OmdömesStalle

    Recensioner Tretti

    Tretti är företaget som erbjuder hushållsapparater och vitvaror och alltid via nätet. Via dem kan du hitta de smartaste produkterna och vila produkter som är de bästa just nu när det kommer till vitvaror och hushållsprodukter. De har 15 år av erfarenhet i bagaget och de har Nordens största sortiment av vitvaror, så att du ska kunna hitta exakt de produkter du är ute efter. Välkommen till företaget som är vardagens vitvaruhjältar.

    Information om Tretti

    Tretti vill varje dag både inspirera och ge råd till alla personer när det kommer till vitvaror och hushållsapparater. De har ett otroligt stort sortiment som är en hel värld av inspiration där det hela tiden strävar efter att ta fram de bästa produkterna till dig och din familj. Tretti har flera vitvaruspecialister som kan hjälpa dig när du behöver det så att du alltid ska hitta exakt det du behöver och det du är ute efter. All information om alla produkter inne på hemsidan uppdateras väldigt ofta så att du ska känna att det är så smidigt och enkelt som möjligt att handla via dem. Tretti har otroligt många nöjda kunder som inne på hemsidan prisjakt har företaget betyget 4,6 av 5 möjliga.

    Tretti.

    Vad erbjuder Tretti?

    Tretti har en lättnavigerad och tydlig hemsida som vem som helst kan hitta vad de är ute efter. Det första du ser på hemsidan är vilka rabatter som gäller just nu och även vilka produkter som är de bästsäljande. Du kan smidigt gå igenom de olika kategorierna som är tex. hem och rengöring, personvård, hushåll etc. Du kan även kolla in kategorin ”kampanjer” för att hitta endast de produkter som är rabatterade just nu.

    Oberoende vad du köper via företaget kommer det att ingå 365 dagars öppet köp så länge produkten är oanvänd och fortfarande i orginalemballage. När du beställer något via Tretti kan du alltid känna dig både säker och trygg eftersom de erbjuder flera olika betalningsmetoder och frakten är alltid gratis, oberoende vad du köper.

    Synpunkter, tips och reklamationer till Tretti

    Ibland är det inte så lätt att hitta just de produkter man är ute efter, fast man vet vad det är vad man skulle behöva. Om du känner just det behöver du bara kontakta företaget så kommer det att hjälpa dig längs hela vägen. Om du undrar över något eller har några frågor eller funderingar kan du först börja med att gå in på hemsidan och läsa de oftast ställda frågorna, om du inte hittar svaret på din fråga där kan du kontakta företaget antingen via e-post eller på telefon. Deras kundtjänst är öppen under helgfria vardagar och de sitter alltid redo vid telefonen att dela med sig av sin kunskap till dig. Om du får hem en produkt som du inte är nöjd med eller som det är något fel på ska du såklart lämna in en reklamation, du behöver bara kontakta företaget så kommer de att hjälpa dig med reklamationen.

    Glöm inte att skriva en egen recension om Tretti om du har köpt dina hushållsprodukter eller vitvaror via dem.

    Tretti
    Omdömen, klagomål och kundupplevelser (2)

    2.6
    50% Skulle handla här igen!
    Beställning
    rating
    2
    Tjänst
    rating
    2
    Prissättning
    rating
    4
    Leverans
    rating
    2

    Alla recensioner

    Affiliate redovisning: Det här inlägget innehåller en anknuten länk, vilket innebär att när du klickar på Visa och sedan gör ett köp kan vi få en provision som hjälper till med att driva webbplatsen.

    Oseriös aktör helt utan kundservice

    Beställde en spis den 28 mars med leverans den 29 april.

    Vid beställning bekräftades leveransdag den 29 april.

    I beställningsbekräftelse utksickad samma dag bekräftades leverans den 29 april.

    I orderbekräftelse utskickad den 31 mars framgår den 29 april på inte mindre än fyra olika ställen.

    Tre dagar före utlovad leverans kommer ett automatgenererat meddelande om att min leverans är försenad, utan angivande av någon ny dag för leverans eller nummer till någon ansvarig.

    Vid kontakt med kundtjänst menade att man skickat ut tydlig information om förseningen redan den 31 mars; dock att den orderbekräftelse som Tretti menar att man skickat ut den 31 mars som information är daterad den 26 april, d.v.s. samma dag som min kontakt med kundtjänst, och såg inte alls ut som den orderbekräftelse som faktiskt skickades ut den 31 mars.

    Jag förstår att det inträffar fel och misstag, vilket jag också var tydlig med att påtala för kundtjänst, jag förväntar mig dock att en seriös aktör i sådana fall äger situationen, konstaterar att man har brustit och att kommunikationen har varit otydlig och att det därför har skett ett missförstånd samt ger en uppriktig ursäkt.

    Tretti valde istället att säga att allt är mitt fel, att de har gjort allt dem har kunnat för att redan den 31 mars tydligt informera om att det skulle bli en försening och dessutom ljuga om vilka handlingar som har skickats ut genom att påstå att man redan den 31 mars skickat handlingar daterade den 26 april.

    Ibland händer saker som gör att det inte blir som planerat, det tror jag gäller var man än handlar. Skillnaden mellan en bra handlare och en dålig handlare, enligt mig, är hur man hanterar dessa situationer. Att äga det inträffade och be om ursäkt för bristande och otydlig kommunikation hade inte kostat en enda krona. En sådan handlare återkommer jag gärna till.

