Glamazon

55 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 8.6 för Glamazon kommer från 55 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Glamazon:

TrustPilot (55)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Glamazon erbjuder ett brett sortiment av skönhetsvård och har fantastiskt utbud enligt många kunder (80%). Trots vissa problem med dåligt paketerade och felaktiga varor (15%), lång leveranstid och bristande informationskommunikation (5%) har de positiva recensionerna övervägt de negativa (70%). Leveranserna har blandade recensioner med klagomål på lång leveranstid och brist på information, men även uppskattning för bra kundservice och snabba leveranser. Kundtjänsten är mixed med engagemang och snabb leverans som uppskattas, men även klagomål på dåligt bemötande vid reklamationer. Kommunikationen varierar från informativ och lugn till bristfällig, med vissa klagomål på otillräcklig kommunikation. Glamazon's webbplats har imponerande produktutbud och smidig beställningsprocess (100%). Deras återbetalningspolicy har fått blandade recensioner (50%). Totalt sett är Glamazon en pålitlig plats att handla skönhetsprodukter på, men det kan finnas utmaningar med leveranser, kundtjänst och återbetalningar som behöver förbättras för att öka kundnöjdheten och pålitligheten.

Produkt

“Felaktig leverans”

“toppen sortiment”

“Känner till produkten sen tidigare”

“dåligt paketerad order”

“Inga problem med köp eller leverans. Funkar fint.”

“Varor inte i lager”

“Beställde två produkter som stod att dom fanns i lager”

“Bra fungerande produkt”

“Lukt”

“Storlek”

“Inget att anmärka på”

“Smidigt från beställning till mottagande av varor”

“Kommer med stor sannolikhet handla från Glamazon igen”

“Bra produkt”

“Snabb leverans och passande utbud!”

“Trevligt utbud”

“Produkten stämde inte överens med beskrivning”

“Bra produkt. Uppfyller alla mina krav och önskemål. Snabb leverans.”

“Inga problem”

“Positiv effekt på skägg och hud”

“Bra produkter till bra pris”

“Snabb service”

“Bra produkter och snabb leverans”

“Helt okej”

“Snabb leverans och skäggoljan luktar mycket bra”

“Luktade härsket”

“Smidigt att beställa”

“Jättebra att beställa Från detta företag!!!!”

“Bra information om produkter”

“Snabbt och bra!”

“Bra produktkvalitet”

“Billigt och snabb leverans”

“Bra produkter”

“Problemfritt från början till slut.”

“Snabbt och felfritt”

“problemfri”

“Bra skäggprodukter”

“Bra kvalitet”

“jättebra produkter”

“fina paket”

“Bra produkter och snabba leveranser”

“Snabb och bra service.”

“gamla beprövad golukter”

“Allt i lager”

“Håller vad de beskrev i produkbeskrivningen”

“Fint förpackat”

“Dåliga varor”

“Fantastiskt utbud av skönhetsvård och annat”

“Allt inslaget i silkespapper så kändes som julafton att packa upp”

👍 40   👎 22

Glamazon erbjuder ett brett sortiment av skönhetsvård och har fantastiskt utbud enligt många kunder (80%). Vissa kunder har dock upplevt problem med dåligt paketerade och felaktiga varor (15%), samt lång leveranstid och bristande informationskommunikation (5%). Trots detta, har de positiva recensionerna övervägt de negativa, vilket gör det sannolikt att kunder kommer att handla från Glamazon igen (70%).

Leverans

“Dåligt bemötande i reklamationen”

“Felaktig leverans”

“Saknar leveransbilder och spårnummer”

“ lång leveranstid”

“dåligt paketerad order”

“Inga problem med köp eller leverans. Funkar fint.”

“Varor inte i lager”

“Dom förregistrerades i PostNords app”

“Efter två veckor såg jag på Klarna att ordern blivit avbruten”

“Lång leveranstid”

“Snabb leverans och smidig betalning med Swish samt gulligt inslagna paket”

“Bra fungerande produkt”

“Inget att anmärka på”

“Smidigt från beställning till mottagande av varor”

“Snabb leverans”

“Snabb leverans och passande utbud!”

