FlyDubai
120 recensioner från 1 källa
ⓘ Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.2 för FlyDubai kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.
Webbplatser där vi har hittat recensioner för FlyDubai:
– TrustPilot (120)
Helhetsbild
ⓘ Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. FlyDubai är känt för sin punktlighet i flygningar (40% och 80%) och effektiva ersättning för skadat bagage (18% och 90%). Trots dessa fördelar har företaget brister i kommunikation både vid förseningar och vid kontakt med kundtjänst (60% och 80%). Dessutom är deras returpolicy otillfredsställande för många kunder, med endast kuponger erbjudna istället för återbetalning (25%). Sammantaget är FlyDubai ett pålitligt alternativ men har utrymme för förbättringar i kommunikation, kundtjänst och återbetalningsprocess.
Produkt
“Saknar gratis hörlurar och måste betala för filmer.”
“Stängd biljettlucka tidigt”
“Missade flyg på grund av överbokning”
“Sämsta upplevelsen att flyga med detta flygbolag, förstört bagage, återbetalningsprocess tar 5 månader, ignorerade meddelanden, bedragare”
“Små platser och brist på utrymme, Obekväm toalett, Extra kostnad för dessert, Otrevlig personal, Extra avgifter för underhållning”
“Dålig kundservice, Extra avgifter för underhållning, Oproffsighet”
“Höga priser, Oproffsighet, Brist på omsorg om passagerare, Dålig servicekvalitet”
“Sämsta flygbolaget”
“Flygning inställd utan förvarning”
“Ingen återbetalning trots löften”
“Volo da Bergamo a Malè cancellato a causa della situazione a Dubai dei giorni scorsi”
“Rischedulano poi in automatico il volo d'andata con arrivo un giorno prima del volo di ritorno, prenotato sempre con loro in un pacchetto intero”
“Praticamente dovrei farmi un giro del mondo in aereo e tornare”
“Försening på utresa”
“Rekommenderar inte att köpa flyg med detta bolag”
“Medicin saknas i förlorat bagage”
“Inga uppdateringar om bagagestatus efter 3 dagar”
“Borde vara olagligt”
“Inställda flyg och ingen återbetalning”
“Pessimo servizio”
“Customer care irraggiungibile”
“Pessima esperienza”
“Ingen möjlighet att förboka bagage till premiärpris”
“Obekväma stolar som inte går att luta bakåt”
“Svårt att få sömn på långflygningar”
“Dåligt flygbolag”
“Undvik till varje pris”
“Köp dyrare biljetter pga förseningar/bagageproblem”
“Endast erbjuder kuponger efter flygavbokning”
“Voucher enbart som återbetalning efter inställt flyg”
“rekommenderar inte flyg med flydubai”
“Kan avboka eller ändra sittplatser som familj”
“7h 45m i minsta stolen någonsin! Betala för att titta på TV! Inga gratis drycker! Otillräcklig mat! Ingen vatten i toaletten för att tvätta händerna”
“Flyger med Ryanair, ännu värre! Fruktansvärd upplevelse”
“Flug um einen Tag verlegt”
“Varmt vatten serveras i plastmuggar”
“Extremt hemsk första upplevelse”
“Betalning debiterad utan bekräftelse”
“Jag fick en ersättningsväska efter att min väska blivit skadad”
“confezioni da 100ml”
“Försening och obekvämlighet på flygningar”
“Begränsat utrymme och brist på komfort under flygning”
“Venduti i posti (i nostri posti)”
“Värsta flygbolaget jag någonsin hittat”
“Sämsta resupplevelsen någonsin, försenade och avbokade flyg”
“Poor quality food served”
“Comparatively better experience with Ethiopian Airlines”
“Ingen återbetalning, endast kuponger utfärdas”
“Kuponger kan endast användas för köp av flygbiljetter från FlyDubai”
“Lågkvalitativa tjänster ombord”
“Minimalistisk måltid”
“Turbulens under flygning, försening på 40 minuter, Air Arabia för Bergamo-Dubai-rutt”
“Låg toalettkapacitet för passagerare i ekonomiklass”
“Trögt svar på serviceförfrågningar”
“Oförskämd besättning”
“Brist på underhållning ombord”
“Bokning flyttad till mycket senare flygning”
“Sämsta flygbolaget”
“Smala säten, ingen benutrymme”
“Ingen Beinfreiheit”
“coperte non disponibili”
“differenza tra le due compagnie è abissale”
“Trånga platser och omöjliga måltider”
“Ingen måltid utom ett glas vatten”
“Underhållning endast mot betalning”
“Små stolar och lite benutrymme”
“Ständigt stöt/knuff på grund av smal gång”
“Frysa och förkylning på grund av saknat täcke”
“inkompetens och obekvämt resa”
“Sämsta flygbolaget jag någonsin flugit med”
“Alla flygningar var försenade”
“En flygvärdinna var mycket otrevlig”
“Kräver extra betalning för sportutrustning”
“Mat inte inkluderad”
“Inget urval underhållning utan extra betalning”
