Spartoo

22 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 6.4 för Spartoo kommer från 22 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Spartoo:

TrustPilot (22)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Spartoo erbjuder ett brett utbud av produkter till bra priser (87%), med snabb leverans och enkel köpprocess (85%). Dock finns det vissa klagomål om storleksproblem och långa väntetider på kundservice (65%), samt ojämn returpolicy och bristande kommunikation (50%). Trots mindre problem med returer och skoskav, är Spartoo en pålitlig och användarvänlig webbplats med kvalitetsprodukter till konkurrenskraftiga priser.

Produkt

“nöjd med mina skor”

“Storleksråd felaktigt”

“Tofflorna var för små”

“Jag trodde stl 12 skulle passa”

“Mina fötter är för breda”

“Kunder lurades att köpa fejkprodukter. Kvaliteten är inte äkta. Produktetiketten är klippt snett.”

“Stort utbud, bra priser och rabatter”

“Skorna passade perfekt”

“Felaktig storleksinformation”

“Bristfällig information”

“Skoskav”

“snabb leverans och enligt beskrivning”

“Felaktig beskrivning av skor”

“Stort urval med bra kvalitet”

“Bra varor och snabb shopping med brett utbud”

“Snabb expediering och klara anvisningar”

“Omdöme om varan kan jag inte ge förrän jag har varan hos mig”

“Product design kan förbättras”

“Slut i lager”

“fel storlek”

“dålig passform”

“fel storlek”

“dålig kvalitet”

“Oetiskt företag”

“Inga problem med beställningen”

👍 105   👎 23

Spartoo har ett brett utbud av produkter till bra priser (87%). Trots inkonsekvent information och storleksproblem (13%), har många kunder varit nöjda med köpupplevelsen, och flera har uppskattat den snabba leveransen och den lyxiga förpackningen. Produkterna har levt upp till förväntningarna för de flesta kunder, även om vissa har haft problem med skor som klämmer och skoskav. Sammantaget erbjuder Spartoo en bra köpupplevelse med kvalitetsprodukter till konkurrenskraftiga priser.

Leverans

“Snabb leverans”

“Leveranstid ca 1 vecka”

“snabb leverans och enligt beskrivning”

“bra kommunikation angående status och frakt”

“Nya skor i kartong med lapp kvar. Billigare på grund av retur. Kortare leveranstid än angivet.”

“Bra varor och snabb shopping med brett utbud”

“Beställning annullerades utan förvarning”

“Förvirrande leveransinformation”

“Snabb expediering och klara anvisningar”

“Leveransen var enligt avtalet”

“Slut i lager”

“Snabb leverans”

“Inga problem med beställningen”

👍 80   👎 28

Spartoo erbjuder en snabb och effektiv leverans med bra information om leveransen (85%). Enkel och smidig köpprocess samt trevliga mails om orderbekräftelser (90%) gör det lätt att beställa. Priserna är bra och leveranstiden är helt okej (75%), även om det kan tas lite längre tid än angivet (80%). Returprocessen kan dröja lite längre (70%), men generellt sett erbjuder Spartoo snabb leverans och bra kundservice.

Kundtjänst

“nöjd med mina skor”

“Nöjd med hela mitt köp”

“Kan inte ta bort mitt konto”

“Kan inte göra det”

“Värsta skämtet!”

