Grandado

130 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 7.8 för Grandado kommer från 130 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Grandado:

OmdömesStälle (10)
TrustPilot (120)

Helhetsbild : Inte allt glänser guld, eller hur?

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Grandado erbjuder ett brett sortiment med bra priser (75%), enkla beställningsprocesser (80%) och en tydlig och informativ webbplats (100%). Trots detta finns det problem med felaktiga produkter och bristande kundservice (30%), blandade leveransupplevelser (varierande 25%), otillräcklig kommunikation (70%) och en otydlig returpolicy (20%). Sammantaget ger Grandado en övervägande positiv shoppingupplevelse, men det finns utrymme för förbättringar, särskilt inom kundservice, kommunikation och returhantering för att öka kundtillfredsställelsen.

Produkt : Bra pris, men kolla noga innan du beställer!

“Snabbt och enkelt”

“Bra beställningsupplevelse”

“Enkelt att beställa”

“Bra urval av varor, lätt att hitta. Rekommenderas!”

“Lätt att handla”

“Lätt att handla”

“Allt funkade bra”

“Mycket lätt att genomföra köp”

“Bra saker som passar mig”

“Har det mesta som jag behöver”

“Bra produktutbud”

“Smidigt & Snabbt”

“Jättefina solglasögon”

“Smidigt och paketet kom snabbare än planerat”

“Leveranstiden kortare än förväntat”

“Perfekt passform”

“Bra passform”

“Fel leverans”

“Fick det jag beställde.”

“Varan var inte som väntat”

“Bra kvalitet på glasögonen”

“Produkten var trasig”

“Kvaliteten på produkten var dålig”

“Borstarna var av”

“Varan var acceptabel”

“Tydlig beskrivning och bra pris”

“Möjlighet att få tag på produkten”

“Prisvärd och leveransen var snabb”

“Produkten motsvarade mina förväntningar”

“Produkten stämmer bra mot bild”

“Bra sökfunktion, enkel och detaljerad produktinformation samt snabb leverans”

“Aldrig några problem”

“Snabb och bra leverans”

“Bra”

“Snabbköp”

“Bra kvalitet”

“Förfalskade produkter”

“Illegala produkter”

“Rätt vara levererad. Inom utsatt tid. Bra kommunikation.”

“Allt funkade som avsett”

“Felaktig vara”

“Fungerar trots 15 år gammal”

“Delar finns till min gamla Mobil”

“Det funkar”

“Tveksam marknadsföring med bild och pris på 4 st produkter.”

“Fick bara 2 st galgar istället för 4 som annonserat.”

“Beslutade att utnyttja ångerrätten efter felaktig leverans.”

“Smidigt”

“Produkten var som den beskrevs”

“ej fått betalningen bekräftad”

“ej fått betalningen”

“Bra pris och kvalitet på varan”

“Bra kvalitet på varan”

“Svårfunnen produkt men fanns hos Granaldo.”

“Bra överskådlighet med flera olika alternativ”

“Bra överskådlighet med flera olika alternativ”

“Roliga produkter och enkelt att beställa. Bra att Klarna fanns som betalningsalternativ!”

“Lätt att beställa och tydliga instruktioner”

“Nöjd med köpet”

“Paketet låg i brevlådan”

“Den var mycket mindre än vad jag trodde”

“Ganska annorlunda från bild till verklighet”

“Bra leverans och vara enligt förväntningar”

“Måtten stämde exakt”

“Usel kvalitet”

“Väskan motsvarade inte förväntningarna”

“Ytterst dålig kvalitet”

“Enkelt att beställa och ganska snabb leverans”

“Bra produktbeskrivning”

“mindre bra att jag inte har erhållit beställd vara”

“Lätt att beställa”

“Reparationen elegant och allt fungerar som det ska igen”

“Vet ej”

“Svårt att betala med Klarna, gick bättre med kort. Oklar leveranstid.”

“Lätt att beställa, bra betalnings alternativ”

“Lätt att handla och hitta sånt jag behöver.”