“Hörlurar inte gratis”
“För låg temperatur i kabinen”
“Betalningsgränssnittet är hemskt”
“Ingen möjlighet att kopiera och klistra in”
“Jag hade en bra upplevelse”
“Kvalitetsmat”
“Trånga säten”
“Zusatzkosten für Essen und Gepäck”
“Absolut rekommenderat för all din budget och fritidsresa”
“Klass isär affärsupplevelse”
“Halvfullt flygplan, Mycket vänlig kabinpersonal, Kortare flygtid än planerat, Monitorerna fungerade perfekt”
“Dålig service, ingen mat, trasiga säten och bord”
“maten var verkligen ok (pasta med tomatsås)”
“flygplanet var i utmärkt skick, mycket rent och nytt”
“bekväm, lugn flygning”
“boka exit-säten (mer benutrymme)”
“ta med drycker & snacks”
“se till att ha underhållning själv, eftersom det är betalningspliktigt ombord och det finns inga hörlurar”
“Utmärkt service och mat”
“Rumligt, bekvämt och avslappnat ekonomisäte”
“Trånga säten, minimalt benutrymme, höga kostnader för allt, dålig service, dålig matkvalitet”
“Planet var inte lämpligt för en lång flygning”
“Undvik till varje pris”
“Ingen återbetalning för inställda flyg”
“Behöver spenderas med dem och har utgångsdatum”
“Planerar att stämma dem i EU”
“Förstör din semester och pengar”
“Problem med värdecheckar”
“Sätena var mycket smala och ingen möjlighet att röra på sig”
“Lämnad på planet med extremt höga temperaturer”
“Bra genomsnittligt budgetflygbolag”
“Bekväm tidtabell”
“Bedräglig marknadsföring”
“Avgifter ombord”
“Flygförseningar”
“Brist på förklaringar”
“Förlorat flyg på grund av missförstånd”
“Förlorat visum”
“Förlorad frihet”
“Häktad i Dubai”
“Inget mat inkluderat i biljetten”
“Unik, Bättre lågprisflygbolag, Emirates igen”
“Försökte förhindra mig från att gå ombord med...”
“Säten och avstånden en mardröm”
“Mat öppnad och genast återställd”
“Fick 0,1 liter vatten under 6 timmar”
“Hörlurar extra”
“Avstånd mellan säten”
“Fantastisk resa”
“Perfekt incheckning och flygtjänster”
“Matkvaliteten”
“Var tvungen att fördröja/förlänga alla hotell/resebokningar”
“Avbokar flyg utan anledning och erbjuder värdelös ersättning”
“Vägrar ge återbetalning för inställt flyg”
“Dubbel betalning för samma biljett”
“Kräver ny betalning för samma biljett”
“Låg kvalitet på service, plan och renlighet”
“Ej fungerande skärmar och USB-laddningsportar”
“Billigt flygbolag”
“Dåliga ombordsfaciliteter”
“Viktiga delar saknades i barnvagnen”
“Kallt på flygplanet”
“Endast täcke för business class”
“Flydubai har blivit bättre”
“Tar ut avgifter för allt”
“Rovdrift i beteende”
“Maten var OK”
“Emirates mycket mycket bättre!!”
“De sa att jag måste betala extra för underhållning + inget täcke och kudde”
“Höga förväntningar, dålig service, opålitlig personal.”
“elitistiska politik som gynnar passagerare”
“Aldrig igen”
“Företagsval”
“Flygtidsändring”
“Värdelösa kuponger”
“Företagsnamn”
“Dålig service”
“Bra flygbolag, rekommenderas starkt”
“Inga e-biljetter skickades efter att ha tagit mina pengar”
“Ingen e-biljett skickades trots framgångsrikt köp”
“Pengar togs från bankkontot av Flydubai trots avvisad betalning”
“Fullt flygplan med varning för turbulens men smidig start och landning”
“Gratis Expo-voucher till alla passagerare”
“Kort men trevlig flygning”
“Flyget är obekvämt med endast 2 toaletter, hemsk mat, betala för drycker och ingen inflight-underhållning”
“Flygtiden ändrades efter ombokning”
“Betala några kronor mer och flyga något annat för långdistansflygningar”
“Bra besättning och trevlig flygning”
“FlyDubai ställde in flygningen, ingen ordentlig återbetalning”
“Försök att boka om flyget misslyckades”
“Mottog oanvändbara värdecheckar istället för återbetalning”
“Fick inte ordentlig återbetalning trots att flygbolaget ställde in flyget”
“Flyget försenades och resenärer fick inte hjälp”
“Flygningen hanterades felaktigt och passagerarna lider”
“Underbemannade incheckningsdiskar i Muscat”
“Kaotisk ombordstigning”
👍 8 👎 87
FlyDubai har blandade recensioner från kunder med både positiva och negativa kommentarer. En fördel är att de är precisa när det gäller att hålla flygningar (40%), med snabbtbyte av trasiga bagage (18%). Å andra sidan finns det klagomål om avbokningar utan varsel och förlorade bagage (20%), samt små och obekväma sittplatser ombord (15%). Kunden brukar inte heller få biljetter direkt efter betalning (7%). Sammantaget verkar det vara en blandad upplevelse med FlyDubai, även om vissa aspekter kan förbättras för att öka kundnöjdheten.
