33% Skulle handla här igen

I rampljuset: vad säger våra kunder?
Skriv en recension

F
Fredrik Gustafsson
Tretti.se fungerar bra så länge det man köper är helt, får man en defekt produkt är de tyvärr fullständigt hopplösa att ha att göra med. Jag köpte en kaffebryggare (inte speciellt märkvärdig), som ...Läs vidare
C
Chris
Beställde en spis den 28 mars med leverans den 29 april. Vid beställning bekräftades leveransdag den 29 april. I beställningsbekräftelse utksickad samma dag bekräftades leverans den 29 apri...Läs vidare
C
C.
Jag avråder skarpt alla att handla från Tretti.se! Otroligt dålig service! Köpte en produkt för 3 veckor sedan som gick sönder efter 2 veckor. Svaren jag har f&arin...Läs vidare

Recensioner (3)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Oacceptabel hantering

    Tretti.se fungerar bra så länge det man köper är helt, får man en defekt produkt är de tyvärr fullständigt hopplösa att ha att göra med. Jag köpte en kaffebryggare (inte speciellt märkvärdig), som visade sig läcka som ett såll - vattnet från behållaren rann direkt rakt igenom maskinen och ut på köksbänken. Det kan man ju tycka är ett ganska glasklart fel - men nejdå: det tog två veckor innan Tretti.se kunde bestämma sig för att jag skulle få en ny, sedan en vecka innan den kom, så jag fick vara utan kaffebryggare tre veckor längre än det borde ha tagit. Till råga på allt överlämnar de sedan åt mig att skrota den trasiga maskinen - det är alltså jag som ska ta mig till en återvinningscentral. Fullständigt oacceptabelt alltihop. Definitivt sista gången jag handlar av dem.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Oseriös aktör helt utan kundservice

    Beställde en spis den 28 mars med leverans den 29 april.

    Vid beställning bekräftades leveransdag den 29 april.

    I beställningsbekräftelse utksickad samma dag bekräftades leverans den 29 april.

    I orderbekräftelse utskickad den 31 mars framgår den 29 april på inte mindre än fyra olika ställen.

    Tre dagar före utlovad leverans kommer ett automatgenererat meddelande om att min leverans är försenad, utan angivande av någon ny dag för leverans eller nummer till någon ansvarig.

    Vid kontakt med kundtjänst menade att man skickat ut tydlig information om förseningen redan den 31 mars; dock att den orderbekräftelse som Tretti menar att man skickat ut den 31 mars som information är daterad den 26 april, d.v.s. samma dag som min kontakt med kundtjänst, och såg inte alls ut som den orderbekräftelse som faktiskt skickades ut den 31 mars.

    Jag förstår att det inträffar fel och misstag, vilket jag också var tydlig med att påtala för kundtjänst, jag förväntar mig dock att en seriös aktör i sådana fall äger situationen, konstaterar att man har brustit och att kommunikationen har varit otydlig och att det därför har skett ett missförstånd samt ger en uppriktig ursäkt.

    Tretti valde istället att säga att allt är mitt fel, att de har gjort allt dem har kunnat för att redan den 31 mars tydligt informera om att det skulle bli en försening och dessutom ljuga om vilka handlingar som har skickats ut genom att påstå att man redan den 31 mars skickat handlingar daterade den 26 april.

    Ibland händer saker som gör att det inte blir som planerat, det tror jag gäller var man än handlar. Skillnaden mellan en bra handlare och en dålig handlare, enligt mig, är hur man hanterar dessa situationer. Att äga det inträffade och be om ursäkt för bristande och otydlig kommunikation hade inte kostat en enda krona. En sådan handlare återkommer jag gärna till.

    Att som Tretti istället vägra ta ansvar för att man missat att kommunicera en försening som man bevisligen känt till i nästan en månad och dessutom, till råga på allt, försöka ljuga om vilken information som har skickats ut gör Tretti till en handlare som jag aktivt kommer avråda alla i min närhet, till och med min värsta fiende, från att någonsin ens överväga att handla ifrån.

