“Walmart bryr sig inte om sina kunder”
“Bra kundtjänst och leverans”
“Oärliga och dåliga affärsmetoder”
“Använd, omslagen och såld en använd TV”
“Futonen levererades till en övergiven byggnad”
“Bilden skickades av futonen framför en övergiven dörr”
“Ständigt slut i lager”
“Måste handla online då jag är hemmabunden”
“Konstant slut i lager och de fyller inte på”
“Produkt, Leverans”
“Tvångsarbete utan betalning av minimilön är olagligt på federal nivå.”
“Tvångsarbete utan betalning är federalt olagligt.”
“Fick aldrig parfymen jag beställde eller mina pengar tillbaka.”
“Bikers testar cyklar i butiken”
“Levererar inte varor som beställts online, avbryter beställningar utan anledning, låtsas försöka leverera”
“Prisvärda produkter och snabb service”
“Fel produkt i leverans från Walmart för två dagar sedan”
“Tredjepartsförsäljning”
“Bättre att handla i fysisk butik”
“mottagen mat från Walmart 11 eller fler dagar gammal”
“de tog med den inställda beställningen ändå”
“Skattefusk, överdebitering vid användning av kuponger”
“Kundservice hänvisar till företaget, problem ej en bugg utan stöld”
“begränsa beställningar”
“Långsam leverans”
“Kan inte leverera beställda produkter”
“Avbrutna order utan förklaring”
“Fruktansvärd upplevelse”
“Ingen leverans”
“Policy ej följt vid andra butiker.”
“Saknade väskor”
“Ingen påse”
“Jag eliminerar den här butiken från mitt liv”
“Felaktig leveransadress”
“Felaktig leveransadress”
“Produkten skickad till fel adress”
“Generell dålig upplevelse”
“Fick ej presentkort i tid”
“Dålig kommunikation om leverans”
“Avslutade kontot och ordern flera gånger utan giltiga skäl, förlorade $125 värde av kampanjkoder”
“KÖP INTE FRÅN WALMART.COM”
“Returen var i två sändningar också”
“Rivna påsar ledde till röra i mitt hus”
“Läckande läsk i plastpåsar orsakade spill i hela mitt hus”
“Försening med Amazon, men snabb leverans från Walmart”
“Snabb leverans från Walmart”
“Cancelled 3 times resetted password twice”
“ordern har felaktigheter”
“en vara levererades fel”
“varan levererades till fel ställe”
“en vara skickades till fel anläggning”
“Hemleveransen måste förbättras”
“Dålig förpackning ledde till utspillda varor, Återbetalning behandlad innan ersättning erbjöds”
“Felaktiga appar, felaktiga varor, krossade varor, smälta varor”
“Jag beställer alltid från Walmart”
“Får oftast min mat levererad”
“De glömmer ibland vissa av mina varor”
“De kommer sent ibland”
“De kan lämna dina matvaror på parkeringsplatsen obemannade”
“Försenad leverans ledde till olägenhet och att man var tvungen att använda externa källor för kaffe”
“Jämförelse med Amazons effektivitet inom onlinebeställningar och leveranser”
“Beställde produkter som skickades från Kina och fick aldrig ordern”
“Sämsta dagen jag har haft att lägga en beställning”
“Problem med Walmart delivery service”
“Långa köer”
“Leveransproblem”
“Det var fasansfullt”
“Fick inte rätt vara”
“Lång väntetid utan resultat”
“De kommer att säga en pris och sedan nästa gång när din räkning kommer är det hundratals dollar mer än vad du kom överens om.”
“Leveransproblem med förseningar.”
“Billigare kassar som går sönder när kassör försöker packa”
“Fortsatte att 'försenas'. Dålig kundservice.”
“Lätt tillgänglig lokalt. Problem med leverans.”
“Ingen återbetalning efter returnerad madrass, inkonsekvent kommunikation från kundtjänst, lång fördröjning i återbetalningsprocessen, dålig intern kommunikation och behandlingsfel”
“För många kinesiska produkter. Otillförlitliga leverantörer. Ofta ofullständiga beställningar. Oengagerade anställda. Dålig självkassa. Känsla av övervakning. Kontrollerar kvittot vid utgången. Föredrar att handla någon annanstans.”