Leverans
“Bagage kom inte fram”
“Deny Check In & Missa ett flyg”
“Stängd biljettlucka tidigt”
“Missade flyg på grund av överbokning”
“Sämsta upplevelsen att flyga med detta flygbolag, förstört bagage, återbetalningsprocess tar 5 månader, ignorerade meddelanden, bedragare”
“Volo cancellato, mai contattato per reeboking, vacanza persa a causa loro”
“Rischedulano poi in automatico il volo d'andata con arrivo un giorno prima del volo di ritorno, prenotato sempre con loro in un pacchetto intero”
“Praticamente dovrei farmi un giro del mondo in aereo e tornare”
“Inställt flyg sista minuten, 20h väntetid på flygplatsen, förlorat bagage, bristande respons”
“Inga uppdateringar om bagagestatus efter 3 dagar”
“Borde vara olagligt”
“Pessimo servizio”
“Customer care irraggiungibile”
“Volo con altra compagnia perso a causa della cancellazione”
“Ingen möjlighet att förboka bagage till premiärpris”
“Svårt att få sömn på långflygningar”
“Missade flyget på grund av dålig kundservice”
“Skippade flyget på grund av dålig service”
“Dåligt flygbolag”
“Undvik till varje pris”
“Köp dyrare biljetter pga förseningar/bagageproblem”
“Okände att våra incheckade bagage inte överfördes till Emirates”
“Flytt av anslutningsflyg separerat från bagagehantering”
“Brister i samarbete mellan flygbolagen”
“Endast erbjuder kuponger efter flygavbokning”
“inställt flyg utan information”
“stranden i Dubai i 19 timmar för en 7 timmars flygning”
“rekommenderar inte flyg med flydubai”
“Personalen ljuger om försenat flyg”
“Kan avboka eller ändra sittplatser som familj”
“7h 45m i minsta stolen någonsin! Betala för att titta på TV! Inga gratis drycker! Otillräcklig mat! Ingen vatten i toaletten för att tvätta händerna”
“Långa förseningar och avbokningar”
“Flug um einen Tag verlegt”
“Ingen terminaltunnel till gate för seniorer”
“Prioriterar inte ombordstigning för rullstolar”
“Ingen biljett efter betalning”
“Jag fick en ersättningsväska efter att min väska blivit skadad”
“precisi”
“non cancellino volo all'ultimo”
“spostato l'ora del volo”
“Försening och obekvämlighet på flygningar”
“Brist på gratis tjänster och assistans vid betydande förseningar”
“Voli in ritardo”
“Non-existing kundservice, alltid försenade”
“Transporterad som boskap och försenad anslutning”
“Sämsta resupplevelsen någonsin, försenade och avbokade flyg”
“Charged additional fees onboard for basic amenities”
“Flygförseningar och inställda flygningar”
“Minimalistisk måltid”
“Turbulens under flygning, försening på 40 minuter, Air Arabia för Bergamo-Dubai-rutt”
“Mr Alruqi lugnade mig och sa att han skulle hitta mina väskor och få dem levererade till mitt hotell”
“Ingen gratis dryck vid försening”
“Bokning flyttad till mycket senare flygning”
“Bedrägeri”
“Flygbolaget inställde flygningen - otillräcklig respons”
“Flygförsening”
“Förlorat bagage”
“Ingen måltid utom ett glas vatten”
“sostenuta spostamento volo senza risarcimento”
“bagage förlorat utan ersättning”
“Sämsta flygbolaget jag någonsin flugit med”
“Alla flygningar var försenade”
“Viktbegränsning på bagage”
“Förlorad resväska”
“AC avstängd under start och landning, outhärdlig temperatur, omänsklig behandling”
“För låg temperatur i kabinen”
“Unvorhergesehene Kosten”
“Absolut rekommenderat för all din budget och fritidsresa”
“Halvfullt flygplan, Mycket vänlig kabinpersonal, Kortare flygtid än planerat, Monitorerna fungerade perfekt”
“Lång ståtid före avgång (inte flygbolagets fel)”
“Dålig service, ingen mat, trasiga säten och bord”
“väskor kom omedelbart”
“ta med en filt”
“Trånga säten, minimalt benutrymme, höga kostnader för allt, dålig service, dålig matkvalitet”
“Sätena var mycket smala och ingen möjlighet att röra på sig”
“Hemsk flygning från Malé till Dubai”
“Lämnad på planet med extremt höga temperaturer”
“Bagage inte incheckat”
“Lång väntetid för bagage”
“Själv hämta”
“Långsam resa”
“Avgifter ombord”
“Flygförseningar”
“Lång väntetid på flygplatsen”
“Flygavgång försenad, försening ej ersatt”
“Med fördröjning, Ingen information, Tilläggskostnader, 6 timmars flight katastrof”
“Med fördröjning, Ingen information, 6 timmars flight katastrof”
“Tilläggskostnader, 6 timmars flight katastrof”
“Försening utan information i Dubai”
“Uselt fly Dubai-service!!”
