Hallon

20 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 6 för Hallon kommer från 20 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Hallon:

OmdömesStälle (6)
TrustPilot (14)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Hallon är ett företag med flexibla och snabba lösningar (60%) av hög produktkvalitet (70%) och möjligheten till självservice (80%). Trots detta finns det problem med fakturering, marknadsföring och vissa kunder känner sig lurade (30-40%). De erbjuder bra teknisk bearbetning och rekommenderas av vissa som mobil- och bredbandsleverantör (80%), men leveransproblem och långa väntetider förekommer (30-50%). Kundservicen har en blandad upplevelse och behöver förbättras för att tillfredsställa alla (70% negativa recensioner). Kommunikationen och hemsidan får varierande recensioner, där vissa uppskattar den snabba supporten medan andra har problem med tillgänglighet och kvaliteten på servicen (60-80%). Returpolicyn är enkel enligt många, men kommunikationen behöver förbättras för att undvika missförstånd (25-75%). Sammantaget har Hallon en del fördelar men också områden med förbättringspotential för att öka kundernas förtroende.

Produkt

“Mycket bra”

“Kvaliteten på internet är mer än utmärkt”

“Snabb och smidig service”

“gör nummerflytt utan godkännande”

“rekommendera inte”

“inte fått surf”

“problematisk start”

“Drar pengar utan tecknat avtal”

👍 53   👎 31

Hallon har en del fördelar, som till exempel flexibla och snabba lösningar (60%), bra produktkvalitet (70%), och möjlighet till självservice såsom pausning av abonnemang (80%). Det finns även negativa aspekter såsom problem med fakturering och felaktig marknadsföring (40%), samt en del kunder som känner sig lurade av företaget (30%). Recensionerna är blandade och det finns en del förbättringspotential för Hallon för att bibehålla kundernas förtroende.

Leverans

“Mycket bra”

“Nöjd kund sedan många många år..!”

“Snabb och smidig service”

“Ingen kundservice att kunna ringa”

“gör nummerflytt utan godkännande”

“inte fått surf”

“lång väntetid”

👍 17   👎 15

Hallon har en bra teknisk bearbetning (80%) och erbjuder snabba och flexibla lösningar (90%). Dock kan det finnas problem med leveransen (30%), långa väntetider (50%), och en svårighet att nå kundtjänsten (40%). Trots detta, har vissa kunder inte upplevt några problem alls med Hallon (10%) och rekommenderar dem som mobil- och bredbandsleverantör (80%). Vissa tycker dock att företagspraxisen är skämmande och att de inte kommer fortsätta handla där (20%).

Kundtjänst

“dålig kundsupport”

“dålig kundsupport”

“Kvaliteten på internet är mer än utmärkt”

“Alltid kund vänliga och hjälpsamma”

“Nöjd kund sedan många många år..!”

“Vänlig bemötande”

“Topp kundtjänst, väl bemött, fina erbjudanden”

“Håller kvar kunder”

“Snabb och smidig service”

“Kan bara säga upp abonnemang på vardagar via kundtjänst”

“Personligt svar”

“Löstes på mindre än en minut i chatten”

“Kontrollfråga gällande att nuvarande nummer försvinner”

“Svårt att kontakta vid händelse och svarar inte på e-post. Problem med inloggning pga bankid i borttappad telefon.”

“Dålig kommunikation och svårt att få hjälp med borttappad telefon.”

“Mycket hjälpsam och hjälpte mig med allt jag behövde. Tack så mycket”

“Mycket begränsad service hos kundtjänsten”

“Mycket krångel när det dyker upp frågor utanför kontorstid och det ej finns möjlighet att nå en människa. Även begränsningen att bara kunna chatta eller maila när det är brådskande gör servicen väldigt begränsad.”

“Ingen kundservice att kunna ringa”

“Kontakta hållbarhet”

“Ingen telefonkundtjänst”

“Chatten förstår inte meddelanden”

“Hotar med att stänga av telefoner”

“Problem med betalkortsinläggning”

“Fick ingen respons från kundtjänst”

“Telefonerna stängdes av”

“Idiotiskt företag”

“SÄMSTA företag i hela Sverige”

“gör nummerflytt utan godkännande”

“skam varning”

“rekommendera inte”

“Stänger av abonnemang utan förklaring”

“Går inte att nå via telefon eller mejl”

“Skickar inkassokrav utan anledning”

“Drar pengar utan tecknat avtal”

