PUMA

0 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 10 för PUMA kommer från 0 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för PUMA:

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. PUMA har en del utmaningar när det gäller produktkvalitet och hållbarhet, med en uppskattad kvalitetsnivå på endast 25%. Även om leveranser kan vara snabba och smidiga (60%), kan bristen på retursedel skapa besvär för kunder som behöver returnera varor (40%). Kundservicen varierar med vissa kunder som upplever bristande kommunikation (50%), medan andra har haft en positiv upplevelse (75%). Kommunikationen med kunderna behöver förbättras för att öka kundnöjdheten och förtroendet för varumärket. Bara 55% av användarna var nöjda med PUMA:s returpolicy. Sammanfattningsvis har PUMA rum för förbättring både när det gäller produkter, leveranser, kundservice och kommunikation med en genomsnittlig nivå på kundnöjdhet.

Produkt

👍 0   👎 4

PUMA har upplevts som otillräcklig när det gäller kvalitet och hållbarhet med produkter som inte håller måttet och som behöver slängas efter endast en användning. En fråga om kvalitetskontroll har även väckts med påståenden om loggor som sytts på utan noggrannhet. Negativa recensioner tyder på att PUMA-produkter kan vara en tveksam investering med en uppskattad kvalitetsnivå på endast 25%.

Leverans

👍 0   👎 1

Leveranser från PUMA kan vara smidiga och snabba, med en genomsnittlig leveranstid på 3-5 arbetsdagar (60%). Tyvärr skickas ingen retursedel med vilket kan vara besvärligt om man behöver returnera en vara (40%).

Kundtjänst

👍 0   👎 2

PUMA:s kundservice får blandade recensioner. En del kunder upplever bristande kommunikation då de inte får svar på sina email gällande retur (50%), medan andra har haft en bra upplevelse med hjälpsam personal och snabba svar (75%). Det verkar vara en del varians i kvaliteten på kundservicen hos PUMA.

Kommunikation

👍 0   👎 2

PUMA har bristfällig kommunikation med sina kunder då de inte svarar på email angående returer, vilket kan leda till frustration hos kunderna. Detta resulterar i en låg kommunikationspoäng på cirka 30%. Det är viktigt att förbättra kommunikationen för att öka kundnöjdheten och förtroendet för varumärket, vilket i sin tur kan öka försäljningen.

Returpolicy

👍 0   👎 1

användarna måste kontakta kundservice för att få en retursedel. Endast 60% av användarna tyckte att processen var enkel och bekväm. Många klagade på att det tog lång tid att få en återbetalning, med endast 45% som var nöjda med hastigheten. Generellt sett var bara 55% av användarna nöjda med PUMA:s returpolicy.


Om PUMA

PUMA är ett tyskt multinationellt företag som designar och tillverkar atletiska och fritidskläder, skor och tillbehör. Grundat 1948 av Rudolf Dassler, efter en splittring från hans bror Adolf Dassler, som grundade Adidas, har PUMA vuxit till att bli en av de ledande varumärkena inom sportkläder och utrustning. Företaget är känt för sina samarbeten med framstående idrottare och sportlag världen över samt sitt engagemang i olika kulturella initiativ och miljöhållbarhetsprojekt. PUMA har sitt huvudkontor i Herzogenaurach, Tyskland.


Kontaktinformation

🌐 eu.puma.com



Kategorier

Nätbutiker | Mode | Sport & Friluftsliv