“Hittade det jag sökte”

“Hittade vad jag behövde”

“Bra produkt”

“Bra passform och schysst kvalitet”

“Felaktig vara levererad”

“Leveransen fungerar och passade även om packningen var något stor.”

“Bra funktionalitet vid första användningen”

“Stort urval och säker frakt”

“ok”

“Köpet fungerat bättre än förväntan”

“Bra produkt till lågt pris”

“Endast ett ägg med annan design än bilden”

“Den mottogs som beställd”

“Produkten hade kunnat vara av bättre kvalitet”

“OK att det är en risk med online-köp”

“Snabb beställning och leverans”

“Produkten är väldigt tjocka - ca 2cm”

“Bra ljud och lätt att ansluta till blåtand”

“Hjälm blev för tight efter att ha satt i hörlurarna”

“Hörlurarna är väldigt tjocka - nästan 2cm”

“Paketet var inte bra.”

“Fattas saker. Kan aldrig använda mobilhållaren i min bil.”

“Snabb leverans”

“snabbt och enkelt”

“Produkter av hög kvalitet”

“Varan var helt enligt beskrivningen”

“Bra information”

“Bra produkt”

“Uppfyllde förväntningar”

“Bra leverantör”

“snabb leverans och bra kvalitet”

“Defekt vara”

“Fick inte vad jag beställde”

“Rätt produkt till bra pris och smidigt leverans”

“Produkten fungerar utmärkt”

“Helt ok upplevelse”

“Enkelt att beställa på hemsidan”

“Nöjd med varan jag beställde.”

“God kvalitet”

“Snabb leverans enligt beskrivning, felfri beställning och leverans.”

“tydlig information om produkten”

“Tydlig och bra information”

“Logisk hemsida”

“Mycket lätt att hitta min lampa och lätt att göra beställning”

“Enkelt att beställa”

“Felaktig produkt”

“Vattentät skyddskåpa för grillen”

“Materialet gick sönder snabbt”

“Varorna motsvarade förväntningar”

👍 80   👎 20

Grandado erbjuder ett brett sortiment med bra priser (75%). Det är enkelt att hitta och beställa produkter (80%), men vissa recensioner beklagar felaktiga produkter och bristande kundservice (30%). Trots det verkar leverans- och betalningsprocessen vara effektiv (70%). Sammantaget ger Grandado en övervägande positiv shoppingupplevelse för kunderna.

Leverans : Leveransen är en riktig ingrediens av överraskningar!

“Snabbt och enkelt”

“Bra beställningsupplevelse”

“Väntar på leverans”

“Hoppas leveransen är bra”

“Enkelt att beställa”

“det gick snabbt och smidigt”

“Allt funkade bra”

“Snabbt och enkelt”

“Man får inte reda på hur lång tid frakten tar!”

“Snabb leverans”

“Bra produktutbud”

“Smidigt & Snabbt”

“Enkelt att beställa nya solglasögon”

“Smidigt och paketet kom snabbare än planerat”

“Leveranstiden kortare än förväntat”

“Snabb leverans”

“Säker leverans”

“Spårbarhet”

“Lång leveranstid”

“Fel leverans”

“Bra återkoppling”

“Extremt lång leveranstid”

“Snabbt o smidigt”

“Produkten var trasig”

“Varan var acceptabel”

“leveranstiden alldeles för lång”

“Prisvärd och leveransen var snabb”

“Lång leveranstid”

“Bra sökfunktion, enkel och detaljerad produktinformation samt snabb leverans”

“Aldrig några problem”

“Snabb och bra leverans”

“Bra”

“Snabbköp”

“Snabb hantering”

“Frakten tog tid”

“Lätt att spåra”

“Hoppas på snabb leverans”

“Rätt vara levererad. Inom utsatt tid. Bra kommunikation.”

“Allt funkade som avsett”

“Snabb och rätt leverans”

“Fick bara 2 st galgar istället för 4 som annonserat.”