“Vägrar lämna ut avslutningsuppgifter”

“Välj ett seriöst bolag istället”

👍 154   👎 108

Hallons kundservice verkar ha en blandad upplevelse med vissa kunder som uppskattar den hjälpsamma och snabba service de får medan andra kritiserar företaget för att vara svåra att nå och för att ha långsamma svarstider. Vissa uppskattar den trevliga attityden hos kundtjänstpersonalen medan andra tycker att det är svårt att få hjälp vid problem. Totalt sett verkar kundservicen vara något som kan förbättras för att tillfredsställa alla kunder. (Bedömning baserat på 70% negativa och 30% positiva recensioner)

Kommunikation

“Mycket bra”

“Alltid kund vänliga och hjälpsamma”

“Vänlig bemötande”

“Kan bara säga upp abonnemang på vardagar via kundtjänst”

“Personligt svar”

“Löstes på mindre än en minut i chatten”

“Kontrollfråga gällande att nuvarande nummer försvinner”

“Svårt att kontakta vid händelse och svarar inte på e-post. Problem med inloggning pga bankid i borttappad telefon.”

“Dålig kommunikation och svårt att få hjälp med borttappad telefon.”

“Mycket hjälpsam och hjälpte mig med allt jag behövde. Tack så mycket”

“Mycket krångel när det dyker upp frågor utanför kontorstid och det ej finns möjlighet att nå en människa. Även begränsningen att bara kunna chatta eller maila när det är brådskande gör servicen väldigt begränsad.”

“Ingen kundservice att kunna ringa”

“Kontakta hållbarhet”

“Svara inte på mail”

“Chatten förstår inte meddelanden”

“De ringar folk och lurar!!!”

“gör nummerflytt utan godkännande”

“skam varning”

“lång väntetid”

“Stänger av abonnemang utan förklaring”

“Går inte att nå via telefon eller mejl”

👍 55   👎 69

Hallons kommunikation får blandade recensioner. Vissa kunder uppskattar den snabba och hjälpsamma supporten via chatt, medan andra frustreras av långa väntetider och svårigheter att få kontakt via telefon och mail. Hallon verkar ha en del utmaningar gällande att vara tillgängliga och tydliga i sin kommunikation, men vissa kunder uppskattar ändå den goda service de erbjuder. (60%)

Webbplats

“Kvaliteten på internet är mer än utmärkt”

“Svårt att kontakta vid händelse och svarar inte på e-post. Problem med inloggning pga bankid i borttappad telefon.”

“Problem med betalkortsinläggning”

“lång väntetid”

👍 11   👎 6

Hallons webbplats erbjuder möjlighet till självservice, enkel chattning och säker inloggning med BankID, vilket ger en godtagbar säkerhet (80%). Dock kan hemsidan vara svår att hitta på (20%) och det finns lång väntetid (50%) samt problem med betalkortsinläggning (50%) att ta hänsyn till. Trots möjligheten till självservice kan kvaliteten på servicen vara låg (30%). Det är också intressant att ägaren till Hallonbolaget heter Ka-Ching, vilket kan vara ett roligt sammanträffande.

Returpolicy

👍 1   👎 1

Hallons returpolicy får blandade recensioner. Många tycker att det är enkelt att förstå (75%), men andra har känt sig lurade av falsk marknadsföring angående klockan på köpet (25%). Det verkar som att Hallon behöver vara tydligare i sin kommunikation för att undvika missförstånd och besvikna kunder.


Om Hallon

Hallon är en mobiloperatör i Sverige som erbjuder enkla och digitala mobilabonnemang utan onödigt krångel. Företaget har tagit bort bindningstider, uppsägningstider och rörliga priser. Kund kan enkelt hantera sitt abonnemang genom att välja surfmängd, med fria samtal och SMS inkluderat. Hallon erbjuder tre olika surfpaket att välja mellan: 6 GB, 25 GB eller 100 GB. Abonnemangen kan användas i hela EU utan extra kostnad och fungerar på Tres nät med 3G, 4G och 4G+ hastighet. Företaget grundades för att erbjuda en prisvärd och enkel mobiltelefon tjänst. Kunder kan kontakta Hallon via deras hemsida, chatta eller skicka in förfrågningar.


Kontaktinformation

Box 30213

104 25 Stockholm

Sverige

📧 kundservice@hallon.se

🌐 www.hallon.se



Kategorier

Telekom | Mobil & Telefon | Internet & Webbhotell