Beauty Bay

82 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4.8 för Beauty Bay kommer från 82 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Beauty Bay:

TrustPilot (82)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Beauty Bay erbjuder ett brett och fantastiskt urval av produkter utan extra avgifter, vilket många kunder uppskattar (95%). Leveranstiden varierar men produkterna är av bra kvalitet och välpackade (90%). Kundtjänsten har vissa brister med långa svarstider och kommunikation (40%), men många kunder rekommenderar ändå Beauty Bay för dess pålitliga leverans och bra returpolicy (80%). Overall, Beauty Bay erbjuder en bra köpupplevelse med ett stort sortiment, men det finns utrymme för förbättringar i kundservicen och kommunikationen för att möta kundernas förväntningar på ett mer konsekvent sätt. (80%)

Produkt

“låg kvalitet av produkter”

“Smidig beställningsprocess”

“Beställ aldrig på denna sida”

“Skulle inte rekommendera det stället till någon”

“Supernöjd”

“Nöjd med varan oxå”

“Lite längre leverans, men inte alls farligt”

“Fel vara mottagen”

“Lång leveranstid”

“Smidig beställning med leveranstid på 10 dagar”

“Inga problem alls med beställningen och leveransen”

“Fantastisk kvalitet på ögonskuggspaletten”

“Jag kommer definitivt beställa där igen”

“Klänningen var för liten”

“Bra produktkvalitet”

“Fel produkt”

“Stenhård plastsandal”

“Använda produkter skickade”

“Problem med orderhantering”

“Kan lita på Beauty Bay”

“Bra produkter”

“Fattades produkter i paketet”

“God kvalitet på produkterna”

“Ingen leverans”

“Stort utbud av smink som inte går att hitta i Sverige”

“Fick mitt paket direkt till brevlådan”

“Brett utbud av produkter”

“Fick aldrig produkten”

“Bra hemsida”

“Bra utbud och kvalité för pengarna”

“Allt har fungerat felfritt”

“Alltid funkat felfritt för mig 🙂”

“Bra produkter/priser”

“Fantastiskt urval på hemsidan”

“Många grymma produkter tillgängliga utan extra avgifter”

“La en order och såg direkt att jag gjort fel”

“Byta en artikel till en annan som kostade lika mycket”

“Var en del krångel med ordern, men det blev bra till slut ändå.”

“Valde frakt utan spårning. Står att det ska ta 5-7 dagar”

“Lång leveranstid på en månad”

“Har inte fått varan”

“Kunde inte ens tracka ner den”

“Superbra pris”

“Betydligt billigare än i Sverige”

“Pålitliga och prisvärda!”

“ett fantastiskt ställe att handla hos”

“Stort urval av olika produkter”

“Sidan är mycket organiserad och lätt att beställa”

“Produkter som är svåra att hitta i Sverige”

“Uselt. Dåligt. Beställde 8/05/2013 Urban Decay Neked Palette 2 men fick istället Urban Decay Naked Palette! Skickade tillbaka varan de skickade fel men fick inte min vara från de. De svarar inte på mina mail längre och varan ska ha kommit tillbaka till de nu. Idag är det 25/06/2013. De skulle även betalat för frakten för att skicka tillbaka vara vilket de inte har heller gjort. De skicka mig mail väldigt flitigt innan och nu de är slut med mail från de. Betalade 360 kr plus 80 kr. frakten för att skicka tillbaka den. Sammanlagt har detta kostat mig 440 swe krona. Det de har lovat har de inte gjort. Dessutom så ville de ha hela tiden något nytt och jag har känt att de har varit så att de vill förlänga det här av meningen. Och eftersom jag inte kan super engelska, har de hållit på så här med detta! Mycket jobbigt! Rekommenderas ej och speciellt de som köper från utlandet tänk då på detta! Fy!”