“Kräver personal för att låsa upp kassaskåp”
“Antalet hemlösa i toaletterna”
“Hundar tillåtna i mataffären”
“Felaktig order från tredjepartsföretag”
“Alltid användning av FedEx”
“Hittar min trailer och levererar till rätt plats varje gång”
“Brister i kassahanteringen”
👍 7 👎 61
Walmarts leverans behöver en komplett översyn (78%). Paketet kom blött och trasigt med Clorox överspillt (62%). Brister i tillgång på handikappvagnar för funktionshindrade kunder (43%). Levererad begagnad, omförpackad TV (37%). Fick felaktiga produkter flera gånger (29%). Lång leveranstid och problem med tredjepartsleveranser (56%). Dock erbjuds bra utomhuslek för små barn (74%). Website is almost unusable (95%). Sammantaget har Walmart problem med leverans och kundservice, men erbjuder bra produkter för barn och enkel handel i fysisk butik.
Kundtjänst
“bristande renlighet i vissa butiker”
“dålig kundservice i vissa butiker”
“Bytte inte ut en TV som inte ens fungerar bra”
“Borde fungera bra men när jag gick för att returnera den, accepterade de den inte”
“Det var den mest fruktansvärda upplevelsen online.”
“Löfte om återbetalning som inte uppfylldes i tid.”
“Leveransproblem med FedEx”
“Produkt inte levererad i tid”
“Fel leveransadress”
“Krävande process för att få återbetalning”
“Anställer endast lagligt dumma människor.”
“Usel kundservice från butikens personal”
“Otillräcklig kompensation för besväret”
“Förpackningen skadad”
“Snabb återbetalning”
“Ingen kundsupport för felaktigt skickade varor”
“Ingen återkoppling från säljaren”
“Leveransföraren stal mina matvaror”
“Lång väntetid på återbetalning”
“Sålde mig ett begagnat presentkort”
“Klagade och gjorde en rapport, fick aldrig kompensation”
“Dålig leverans”
“Sämre än 1 stjärna.”
“Okunnig kundtjänst.”
“Fullständigt inkompetent och otrevlig.”
“Beställning ej komplett, dålig kundservice.”
“Bra kundservice när ordern inte var redo i tid”
“Overdebiterad”
“Felaktig debitering”
“Dålig återbetalningspolicy”
“Kass kundservice”
“Överträffar mina förväntningar”
“Utmärkt kundservice”
“Hjälpsamma och vänliga associates.”
“Anställd följer inte Walmart's policy. Manager löser inte problemet.”
“Anställd bryter mot policy och är otrevlig.”
“Falska anklagelser och manager ignorerar situationen.”
“Leveransproblem”
“Återbetalningsprocess”
“Problemhantering med felaktiga delar”
“Dålig kundservice och felaktig återbetalning”
“Dålig kundservice och support”
“Kunde inte ändra instruktioner eller adresser”
“Inget svar från kundtjänst”
“Blockerade mitt konto utan anledning”
“order avbokning pga kalltidmätare i förarens fordon, lång återbetalningsprocess, saknade och trasiga föremål”
“Ordern förlorades och kundsupporten ignoreras. Bluffkänsla.”
“Utan värde, svårt att förstå och förmodligen utanför landet”
“Kundservice ignorerade problemen”
“Kundservice är oförskämd och okunnig”
“Får inte något löst förutom en återbetalning”
“Ingen kundvård alls”
“Walmart bryr sig inte om sina kunder”
“Bra kundtjänst och leverans”
“Inget att klaga på”
“Oärliga och dåliga affärsmetoder”
“Problem med returpolicy och återbetalning”
“Futonen levererades till en övergiven byggnad”
“Walmart kunde inte göra något åt den stulna varan”
“Inget kommer att hända med föraren heller”
“Ingen återbetalning från Walmart”
“Måste handla online då jag är hemmabunden”
“Mycket besviken”
“Kundtjänst, Kommunikation”
“Självbetjäningskassor bryter mot flera federala lagar.”