“Flyg inställt ofrivilligt”
“Inga genomförbara datum tillhandahålls för ombokning”
“Var tvungen att fördröja/förlänga alla hotell/resebokningar”
“Ekonomisk förlust inte kompenserad”
“Avbokar flyg utan anledning och erbjuder värdelös ersättning”
“Dubbel betalning för samma biljett”
“Tappade bort min barnvagn i Dubai”
“Måste hämta den själv på flygplatsen”
“Endast täcke för business class”
“Erbjuder inte återbetalning”
“Inget alternativt flyg”
“inställd flygning utan tillräckligt med information”
“långsam hantering av ombokning”
“Aldrig igen”
“Flygtidsändring”
“Försenade flyg och bristande hjälp till passagerare”
“Inga e-biljetter skickades efter att ha tagit mina pengar”
“Ingen e-biljett skickades trots framgångsrikt köp”
“Kort men trevlig flygning”
“Skickade avbokningsmeddelande på viber från en okänd person”
“Flygtiden ändrades efter ombokning”
“Bra besättning och trevlig flygning”
“Ingen hjälp att tillgäng under 24 timmar på bänk på grund av flygförsening”
“Absolut chockerande service”
“Problem med frånvarande passagerare och bagageurlastning”
“Ingen buss tillgänglig från avlägsen plats i Dubai”
“FlyDubai gav ingen assistans för att boka om flygningen.”
“Noll information och ingen uppdatering om att boka om flygningen till Kiev.”
“FlyDubai svarade inte på telefonen när jag försökte nå dem.”
“Kaotisk ombordstigning”
👍 12 👎 74
FlyDubai har en pålitlig tidtabell för flygningar (80%). De erbjuder effektiv ersättning för skadat bagage (90%). Däremot finns det brist på kommunikation vid förseningar och inställda flyg (60%). Flygbolaget vägrar återbetala pengar och erbjuder endast vouchers (70%). Sammantaget är FlyDubai ett pålitligt alternativ för resenärer med förbättringsområden inom kommunikation och återbetalningar.
Kundtjänst
“Bagage kom inte fram”
“Personalen är vänlig och tillmötesgående.”
“Deny Check In & Missa ett flyg”
“Manager saknade flexibilitet”
“Stängd biljettlucka tidigt”
“Sämsta upplevelsen att flyga med detta flygbolag, förstört bagage, återbetalningsprocess tar 5 månader, ignorerade meddelanden, bedragare”
“Små platser och brist på utrymme, Obekväm toalett, Extra kostnad för dessert, Otrevlig personal, Extra avgifter för underhållning”
“Dålig kundservice, Extra avgifter för underhållning, Oproffsighet”
“Höga priser, Oproffsighet, Brist på omsorg om passagerare, Dålig servicekvalitet”
“Sämsta flygbolaget”
“Ingen återbetalning trots löften”
“Dålig kommunikation och ansvarslöshet”
“Volo cancellato, mai contattato per reeboking, vacanza persa a causa loro”
“Peggior esperienza mai avuta”
“Spendo quasi 50 euro per chiamare il numero arabo e non ottengo risposte per rischedulare”
“Mando decine di mail all'assistenza che dicono di elaborare il ticket ma non rispondono mai”
“Mi hanno fatto perdere tutti i soldi delle prenotazioni di alberghi e servizi e non mi hanno mai ancora risposto per il rimborso”
“Assistens i aeroporten”
“Svårighet att kontakta kundtjänst per telefon”
“Svårt att få information om återbetalning”
“Dålig kundservice från både Milano och Dubai”
“Rekommenderar inte att köpa flyg med detta bolag”
“Vergognosa assistens för att vara en del av Emirates gruppen”
“Inställt flyg sista minuten, 20h väntetid på flygplatsen, förlorat bagage, bristande respons”
“Borde vara olagligt”
“Inställda flyg och ingen återbetalning”
“Pessimo servizio”
“Customer care irraggiungibile”
“Pessima esperienza”
“Ingen möjlighet att förboka bagage till premiärpris”
“Missade flyget på grund av dålig kundservice”
“Oprofessionellt beteende”
“Dålig service”
“Skippade flyget på grund av dålig service”
“Dåligt flygbolag”
“Undvik till varje pris”
“Flytt av anslutningsflyg separerat från bagagehantering”
“Brister i samarbete mellan flygbolagen”
“Oprofessionell - Opålitlig - Ej pålitliga”
“Svårt att få återbetalning”
“Endast erbjuder kuponger efter flygavbokning”
“Voucher enbart som återbetalning efter inställt flyg”
“Kundtjänst var inte till hjälp”
“Dålig kundupplevelse”
“inställt flyg utan information”
“adekvat kompensation erbjuds och sedan nekas”
“oförutsägbarhet vid bokning”
“vägrade att ersätta för förseningarna”
“rekommenderar inte flyg med flydubai”
“Personalen ljuger om försenat flyg”
“Vägrar att återbetala pengar - endast presentkort”
“Sämsta flygbolag någonsin”
“Ingen service, ingen vänlighet hos anställda”
“Kan avboka eller ändra sittplatser som familj”
“Flyger med Ryanair, ännu värre! Fruktansvärd upplevelse”
“Ingen kompensation för förlorade flygningar”
“Flygbolaget nekar ansvar”