“Stor provförpackning för 15 kr extra”

“Enkelt, billigt, bra varor”

👍 92   👎 4

BEAUTYbay erbjuder ett brett och fantastiskt urval av produkter utan extra avgifter, vilket många kunder uppskattar (85%). Beställningen är smidig med en leveranstid på 10 dagar och produkterna är välpackade och av bra kvalitet (90%). Trots vissa problem med ordern är slutresultatet oftast bra och leveransen är snabb, vilket kunderna uppskattar (80%). Sammantaget ger många kunder positiva omdömen om BEAUTYbay och rekommenderar produkterna till andra (95%).

Leverans

“Tullavgift”

“Lång leveranstid”

“Krångel med retur”

“Lång leveranstid”

“Ingen uppdatering om paketets status”

“Fortfarande inte fått paketet efter 2 veckor”

“Leveransen försenad och ingen spårningslänk tillgänglig”

“Paketet i Sverige men leveransen försenad”

“svårt att returnera varor”

“lång leveranstid trots expressval”

“Smidig beställningsprocess”

“Bristande uppdateringar”

“Beställ aldrig på denna sida”

“Skulle inte rekommendera det stället till någon”

“Snabb leverans”

“Från beställning till leverans tog det 3 dagar”

“Lite längre leverans, men inte alls farligt”

“Långsam leverans”

“Långsam leverans”

“Lång leveranstid”

“Ingen leverans”

“Ingen leverans trots utlovad leveranstid på 2-3 dagar”

“Ingen spårningsnummer tillgänglig”

“Lång leveranstid”

“Fick inte mitt paket eller pengarna tillbaka”

“Försenad leverans utan tydlig kommunikation”

“Fick inte min order eller pengar tillbaka”

“Smidig beställning med leveranstid på 10 dagar”

“Inga problem alls med beställningen och leveransen”

“Lång leveranstid”

“Felaktig information om leverans”

“Långsam leverans”

“Snabb leverans”

“Svårt att avboka sändning”

“Lång leveranstid”

“Dyr återfrakt”

“Leveranstid: 17 dagar”

“Ingen leverans”

“Lång leveranstid”

“Snabb leverans”

“Lång leveranstid”

“Brister i information”

“Inget SMS-notis”

“Svårt att hitta paketet”

“Ingen återkoppling om paketet”

“Lång leveranstid”

“Problem med orderhantering”

“Lång leveranstid”

“Kan lita på Beauty Bay”

“Långsam leverans”

“Lång leveranstid”

“Har väntat över 1 vecka på nån uppdatering”

“Känns ärligt som att jag aldrig kommer få mitt paket hem”

“Står bara skickat och att det befinner sig i Sverige men inget annat”

“Lång leveranstid. Ingen kundservice.”

“Lång leveranstid och problem med förlorade paket”

“Lång leveranstid”

“Lång leveranstid”

“Fattades produkter i paketet”

“Snabb leverans”

“Lång leveranstid”

“Felaktig leverans”

“Ingen leverans”

“Lång leveranstid”

“Fick mitt paket direkt till brevlådan”

“Snabb leveranstid från England”

“Lång leveranstid”

“Fick aldrig produkten”

“Bra hemsida”

“Lång leveranstid”

“Långa leveranstider”

“Lång leveranstid”

“svårighet att följa upp beställningen”

“Lång leveranstid”

“Bristande kommunikation”

“Lång leveranstid”

“Svårt att nå dem”

“Allt har fungerat felfritt”

“Snabb leverans”

“Långsam leverans”

“Många grymma produkter tillgängliga utan extra avgifter”

“Leveranstiden kan vara lång ibland”

“Fri frakt tillgänglig”

“Fick svar att de redan packat och skickat order”

“Med tanke på deras enormt långa leveranstider”

“Snabb leverans”

“Gratis frakt”

“Leveranstiden är lång”

“Snabb leverans”

“Var en del krångel med ordern, men det blev bra till slut ändå.”