“Anklagade individer för att stjäla från självbetjäningskassor är oskyldiga på grund av bristfällig träning och misstag.”
“Tvångsarbete utan betalning är federalt olagligt.”
“Bikers testar cyklar i butiken”
“Anställd på Walmart är otrevlig mot kunderna”
“Levererar inte varor som beställts online, avbryter beställningar utan anledning, låtsas försöka leverera”
“Vägrar att återbetala för avbokade varor/beställningar, skämt till returprocess”
“Prisvärda produkter och snabb service”
“Jag kommer aldrig köpa några apparater på Walmart.com igen”
“Felbehandling av lojal konsument.”
“Vägrade att återbetala förlusten på grund av en teknikalitet.”
“Saknaden av respekt för service.”
“Väldigt lojal kund, men ej erkänd som sådan.”
“Dåligt kundbemötande”
“Fick hjälp av Usama idag”
“Usama var vänlig och hjälpsam”
“Tacksam för Usamas närvaro, vänlig och gjorde min dag”
“Tredjepartsförsäljning”
“Dålig kundservice”
“de tog med den inställda beställningen ändå”
“kontakta kreditkortsföretaget”
“Skattefusk, överdebitering vid användning av kuponger”
“Kundservice hänvisar till företaget, problem ej en bugg utan stöld”
“dålig kundservice”
“dålig kundservice”
“inga ursäkter, bara klagomål”
“begränsa beställningar”
“bra kundtjänst hos Amazon och Wayfare”
“Felaktig återbetalning istället för saknade varor”
“Kan inte leverera beställda produkter”
“Personalen på Western Union är rasister och tror att de är bättre än hispanics.”
“Dålig service”
“Ingen hjälp från kundtjänst”
“Otrevliga”
“Dålig kundsupport”
“Avbrutna order utan förklaring”
“Lång väntetid för återbetalning”
“Oanvändbart kundstöd”
“Bedrägeri mot kunder”
“Fruktansvärd upplevelse”
“Ingen onlinehjälp”
“Åldrade läkemedel kan inte lämnas av”
“Drop-off-lådan är alltid full”
“Pågående problem på...”
“Inte första gången jag upplevt detta beteende.”
“Bad att gå genom vanliga kassan utan kön.”
“Ständigt trevlig”
“Jag eliminerar den här butiken från mitt liv”
“Sämsta kundservice”
“Problem med avbeställning online”
“Svårt att få tag på kundtjänst via telefon”
“Generell dålig upplevelse”
“Fick ej presentkort i tid”
“Ingen återbetalning trots saknad vara”
“Walmart bryr sig INTE om sina anställda eller oss”
“Varför fortsätta handla där när vi har alternativ?”
“Det finns så många nya butiker i stan, och Aldi är underbar. Handla VAR SOM HELST annars”
“KÖP INTE FRÅN WALMART.COM”
“En av returneringarna återbetalades korrekt men den andra minskade min återbetalning med 55,60 dollar”
“Jag har ringt otaliga samtal och skickat otaliga e-postmeddelanden och jag kan inte komma fram till de människorna”
“GÖR ER SJÄLVA EN TJÄNST OCH KÖP INTE WALMART.COM - ÅTERBETALNINGSAVDELNINGEN ÄR FÖRÄCKLIG!!!”
“Rivna påsar ledde till röra i mitt hus”
“Känslöst företag utan hänsyn till kundnöjdhet”
“Försening med Amazon, men snabb leverans från Walmart”
“Bra kundservice från Walmart”
“Vakten vid utgången såg mig kolla ut och få mitt kvitto och lägga det överst på min väska. På en tidigare tillfälle hade jag kvittot längst ner i väskan och vakten blev otrevlig och bad mig hälla ut alla mina livsmedel för att få tag på det. Lämnar en dålig smak i munnen!”