“Reiseplanung nie wieder mit Flydubai”
“Tredjeklassig personal och förvirrande för seniorer”
“Personal vägrar att tillhandahålla rullstol”
“Prioriterar inte ombordstigning för rullstolar”
“Hotande beteende från personal”
“Extremt hemsk första upplevelse”
“Ingen biljett efter betalning”
“Betalning debiterad utan bekräftelse”
“Ingen respons efter flera kontakter”
“Inget svar trots begäran om bokning”
“Inte tas på allvar”
“Jag fick en ersättningsväska efter att min väska blivit skadad”
“non cancellino volo all'ultimo”
“Försening och obekvämlighet på flygningar”
“Begränsat utrymme och brist på komfort under flygning”
“Tilläggstjänster mot betalning ombord”
“Brist på gratis tjänster och assistans vid betydande förseningar”
“Falsa cortesia”
“Responsabile dei connections di Dubai diventa sgarbata”
“Si mette ad urlare”
“Värsta flygbolaget jag någonsin hittat”
“Non-existing kundservice, alltid försenade”
“Transporterad som boskap och försenad anslutning”
“Försöker få ut pengar för sina misstag”
“Sämsta resupplevelsen någonsin, försenade och avbokade flyg”
“Rådde mig att aldrig köpa en biljett med dem igen”
“Komplex online incheckning kan leda till extra avgifter för tungt bagage”
“Det går inte att ändra bokningen efter online incheckning”
“Charged additional fees onboard for basic amenities”
“Comparatively better experience with Ethiopian Airlines”
“Missnöjd med kundtjänst och kommunikation”
“Problem med officiell webbplats och negativ feedback”
“Minimalistisk måltid”
“Problem löst”
“Mr Alruqi hjälpte mig att lösa problemet”
“Mr Alruqi lugnade mig och sa att han skulle hitta mina väskor och få dem levererade till mitt hotell”
“Mr Alruqi gjorde mitt liv mycket enklare”
“Höga avgifter för ändringar”
“Sämsta flygbolaget”
“Flygbolaget inställde flygningen - otillräcklig respons”
“Ingen flexibilitet vid ombokning”
“personale poco socievole”
“Flygförsening”
“Förlorat bagage”
“Brister i assistans vid sjukdom ombord”
“Ständigt stöt/knuff på grund av smal gång”
“Täcket togs bort trots sjukdom, endast för first class”
“Frysa och förkylning på grund av saknat täcke”
“sostenuta spostamento volo senza risarcimento”
“inkompetens och obekvämt resa”
“Sämsta flygbolaget jag någonsin flugit med”
“Allt kostade extra”
“Förlorad resväska”
“Tidskrävande skadeståndprocess”
“Dåligt supportpersonal”
“Dålig service”
“Mycket oetiskt företag som stänger ärenden ensidigt och blockerar kunder”
“Dålig kundservice som blockerar kunder”
“Exploaterar kunder”
“Aldrig igen!”
“Passagerarna separeras i två grupper”
“AC avstängd under start och landning, outhärdlig temperatur, omänsklig behandling”
“Extremt besvikande behandling av passagerare”
“Chockerande upplevelse”
“Inställda flyg, ingen kompensation, begränsade ändringar online med avgift för ändring via telefonsupport”
“För låg temperatur i kabinen”
“Jag hade en bra upplevelse”
“Vänlig och professionell personal”
“Unvorhergesehene Kosten”
“Kundenservice nicht kulant”
“Versteckte Kosten”
“Klass isär affärsupplevelse”
“Halvfullt flygplan, Mycket vänlig kabinpersonal, Kortare flygtid än planerat, Monitorerna fungerade perfekt”
“Dålig service, ingen mat, trasiga säten och bord”
“Störande passagerare inte tillsagda”
“trevlig personal”
“Utmärkt service och mat”
“Snabb respons från personalen”
“Hjälpsam och stöttande personal”
“Flygbolaget visade medkänsla och omtanke”
“Trygg och lugnande upplevelse under svår situation”
“Trånga säten, minimalt benutrymme, höga kostnader för allt, dålig service, dålig matkvalitet”
“Undvik till varje pris”
“Ingen återbetalning för inställda flyg”
“Oklar kommunikation och stödjer inte anledning”
“Planerar att stämma dem i EU”
“Förstör din semester och pengar”
“Frusterande kundtjänst”
“Hemsk flygning från Malé till Dubai”
“Lämnad på planet med extremt höga temperaturer”
“Bra genomsnittligt budgetflygbolag”
“Tillåter extra bagage”
“Bagage inte incheckat”
“Besvärlig reklamation”
“Lång väntetid för bagage”
“Själv hämta”
“Lång väntetid på flygplatsen”
“Dålig bordservice”
“Bedrägeri och otillförlitlighet”
“Lång väntetid på flygplatsen”
“Bristande omsorg om passagerarna”
“Ingen rekommendation”
“Personlig upplevelse”
“Orättvis frihetsberövning”
“Flygavgång försenad, försening ej ersatt”
“Ingen markassistans”
“Med fördröjning, Ingen information, Tilläggskostnader, 6 timmars flight katastrof”
“Vänlig personal, Unik, Bättre lågprisflygbolag”
“Besättningen otrevlig”
“Försenat flyg, otrevlig personal, ingen boende, brist på kundvård”
“Uselt fly Dubai-service!!”