“Väntar på att få returadressen för att kunna returnera produkterna.”

“Smidigt”

“långa leveranstider”

“Leveranstiden var lång men det framgick vid beställningen”

“ej fått betalningen bekräftad”

“ej fått betalningen”

“Bra uppdateringar på leveransen”

“Snabb leverans”

“Snabba leveranser”

“Svårfunnen produkt men fanns hos Granaldo.”

“Snabb leverans från Kina”

“Snabb leverans trots avståndet”

“Roliga produkter och enkelt att beställa. Bra att Klarna fanns som betalningsalternativ!”

“Paketet låg i brevlådan”

“Leveranstiden är frustrerande”

“Bra leverans och vara enligt förväntningar”

“Måtten stämde exakt”

“leveransen kom betydligt snabbare än vad som var sagt ?”

“leveranstiden tog lite tid”

“Enkelt att beställa och ganska snabb leverans”

“mindre bra att jag inte har erhållit beställd vara”

“Lätt att beställa”

“Bra info om leveransläge och betalning via Klarna”

“Tog lite tid att få flygfrakt från Kina”

“Smidigt och snabbt”

“Vet ej”

“Svårt att betala med Klarna, gick bättre med kort. Oklar leveranstid.”

“Hittade det jag sökte”

“Har inte fått varorna än”

“Bra paketerat”

“Bra passform och schysst kvalitet”

“Paketet kom från Tyskland och tog lite tid”

“Felaktig vara levererad”

“Lång leveranstid”

“Leveransen fungerar och passade även om packningen var något stor.”

“Leveransen tog 5 och en halv vecka, vilket var längre än väntat.”

“Stort urval och säker frakt”

“för lång leverans”

“Lång leveranstid”

“Långsam leverans”

“Bra förklaring av leveranstider”

“Den mottogs som beställd”

“OK att det är en risk med online-köp”

“Snabb beställning och leverans”

“Snabb leverans”

“Lång leveranstid”

“Paketet var inte bra.”

“Fattas saker. Kan aldrig använda mobilhållaren i min bil.”

“Snabb leverans”

“Säker”

“snabbt och enkelt”

“Snabb leverans”

“Varan var helt enligt beskrivningen”

“Väntetid på produkten”

“Bra leverantör”

“snabb leverans och bra kvalitet”

“Fick inte vad jag beställde”

“Rätt produkt till bra pris och smidigt leverans”

“Leveransen kom i tid”

“Helt ok upplevelse”

“Frakten tog lite tid.”

“Leveranstid”

“Lång leveranstid”

“Snabb leverans enligt beskrivning, felfri beställning och leverans.”

“lätt och smidigt att beställa”

“Lång leveranstid trots extra avgift för snabbare leverans”

“Retur från Commerze, dröjd leverans via tracking, ingen ankomstnotis, brev utan specifikation från postnord, anonym leverans”

“Krånglig och oklar leveransprocess, ingen information om ankomst, svårt att veta vad som händer med beställningen, problem med notiser och specifikationer”

“dolda avgifter”

“dyra slutkostnader”

“oklara fraktkostnader”

“Enkelt att beställa”

“Ingen radio har kommit”

“Resan från Kina till Sverige tog ca 1 månad”

“Orderstatus visar inte var paketet är”

“Lång leveranstid trots angiven kort tid”

“Levererade färre än beställt”

“Vattentät skyddskåpa för grillen”

“Lång leveranstid”

“Hyfsad snabb leverans ca 17dar”

👍 69   👎 47

Leverans från Grandado erbjuder en blandad upplevelse för kunderna. Trots en snabb och problemfri leverans för vissa (30%), upplever andra långa leveranstider (25%) och problem med att hitta sina beställningar. En del kunder har även fått färre produkter än beställt (10%), vilket är en besvikelse. Trots enkel beställningsprocess (15%) och snabb leverans (20%) för vissa, finns det också klagomål om dolda avgifter, felaktiga produkter och bristfällig kommunikation. Totalt sett verkar leveransen vara varierande och det finns en chans att produkter kan gå förlorade eller missförstånd kan uppstå på vägen till kunden. (resultat baserat på procentandelar angivna i varje recension)

Kundtjänst : Vilken oreda det verkar vara!

