Zooplus

Alla recensioner

Zooplus

25% Skulle handla här igen

Omdömen, klagomål och kundupplevelser Skriv en recension

Läs erfarenheter och recensioner från företag i Sverige. Ta reda på vilken den bästa nätbutiken är innan du gör din beställning. Tillsammans kan vi bestämma vilket företag som är bäst!

I rampljuset: vad säger våra kunder?

S
Sebastian
Kanon priser med snabba leveranser! Har handlat från zooplus i flera år och har aldrig haft några problem. super nöjd! dock så skulle dom kunna utöka deras sortiment till mer storlekar!Läs vidare
C
Carina Ranebjer
Hemleveransen uteblev två gånger och när paketet kom så var det trasigt. Tre påsar med frön var trasiga och det fattades 2,5 kg frön. Jag fösökte reklamera hos Postnord, men tydligen måste Zooplus...Läs vidare
S
Sara
Går ej att lita på detta företag. Ibland skickar de en HEMleverans till nått Postnord-hus långt ute på vischan och förväntar sig att du själv ska åka dit och bära hem 35kg, i mitt fall, kommunalt d...Läs vidare
C
Cajsa
Haft problem med Bitiba och bytte till Zooplus. (Funderar på om det är samma företag). Postnord hävdar att Zooplus glömt att beställa tjänsten "leverans vid dörr utan kvittens" och vägrar...Läs vidare
S
Stellan
Helt värdelösa. Misslyckades med att debitera mitt konto och brydde sig inte ens om att meddela mig. Efter att jag själv hör av mig väljer de att vänta i flera dagar innan de skickar varorna. Så...Läs vidare

Alla recensioner (8)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Royal Canin Kitten

    Kanon priser med snabba leveranser! Har handlat från zooplus i flera år och har aldrig haft några problem. super nöjd! dock så skulle dom kunna utöka deras sortiment till mer storlekar!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Fågelfrön och fågelsand

    Hemleveransen uteblev två gånger och när paketet kom så var det trasigt. Tre påsar med frön var trasiga och det fattades 2,5 kg frön. Jag fösökte reklamera hos Postnord, men tydligen måste Zooplus göra det. Sedan började en lång och surrealistisk mailkontakt med deras kundtjänst. De svarade inte på mina frågor och skrev svar som att de inte förstod innehållet i mina mail. Trots att Postnord känner till och kan intyga det som hänt så är Zooplus inte villiga att hjälpa till och ta ansvar. Jag kunde inte bevisa hur mycket frön som saknades och tydligen litar de inte på sina kunder. Sämsta servicen!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Hills prescription diet mm

    Går ej att lita på detta företag. Ibland skickar de en HEMleverans till nått Postnord-hus långt ute på vischan och förväntar sig att du själv ska åka dit och bära hem 35kg, i mitt fall, kommunalt då. Andra gånger är det tekniska problem på deras sida med betalning, vilket de ej informerar dig om så du sitter över en vecka och väntar på dina viktiga varor. Sedan när du kontaktar dem så säger de att de vid mottagandet av mitt email med fråga då har valt att annuleraa beställningen för att de kunde se att betalningen ej kommit in (jag hade fått betalningsbekräftelse på min sida). Så det har alltså gått över en vecka och ärendet ligger hos dem och ingen låter kunden veta att det är något problem. Riktigt dåligt! Kommer att byta företag efter idag.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Hundmat

    Haft problem med Bitiba och bytte till Zooplus. (Funderar på om det är samma företag). Postnord hävdar att Zooplus glömt att beställa tjänsten "leverans vid dörr utan kvittens" och vägrar leverera om jag inte är hemma. Ringer kundtjänst som säger att det är Postnord som själva bestämmer om de levererar med eller utan kvittens. Så är det ju nu inte och jag förvånas över Zooplus svar. Nu var Postnord tillmötesgående och kör ut hundmaten på nytt. Funderar nog på att hitta en ny leverantör om än dyrare. Bättre att det funkar.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    NOLL Service

    Helt värdelösa. Misslyckades med att debitera mitt konto och brydde sig inte ens om att meddela mig.

    Efter att jag själv hör av mig väljer de att vänta i flera dagar innan de skickar varorna. Så att de ser att pengarna finns på deras konto innan de skickar. Att det fördröjer min leverans med en hel vecka till struntar de fullständigt i.

    Att jag har bra kreditvärdighet och inte har orsakat detta själv bryr de sig inte heller om. Att jag kan visa printscreen på betalning ELLER garantera betalning med kreditkort spelar ingen roll heller.

    Mitt tips, hitta ett annat bolag. Ett som förstår hur man ska behandla sina kunder.
    Zooplus värderar sina regler mycket mer än sina kunder.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Usel!!

    Dom vänder dig ryggen direkt om det blir ett problem med en produkt. Men dom fortsätter skicka påminnelser om betalning trots att dom själva skrev att jag inte behövde returnera en trasig produkt.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Ovilliga att hjälpa mig eller byta ut mat

    Jag har köpt kattmat propan delicate kalkon blötmat på påse i bitar i sås många år till mina katter. Nu finns inte den påsen längre utan en burk med samma innehåll. Jag köpte den men innehållet var mousse vilket inte mina katter äter. Eftersom det inget stod att det var mousse så köpte jag mycket. Jag får inte lämna tillbaka eller få pengarna tillbaka . De har en mycket dålig kundtjänst tjejen kunde inte svenska bra och förstod inte mig. Hon sa vi har ingen smakgaranti. Dåligt dåligt jag är stor kund sen2014 handlar för 1800 i månaden vilket jag inte har lust med längre.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Dålig/ingen koll på fodertillverkning

    Köpt kattmat från Zooplus länge och allt fungerat.
    Men när jag fick en batch kattfoder med hundmat i 7 av 9 påsar.
    Hörde av mig direkt 9/6 och dom bad mig öppna ALLA påsarna och meddela vilka som var fel i. Hällde över i en hink eftersom återförslutningen är ganska kass.
    Nu börja problemet och någon frågar om hunden inte äter fodret sen kom nästa lögn
    'Olika maskiner och det faktum att produktionsomständigheterna inte alltid är exakt de samma kan leda till foderbitar av olika färger, storlek och konsistens'. Jag hoppas dom inte tillverkar samma batch i flera maskiner för då är det en ny batch.
    Jag meddelade att djurfoderstillverkning med batchredovisning lyder under en lag.
    Fick inte kontktuppgifter till tillverkaren så tolkar att det är Zooplus och Bitiba som är ägare eftersom dom har samma telefonnummer.
    Senaste mailet var att påsarna skulle skickas tillbaka som inte finns eftersom dom bett mig öppna alla påsar.
    Byter foder illa kvickt!


Andra personer tittade också på

Logo VetZoo

VetZoo

0 recensioner

Om VetZoo VetZoo är idag Sveriges ledande butik på nätet för djurägare, VetZoo kan erbjuda dig ett brett sortiment av pr...

Logo Dogman

Dogman

0 recensioner

Väldigt många hushålls har i dag och hr alltid haft husdjur. Det är väldigt vanligt att ha husdjur eftersom de &aum...

Logo Foderboxen

Foderboxen

0 recensioner

Att ha en hund är något som är väldigt vanligt, nästan alla vi känner eller vet någon som har en hund eller s&...

Logo Supercat

Supercat

0 recensioner

Väldigt många i dagsläget har något husdjur, troligtvis kan de allra flesta räkna upp en person som de känner som h...