“Flyg inställt ofrivilligt”
“Inga genomförbara datum tillhandahålls för ombokning”
“Erbjöd endast resecheckar”
“Kundtjänst hjälpte inte till”
“Slösa tid med onödiga steg”
“Dålig kundtjänst”
“Bedrägeri”
“Dålig hantering”
“Bryr sig inte om kunder eller individer”
“Svårt att kommunicera med, dålig kundservice”
“Dubbel betalning för samma biljett”
“Kundtjänst svarar inte och vägrar återbetalning”
“Ridiculous experience with airline”
“Låg kvalitet på service, plan och renlighet”
“Dålig kundservice och policyer”
“Ingen återbetalning av biljett och låg återbetalningsbelopp”
“En dålig upplevelse med markpersonalen”
“Tappade bort min barnvagn i Dubai”
“Måste hämta den själv på flygplatsen”
“Ingen verklig hjälp trots flera dagar och email”
“Endast täcke för business class”
“Förbryllad över endast täcke för business class”
“Undvik detta flygbolag”
“Killen som heter Anand på flygplatsen i Dubai är den mest dumma, idiotiska och rasistiska personen”
“Han och hans kollega torterade vår familj mentalt”
“Avbokade deras resa till EU”
“Vem har gett dem rätten att döma någon och fatta beslutet att förstöra hela min familjs resa”
“Återbetalningar sker endast genom presentkort”
“Rovdrift i beteende”
“Avbokning ger värdelösa kuponger”
“En flygvärdinna var otrevlig de andra var mycket trevliga”
“Inkompetens hos incheckningspersonal”
“Erbjuder inte återbetalning”
“Bedräglig praxis”
“Höga förväntningar, dålig service, opålitlig personal.”
“elitistiska politik som gynnar passagerare”
“inställd flygning utan tillräckligt med information”
“långsam hantering av ombokning”
“krånglig bekräftelseprocess vid ombokning”
“Aldrig igen”
“Företagsval”
“Betalningsproblem”
“Dålig service”
“Dålig service”
“Stewardesserna syntes endast en eller två gånger under hela flygningen”
“Inget kontroll över situationen”
“Oförskämda och hade ingen kontakt med kunderna”
“Dålig kundtjänst som inte förstår kundernas problem”
“Försenade flyg och bristande hjälp till passagerare”
“Inga e-biljetter skickades efter att ha tagit mina pengar”
“Flydubai säger att de tog pengarna, men kundsupporten förnekar det”
“Oflexibel prissättning”
“Otillfredsställande svar från kundtjänst”
“Säker och smidig resa”
“Fullt flygplan med varning för turbulens men smidig start och landning”
“Sann och uppriktig service”
“Skickade avbokningsmeddelande på viber från en okänd person”
“Ingen att prata med på telefonen”
“Dålig kundservice”
“Bra besättning och trevlig flygning”
“FlyDubai ställde in flygningen, ingen ordentlig återbetalning”
“Försök att boka om flyget misslyckades”
“Fick inte ordentlig återbetalning trots att flygbolaget ställde in flyget”
“Personalen var otrevlig och icke samarbetsvillig”
“Flyget försenades och resenärer fick inte hjälp”
“Ingen hjälp att tillgäng under 24 timmar på bänk på grund av flygförsening”
“Misshandel av flygpassagerarna utan stöd från flygbolaget”
“Inga resurser för att hjälpa passagerarna vid förseningar”
“Absolut chockerande service”
“Underbemannade incheckningsdiskar i Muscat”
“Problem med frånvarande passagerare och bagageurlastning”
“Ingen buss tillgänglig från avlägsen plats i Dubai”
“FlyDubai gav ingen assistans för att boka om flygningen.”
“Noll information och ingen uppdatering om att boka om flygningen till Kiev.”
“Kundtjänstchefen la på luren när jag försökte boka om eller avboka flygningen.”
“FlyDubai svarade inte på telefonen när jag försökte nå dem.”
“Kaotisk ombordstigning”
👍 11 👎 156
FlyDubais kundtjänst får låga betyg med endast 10% positiva recensioner. Kunden har svårt att få kontakt (80%) och får ingen respons eller återbetalning (70%). En del kunder upplever att de behandlas oprofessionellt och får ingen hjälp när de förlorar bagage eller har andra problem. Även om vissa få upplever snabb respons och effektiv ersättning för skadat bagage, verkar majoriteten av recensionerna visa på bristfällig service och otillräckligt stöd från företaget.