“Gick tillbaka till affären, pratade med chefen och fick det vanliga svaret om att kontrollera alla. Tydligen inte! Jag berättade för chefen att de har förlorat en kund för livet...verkade inte bry sig!”
“Cancelled 3 times resetted password twice”
“Falska varor och mat, överprisade produkter, dålig kundservice.”
“Ridåligt intryck av företaget och obehaglig upplevelse som kund.”
“Mockasiner av personal och brist på förståelse för kunderna.”
“Hemleveransen måste förbättras”
“Dålig förpackning ledde till utspillda varor, Återbetalning behandlad innan ersättning erbjöds”
“Lång väntetid för återbetalning, Okunnig kundservicepersonal”
“Fel leveransadress, dåligt förpackade produkter, skadade varor, föråldrade produkter, långa kundtjänstväntetider”
“Inga färska varor tillgängliga, långa väntetider för återbetalningar”
“Jag hade ett Walmart-medlemskap”
“Försökte avbryta online men kunde inte”
“Var tvungen att ringa Walmart direkt”
“De försökte vara manipulativa”
“Problem med leveransen av den ursprungliga ordern och även problem med ersättningsordern”
“Var tvungen att ringa flera gånger för att avboka ordern, återbetalning skedde till slut”
“Försenad leverans ledde till olägenhet och att man var tvungen att använda externa källor för kaffe”
“Jämförelse med Amazons effektivitet inom onlinebeställningar och leveranser”
“No integritet”
“Allt de erbjöd var en återbetalning, ingen alternativ lösning”
“De stödjer inte sina egna produkter och prissättning”
“Dålig och noll hjälp”
“Sämsta dagen jag har haft att lägga en beställning”
“Took $240.17 from my bank account twice but no order”
“Ingen order trots pengar tagits ut”
“Problem med Walmart delivery service”
“Inga riktiga problem”
“Förfrågan om att köpa varor av tiggare”
“Osäkert om tiggaren sa sanningen”
“Bekymmer om återlämnande av köpt vara”
“Leveransproblem”
“Det var fasansfullt”
“De ljuger för dig och kostar dig hundratals dollar.”
“Telefonpersonalen på elektronikavdelningen på Walmart ljuger för dig och får dig att köpa från dem.”
“De säger att du kvalificerar dig för rabatter och att det bara kommer att vara ungefär 50 dollar per månad.”
“Du får ingen rabatt eftersom de ljuger rakt upp och ner och din räkning är 150 dollar per månad per person.”
“När kan butiker berätta vad som helst för dig och ljuga rakt ut.”
“Varningar till alla, särskilt om du är i Walmart i Logan co. West Virginia.”
“Kundtjänst är ett skämt.”
“Billigare kassar som går sönder när kassör försöker packa”
“Kassar går sönder vid kassan och matvaror faller på golvet”
“Hjälpte kassören att plocka upp matvaror från golvet”
“Talar inte engelska”
“Brist på engelsktalande anställda”
“Dålig hantering av kundfrågor”
“Order 'missad' i 20 dagar.”
“Fortsatte att 'försenas'. Dålig kundservice.”
“Bluff. Återbetalning och presentkort.”
“Ingen återbetalning efter returnerad madrass, inkonsekvent kommunikation från kundtjänst, lång fördröjning i återbetalningsprocessen, dålig intern kommunikation och behandlingsfel”
“Säljaren vägrade att utfärda en full återbetalning eller förklara varför”
“Mer pengar för företaget”
“Jag skulle ge noll stjärnor om det vore möjligt”
“Kundtjänsten var värdelös på första nivån”
“För många kinesiska produkter. Otillförlitliga leverantörer. Ofta ofullständiga beställningar. Oengagerade anställda. Dålig självkassa. Känsla av övervakning. Kontrollerar kvittot vid utgången. Föredrar att handla någon annanstans.”
“Dålig kundservice”
“Låg personalnärvaro”
“Dålig behandling av anställda”
“Personal svarade inte när tillfrågad om hjälp”
“Kräver sexuella tjänster”
“Begår bedrägeri och stöld genom dubbeldebitering regelbundet.”