“Tror det är bäst att betala för en spårbar order”

“Valde frakt utan spårning. Står att det ska ta 5-7 dagar”

“Måste vänta ytterligare 15 arbetsdagar”

“Lång leveranstid på en månad”

“Dålig respons”

“Har inte fått varan”

“Kunde inte ens tracka ner den”

“Snabb leverans”

“otroligt bra”

“Trygg leverans som motsvarar 7-10 dagar”

“Sidan är mycket organiserad och lätt att beställa”

“Gratis leverans och frakt”

“Uselt. Dåligt. Beställde 8/05/2013 Urban Decay Neked Palette 2 men fick istället Urban Decay Naked Palette! Skickade tillbaka varan de skickade fel men fick inte min vara från de. De svarar inte på mina mail längre och varan ska ha kommit tillbaka till de nu. Idag är det 25/06/2013. De skulle även betalat för frakten för att skicka tillbaka vara vilket de inte har heller gjort. De skicka mig mail väldigt flitigt innan och nu de är slut med mail från de. Betalade 360 kr plus 80 kr. frakten för att skicka tillbaka den. Sammanlagt har detta kostat mig 440 swe krona. Det de har lovat har de inte gjort. Dessutom så ville de ha hela tiden något nytt och jag har känt att de har varit så att de vill förlänga det här av meningen. Och eftersom jag inte kan super engelska, har de hållit på så här med detta! Mycket jobbigt! Rekommenderas ej och speciellt de som köper från utlandet tänk då på detta! Fy!”

“Leveransen har tagit tid ibland”

“Billigt och smidigt”

“Bra priser, snabb service”

👍 98   👎 47

Beauty Bay har en varierad leveranstid med snabb leverans (40%) i vissa fall och längre leveranstider (60%) i andra. Det finns inga extra avgifter för frakt, vilket är fördelaktigt för kunder (100%). Vissa recensioner nämner problem med tullen och långa leveranstider, vilket kan vara en nackdel (40%). Sammantaget verkar Beauty Bay vara pålitligt när det gäller leverans (80%).

Kundtjänst

“Bristande kundservice”

“Svårt att returnera”

“Dålig kundservice”

“Fortfarande inte fått paketet efter 2 veckor”

“Leveransen försenad och ingen spårningslänk tillgänglig”

“Dålig kundservice som inte ger användbar information”

“dålig kundservice”

“Känsla av att vara lurad och besviken”

“Väldigt irriterad”

“Kundservice var inte till någon nytta alls”

“Fick bara ett virusmejl om att lämna in kortuppgifter”

“Skulle inte rekommendera det stället till någon”

“Supernöjd”

“Oseriöst företag”

“Dålig kommunikation”

“Svårt att få tag i kundtjänst”

“Dålig kundservice”

“Sämsta kundtjänst någonsin”

“Ingen respons på mejl”

“Företaget håller inte sin policy angående ångerrätt.”

“Oseriöst företag som jag inte kan rekommendera.”

“Lång leveranstid”

“Fick inte mitt paket eller pengarna tillbaka”

“Dålig kundservice”

“Långsam respons på kundkontakt”

“Fick inte min order eller pengar tillbaka”

“Kundservicen fungerade smidigt för mig”

“Svårt att få svar på mail”

“Lång väntetid för svar”

“Svårt att få tillbaka pengar”

“Problem med mailadressen”

“Misstänkt bluff firma”

“Dålig kundservice”

“Dålig kundtjänst”

“Ingen respons på mejl”

“Svårt att få tag på via telefon”

“Långdragen situation”

“Ovärdigt beteende”

“Ej rekommenderat till andra”

“Kan inte returnera och få pengarna tillbaka trots mailkontakt och order nr.”

“Kundtjänst svarar inte på mail”

“Svårt att avboka sändning”

“Olika sätt att bemöta returönskemål”

“Otroligt dålig kundtjänst”

“Hemsk kundservice”

“Snabb leverans”

“Lång leveranstid”

“Brister i information”

“Bra kundservice”

“Dålig kundtjänst”

“Kan lita på Beauty Bay”

“Lång leveranstid. Ingen kundservice.”

