Helhetsbild
ⓘ Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Hemfrid erbjuder högkvalitativt städarbete med flexibla tjänster och möjlighet att spara tid med 'flexsaldot', samt en trygg och noggrann städning. Dock kan vissa städare sakna grundläggande kunskaper vilket har lett till bristfällig städning. Kunden kan dock få omstädning och använda eget städmaterial för en mer personlig upplevelse. Kommunikationen och konsekvent städare kan vara problematiska, men webbplatsen erbjuder smidig bokning och möjligheten att arbeta hemifrån. Returpolicy är flexibel men kvalitetsfrågor behöver åtgärdas för att öka kundnöjdheten. (70%)
Produkt
Hemfrid erbjuder en hög kvalitet på utfört arbete (85%), med flexibla tjänster och möjlighet att spara tid med 'flexsaldot' (75%). Kunderna kan känna sig trygga med en och samma städare (70%) och uppskattar att städningen är noggrann och utförs på ett bra sätt (80%). Dock kan vissa städare sakna grundläggande städ- och kökskunskaper (60%), vilket har resulterat i fåniga misstag och bristfällig städning (55%). Tur nog erbjuder företaget omstädning samt möjlighet att använda eget städmaterial för en mer personlig kundupplevelse (65%). Sammanfattningsvis verkar Hemfrid erbjuda en övervägande positiv upplevelse för sina kunder.
Leverans
Hemfrid levererar en flexibel och pålitlig städtjänst med hög kvalitet (78%), där städaren kommer punktligt och utför grundligt arbete. Det finns möjlighet att spara tid med flexsaldot och erbjuder bra extratjänster som flyttservice. Tyvärr kan det förekomma bristfällig städning och språkförbistring vid besöken, samt olika städare varje gång vilket kan vara jobbigt för vissa kunder (22%).
Kundtjänst
Hemfrid erbjuder en flexibel och pålitlig kundservice med möjlighet att ha en och samma städare varje gång. Kunder uppskattar möjligheten att ge feedback och se förbättringar samt att kunna spara tid med flexsaldot för olika extratjänster. Det kan dock förekomma brister i städningen och vissa städare saknar vissa städ- och kökskunskaper, vilket kan påverka kvaliteten på tjänsterna (51%).
Kommunikation
Hemfrid har en bra kommunikation med vissa kunder (30%) där städarna talar svenska och är effektiva (25%). Dock kan det vara en nackdel att det är olika personer varje gång (20%) vilket kräver återkommande instruktioner. Prishöjningar utan förvarning (15%) och problem med bokningar (10%) samt bristande tillförlitlighet (5%) är också något som påverkar upplevelsen av kommunikationen med Hemfrid. Även om det finns positiva aspekter, finns det vissa områden där förbättringar behövs för att öka kundnöjdheten.
Webbplats
Hemfrids webbplats erbjuder en smidig och enkel app för att boka extra hjälp, vilket uppskattas av många användare. Det är också möjligt att arbeta hemifrån vid behov, vilket ses som en fördel. Dock har vissa kunder noterat att städarna saknar vissa grundläggande kunskaper, vilket kan förbättras för att öka kundnöjdheten. (70%)
Returpolicy
Hemfrids returpolicy har sina fördelar och nackdelar enligt recensionerna. En positiv aspekt är att byte av lakan ingår i städningen och att ordinarie städare alltid gör detta. Dessutom erbjuder de flexibel tidshantering vid sjukdom, vilket underlättar för kunderna. Å andra sidan har vissa kunder fått dålig städning och upplevt skador på inredningen utan återkoppling på reklamation, vilket kan vara en negativ upplevelse. Dessutom verkar det finnas brister i städ- och kökskunskaper hos vissa städare enligt kunderna. Sammantaget verkar Hemfrids returpolicy vara väldigt flexibel men det finns vissa kvalitetsfrågor som behöver åtgärdas. (30%)
Om Hemfrid
Hemfrid är ett svenskt företag som erbjuder tjänster inom hushållsnära tjänster, såsom städning, barnpassning, fönsterputsning och trädgårdsarbete för privatpersoner. Företaget grundades 1996 av Monica Lindstedt med en vision om att förenkla vardagen för människor genom professionella hushållstjänster. Hemfrids affärsidé bygger på konceptet att erbjuda kvalitativa och pålitliga tjänster till hushåll, vilka kunderna kan utnyttja med hjälp av det svenska RUT-avdraget. Med åren har Hemfrid blivit en ledande aktör inom hushållstjänstsektorn i Sverige, med en bred portfölj av tjänster som syftar till att underlätta det dagliga livet för sina kunder.
Kontaktinformation
Rosenlundsgatan 40
Stockholm
Sverige