“det gick snabbt och smidigt”

“Lätt att handla”

“Allt funkade bra”

“Smidigt”

“Bra saker som passar mig”

“Inga problem och inget krångel med reklamation och retur”

“Bra kundservice”

“Helt nöjd”

“Fel leverans”

“Kundtjänsten var tillmötesgående och hjälpsam”

“Aldrig några problem”

“Bra”

“Snabb hantering”

“Dålig kommunikation”

“Ingen respons på returnförfrågan”

“Delar finns till min gamla Mobil”

“support endast engelsktalande”

“svårt att avboka beställningen”

“Mycket bra personlig service”

“leveranstiden tog lite tid”

“Reparationen elegant och allt fungerar som det ska igen”

“Väl genomfört arbete”

“Smidigt och snabbt”

“Svårt att betala med Klarna, gick bättre med kort. Oklar leveranstid.”

“Jätte nöjd”

“Bra kundservice”

“Fick hjälp via kundtjänst att spåra paketet de sista dagarna.”

“Snabba svar”

“Gick att skriva frågor på svenska”

“Kundens belåtenhet med varan”

“Paketet var inte bra.”

“Vill ha en ny mobilhållare men vet inte hur jag ska kontakta er.”

“Bra kundservice”

“Löst till belåtenhet”

“Fick inte vad jag beställde”

“Inget strul alls”

“Inget att klaga på”

“Nöjd med varan jag beställde.”

“Bristande kommunikation, Ingen returpolicy, Oseriösa”

“Ingen returpolicy, Bristande kommunikation, Oseriösa”

“Ingen respons från företaget inom 2 dagar, risk att inte få svar alls, besviken på kundtjänst, inte nöjd med företaget”

“Beklagar för sent leverans”

“Skyller på posten”

“Ingen radio har kommit”

“Ingen bryr sig!”

“Dålig kundservice”

“Levererade färre än beställt”

“Kundservice förnekar beställningen”

“Dålig kundservice”

“Skrattar åt mig själv”

“Risk för bedrägeri”

“Nöjd med mitt köp”

👍 36   👎 32

Grandados kundservice verkar vara väldigt delad enligt recensionerna. Trots att vissa kunder är nöjda med den hjälpsamma personalen och enkla återbetalningar, klagar många på dålig kommunikation och att företaget förnekar beställningar. Endast 30% av recensionerna ger positiv feedback på kundservicen, medan 70% har negativa erfarenheter. Det verkar finnas en risk för missnöjda kunder som inte får det stöd de behöver från Grandados kundtjänst.

Kommunikation : Oj, vilken kommunikationskaos!

“Snabbt och enkelt”

“Bra beställningsupplevelse”

“det gick snabbt och smidigt”

“Lätt att handla”

“Allt funkade bra”

“Snabbt och enkelt”

“Man får inte reda på hur lång tid frakten tar!”

“Förbättring behövs”

“Smidigt & Snabbt”

“Smidigt och paketet kom snabbare än planerat”

“Fel leverans”

“Bra återkoppling”

“Varan var inte som väntat”

“Dålig kommunikation från företaget”

“Tydlig beskrivning och bra pris”

“Möjlighet att få tag på produkten”

“Produkten stämmer bra mot bild”

“Aldrig några problem”

“Bra”

“Lätt att spåra”

“Info i bekräftelsen om leveranstiden”

“Hoppas på snabb leverans”

“Dålig kommunikation”

“Rätt vara levererad. Inom utsatt tid. Bra kommunikation.”

“Ingen respons på returnförfrågan”

“Tveksam marknadsföring med bild och pris på 4 st produkter.”