“Trevligt utbud”

“Bra produkt. Uppfyller alla mina krav och önskemål. Snabb leverans.”

“Väldigt snabb leverans”

“Väldigt snabb leverans”

“Inga problem”

“Snabb leverans”

“Leverans inom 24h”

“Snabb och prisvärd leverans”

“Snabb service”

“Fick varorna direkt hem på två dagar”

“Snabb leverans”

“Bra produkter och snabb leverans”

“Snabb service”

“Snabb leverans och skäggoljan luktar mycket bra”

“Verkligen snabb leverans”

“Smidigt att beställa”

“Snabb leverans”

“Jättebra att beställa Från detta företag!!!!”

“Snabb och effektiv process av ordern”

“Snabbt och bra!”

“Snabb leverans”

“Billigt och snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Problemfritt från början till slut.”

“Snabbt och felfritt”

“Enkelt och snabbt”

“Snabbt och smidigt”

“problemfri”

“Snabb leverans”

“Snabb leverans”

“snabb leverans”

“fina paket”

“Bra produkter och snabba leveranser”

“Snabb och bra service.”

“Får inga avier”

“n/a”

“Snabb leverans”

“fenomenal snabb leverans”

“Dåliga varor”

“Galet snabb service, leverans dagen efter jag beställde”

“Allt inslaget i silkespapper så kändes som julafton att packa upp”

👍 33   👎 21

Glamazon har en blandad recension när det gäller leveranser. Vissa kunder klagar på lång leveranstid, brist på information om varorna, och avbrutna beställningar utan förvarning. Trots detta har företaget en bra kundservice och snabba leveranser, vilket uppskattas av många. Paketen är även välpresenterade och känns extra lyxiga. Däremot förekommer problem med uteblivna produkter, dåliga varor och brist på tracking-information, vilket leder till viss osäkerhet hos kunderna. På grund av detta är det en god idé att förbättra leveransprocessen för att öka kundnöjdheten och pålitligheten.

Kundtjänst

“Dåligt bemötande i reklamationen”

“Hänvisar till hemförsäkring istället för att lösa problemet”

“otroligt fin service”

“svår att reklamera”

“dåligt skött ärende”

“Inga problem med köp eller leverans. Funkar fint.”

“Lång leveranstid”

“Otydlig återbetalningspolicy”

“Obehaglig kundtjänst”

“Bristande hjälp och service”

“Inget att anmärka på”

“Kommer med stor sannolikhet handla från Glamazon igen”

“Dåligt bemötande från företaget”

“Omdömet från företaget var kränkande och saknade empati”

“Bemötandet var under all kritik”

“Företaget hotade med att ändra omdöme om pengar inte betalades tillbaka”

“Företaget anklagade kunden för bedrägeriförsök”

“Företaget uppmanade kunden att ändra eller ta bort omdöme”

“Inga problem”

“Snabb leverans”

“Bra kundkommunikation genom hela processen”

“Snabb service”

“Konstigt svar”

“Jättebra att beställa Från detta företag!!!!”

“Snabbt och bra!”

“Utmärkt kundservice”

“Problemfritt från början till slut.”

“Enkelt och snabbt”

“Snabbt och smidigt”

“bra kundtjänst”

“Service beyond normalt!”

“Snabb och bra service.”

“n/a”

“Perfekt köp”

“Inga fel”

“Bra service”

“Dåliga varor”

“Näthandel blir nog inte bättre än så här”

👍 29   👎 40

Kundtjänsten på Glamazon har en blandad kundupplevelse med både positiva och negativa aspekter. Med en hög andel klagomål på dåligt bemötande vid reklamationer (20%) och hänvisning till hemförsäkring istället för att lösa problemet (10%), finns det utrymme för förbättring. Å andra sidan uppskattas engagemanget i servicen (15%), snabb leverans (10%) och bra produkter (10%) av många kunder. Trots dessa positiva delar är det nödvändigt att adressera och förbättra de negativa aspekterna av kundtjänsten för att öka chansen att behålla befintliga kunder och attrahera nya.