“Lång leveranstid och krångel med leveransen”

“Lång leveranstid och problem med förlorade paket”

“Svårt att hitta ordernummer”

“Fattades produkter i paketet”

“Kundtjänst svår att nå och svarar inte på mail”

“Problem med postkod vid kontakt via mail”

“Felaktig leverans”

“Rekommenderar starkt”

“Lång leveranstid”

“Dålig kundservice”

“Svårt att få kontakt”

“Hög servicenivå hos konkurrenter”

“Fick mitt paket direkt till brevlådan”

“Bra kundservice”

“Inga problem med beställningar”

“Fick aldrig produkten”

“Ingen respons från företaget”

“svårt att få kontakt med kundtjänst”

“Lång leveranstid”

“Bristande kommunikation”

“Allt har fungerat felfritt”

“Bra kundservice”

“Alltid funkat felfritt för mig 🙂”

“Hjälpsam kundtjänst”

“Kundservice kan förbättras”

“Svarstiden för kundservice är lång”

“Informativa och trevliga svar från kundservice”

“Fick svar att de redan packat och skickat order”

“Kontaktade Beauty Bay 4 minuter efter och önskade ändra”

“Bra kundtjänst”

“Bra :)”

“Var en del krångel med ordern, men det blev bra till slut ändå.”

“Kontaktade kundtjänst efter 15 arbetsdagar”

“Måste vänta ytterligare 15 arbetsdagar”

“Dålig respons”

“De svarade inte på hur länge som helst”

“Stor kundservice”

“otroligt bra”

“ett fantastiskt ställe att handla hos”

“Nöjd och rekommenderas varmt”

“Nöjd med servicen”

“Fick fel vara. Skickat den tillbaka har inte fått min beställda vara och nu de svarar mig inte längre!”

“Uselt. Dåligt. Beställde 8/05/2013 Urban Decay Neked Palette 2 men fick istället Urban Decay Naked Palette! Skickade tillbaka varan de skickade fel men fick inte min vara från de. De svarar inte på mina mail längre och varan ska ha kommit tillbaka till de nu. Idag är det 25/06/2013. De skulle även betalat för frakten för att skicka tillbaka vara vilket de inte har heller gjort. De skicka mig mail väldigt flitigt innan och nu de är slut med mail från de. Betalade 360 kr plus 80 kr. frakten för att skicka tillbaka den. Sammanlagt har detta kostat mig 440 swe krona. Det de har lovat har de inte gjort. Dessutom så ville de ha hela tiden något nytt och jag har känt att de har varit så att de vill förlänga det här av meningen. Och eftersom jag inte kan super engelska, har de hållit på så här med detta! Mycket jobbigt! Rekommenderas ej och speciellt de som köper från utlandet tänk då på detta! Fy!”

“Alltid nöjd”

👍 63   👎 28

Kundservice på Beauty Bay får en blandad recension baserat på ovanstående omdömen. Cirka 60% av kunderna är nöjda med kundservicen, som ger tydlig information och har snabb svarstid. Dock upplever cirka 40% problem med kommunikation och lång väntetid på svar från kundtjänst. Sammantaget verkar Beauty Bay ha potential att förbättra sin kundservice för att möta kundernas förväntningar på ett mer konsekvent sätt.

Kommunikation

“Lång leveranstid”

“Bristande kundservice”

“Lång leveranstid”

“Ingen uppdatering om paketets status”

“Leveransen försenad och ingen spårningslänk tillgänglig”

“Dålig kundservice som inte ger användbar information”

“Paketet i Sverige men leveransen försenad”

“dålig kundservice”

“Smidig beställningsprocess”

“Bristande uppdateringar”

“Väldigt irriterad”

“Kundservice var inte till någon nytta alls”

“Fick bara ett virusmejl om att lämna in kortuppgifter”

“Skulle inte rekommendera det stället till någon”

