
Hemfint
Alla recensionerHemfint
Alla recensioner (32)
Inga recensioner än!
Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..
Dörren som inte fanns!
VARNING! Gör inte misstaget att lockas av låga priser! Det här företaget är totalt värdelöst och borde inte få bedriva verksamhet i det här landet. Obefintlig kundtjänst med dåliga öppettider. Svarar aldrig på frågorna man ställer utan slingrar sig. Återkommer aldrig som dom lovar. Det finns ingen ansvarig att prata med "Var god avvakta" är deras standardsvar senaste 5 v. Väntat 13 v på en dörr. När dom efter mycket om och men fick tummen ur och skickade dörren så visar det sig sen att endast 1 av 2 kollin gått iväg. Hemfint är dom enda som kan göra godssökningen enligt DSV, men Hemfint har som vanligt noll intresse av att hjälpa kunden och säger att dom visst skickat och att jag ska avvakta leverans. Problemet är att DSV inte kör ut en ofullständig leverans, så jag får ingen hjälp från någonstans. Avvakta avvakta avvakta, hur länge ska man avvakta? En STOR röd blinkande varning för Hemfint, undvik att handla där!
Dörrad
Skulle aldrig rekommendera detta bolag! Beställde två dörrar i november men har fortfarande inte hört något. I januari förklarade de att jag inte hade någon möjlighet att avbeställa, eftersom jag godkänt deras köpvillkor. Eftersom jag nu flyttar ut från lägenheten skrev jag förra vecka att jag ville avbeställa varorna och kunde göra det utan att få pengar tillbaka. Jag har ingen användning av dörrarna längre. Svaret blev:
"Du har ingen rätt att avbeställa och måste ta emot varorna då vi inte kan lagervara din produkter. Du får ta emot varorna och sälja dem själv"
Har aldrig varit med om ett sämre företag.Bastun
Beställde 30 nov 2021 då hade 11 i lager sa de, har fått en del men inge bastuagregat, hink slev dörrhandtag skruvar
Lampa. Materillista. Ringt minst 10 ggr å meilat lika många
Gånger när man ringer säjer de meila när man meilar
Har de int fått något. Fy så tråkigtGarageportar
Helt hopplösa på kundtjänst och leverans, går inte att få svar på när mina varor skall levereras och jag får inte heller annulera min order. Kommer aldrig att beställa något igen från denna bolag och det borde ingen annan heller göra
Cykel
Försenad leverns. Låååånga svarstider från kundtjänst. Kommer man väl fram på telefon så får man besked att de som sysslar med reklamation endast kan nås via mail (och de tar som sagt låååång tid). Har försökt komma till rätta med en produkt sedan månadsskiftet juli/augusti 2021 och väntar fortfarande. (och ja, varan vi köpte var en Cykel som efter dryga månaden gick sönder. När vi fick nya reservdelar efter ca två månader så var de dels fel produkt (pedal) samt en bättre begagnad och rostig vevarm)
Varning
Köpte växthus i början på maj , dom flesta rutorna blåste ur efter fem dagar. Har fortfarande inte fått någon rätsida på problemet är nu snart i oktober .
Dom har en icke fungerande kundtjänst som är näst intill omöjlig att få tag på och reklamationsavdelning som vägrar att tala i telefon.
HANDLA INTE AV DETTA FÖRETAGET DOM ÄR HELT OSERIÖSA!Fick fel dörr
Beställde två dörrar den ena var rätt den andra var helt fel modell
Har nu mejlat varje vecka i SJU veckor att få rätt dörr utan resultat.
Dom svarar inte på mejlen och ringa går inte det är bara en tel,svarare
Nu skiter jag i dom jag säljer den felaktiga dörren o köper en annan
från ett seriöst företag. En sak har jag lärt mej läs recensionerna
först handla sen.Uruselt företag! Varning!
Så dåligt bemötande och ingen respons alls från dem. Dålig kvalitet på varorna.
Aweful service, very dissatisfied!
Unfortunately, I have had really a bad experience.
Originally, I wanted to buy a certain pool that wasn't in stock and the delivery would take 5-6 weeks so I went for a bigger pool that was supposed to be delivered in 2-3 weeks.
I made an online order on June 2nd, with the latest delivery at the end of June.
There was no update on the order at the end of June, just that it's still being processed.
Of course we want to be able to use the pool in the summer!
July was over and I tried emailing on many occasions but only thing I received was an auto-generated reply that they will get back to me soon. However, no reply for a week. Tried to call but their customer service is from 10-11.30 weekdays. When calling exact at 10.00 very often I got an answering machine saying that there and many callers and to try later! Unbearable!!!!
Finally I got a 2 sentenced reply to my mail saying there is a delay on the order, do you still want to proceed. When asking when it would be delivered, a simple answer came sometime in August. No date, no sorry for the delay no offer of compensation!
In the middle August, with no update on the pool I cancelled the order via email, as it was impossible to call!
No reply except they will get to touch soon. A week after I got a notification about a delivery. So summer is over but pool has finally arrived (after the order was cancelled!).
Called many times and was happy enough to be able to get to the calling queue, around number 27 ( assuming the max is 30, then too many who call).
However, I waited around 1 hour fearing their customer service hours would be over!
Never got a straightforward answer, yes, some financial compensation would be possible. After a hussle and waiting hours on the phone, got compensation promise of 350 kr (the transport fee!). Yes, sounds fair when you buy a pool for nearly 12500 kr.
Anyway, needed to call 3 more times before I got the amount of less than 3%!
Long story short, the worst service ever. Will never ever order anything again! Now summer is over and I'm stuck with a pool that I cannot use now.
Just dreading the hussle to open the package and see there is a manufactualse and I will try to send it back.
But hey! Let's stay positive! I could have had order windows or doors and get them maybe before Christmas!
Really extremely disappointed.Non delivery
Beställde en friggebod i juni 2021 den kom som utlovat.
Golvet som beställdes samtidigt har ännu inte kommit nästan tre månader senare!!! de säger att det skickats men ljuger då partnerföretag inte säger sig ha leverans ordern.
Köp aldrig av Hemfrid!!!Worst customer service in the history of the planet
The worst customer service in the history of the planet. Not only they dont reply to emails but their call center only works for 1 hour a day and you have to stand in a queue for at least 45 minutes.
They never do anything unless you call them, and I had to call them 4 times to process my refund. That's approximately 3 hours of my life wasted on nothing.
I don't recommend buying from here.
Andra personer tittade också på

HusOchHemma
Vill du som många andra bo i ett fint hem där du alltid trivs? Ja, det är väl klart. Dock kan det ofta vara ganska tråki...

Partykungen
Partykungen är en online butik som erbjuder alla tillbehör som du kan tänkas behöva till party och alla andra festligheter. Par...

Jordklok
Om Jordklok Jordklok är en av Sveriges ledande nätbutiker för naturlig tvätt- och rengöring, ekologisk hudvård samt...

Gearbest
Är du en sådan som inte alls gillar att gå runt i butiker, omringad av en mängd främmande människor? Eller är ...
Unfortunately, have the same experience! They are the worst!