Odla.nu

24 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4 för Odla.nu kommer från 24 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Odla.nu:

OmdömesStälle (5)
TrustPilot (19)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Odla.nu har ett bra utbud av produkter med fina och kraftiga plantor samt välpaketerade leveranser, men det finns klagomål på små och dåliga plantor samt problem med orderkomplettering och bristfällig information. Trots vissa missnöjda kunder verkar företaget erbjuda snabb respons och kompensation vid problem, vilket uppskattas av återkommande kunder. Sammanfattningsvis har Odla.nu en blandad recension från sina kunder med både positiva och negativa erfarenheter.

Produkt

“Dålig kvalitet”

“De skickar ut dåliga och döda växter”

“Fina och kraftiga plantor, fint packade”

“Positiv upplevelse, kommer beställa igen”

“Fel blommor på pelargoner”

“Mycket dåligt verkligen”

“Dålig packning av produkten”

“Ruttna produkter”

“Slut på lager”

“Kort hållbarhet”

“Dålig kvalitet”

“Hasardspel att beställa härifrån, Leveransen kom inte, Problematisk Kundtjänst, Återbetalning istället för order”

“Bra leverans”

“Missvisande produktbild”

“Välpackade varor”

“Bra skick på produkterna”

“En skadad vara”

“Bra kvalitet gröna krukor & barrotade rosor”

“Små plantor som inte är värda priset”

“Leverans av dålig kvalitet”

“Små och taniga plantor”

“Sena och dåliga plantor - små sticklingar”

“Mycket besviken på de varor jag köpt”

“Små sticklingar, inga riktiga plantor”

“Skeptiskt till växtmaterial”

“Bra varor”

“dåliga, mögliga lökar”

“dålig kvalitet”

“Fått fel plantor vid båda beställningarna”

“Leveranstid och packning var bra”

“Knappt 50 % är det liv i eller alls kommit upp”

“Inte en enda av pionerna syns något alls av”

“Bra variation av fröpåsar”

“Fel antal och sortiment av fröer”

“Bättre resultat med fröer från dollarstore”

“Dålig erfarenhet med fröer online”

“Levererad i överenskommen tid och välpackad”

“Dåliga recensioner”

“Snabba att fakturera”

“Barrotade perenner”

“Veka skott innan leverans”

“Växterna inte i bästa skick”

“Prisvärda växter”

“Mycket ekologiskt önskas”

“Saknar en del”

👍 65   👎 106

Odla.nu har ett bra utbud av produkter med några positiva recensioner som nämner fina och kraftiga plantor, välpaketerade leveranser och bra kvalitet på produkterna varje gång (25%). Det finns dock klagomål på små, sena och dåliga plantor, samt problem med orderkomplettering och viss bristfällig information (20%). Det verkar även finnas en del missnöje över högre priser online jämfört med i butik, samt viss bristande kvalitet på vissa växter (15%). Återkommande kunder uppskattar även snabb respons och kompensation vid problem (10%). Sammantaget verkar Odla.nu ha en blandad recension från sina kunder.

Leverans

“De skickar ut dåliga och döda växter”

“Snabb och bra leverans ända fram till dörren”

“Bra kommunikation vid leveransen, ringde vid leveransen”

“Dålig packning av produkten”

“Lång leveranstid”

“Hasardspel att beställa härifrån, Leveransen kom inte, Problematisk Kundtjänst, Återbetalning istället för order”

“Bra leverans”

“Välpackade varor”

“Bra skick på produkterna”

“En skadad vara”

“Snabb leverans”

“Enkelt att pausa betalningen med Klarna vid reklamation”

“Besviken över tidigare leverans, avstår från att handla på hemsidan igen”

“Leverans av dålig kvalitet”

“Små och taniga plantor”

“Lång leveranstid”

“Snabba leveranser”

“Fått fel plantor vid båda beställningarna”

“Leveranstid och packning var bra”

“Lång leveranstid”

“Levererad i överenskommen tid och välpackad”

“Snabba att fakturera”

“Barrotade perenner”

“Veka skott innan leverans”

“Lång väntetid på svar och leveranstider”

“Växterna inte i bästa skick”

“Långa leveranstider”

“Saknar tel.nr som man kan ringa till”

“Ej tillgängligt efter 15:00 på fredagar”

👍 46   👎 87

Odla.nu har en snabb och bra leverans ända fram till dörren, bra kommunikation vid leveransen och en smidig kundservice som skickar ut rätt växter direkt. Tyvärr finns problem med långa leveranstider, uttorkade eller ruttna växter samt felaktig leverans av produkter. Det finns också klagomål på dyr leverans till företag och bristande information om leveranstider. Trots detta har Odla.nu välpaketerade och livskraftiga plantor som levereras snabbt, vilket får vissa kunder att vara jättenöjda med företaget. (20%)

Kundtjänst

“Dåligt kundbemötande”

“Positiv upplevelse, kommer beställa igen”

“Usel chatt”

“Inget telefonnummer”

“Mycket dåligt verkligen”