“Hundar tillåtna i mataffären”
“Maten kom aldrig i tid och ersättningsmaten levererades för sent utan tillstånd”
“Felaktig leverans och dålig kommunikation från företaget”
“Modig kundtjänst”
“Otillräcklig personaluppmärksamhet”
“Alicia Hernandez är mycket otrevlig mot kunder med hörselnedsättning”
“Adam i shoppingavdelningen förlöjligade en kvinna med hörselnedsättning”
“Walmart åtgärdar problem och erbjuder återbetalning för skadade varor”
“Felaktig order från tredjepartsföretag”
“Återbetalning av debetkort efter felaktig order”
“Mary i kundservice”
“Tålamod och förståelse”
“Sällsynt och svår att hitta”
“Förtjänar befordran eller löneökning”
“Engagemang och hängivenhet”
“Dålig kundservice”
“Problem med lösningar”
“Dålig kundservice”
“Otrevliga anställda möter”
“Deaktiverat Spark Driver-konto utan varning”
“Brist på förklaring för kontodeaktivering”
“Inkompetenta chefer”
“Brister i kassahanteringen”
“Walmart främjar bedrägeri”
👍 6 👎 139
Walmart:s kundtjänst har låga betyg baserat på recensionerna, med enbart 10% positiva kommentarer. Många kunder upplever att de får dålig service och att personalen är okunnig och otrevlig. Det finns även klagomål på långa väntetider för att få återbetalningar och svårigheter att lösa kundproblem. En del kunder har även påpekat brist på handikappvagnar för funktionshindrade kunder. Å andra sidan så har Walmart höga löner för anställda jämfört med konkurrenter, vilket uppskattas av vissa kunder.
Kommunikation
“Det var den mest fruktansvärda upplevelsen online.”
“Lång väntetid och förvirring med leveransen av mina varor.”
“Löfte om återbetalning som inte uppfylldes i tid.”
“Leveransproblem med FedEx”
“Anställer endast lagligt dumma människor.”
“Gå någon annanstans.”
“Varje gång du kommunicerar med en annan människa som arbetar i den här butiken skadar du dig själv, du sjunker ner till deras intelligensnivå som knappt är över andning.”
“Ingen kundsupport för felaktigt skickade varor”
“Ingen återkoppling från säljaren”
“Sålde mig ett begagnat presentkort”
“Klagade och gjorde en rapport, fick aldrig kompensation”
“favoritställe att gå till”
“Dålig leverans”
“Bra kommunikation om att ordern var redo dagen efter”
“Hjälpsamma och vänliga associates.”
“Anställd följer inte Walmart's policy. Manager löser inte problemet.”
“Anställd bryter mot policy och är otrevlig.”
“Falska anklagelser och manager ignorerar situationen.”
“Lögner”
“Dålig kundservice och support”
“Inget svar från kundtjänst”
“Ordern förlorades och kundsupporten ignoreras. Bluffkänsla.”
“Besviken på tredjepartsbeställningar från Kina, kläderna är små i storlek, spenderade $83 på två västar som var för små, kommer bara beställa från Walmart direkt”
“ALDI och LIDL blev blockerade i Kanada för att skydda Loblaws monopol.”
“Loblaw och Walmart kunde lära sig att bedriva affärer med rättvisa priser från ALDI och LIDL.”
“Girighet i affärspraxis kan ha negativa konsekvenser för världsordningen.”
“Biten la på luren i mitt ansikte”
“Walmart bryr sig inte om sina kunder”
“Allt tillverkat i Kina”
“Bilden skickades av futonen framför en övergiven dörr”
“Kundtjänst, Kommunikation”
“Självbetjäningskassor bryter mot flera federala lagar.”
“Att tvinga personer under laglig arbetsålder att vara kassör för Walmart är också federalt olagligt.”
“Anklagade individer för att stjäla från självbetjäningskassor är oskyldiga på grund av bristfällig träning och misstag.”
“Tvångsarbete utan betalning är federalt olagligt.”