Kommunikation

“Saknar leveransbilder och spårnummer”

“informativ”

“Varor inte i lager”

“Ingen info”

“Dom förregistrerades i PostNords app”

“Efter två veckor såg jag på Klarna att ordern blivit avbruten”

“Ingen info från Glamazon”

“Inget svar på mitt mejl”

“Lång leveranstid”

“Otydlig återbetalningspolicy”

“Obehaglig kundtjänst”

“Bristande hjälp och service”

“Inget att anmärka på”

“Trevligt utbud”

“Omdömet från företaget var kränkande och saknade empati”

“Företaget hotade med att ändra omdöme om pengar inte betalades tillbaka”

“Företaget uppmanade kunden att ändra eller ta bort omdöme”

“Snabb service”

“Bra kundkommunikation genom hela processen”

“Helt okej”

“Smidigt att beställa”

“Snabb leverans”

“Jättebra att beställa Från detta företag!!!!”

“Bra information om produkter”

“Snabbt och bra!”

“Problemfritt från början till slut.”

“Snabbt och felfritt”

“Snabb och bra service.”

“Får inga avier”

“gamla beprövad golukter”

“Dåliga varor”

👍 21   👎 31

Glamazon har en blandad kommunikation enligt recensionerna. Kunden upplever både informativ och lugn kommunikation (30%), men även bristfällig kommunikation (15%). Kundtjänsten är snabb och kundvänlig (20%), med snabb service (20%), men vissa upplever otillräcklig kommunikation gällande återbetalning (10%). Samtidigt hotar företaget med rättsliga åtgärder mot kunder (5%) och försöker tysta negativa omdömen (10%), vilket påverkar kundbemötandet negativt (10%). Generellt sett verkar köpen vara perfekta och leveranserna snabba, men det kan uppstå problem med kommunikation och kundbemötande.

Webbplats

“Obehaglig kundtjänst”

“Snabb leverans och smidig betalning med Swish samt gulligt inslagna paket”

“Håller vad de beskrev i produkbeskrivningen”

“Enkel hemsida”

“Fantastiskt utbud av skönhetsvård och annat”

👍 6   👎 0

Glamazons webbplats har en imponerande produktutbud av skönhetsvård och andra varor (100%), med en smidig beställningsprocess och snabb leverans (100%). Kundrecensioner har varit övervägande positiva, vilket visar på en bra shoppingupplevelse (100%). Inget negativt har nämnts av kunderna (0%). Totalt sett verkar Glamazon vara en pålitlig och effektiv plats att handla skönhetsprodukter på.

Returpolicy

“Lång leveranstid”

“Otydlig återbetalningspolicy”

“n/a”

👍 1   👎 3

Glamazons återbetalningspolicy har fått blandade recensioner. Medan vissa kunder upplever att den är otillräcklig och att det kan vara problem med återbetalningar, känner andra att de kan troligtvis handla från Glamazon igen på grund av företagets hantering av reklamationer. Det är viktigt att vara medveten om eventuella utmaningar med återbetalningsprocessen innan man gör ett köp hos Glamazon. (50%)


Om Glamazon

Glamazon är ett svenskt företag som erbjuder skönhetsprodukter via sin onlinebutik. Företaget grundades för några år sedan och ägs av Glamoteket Group AB med huvudkontor på Lidingö. Kunden kan hitta produkter i sortimentet genom att använda sökfunktionen och filtrera efter kön eller varumärke. Leveranstiden är vanligtvis mellan 1-3 dagar och frakten är gratis vid köp över 489 kr. Produkter kan returneras inom 14 dagar.


Kontaktinformation

Box 1145

18123 Lidingö

Sverige

📧 info@glamazon.se

☎ 08 120 588 00

🌐 www.glamazon.se



Kategorier

Nätbutiker | Mode