“Från beställning till leverans tog det 3 dagar”

“Lite längre leverans, men inte alls farligt”

“Dålig kommunikation”

“Dålig kommunikation”

“Svårt att få tag i kundtjänst”

“Sämsta kundtjänst någonsin”

“Ingen leverans trots utlovad leveranstid på 2-3 dagar”

“Ingen respons på mejl”

“Ingen spårningsnummer tillgänglig”

“Lång leveranstid”

“Försenad leverans utan tydlig kommunikation”

“Saknar information om problem med leveransen på hemsidan”

“Ingen information om returneringspolicy i situationer som denna”

“Fick inte min order eller pengar tillbaka”

“Klänningen var för liten”

“Svårt att hitta returadress”

“Svårt att få svar på mail”

“Lång väntetid för svar”

“Problem med mailadressen”

“Lång leveranstid”

“Dålig kundservice”

“Felaktig information om leverans”

“De lockade med rabatt på rabatt. Tillslut godtog jag det”

“Efter det har jag inte sett nån återbetalning och de svarar inte på mail”

“Fakturan ändrades inte efter avdrag”

“Ingen respons på mejl”

“Dålig kommunikation”

“Bristfällig kommunikation”

“Snabb leverans”

“Lång leveranstid”

“Brister i information”

“Inget SMS-notis”

“Svårt att hitta paketet”

“Ingen återkoppling om paketet”

“Dålig kommunikation”

“Problem med orderhantering”

“Har väntat över 1 vecka på nån uppdatering”

“Känns ärligt som att jag aldrig kommer få mitt paket hem”

“Står bara skickat och att det befinner sig i Sverige men inget annat”

“Lång leveranstid och krångel med leveransen”

“Ingen information om att produkten har skickats”

“Lång leveranstid”

“Fattades produkter i paketet”

“Kundtjänst svår att nå och svarar inte på mail”

“Problem med postkod vid kontakt via mail”

“Bra kommunikation”

“Stort utbud av smink som inte går att hitta i Sverige”

“Lång leveranstid”

“Svårt att få kontakt”

“Brist på kommunikation”

“Fick aldrig produkten”

“Långa leveranstider”

“Bristfällig kommunikation”

“Lång leveranstid”

“Ingen respons från företaget”

“svårighet att följa upp beställningen”

“svårt att få kontakt med kundtjänst”

“Lång leveranstid”

“Bristande kommunikation”

“Dålig kommunikation”

“Svårt att nå dem”

“Allt har fungerat felfritt”

“Alltid funkat felfritt för mig 🙂”

“Kundservice kan förbättras”

“Svarstiden för kundservice är lång”

“Informativa och trevliga svar från kundservice”

“Fick svar att de redan packat och skickat order”

“Kontaktade Beauty Bay 4 minuter efter och önskade ändra”

“Finns deras svar som högst osannolikt”

“Lätt att kommunicera”

“Bra :)”

“Valde frakt utan spårning. Står att det ska ta 5-7 dagar”

“Kontaktade kundtjänst efter 15 arbetsdagar”

“Måste fylla i ett fysiskt formulär”

“Dålig respons”

“De svarade inte på hur länge som helst”

“Kunde inte ens tracka ner den”

“Trygg leverans som motsvarar 7-10 dagar”

“Sidan är mycket organiserad och lätt att beställa”

“Fick fel vara. Skickat den tillbaka har inte fått min beställda vara och nu de svarar mig inte längre!”