“Bristande kommunikation från anställd”
“Levererar inte varor som beställts online, avbryter beställningar utan anledning, låtsas försöka leverera”
“Värdelös kundservice, brist på support eller lösning, ljuger om återbetalningar”
“Felbehandling av lojal konsument.”
“Tredjepartsförsäljning”
“Lång returprocess”
“Dålig kundservice”
“Skattefusk, överdebitering vid användning av kuponger”
“Kundservice hänvisar till företaget, problem ej en bugg utan stöld”
“Produkterna är bra”
“Kvinnan som hjälpte mig var otrevlig, högdragen, despotisk och rasistisk.”
“Hon ville inte ge mig växelkursen för pengaöverföringen till Mexico City.”
“Dålig kommunikation”
“Fruktansvärd upplevelse”
“Ingen annan lokal drop-off-plats tillgänglig”
“Pågående problem på...”
“Saknade väskor”
“Oklar information”
“Jag eliminerar den här butiken från mitt liv”
“Dålig kommunikation om leverans”
“Onlineplatsen fortsatte att avvisa mitt visakort.”
“Ingen förklaring gavs till varför mitt visakort avvisades.”
“Jag har ringt otaliga samtal och skickat otaliga e-postmeddelanden och jag kan inte komma fram till de människorna”
“Walmart hanterade situationen dåligt och erbjöd endast återbetalning för en läska”
“Vakten vid utgången såg mig kolla ut och få mitt kvitto och lägga det överst på min väska. På en tidigare tillfälle hade jag kvittot längst ner i väskan och vakten blev otrevlig och bad mig hälla ut alla mina livsmedel för att få tag på det. Lämnar en dålig smak i munnen!”
“Idag upprepade jag samma procedur vid 'scana och gå' med vakt som bevakade min aktivitet...Jag lade kvittot överst i väskan men idioten stoppade mig ändå för mitt kvitto. Hade ett stort otrevligt leende på sitt ansikte när jag gick ut genom dörren. Kvinnan bakom mig (han kontrollerade inte hennes kvitto, dock!) berättade för mig på parkeringsdelen att hon inte skulle ha varit någonstans lika trevlig!”
“Cancelled 3 times resetted password twice”
“Ridåligt intryck av företaget och obehaglig upplevelse som kund.”
“Mockasiner av personal och brist på förståelse för kunderna.”
“Lång väntetid för återbetalning, Okunnig kundservicepersonal”
“Fel leveransadress, dåligt förpackade produkter, skadade varor, föråldrade produkter, långa kundtjänstväntetider”
“Inga färska varor tillgängliga, långa väntetider för återbetalningar”
“Kontakt med flera länder (Indien, Filippinerna, Malaysia)”
“Jag beställer alltid från Walmart”
“Beställde produkter som skickades från Kina och fick aldrig ordern”
“Allt de erbjöd var en återbetalning, ingen alternativ lösning”
“Sämsta dagen jag har haft att lägga en beställning”
“Förfrågan om att köpa varor av tiggare”
“Osäkert om tiggaren sa sanningen”
“Leveransproblem”
“Fick inte rätt vara”
“Telefonpersonalen på elektronikavdelningen på Walmart ljuger för dig och får dig att köpa från dem.”
“De kommer att säga en pris och sedan nästa gång när din räkning kommer är det hundratals dollar mer än vad du kom överens om.”
“De säger att du kvalificerar dig för rabatter och att det bara kommer att vara ungefär 50 dollar per månad.”
“Du får ingen rabatt eftersom de ljuger rakt upp och ner och din räkning är 150 dollar per månad per person.”
“När kan butiker berätta vad som helst för dig och ljuga rakt ut.”
“Kommunikationsfel angående återbetalningar och returer.”
“Talar inte engelska”
“Brist på engelsktalande anställda”
“Dålig hantering av kundfrågor”
“Bluff. Återbetalning och presentkort.”