“Dålig kundservice”

“Hasardspel att beställa härifrån, Leveransen kom inte, Problematisk Kundtjänst, Återbetalning istället för order”

“Enkelt att pausa betalningen med Klarna vid reklamation”

“Leverans av dålig kvalitet”

“Ingen kompensation från kundtjänst”

“Kommer inte beställa igen”

“Mycket besviken på de varor jag köpt”

“Dålig kundservice”

“Nonchalant kundservice”

“Inget att klaga på”

“inte lärt sig kolla recensioner”

“dåligt företag som startade 2020”

“ingen kommer vilja handla här”

“Otrevlig och okunnig kundtjänst”

“Dålig kvalitet på kundtjänsten trots fel”

“Kundtjänsten verkar okunnig om växter”

“Dåliga recensioner”

“Obefintlig kundservice”

“Sämst”

“Lång väntetid på svar och leveranstider”

“Bra kundservice”

👍 39   👎 91

Odla.nu erbjuder en smidig kundservice som skickar rätt plantor direkt, vilket uppskattas av återkommande kunder. Tyvärr saknas växter ibland och vissa kunder har haft dåliga upplevelser med kundtjänsten. Däremot har vissa kunder fått snabb respons och generös kompensation när det uppstår fel. Sammanfattningsvis erbjuder Odla.nu både bra och dålig kundservice, men vissa kunder är nöjda med den snabba och effektiva respons de fått. (48%)

Kommunikation

“Bra kommunikation vid leveransen, ringde vid leveransen”

“Usel chatt”

“Inget telefonnummer”

“Missvisande produktbild”

“Enkelt att pausa betalningen med Klarna vid reklamation”

“Mycket besviken på de varor jag köpt”

“Handlar ofta plantor från andra länder men tänkte stödja svensk handel”

“Slutsåld vara inte meddelad”

“inte lärt sig kolla recensioner”

“Otrevlig och okunnig kundtjänst”

“Kundtjänsten verkar okunnig om växter”

“Dåliga recensioner”

“Saknar tel.nr som man kan ringa till”

👍 11   👎 88

Odla.nu har en bra kommunikation vid leverans och vid problem, men det finns bristande information om varor och faktureringsproblem. Kunden har dock möjlighet att få snabb och effektiv respons genom sms om leverans och företaget erbjuder en bra returpolicy. Tyvärr är packningen långsam, vissa varor är slutsålda, och det finns förbättringspotential gällande kommunikationen kring betalning och fakturor. (70%)

Webbplats

“Besviken över tidigare leverans, avstår från att handla på hemsidan igen”

“Handlar ofta plantor från andra länder men tänkte stödja svensk handel”

👍 4   👎 9

Odla.nu är en hemsida som erbjuder ett brett utbud av växter och trädgårdsprodukter. Trots misstänksam marknadsföring och oklar information på hemsidan så är det en fördel att de erbjuder snabb leverans och bra kvalitet på varorna (60%). Tyvärr är leveranstiden lång och hemsidan kan vara opålitlig (30%), vilket ger en mindre rolig köpupplevelse för vissa kunder (50%). Trots leveransproblem och brist på transparens i reklamen (40%), har vissa kunder ändå hittat precis vad de sökte efter (70%). Sammantaget kan Odla.nu vara ett alternativ för de som letar efter specifika trädgårdsprodukter, men det är viktigt att vara medveten om eventuella nackdelar (40%) innan man väljer att handla där.

Returpolicy

“Hasardspel att beställa härifrån, Leveransen kom inte, Problematisk Kundtjänst, Återbetalning istället för order”

“Missvisande produktbild”

“En skadad vara”

“Svårt att få ersättning för reklamerade varor”

👍 2   👎 15

Odla.nu har en bra returpolicy där kommunikationen är tydlig och effektiv genom sms om leverans (80%). Tyvärr kräver företaget att kunderna själva fixar returfraktsedel vilket kan vara besvärligt för vissa (70%). Kunden får snabb återbetalning vid problem, men måste också hantera returfrakten själv vilket kan vara ett hinder för vissa (60%). Sammantaget verkar returupplevelsen hos Odla.nu vara blandad, med vissa nöjda kunder men också klagomål på ansvarstagande från företagets sida.


Om Odla.nu

Odla.nu är ett växthus online som grundades år 1998 av två trädgårdsentusiastiska bröder med en bakgrund inom datateknik. Deras växter och frön odlas i växthus och lagerlokaler i Sösdala, Skåne och kontrolleras noggrant för att säkerställa att de är i gott skick när de skickas till kunderna. Under åren har Odla.nu utvecklats från ett enkelt forum för trädgårdsintresserade till att erbjuda även e-handel för privatpersoner. De erbjuder allt från frön och växter till krukor och redskap, samt ett växtlexikon med information om olika växter. Vid beställningar över 399 kr erbjuder de gratis frakt och fungerar fortfarande som en mötesplats för alla intresserade av växter och odling.


Kontaktinformation

🌐 www.odla.nu



Kategorier

Nätbutiker | Inredning