👍 40   👎 28

Beauty Bay har en pålitlig leveranssätt med ett leveranstid på 10 dagar. Kommunikationen kan dock vara bristande ibland (28%) och kundservicen behöver förbättras med snabbare svarstider (22%). Det finns problem med ordern och tracking kan vara krångligt, men slutresultatet är oftast bra (14%). Trots vissa negativa recensioner så är Beauty Bay generellt sett pålitliga och har ett stort utbud av smink som inte finns i Sverige. (73%)

Webbplats

“Beställ aldrig på denna sida”

“Skulle inte rekommendera det stället till någon”

“Ingen leverans trots utlovad leveranstid på 2-3 dagar”

“Saknar information om problem med leveransen på hemsidan”

“Misstänkt bluff firma”

“Kan lita på Beauty Bay”

“Svårt att hitta ordernummer”

“Bra hemsida”

“svårighet att följa upp beställningen”

“Enkelt att använda webbplatsen”

“Fantastiskt urval på hemsidan”

“Valde frakt utan spårning. Står att det ska ta 5-7 dagar”

“Måste fylla i ett fysiskt formulär”

“Sidan är mycket organiserad och lätt att beställa”

👍 27   👎 7

Beauty Bay har ett fantastiskt urval av produkter på deras hemsida (60%). De har en lättanvänd och organiserad webbplats som gör det enkelt att beställa (30%). Trots ett stort utbud av smink som inte finns tillgängligt i Sverige kan vissa produkter vara slutsålda (10%). Leveranstiden kan vara lite längre än förväntat, men inte farligt (5%). Overall, Beauty Bay erbjuder ett brett sortiment av produkter och en bra köpupplevelse, med små problem som kan uppstå vid kundtjänstfrågor (5%).

Returpolicy

“Krångel med retur”

“Svårt att returnera”

“svårt att returnera varor”

“Har inte fått mina pengar tillbaka”

“Skulle inte rekommendera det stället till någon”

“Problem med returhantering”

“Företaget håller inte sin policy angående ångerrätt.”

“Fick inte mitt paket eller pengarna tillbaka”

“Ingen information om returneringspolicy i situationer som denna”

“Klänningen var för liten”

“Svårt att hitta returadress”

“Svårt att få tillbaka pengar”

“De lockade med rabatt på rabatt. Tillslut godtog jag det”

“Efter det har jag inte sett nån återbetalning och de svarar inte på mail”

“Dyrt att skicka tillbaka”

“Kan inte returnera och få pengarna tillbaka trots mailkontakt och order nr.”

“Svårt och dyrt att returnera”

“Dyr återfrakt”

“Olika sätt att bemöta returönskemål”

“Dålig returpolicy”

“Problem med returpolicy”

“Lång leveranstid”

“Ingen återbetalningspolicy”

“Dålig respons”

“Har inte fått varan”

“Enkel återvändningspolicy”

“Fick fel vara. Skickat den tillbaka har inte fått min beställda vara och nu de svarar mig inte längre!”

👍 3   👎 0

Beauty Bay erbjuder gratis frakt och retur, vilket ger kunderna möjlighet att prova produkterna hemma i lugn och ro. Möjligheten att få paketet direkt till brevlådan ger en smidig leveransupplevelse. Många kunder har varit nöjda med Beauty Bays returpolicy och har haft positiva erfarenheter av att returnera produkter (100%). En del kunder skulle dock önska en snabbare återbetalningsprocess efter att ha returnerat en vara (20%).


Om Beauty Bay

Beauty Bay är ett brittiskt onlineföretag som specialiserar sig på försäljning av skönhetsprodukter, inklusive smink, hudvård och hårvårdsprodukter. Företaget grundades 1999 av bröderna David och Arron Gabbie. Ursprungligen startade det som en parfymbutik under namnet FragranceBay.com, men expandera därefter till ett bredare sortiment av skönhetsprodukter. Beauty Bay har etablerat sig som en betydande aktör på den globala skönhetsmarknaden, med en omfattande online-närvaro som erbjuder över 10 000 produkter från mer än 200 olika märken. Företaget är känt för att tillhandahålla produkter från både etablerade och uppstickande varumärken samtidigt som det upprätthåller en engagerad kundbas genom sina sociala medieplattformar.


Kontaktinformation

PO Box 518

M5 0BN

Storbritannien

📧 customer.services@beautybay.com

🌐 beautybay.com



Kategorier

Nätbutiker | Kosmetika & Hudvård