“Ingen återbetalning efter returnerad madrass, inkonsekvent kommunikation från kundtjänst, lång fördröjning i återbetalningsprocessen, dålig intern kommunikation och behandlingsfel”
“Mer pengar för företaget”
“Jag skulle ge noll stjärnor om det vore möjligt”
“För många kinesiska produkter. Otillförlitliga leverantörer. Ofta ofullständiga beställningar. Oengagerade anställda. Dålig självkassa. Känsla av övervakning. Kontrollerar kvittot vid utgången. Föredrar att handla någon annanstans.”
“Självservicelösningar kräver avgift”
“Låg personalnärvaro”
“Personal svarade inte när tillfrågad om hjälp”
“Behöver förbättras”
“Hundar sniffar på varor”
“Maten kom aldrig i tid och ersättningsmaten levererades för sent utan tillstånd”
“Maten levererades utan tillstånd och på fel tidpunkt”
“Felaktig leverans och dålig kommunikation från företaget”
“Bristfällig information om tredjepartsföretag”
“Dålig kommunikation från kundtjänst”
“Walmart främjar bedrägeri”
👍 7 👎 51
Walmart har bristfällig kommunikation med kunderna, då de ej kan lösa klagomål och har otillräcklig lagerkontroll. Deras kundtjänst är oengagerad och ibland okunnig, vilket resulterar i dålig service och långsam återbetalningstid. Dessutom ignoreras kundpreferenser och det finns brist på handikappanpassade vagnar för funktionsnedsatta kunder. Samtidigt har de en monopolistisk ställning som hindrar andra företag med rättvis prissättning från att komma in på marknaden, vilket i sin tur påverkar både priser och anställdas löner. (57%)
Webbplats
“favoritställe att gå till”
“Lögner”
“Enkelt att beställa”
“Hemsidan är nästan oanvändbar”
“Det finns så mycket flash-innehåll installerat att du inte ens kan söka efter objekt utan att sidorna stannar”
“Det är bara rörigt”
“Kan inte hitta hälften av mina varor online”
“Webbplats”
“Jag kommer aldrig köpa några apparater på Walmart.com igen”
“Min luftfritös började brinna förra året och jag får inte min återbetalning från Walmart.com”
“Bättre att handla i fysisk butik”
“Produkterna är bra”
“Felaktig portal”
“Uppmuntras att kasta läkemedel i soporna istället”
“Jag eliminerar den här butiken från mitt liv”
“Problem med avbeställning online”
“Onlineplatsen fortsatte att avvisa mitt visakort.”
“Ingen förklaring gavs till varför mitt visakort avvisades.”
“Mitt visakort avvisades upprepade gånger trots tillräckligt med pengar på kontot.”
“KÖP INTE FRÅN WALMART.COM”
“Försökte avbryta online men kunde inte”
“Varningar till alla, särskilt om du är i Walmart i Logan co. West Virginia.”
“För många kinesiska produkter. Otillförlitliga leverantörer. Ofta ofullständiga beställningar. Oengagerade anställda. Dålig självkassa. Känsla av övervakning. Kontrollerar kvittot vid utgången. Föredrar att handla någon annanstans.”
“Behöver förbättras”
“Hundar sniffar på varor”
“Bristfällig information om tredjepartsföretag”
👍 3 👎 16
Walmarts hemsida har en dålig användarupplevelse med nästan oanvändbar funktionalitet (90%), mycket flash-innehåll som resulterar i hängande sidor (80%), och rörigt layout (70%). Majoriteten av självbetjäningskassorna var stängda (60%) vilket gör det bättre att handla i fysisk butik (50%). Kommunikationen mellan Walmart och tredjepartsförsäljare är bristfällig (80%) och en ineffektiv online-ordering system (60%) med produkter från Kina (70%) gör att man inte vill handla vitvaror från Walmart.com igen.
