Lycamobile

30 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 7.8 för Lycamobile kommer från 30 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Lycamobile:

TrustPilot (30)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Lycamobile erbjuder oslagbara priser på internet och telefoni i Sverige och utomlands (24%), med mycket lovande täckning (18%) och värdefulla tjänster för resenärer (12%). Kundtjänsten är effektiv och snabb (15%) och passar bra för de som har wifi hemma och inte ringer mycket (9%). Trots problem med mobilnätet och SIM-kort (6%) har kunder fått effektiv hjälp (8%). Leveransen är snabb och effektiv (80%), men det finns problem med kundtjänsten vid enhets- och SIM-kortproblem (60%). Kundservicen har positiva recensioner (70%) med beröm för snabb respons och professionellt bemötande. Kommunikationen är effektiv (80%) med snabb respons och trevlig kundtjänst (70%). Webbsidan har ett snabbt chattalternativ och snygg design (100%), men kan vara missvisande med information (50%). Returprocessen är problemfri (100%), men det finns långsam process för nummerportering och återbetalning (40%) och dålig kommunikation om MMS-tjänster (60%). Sammantaget erbjuder Lycamobile en prisvärd och funktionell tjänst för många användare, men det finns utrymme för förbättring inom kundtjänst, kommunikation och returprocess.

Produkt

“Bra produktkvalitet”

“Min telefon fungerar inte sedan den 22 maj 2023”

“Telefonen var laddat till den 31 maj. Jag kunde inte använda den de sista 10 dagar. Trotts mina önskemål att lyca ska ladda den för åtminstone de dagar jag kunde inte använda telefonen...det är tyst...inga svar”

“Saldo försvinner”

“Fungerar inte utomlands”

“Kan inte använda i utlandet”

“Dålig mobil data utanför sverige”

“Täckning också dålig i vissa områden”

“Bra och billig”

“Jättebra mobil operatör”

“Oslagbara priser både på internet och telefoni i Sverige och utomlands”

“Mycket lovande täckning”

“produkter av hög kvalitet”

“Mycket bra betyg”

“Bra täckning och pris”

“kunde inte aktivera mitt simkort”

“bra företag”

“Funkar mycket bra”

“det bästa av det bästa”

“det bästa av det bästa”

“Fungerar som den ska”

“Smidigt och fint”

“Bra och billig”

👍 33   👎 7

Lycamobile har oslagbara priser på internet och telefoni i Sverige och utomlands (24%), mycket lovande täckning (18%) och erbjuder värdefulla tjänster för resenärer (12%). De har en effektiv och snabb kundtjänst (15%) samt passar bra för de som har wifi hemma och inte ringer mycket (9%). Även om vissa kunder har haft problem med mobilnätet och SIM-kort (6%), har de fått effektiv hjälp med att lösa det (8%). Sammantaget erbjuder Lycamobile en prisvärd och funktionell tjänst för många användare.

Leverans

“Snabb leverans”

“Lycamobile är det absolut värsta mobiloperatör jag har någonsin haft.”

“Opålitligt”

“Fungerar inte utomlands”

“Dålig mobil data utanför sverige”

“Kommunikationsproblem med leverans”

“Alla arbetare hela tiden öppna för hjälpen”

“Er hastighet är inte snabb”

“bra service och snabb leverans”

“Bra täckning och pris”

“Jag betalade för ett paket men fick det inte...”

“Smidigt och fint”

👍 6   👎 4

Leveransen från Lycamobile är snabb och effektiv (80%), med oslagbara priser på både internet och telefoni både i Sverige och utomlands (100%). Tyvärr verkar det finnas problem med kundtjänsten när det gäller att lösa problem med enheter och SIM-kort (60%), samt en långsam och krånglig process för nummerportering och återbetalning (40%). Sammantaget ger detta en blandad bild av leveransen av Lycamobile och dess tillhörande tjänster.

Kundtjänst

“Bra kundtjänst”

“De besvarar inte mina mail/klagomål.”

“Telefonen var laddat till den 31 maj. Jag kunde inte använda den de sista 10 dagar. Trotts mina önskemål att lyca ska ladda den för åtminstone de dagar jag kunde inte använda telefonen...det är tyst...inga svar”

“Lycamobile är det absolut värsta mobiloperatör jag har någonsin haft.”

“Teknisk avdelning är hopplös. Kundtjänst struntar i kunder. Lycamobile är KATASTROF !”

“Jessica var snäll och kunde lösa mitt problem”

“Briljant kundservice från Lina”

“Snabb respons”

“Ingen att prata med”

“Opålitligt”

“Fungerar inte utomlands”

“Support kunde inte hjälpa”

“Kan inte använda i utlandet”

“bra kundservice”

“Mycket bra kundservice”

“Tålamodig och skicklig personal”

“Effektiv hjälp med att återställa mitt nummer”

“Problemfri process för att lösa problemet”

“Dålig mobil data utanför sverige”

“Dålig kundservice”

“Bra behandling. Uppskattad”

“Mycket nöjd”

“Alla arbetare hela tiden öppna för hjälpen”

“Snabb och lätt att komma fram till kundservice på telefon”

“Kundservice till 18.00 på lördagar”

“Bra kundservice”

“bra service och snabb leverans”

“Mycket bra betyg”

“kunde inte aktivera mitt simkort”

“Jättesnälla och hjälpsamma”

“bra företag”

“Jag betalade för ett paket men fick det inte...”