“Bra bemötande”

“Följer inte EU's konsumenträtt”

“Svarar inte på telefon, Facebook eller mail”

“Oetiskt företag”

“Bra kundtjänst”

“Inga problem med beställningen”

👍 78   👎 24

Spartoos kundservice får en blandad bedömning baserat på recensionerna, med vissa kunder som rapporterar bra erfarenheter medan andra upplever problem. Det uppskattas när felaktiga adresser snabbt korrigeras och återbetalningar hanteras effektivt. Dock finns klagomål om långa väntetider, bristande hjälp vid problem och svårt att få återbetalningar av rabatter. Sammantaget verkar det vara en bra kundupplevelse för vissa, medan andra upplever mindre tillfredsställelse. (65%)

Kommunikation

“Storleksråd felaktigt”

“Jag trodde stl 12 skulle passa”

“Fin återkoppling vad status var”

“Felaktig storleksinformation”

“Bristfällig information”

“snabb leverans och enligt beskrivning”

“bra kommunikation angående status och frakt”

“Beställning annullerades utan förvarning”

“Inga meddelanden om avbeställningen”

“Förvirrande leveransinformation”

“Skickar nyhetsbrev varje dag”

“Bra kommunikation”

“Värsta skämtet!”

“Omdöme om varan kan jag inte ge förrän jag har varan hos mig”

“Informationen i mailet var tydlig och bra”

“Önskar mer information om produktens tillgänglighet”

“Frågar om åter i lager”

“Svarar inte på telefon, Facebook eller mail”

👍 38   👎 24

Kommunikationen från Spartoo verkar vara både bra och dålig enligt kundernas recensioner. Många uppskattar den enkla och smidiga köpprocessen, snabba svar på mejl och bra information om leverans (70%), medan vissa har klagat på bristfällig/felaktig information och för många erbjudanden (30%). Det verkar finnas en blandning av positiva och negativa erfarenheter när det gäller kommunikationen med Spartoo.

Webbplats

“Snabb expediering och klara anvisningar”

“Slut i lager”

👍 34   👎 4

Spartoo:s hemsida verkar vara lättanvänd och tillgänglig enligt flera kunder (100%), och köpprocessen är enkel och smidig (100%). Många kunder har hittat vad de sökte snabbt på hemsidan (100%) och upplever att det är lätt att beställa (100%). Trots viss skepsis till webbplatsens utseende (75%), rekommenderar flera kunder starkt Spartoo för dess bra priser och bra kundservice (100%). Ett par kunder har dock uttryckt oro för att hemsidan kan vara av utländskt ursprung och eventuellt ta ut tull (25%). Sammanfattningsvis verkar Spartoo vara en pålitlig och användarvänlig webbplats med ett brett utbud av skor och kläder.

Returpolicy

“Storleksråd felaktigt”

“Kunder lurades att köpa fejkprodukter. Kvaliteten är inte äkta. Produktetiketten är klippt snett.”

“Felaktig storleksinformation”

“Snabba och enkla returer”

“Följer inte EU's konsumenträtt”

👍 13   👎 19

Spartoos returpolicy får både ros och ris. Många uppskattar att priset på returvaror är lägre och att skorna är nya och oanvända. Vissa tycker att det är bra att det är fri frakt och retur, medan andra klagar på att returerna tar lång tid att behandla och att returerna inte alltid godkänns, trots fel storlek. Tyvärr saknas returlapp i vissa paket och vissa kunder har även haft problem med skoskav. Återbetalning av rabatter har också varit ett problem för vissa kunder. Sammantaget verkar Spartoos returpolicy vara ojämn och kan förbättras för att ge bättre kundservice. (50%)


Om Spartoo

Spartoo är ett franskt företag specialiserat på försäljning av skor och mode på nätet. Grundat 2006 av tre vänner, Boris Saragaglia, Paul Lorne och Jérémie Touchard, har företaget snabbt vuxit till att bli en av de ledande europeiska aktörerna inom e-handel inom skor och mode. Spartoo erbjuder ett brett sortiment av skor, väskor och kläder för män, kvinnor och barn, med tusentals modeller från mer än 700 märken. Företaget kombinerar ett omfattande produkterbjudande med tjänster som gratis leverans och retur. Med huvudkontor i Grenoble, Frankrike, har Spartoo expanderat sin verksamhet till över 30 länder.


Kontaktinformation

🌐 www.spartoo.se



Kategorier

Nätbutiker | Mode