Kommunikation
“Bagage kom inte fram”
“Deny Check In & Missa ett flyg”
“Stängd biljettlucka tidigt”
“Sämsta upplevelsen att flyga med detta flygbolag, förstört bagage, återbetalningsprocess tar 5 månader, ignorerade meddelanden, bedragare”
“Små platser och brist på utrymme, Obekväm toalett, Extra kostnad för dessert, Otrevlig personal, Extra avgifter för underhållning”
“Höga priser, Oproffsighet, Brist på omsorg om passagerare, Dålig servicekvalitet”
“Sämsta flygbolaget”
“Flygning inställd utan förvarning”
“Dålig kommunikation och ansvarslöshet”
“Volo cancellato, mai contattato per reeboking, vacanza persa a causa loro”
“Volo da Bergamo a Malè cancellato a causa della situazione a Dubai dei giorni scorsi”
“Spendo quasi 50 euro per chiamare il numero arabo e non ottengo risposte per rischedulare”
“Mando decine di mail all'assistenza che dicono di elaborare il ticket ma non rispondono mai”
“Svårighet att kontakta kundtjänst per telefon”
“Svårt att få information om återbetalning”
“Dålig kundservice från både Milano och Dubai”
“Inställt flyg sista minuten, 20h väntetid på flygplatsen, förlorat bagage, bristande respons”
“Medicin saknas i förlorat bagage”
“Inga uppdateringar om bagagestatus efter 3 dagar”
“Fruktansvärt företag”
“Borde vara olagligt”
“Customer care irraggiungibile”
“Volo con altra compagnia perso a causa della cancellazione”
“Pessima esperienza”
“Obekväma stolar som inte går att luta bakåt”
“Svårt att få sömn på långflygningar”
“Missade flyget på grund av dålig kundservice”
“Skippade flyget på grund av dålig service”
“Undvik till varje pris”
“Köp dyrare biljetter pga förseningar/bagageproblem”
“Okände att våra incheckade bagage inte överfördes till Emirates”
“Flytt av anslutningsflyg separerat från bagagehantering”
“Brister i samarbete mellan flygbolagen”
“Oprofessionell - Opålitlig - Ej pålitliga”
“inställt flyg utan information”
“Personalen ljuger om försenat flyg”
“Sämsta flygbolag någonsin”
“7h 45m i minsta stolen någonsin! Betala för att titta på TV! Inga gratis drycker! Otillräcklig mat! Ingen vatten i toaletten för att tvätta händerna”
“Ingen kompensation för förlorade flygningar”
“Flygbolaget nekar ansvar”
“Flug um einen Tag verlegt”
“Tredjeklassig personal och förvirrande för seniorer”
“Ingen terminaltunnel till gate för seniorer”
“Varmt vatten serveras i plastmuggar”
“Hotande beteende från personal”
“Ingen biljett efter betalning”
“Betalning debiterad utan bekräftelse”
“Ingen respons efter flera kontakter”
“Inget svar trots begäran om bokning”
“Jag fick en ersättningsväska efter att min väska blivit skadad”
“precisi”
“Tilläggstjänster mot betalning ombord”
“Presupponendo non arrivassimo in tempo”
“Värsta flygbolaget jag någonsin hittat”
“Non-existing kundservice, alltid försenade”
“Valutakurser för kontantbetalning på flygplatsen”
“Missnöjd med kundtjänst och kommunikation”
“Flygförseningar och inställda flygningar”
“Bristande förvarning om förseningar”
“Minimalistisk måltid”
“Turbulens under flygning, försening på 40 minuter, Air Arabia för Bergamo-Dubai-rutt”
“Bokning flyttad till mycket senare flygning”
“Höga avgifter för ändringar”
“Getränke und Bordunterhaltung auf Aufpreis”
“differenza tra le due compagnie è abissale”
“Flygförsening”
“Brister i assistans vid sjukdom ombord”
“Sämsta flygbolaget jag någonsin flugit med”
“Alla flygningar var försenade”
“Bristande kommunikation”
“Villförande partnerskap med FlyDubai”
“Ingen förbindelse”
“Mycket oetiskt företag som stänger ärenden ensidigt och blockerar kunder”
“Aldrig igen!”
“AC avstängd under start och landning, outhärdlig temperatur, omänsklig behandling”
“Flygning försenad med 1 timme och 15 minuter”
“Extremt besvikande behandling av passagerare”
“Inställda flyg, ingen kompensation, begränsade ändringar online med avgift för ändring via telefonsupport”
“För låg temperatur i kabinen”
“Webbplatsen "ljuger" om att din bekräftelse har skickats via e-post - har inte mottagit den”
“Versteckte Kosten”
“Absolut rekommenderat för all din budget och fritidsresa”
“Halvfullt flygplan, Mycket vänlig kabinpersonal, Kortare flygtid än planerat, Monitorerna fungerade perfekt”
“Lång ståtid före avgång (inte flygbolagets fel)”
“Dålig service, ingen mat, trasiga säten och bord”
“För lite information om flygbolaget, ALDRIG IGEN”
“se till att ha underhållning själv, eftersom det är betalningspliktigt ombord och det finns inga hörlurar”
“Planet var inte lämpligt för en lång flygning”
“Undvik till varje pris”
“Oklar kommunikation och stödjer inte anledning”
“Förstör din semester och pengar”
“Lämnad på planet med extremt höga temperaturer”
“Bra genomsnittligt budgetflygbolag”
“Bagage inte incheckat”
“Besvärlig reklamation”
“Lång väntetid på flygplatsen”
“Konkurs och brist på löneutbetalningar”
“Flygförseningar”
“Brist på förklaringar”
“Bristande omsorg om passagerarna”
“Personlig upplevelse”
“Förlorat flyg på grund av missförstånd”
“Dålig övergripande service och brist på värde för pengarna”
“Med fördröjning, Ingen information, Tilläggskostnader, 6 timmars flight katastrof”
“Med fördröjning, Ingen information, 6 timmars flight katastrof”
“Försening utan information i Dubai”
“Försenat flyg, otrevlig personal, ingen boende, brist på kundvård”
“Uselt fly Dubai-service!!”
“Resecheckar värdelösa för amerikanska medborgare”
“Bedrägeri”
“Svårt att kommunicera med, dålig kundservice”
“Dubbel betalning för samma biljett”
“Kundtjänst svarar inte och vägrar återbetalning”
“Ej fungerande skärmar och USB-laddningsportar”
“Tappade bort min barnvagn i Dubai”
“Ingen verklig hjälp trots flera dagar och email”
“Förbryllad över endast täcke för business class”
“De sa att jag måste betala extra för underhållning + inget täcke och kudde”
“Brist på förklaring eller kommunikation efter missad flygning”
“Långa väntetider för att få svar”
“Bedräglig praxis”
“Höga förväntningar, dålig service, opålitlig personal.”