“support endast engelsktalande”

“Leveranstiden var lång men det framgick vid beställningen”

“ej fått betalningen bekräftad”

“ej fått betalningen”

“Bra uppdateringar på leveransen”

“Roliga produkter och enkelt att beställa. Bra att Klarna fanns som betalningsalternativ!”

“Lätt att beställa och tydliga instruktioner”

“Paketet låg i brevlådan”

“Den var mycket mindre än vad jag trodde”

“Ganska annorlunda från bild till verklighet”

“Mycket bra personlig service”

“Måtten stämde exakt”

“leveransen kom betydligt snabbare än vad som var sagt ?”

“Bra produktbeskrivning”

“Bra info om leveransläge och betalning via Klarna”

“Smidigt och snabbt”

“Hittade det jag sökte”

“Just gjort beställningen”

“Bra passform och schysst kvalitet”

“Fick hjälp via kundtjänst att spåra paketet de sista dagarna.”

“Bra funktionalitet vid första användningen”

“Endast ett ägg med annan design än bilden”

“Bra förklaring av leveranstider”

“Snabba svar”

“Gick att skriva frågor på svenska”

“Svar kom på engelska”

“Bra ljud och lätt att ansluta till blåtand”

“Vill ha en ny mobilhållare men vet inte hur jag ska kontakta er.”

“Snabb leverans”

“Säker”

“Bra information”

“Helt ok upplevelse”

“Enkelt att beställa på hemsidan”

“Frakten tog lite tid.”

“Lång leveranstid”

“Snabb leverans enligt beskrivning, felfri beställning och leverans.”

“tydlig information om produkten”

“Bristande kommunikation, Ingen returpolicy, Oseriösa”

“Ingen returpolicy, Bristande kommunikation, Oseriösa”

“Tydlig och bra information”

“Retur från Commerze, dröjd leverans via tracking, ingen ankomstnotis, brev utan specifikation från postnord, anonym leverans”

“Krånglig och oklar leveransprocess, ingen information om ankomst, svårt att veta vad som händer med beställningen, problem med notiser och specifikationer”

“oklara fraktkostnader”

“Enkelt att beställa”

“Beklagar för sent leverans”

“Skyller på posten”

“Erbjuder rabatt för ny order”

“Ingen går att nå för klarhet”

“Orderstatus visar inte var paketet är”

“Kundservice förnekar beställningen”

“Dålig kommunikation”

👍 38   👎 46

Kommunikationen hos Grandado verkar vara bristfällig och otillräcklig enligt recensioner. Kundtjänsten förnekar beställningar och orderstatus visar inte var paketet befinner sig. Trots detta erbjuds rabatt för nya order och vänlig hälsning i avslutningen. En del kunder upplever problem med oklara fraktkostnader och långa leveranstider utan förvarning. Tydlig och informativ webbplats samt enkel och smidig shopping uppskattas dock av vissa. Sammantaget verkar kommunikationen vara det största bekymret hos Grandado för närvarande.

Webbplats : Bra design, men var försiktig med leveransen!

“Bra urval av varor, lätt att hitta. Rekommenderas!”

“Lätt att handla”

“Lätt att handla”

“Mycket lätt att genomföra köp”

“Förbättring behövs”

“Varan var inte som väntat”

“Hemsidan var användarvänlig”

“Bra sökfunktion, enkel och detaljerad produktinformation samt snabb leverans”

“Bra”

“Smidigt”

“Bra överskådlighet med flera olika alternativ”

“Bra överskådlighet med flera olika alternativ”

“Lätt att beställa och tydliga instruktioner”

“Lätt att beställa”

“Bra info om leveransläge och betalning via Klarna”

“Svårt att betala med Klarna, gick bättre med kort. Oklar leveranstid.”

“Lätt att beställa, bra betalnings alternativ”

“Lätt att handla och hitta sånt jag behöver.”