Returpolicy
“Bytte inte ut en TV som inte ens fungerar bra”
“Borde fungera bra men när jag gick för att returnera den, accepterade de den inte”
“Produkterna verkar vara använda eller skadade”
“Krävande process för att få återbetalning”
“De defekta TV:n gick inte att returnera”
“Oförutsägbara returpolicyer”
“Förpackningen skadad”
“Klagade och gjorde en rapport, fick aldrig kompensation”
“Felaktiga färger på beställningen”
“Kompensation erbjuden för förseningen”
“Problemhantering med felaktiga delar”
“Dålig kundservice och felaktig återbetalning”
“Skadade områden på möbeln”
“order avbokning pga kalltidmätare i förarens fordon, lång återbetalningsprocess, saknade och trasiga föremål”
“Problem med returpolicy och återbetalning”
“Fick aldrig parfymen jag beställde eller mina pengar tillbaka.”
“Regler för återlämning av cyklarna är oklara”
“Vägrar att återbetala för avbokade varor/beställningar, skämt till returprocess”
“Min luftfritös började brinna förra året och jag får inte min återbetalning från Walmart.com”
“Vägrar att ersätta defekta varor”
“Lång returprocess”
“Skattefusk, överdebitering vid användning av kuponger”
“Kundservice hänvisar till företaget, problem ej en bugg utan stöld”
“Dålig returpolicy”
“Uppmuntras att kasta läkemedel i soporna istället”
“Jag eliminerar den här butiken från mitt liv”
“Fick ej presentkort i tid”
“Ingen återbetalning trots saknad vara”
“Avslutade kontot och ordern flera gånger utan giltiga skäl, förlorade $125 värde av kampanjkoder”
“KÖP INTE FRÅN WALMART.COM”
“Returen var i två sändningar också”
“Cancelled 3 times resetted password twice”
“Osäkert om tiggaren sa sanningen”
“Bekymmer om återlämnande av köpt vara”
“Lång väntetid utan resultat”
“Kommunikationsfel angående återbetalningar och returer.”
“Ingen återbetalning efter returnerad madrass, inkonsekvent kommunikation från kundtjänst, lång fördröjning i återbetalningsprocessen, dålig intern kommunikation och behandlingsfel”
“Vägrade full återbetalning vid retur”
“Säljaren vägrade att utfärda en full återbetalning eller förklara varför”
“För många kinesiska produkter. Otillförlitliga leverantörer. Ofta ofullständiga beställningar. Oengagerade anställda. Dålig självkassa. Känsla av övervakning. Kontrollerar kvittot vid utgången. Föredrar att handla någon annanstans.”
“Måste hanteras”
“Begår bedrägeri och stöld genom dubbeldebitering regelbundet.”
“Hundar sniffar på varor”
“Walmart åtgärdar problem och erbjuder återbetalning för skadade varor”
“Felaktig order från tredjepartsföretag”
“Återbetalning av debetkort efter felaktig order”
“Måste vänta 10 dagar för återbetalning av pengaorder”
“Återbetalningsavgift utan kvitto”
👍 2 👎 28
Walmart har en otillräcklig returpolicy med långsam återbetalningstid (41%), svåra att få återbetalning för felaktiga produkter (26%), och ingen möjlighet att returnera varor från tredjepartsförsäljare i Kina (15%). Dessutom kan det vara svårt att få hjälp med skadade produkter och det förekommer anklagelser om stölder från kassan. Å andra sidan erbjuder de ingen returpolicy för defekta varor och ingen möjlighet till återbetalning för avbeställda varor.
Om Walmart
Walmart är en amerikansk multinationell detaljhandelskedja som grundades av Sam Walton år 1962 i Rogers, Arkansas. Företaget är känt för sina stora varuhus som erbjuder ett brett sortiment av produkter, från livsmedel och kläder till elektronik och möbler, ofta till låga priser. Walmart är den största detaljhandelskedjan i världen och har verksamhet i många länder, med ett stort antal butiker och anställda globalt. Företagets affärsmodell fokuserar på hög volym och låga marginaler för att hålla priserna låga för konsumenterna. Sedan starten har Walmart vuxit till att bli en av världens mest dominerande detaljhandlare.
Kontaktinformation
Kategorier
Nätbutiker | Inredning | Elektronik | Mode | Barn & Baby | Sport & Friluftsliv | Djuraffärer | Kontor, Hobby & Fest | Merchandise