    Att som Tretti istället vägra ta ansvar för att man missat att kommunicera en försening som man bevisligen känt till i nästan en månad och dessutom, till råga på allt, försöka ljuga om vilken information som har skickats ut gör Tretti till en handlare som jag aktivt kommer avråda alla i min närhet, till och med min värsta fiende, från att någonsin ens överväga att handla ifrån.

    UPPDATERING: Har precis fått information från en annan handlare att Tretti inte bara ljuger om vilken information som har skickats ut, utan även om anledningen till förseningen. Enligt Tretti beror förseningen på tillverkaren som inte har spisen i lager, men enligt information från en annan handlare som kontaktade tillverkaren direkt står det inte mindre än NIO(!) spisar av den modell som jag beställt hos tillverkaren, redo för omgående leverans. När jag lämnar denna information till Tretti svarar kundtjänst avfärdande att "jag har svårt att se att den informationen stämmer.".

    UPPDATERING 2: 20 timmar efter att JAG informerat Tretti att spisen finns i lager hos deras leverantör får jag besked från Tretti att spisen nu packas av leverantören. Ingen ursäkt eller förklaring till varför jag fått ett felaktigt besked. Trots att man gång på gång understryker att mitt ärende är oerhört prioriterat och att man gör allt man kan för att hjälpa mig och minimera tiden jag står utan spis ger man besked om att frakten kommer ta 12-15 dagar, minst. Jag har av en annan handlare fått besked om att denne kan leverera spisen inom 3-5 dagar och då är mitt ärende där inte ens prioriterat - tyvärr har jag varit dum nog att handla av Tretti istället, en dyrköpt läxa som jag aldrig gör om igen!

    UPPDATERING EFTER SVAR FRÅN TRETTI: Jag noterar att ni fortsatt vidhåller att er hantering är korrekt och att ni inte givit några felaktiga besked. Jag kan tyvärr bara konstatera att ni har en alternativ syn på sanning.

    Jag har vid upprepade tillfällen bekräftat att jag fått information från er den 31 mars, nämligen en orderbekräftelse där det på fyra olika ställen anges "29 april". Någon annan information har jag inte fått, inte förrän ni skickade det automatgenererade meddelandet i måndags, den 26 april.

    Vad gäller leveranstiden hos den andra återförsäljaren har Tretti för mer än 24 timmar sedan fått del av e-postkonversation av vilket framgår att den andra handlaren kan leverera inom 3-5 dagar. Av detta meddelande framgår också förklaring till varför en annan leveranstid anges på den andra återförsäljarens hemsida. Att påstå att ni kan leverera på samma tid är således ännu en lögn, men det är så många lögner och felaktigheter från er sida i det här ärendet att jag har tappat räkningen.

    Vad gäller den pågående dialogen är min uppfattning att den är avslutad, att ha en fortsatt dialog med en person som skickar ut en orderbekräftelse daterad den 26 april och påstår att den har skickats ut den 31 mars, bara för att ge ett exempel på rena lögner som framförts från er sida, är inget som intresserar mig eller som jag ser skulle kunna leda till något konstruktivt.

    Dialogen som förevarit med er kundtjänst de senaste två dagarna har gjort det uppenbart att Tretti inte har några skrupler kring att ljuga sina kunder rakt i ansiktet, ett agerande som jag anser oseriöst och fullständigt ovärdigt en seriös aktör.

    Bara för att ingen ska missförstå och tro att min kritik handlar om att jag är ute efter ekonomisk kompensation från Tretti förtjänar att förtydligas att jag inte önskar någon som helst ekonomisk kompensation, vilket också har framförts vid upprepade tillfällen i dialogen med kundtjänst.

    Det enda jag har efterfrågat är att man tar ansvar för att man brustit i sin kommunikation och ber om ursäkt. Det hade inte kostat er en enda krona, möjligen en liten, liten gnutta prestige, att vända min missnöjdhet till nöjdhet genom att visa lite mänsklighet när detta inträffade. Istället har Tretti i två dagars tid valt att upprepade gånger lägga skulden på mig samt komma med upprepade felaktiga påståenden samt, som i fallet med bl.a. orderbekräftelsen, rent av lögner.

    Jag vill med denna redogörelse ge en insyn i hur jag upplever att jag blivit behandlad av Tretti och överlåter åt var och en som vill läsa att dra sina egna slutsatser och själv bilda sig en uppfattning om huruvida de önskar bli utsatta för samma behandling och bemötande genom att handla hos Tretti.

    Av: Chris29-04-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Ja
    2
    rating

    Jag avråder alla att handla från Tretti.se

    Jag avråder skarpt alla att handla från Tretti.se! Otroligt dålig service! Köpte en produkt för 3 veckor sedan som gick sönder efter 2 veckor. Svaren jag har fått är mycket luddiga och jag bollas runt mellan olika personer. Dessutom så var kundservice rent ut sagt otrevliga.

    Av: C.15-04-2020
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    3
    rating

    Skriv din egen recension om Tretti

    Din recension

    FAQ

    Är Tretti ett pålitligt företag?

    Just nu finns det en kundrecension om Tretti. I genomsnitt fick de ett stjärnbetyg på 2.6/10, med 50% av recenserare som indikerar att de skulle köpa från varumärket igen.

    Hurdana tjänster eller produkter erbjuder Tretti?

    Tretti är huvudsakligen aktivt i Nätbutiker kategorin, mer specifikt inom Hemartiklar, Elektronik. Jag har läst alla recensioner, vad nu?

    Fick du ett positivt intryck från recensionerna?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Tretti gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.