    UPPDATERING: Har precis fått information från en annan handlare att Tretti inte bara ljuger om vilken information som har skickats ut, utan även om anledningen till förseningen. Enligt Tretti beror förseningen på tillverkaren som inte har spisen i lager, men enligt information från en annan handlare som kontaktade tillverkaren direkt står det inte mindre än NIO(!) spisar av den modell som jag beställt hos tillverkaren, redo för omgående leverans. När jag lämnar denna information till Tretti svarar kundtjänst avfärdande att "jag har svårt att se att den informationen stämmer.".

    UPPDATERING 2: 20 timmar efter att JAG informerat Tretti att spisen finns i lager hos deras leverantör får jag besked från Tretti att spisen nu packas av leverantören. Ingen ursäkt eller förklaring till varför jag fått ett felaktigt besked. Trots att man gång på gång understryker att mitt ärende är oerhört prioriterat och att man gör allt man kan för att hjälpa mig och minimera tiden jag står utan spis ger man besked om att frakten kommer ta 12-15 dagar, minst. Jag har av en annan handlare fått besked om att denne kan leverera spisen inom 3-5 dagar och då är mitt ärende där inte ens prioriterat - tyvärr har jag varit dum nog att handla av Tretti istället, en dyrköpt läxa som jag aldrig gör om igen!

    UPPDATERING EFTER SVAR FRÅN TRETTI: Jag noterar att ni fortsatt vidhåller att er hantering är korrekt och att ni inte givit några felaktiga besked. Jag kan tyvärr bara konstatera att ni har en alternativ syn på sanning.

    Jag har vid upprepade tillfällen bekräftat att jag fått information från er den 31 mars, nämligen en orderbekräftelse där det på fyra olika ställen anges "29 april". Någon annan information har jag inte fått, inte förrän ni skickade det automatgenererade meddelandet i måndags, den 26 april.

    Vad gäller leveranstiden hos den andra återförsäljaren har Tretti för mer än 24 timmar sedan fått del av e-postkonversation av vilket framgår att den andra handlaren kan leverera inom 3-5 dagar. Av detta meddelande framgår också förklaring till varför en annan leveranstid anges på den andra återförsäljarens hemsida. Att påstå att ni kan leverera på samma tid är således ännu en lögn, men det är så många lögner och felaktigheter från er sida i det här ärendet att jag har tappat räkningen.

    Vad gäller den pågående dialogen är min uppfattning att den är avslutad, att ha en fortsatt dialog med en person som skickar ut en orderbekräftelse daterad den 26 april och påstår att den har skickats ut den 31 mars, bara för att ge ett exempel på rena lögner som framförts från er sida, är inget som intresserar mig eller som jag ser skulle kunna leda till något konstruktivt.

    Dialogen som förevarit med er kundtjänst de senaste två dagarna har gjort det uppenbart att Tretti inte har några skrupler kring att ljuga sina kunder rakt i ansiktet, ett agerande som jag anser oseriöst och fullständigt ovärdigt en seriös aktör.

    Bara för att ingen ska missförstå och tro att min kritik handlar om att jag är ute efter ekonomisk kompensation från Tretti förtjänar att förtydligas att jag inte önskar någon som helst ekonomisk kompensation, vilket också har framförts vid upprepade tillfällen i dialogen med kundtjänst.

    Det enda jag har efterfrågat är att man tar ansvar för att man brustit i sin kommunikation och ber om ursäkt. Det hade inte kostat er en enda krona, möjligen en liten, liten gnutta prestige, att vända min missnöjdhet till nöjdhet genom att visa lite mänsklighet när detta inträffade. Istället har Tretti i två dagars tid valt att upprepade gånger lägga skulden på mig samt komma med upprepade felaktiga påståenden samt, som i fallet med bl.a. orderbekräftelsen, rent av lögner.

    Jag vill med denna redogörelse ge en insyn i hur jag upplever att jag blivit behandlad av Tretti och överlåter åt var och en som vill läsa att dra sina egna slutsatser och själv bilda sig en uppfattning om huruvida de önskar bli utsatta för samma behandling och bemötande genom att handla hos Tretti.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Jag avråder alla att handla från Tretti.se

    Jag avråder skarpt alla att handla från Tretti.se! Otroligt dålig service! Köpte en produkt för 3 veckor sedan som gick sönder efter 2 veckor. Svaren jag har fått är mycket luddiga och jag bollas runt mellan olika personer. Dessutom så var kundservice rent ut sagt otrevliga.


Andra personer tittade också på