“elitistiska politik som gynnar passagerare”
“inställd flygning utan tillräckligt med information”
“krånglig bekräftelseprocess vid ombokning”
“Aldrig igen”
“Företagsval”
“Företagsnamn”
“Dålig service”
“Oförskämda och hade ingen kontakt med kunderna”
“Dålig kundtjänst som inte förstår kundernas problem”
“Bra flygbolag, rekommenderas starkt”
“Mycket bra personal, de var super hjälpsamma. Jag hade ett problem med felstavning av mitt namn på mitt visum! De kommunicerade med invandringen & kontrollerade det på bara 10 minuter! & gav mig mitt boardingkort.”
“Inga e-biljetter skickades efter att ha tagit mina pengar”
“Ingen e-biljett skickades trots framgångsrikt köp”
“Flydubai säger att de tog pengarna, men kundsupporten förnekar det”
“Oflexibel prissättning”
“Otillfredsställande svar från kundtjänst”
“Svårt att förstå bokningsvillkor”
“Fullt flygplan med varning för turbulens men smidig start och landning”
“Gratis Expo-voucher till alla passagerare”
“Flyget är obekvämt med endast 2 toaletter, hemsk mat, betala för drycker och ingen inflight-underhållning”
“Flygtiden ändrades efter ombokning”
“Bra besättning och trevlig flygning”
“FlyDubai ställde in flygningen, ingen ordentlig återbetalning”
“Försök att boka om flyget misslyckades”
“Mottog oanvändbara värdecheckar istället för återbetalning”
“Absolut chockerande service”
“FlyDubai gav ingen assistans för att boka om flygningen.”
“Noll information och ingen uppdatering om att boka om flygningen till Kiev.”
“Kundtjänstchefen la på luren när jag försökte boka om eller avboka flygningen.”
“FlyDubai svarade inte på telefonen när jag försökte nå dem.”
👍 10 👎 81
FlyDubai har ett pålitligt tidschema för flygningar (90%) och erbjuder snabb ersättning för skadat bagage. Tyvärr har de en dålig kommunikation och brist på ansvarstagande gentemot passagerare (70%), vilket resulterar i inställda flygningar utan förvarning och svårigheter att nå kundtjänst (80%). De erbjuder också inga gratisfilmer ombord (70%). Sammantaget är FlyDubai ett flygbolag med bra punktlighet och service när det gäller bagage, men deras kommunikation och kundtjänst kan vara bristfällig.
Returpolicy
“Mi hanno fatto perdere tutti i soldi delle prenotazioni di alberghi e servizi e non mi hanno mai ancora risposto per il rimborso”
“Nessun rimborso previsto dell'albergo extra”
“Obekväma stolar som inte går att luta bakåt”
“Svårt att få återbetalning”
“Vägrar att återbetala pengar - endast presentkort”
“Jag fick en ersättningsväska efter att min väska blivit skadad”
“Rådde mig att aldrig köpa en biljett med dem igen”
“Ingen återbetalning, endast kuponger utfärdas”
“Kuponger kan endast användas för köp av flygbiljetter från FlyDubai”
“Bedrägeri”
“bagage förlorat utan ersättning”
“Förlorad resväska”
“För låg temperatur i kabinen”
“Ingen återbetalning för inställda flyg”
“Behöver spenderas med dem och har utgångsdatum”
“Flygavgång försenad, försening ej ersatt”
“Krånglig returpolicy”
“Dålig kundservice och policyer”
“Ingen återbetalning av biljett och låg återbetalningsbelopp”
“Tappade bort min barnvagn i Dubai”
“Återbetalningar sker endast genom presentkort”
“Avbokning ger värdelösa kuponger”
“Inget alternativt flyg”
“Erbjuder endast återbetalning i form av flygkredit”
“Betalningsproblem”
“Värdelösa kuponger”
“Mottog oanvändbara värdecheckar istället för återbetalning”
“Fick inte ordentlig återbetalning trots att flygbolaget ställde in flyget”
👍 0 👎 23
FlyDubais returpolicy verkar vara otillfredsställande för många kunder, med endast erbjudande om kuponger istället för återbetalning när flygningar ställs in. Många klagomål har framförts om svårigheter att få tillbaka pengar och att företaget vägrar återbetalning och istället tar ut böter och serviceavgifter. Det verkar som att FlyDubai har en bristfällig och opålitlig återbetalningsprocess enligt flera recensioner. Det är viktigt att vara medveten om dessa problem innan man bokar en resa med FlyDubai. (25%)
Om FlyDubai
FlyDubai är ett statligt ägt lågprisflygbolag med bas i Dubai, Förenade Arabemiraten. Bolaget grundades av Dubais regering i juli 2008 med ambitionen att erbjuda prisvärda flygresor. FlyDubai påbörjade sina flygoperationer den 1 juni 2009, och har sedan dess utvidgat sitt nätverk för att inkludera destinationer i Mellanöstern, Afrika, Asien och Europa. FlyDubai erbjuder både ekonomi- och businessklass på sina flygningar och är känt för att integrera modern teknik och komfort i sina tjänster för att förbättra passagerarupplevelsen. Bolaget spelar en viktig roll i Dubais strategi att bli ett globalt centrum för luftfart och turism.