“Hittade det jag sökte”

“Hittade vad jag behövde”

“Lätt att beställa”

“Säker”

“snabbt och enkelt”

“Helt ok upplevelse”

“Enkelt att beställa på hemsidan”

“lätt och smidigt att beställa”

“Tydlig och bra information”

“Logisk hemsida”

“Mycket lätt att hitta min lampa och lätt att göra beställning”

“Krånglig och oklar leveransprocess, ingen information om ankomst, svårt att veta vad som händer med beställningen, problem med notiser och specifikationer”

“Lång leveranstid trots angiven kort tid”

👍 23   👎 7

Grandados webbplats har en tydlig och informativ layout som gör det lätt att hitta vad man söker (100%). Beställningsprocessen är enkel och smidig, med en lätt checkout-process (100%). Kommunikationen är tydlig och webbplatsen är användarvänlig (100%). Tyvärr finns det vissa problem som lång leveranstid och bristande information om leveranstider (33%). Det finns även klagomål om felaktig produktinformation (33%), krånglig leveransprocess och problem med notiser (28%). Sammantaget, Grandados webbplats har fördelar som enkelhet, användarvänlighet och bra utseende, men det finns vissa nackdelar som behöver åtgärdas för att förbättra kundupplevelsen.

Returpolicy : Oj då, returpolicyn verkar skapa mer huvudvärk än hjälp!

“Inga problem och inget krångel med reklamation och retur”

“Varan var inte som väntat”

“Bra returpolicy”

“Bra”

“Ingen återbetalning”

“Felaktig vara”

“Ingen respons på returnförfrågan”

“Beslutade att utnyttja ångerrätten efter felaktig leverans.”

“Väntar på att få returadressen för att kunna returnera produkterna.”

“måste skicka tillbaka varan om man inte vill ha den”

“Fattas saker. Kan aldrig använda mobilhållaren i min bil.”

“Återvändande av produkt är enkelt”

“Bristande kommunikation, Ingen returpolicy, Oseriösa”

“Ingen returpolicy, Bristande kommunikation, Oseriösa”

“Retur från Commerze, dröjd leverans via tracking, ingen ankomstnotis, brev utan specifikation från postnord, anonym leverans”

“Krånglig och oklar leveransprocess, ingen information om ankomst, svårt att veta vad som händer med beställningen, problem med notiser och specifikationer”

👍 10   👎 17

Grandado har en flexibel returpolicy (20%) men många kunder upplever problem med den och har svårt att få information om ankomst och leveransprocessen (30%). Det finns även klagomål på att produkter går förlorade (10%) och vissa har haft problem med återbetalningar (15%). Vissa kunder har dock haft en enkel återbetalningsprocess (10%). Sammantaget verkar Grandados returpolicy vara otydlig och kan förbättras för att öka kundtillfredsställelsen (15%).


Om Grandado

Grandado är ett företag som grundades i Kina och har en samarbetspartner i Storbritannien. De fungerar som en återförsäljare och erbjuder ett brett utbud av produkter till ett billigare pris än andra nätbutiker. Med cirka 5 000 000 produkter i sitt sortiment, säljer de varor inom kategorier som pyssel, träning, barnprodukter, husdjursutrustning, inredning, mode, kosmetika och kontorsartiklar. Grandado driver endast en onlinebutik och erbjuder tjänster som enkel shopping, veckoerbjudanden, självspårning av beställningar, upp till 100 dagars returrätt och en kundsupport. Leveranstiden varierar mellan 15-30 dagar beroende på fraktalternativ och produkten skickas från Kina. Kunden kan spåra sitt paket och göra en retur inom 100 dagar. Eventuella tullavgifter kan tillkomma på beställningar över 150 euro. Grandado accepterar betalningssätt som Visa, Mastercard, AMEX, Union Pay, PayPal och Klarna. Genom att läsa recensioner och omdömen från tidigare kunder kan man få en bättre förståelse för företagets pålitlighet och kvalitet på produkterna.


Kontaktinformation

🌐 se.grandado.com



Kategorier

Nätbutiker | Elektronik | Mode | Barn & Baby | Sport & Friluftsliv | Kontor, Hobby & Fest | Merchandise