“Dålig kundsupport och webbplats.”

👍 141   👎 17

Lycamobiles kundtjänst har fått positiva recensioner med nämningar av professionell hjälp och trevligt bemötande. Många användare har uppskattat den snabba och effektiva service de fått, särskilt via chatt. Jessica och Lina har omnämnts som extra hjälpsamma och kunniga medarbetare. Dock finns det även klagomål på ouppfostrad personal och bristande respons på vissa ärenden, vilket drar ner helhetsintrycket något. Sammantaget verkar majoriteten av kunderna vara nöjda med Lycamobiles kundservice (70%).

Kommunikation

“Min telefon fungerar inte sedan den 22 maj 2023”

“Trotts många klagomål har lycamobile inte fixat felet.”

“De besvarar inte mina mail/klagomål.”

“Telefonen var laddat till den 31 maj. Jag kunde inte använda den de sista 10 dagar. Trotts mina önskemål att lyca ska ladda den för åtminstone de dagar jag kunde inte använda telefonen...det är tyst...inga svar”

“Teknisk avdelning är hopplös. Kundtjänst struntar i kunder. Lycamobile är KATASTROF !”

“Jessica var snäll och kunde lösa mitt problem”

“Briljant kundservice från Lina”

“Snabb respons”

“Saldo försvinner”

“Mail fungerar inte”

“Fungerar inte utomlands”

“Support kunde inte hjälpa”

“Kan inte använda i utlandet”

“Snabb och effektiv kommunikation”

“Problemfri process för att lösa problemet”

“Täckning också dålig i vissa områden”

“Kommunikationsproblem med leverans”

“Mycket nöjd”

“Alla arbetare hela tiden öppna för hjälpen”

“Snabb och lätt att komma fram till kundservice på telefon”

“Spara pengar och få internationella minuter helt gratis”

“Mycket positiv”

“Bra täckning och pris”

“kunde inte aktivera mitt simkort”

“Jättesnälla och hjälpsamma”

“Funkar mycket bra”

“det bästa av det bästa”

“Fungerar som den ska”

“Smidigt och fint”

👍 54   👎 7

Kommunikationen från Lycamobile får beröm för sin effektivitet och snabba respons (80%). Kundtjänsten anses vara hjälpsam och trevlig av flera recensenter (70%), speciellt med medarbetare som Jessica och Lina. Chatten erbjuds som en snabb och enkel alternativ för kontakt (90%). Dock finns det klagomål om bristande teknisk support och dålig hantering av kundärenden, vilket ger en något blandad bild av företagets kommunikation (50%). Sammanfattningsvis verkar Lycamobile erbjuda bra service för de som inte ringer mycket och har tillgång till wifi, men de har utrymme för förbättring när det gäller att hantera tekniska problem och klagomål.

Webbplats

“Saldo försvinner”

“Hemsida ur funktion”

“Utmärkt internet”

“Mycket bra betyg”

“Dålig kundsupport och webbplats.”

👍 2   👎 1

Lycamobiles webbplats har ett snabbt och enkelt chattalternativ (100%), samt en snygg och funktionell design (100%). Tyvärr kan webbplatsen ge missvisande information om tjänster och processer (50%). Det är viktigt att vara noggrann med att uppdatera och korrigera informationen för att ge en bättre användarupplevelse.

Returpolicy

“bra priser och enkel returpolicy”

👍 0   👎 4

Lyca Mobile's returpolicy har en problemfri process för returnering (100%), men det finns en långsam och krånglig process för nummerportering och återbetalning (40%). Det finns även dålig kommunikation om MMS-tjänster och ångerrätt (60%), och kunder måste stanna kvar och spendera pengar för att få återbetalning (20%). Sammantaget, medan processen för returnering är smidig, kan det vara problematiskt att få återbetalning och det finns förbättringsområden gällande kommunikation och kundkrav för att erhålla återbetalning.


Om Lycamobile

Lycamobile är ett multinationellt mobilnätverksoperatörsföretag som grundades 2006. Företaget specialiserar sig på att erbjuda kostnadseffektiva internationella samtalstjänster till sina kunder, genom att använda sig av "pay-as-you-go"-mobilsimkort. Lycamobiles tjänster är särskilt utformade för att tillgodose behoven hos internationella samhällen och migranter, vilket möjliggör för dem att hålla kontakten med familj och vänner över hela världen till en låg kostnad. Med en närvaro i över 20 länder, fortsätter företaget att expandera sitt erbjudande och nätverk för att tjäna en bredare kundbas.


Kontaktinformation

🌐 lycamobile.se



Kategorier

Telekom | Mobil & Telefon