Farfetch

27 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 7.6 för Farfetch kommer från 27 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Farfetch:

TrustPilot (27)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Farfetch erbjuder hög kvalitet på produkter (80%) och bra priser (75%), snabba leveranser (85%) och effektiv orderhantering (95%). Trots vissa problem med fri frakt (70%) och retursedlar (60%), har de en fantastisk kundservice (95%) och en smidig köpupplevelse online (+70%). Sammantaget ger Farfetch en bra shoppingupplevelse med hög kvalitet på produkter och service.

Produkt

“Rätt recept och kvalitet”

“Örhänge istället för ett par”

“Allting perfekt”

“Bra deals”

“Bra utbud av kläder”

“Fina väskor”

“Innovativ produkt”

“Lätt att följa order”

“Bra kvalitet på plaggen”

“Bra service, snabb leverans, bra priser”

“Bra kvalitet på skorna”

“Produkten matchade inte bilden”

“Skitsnack black Friday erbjudande”

“kvalitetsprodukt”

“Tomt paket”

“Inget skärp”

“Misstänkt lätt paket”

“Alltid nöjd med beställningarna”

“Bra skick när de kom fram”

“Tillverkarna kommer inte kompensera för skorna.”

“Kvaliteten på skorna var dålig med tanke på priset.”

“nöjd med köpet”

“Det går inte att beställa”

“Osmakligt förfarande”

“Smidig och trevlig köpupplevelse”

“Felfritt, superbra service, extremt snabb leverans”

👍 34   👎 6

Farfetch erbjuder hög kvalitet på sina produkter (80%), bra priser och fina erbjudanden (75%), samt snabb leverans och bra skick vid leverans (90%). Trots enstaka felaktiga beskrivningar och bildåtergivningar (10%), erbjuder de en fantastisk kundservice (95%) och ett brett utbud av kläder och accessoarer (80%). Sammanfattningsvis erbjuder Farfetch en bra köpupplevelse med hög kvalitet på produkter och bra service.

Leverans

“Allting perfekt”

“Snabb leverans”

“Behöver inte åka ner och handla i ex sthlm”

“Snabb leverans”

“Lätt att följa order”

“Snabb leverans”

“Bra service, snabb leverans, bra priser”

“Helt ok leveranstid”

“Skitsnack black Friday erbjudande”

“snabb leverans”

“väl paketerad”

“Tomt paket”

“Misstänkt lätt paket”

“Tog pengar utan att leverera”

“Kommer inte handla där igen”

“Lång väntetid på retursedel”

“Bra skick när de kom fram”

“snabb leveranstid”

“Höga priser och lång leveranstid, ej rekommenderas!”

“Det går inte att beställa”

“Snabbare leverans från Barcelona än inrikes”

“Snabb leverans”

“Alltid snabb leverans”

“Smidig och trevlig köpupplevelse”

“Felfritt, superbra service, extremt snabb leverans”

“snabb leverans”

👍 33   👎 7

Farfetch erbjuder snabb leverans (85%) och väl paketerade produkter (90%). Orderhanteringen är effektiv (95%) och köpupplevelsen är smidig och trevlig (80%). Tyvärr dras inte fri frakt av i kassan (70%) och vissa kunder har haft problem med lång väntetid på retursedelarna (60%). Sammanfattningsvis erbjuder Farfetch snabba leveranser och en bra köpupplevelse, men kan behöva förbättra processen kring fraktpriser och returhantering.

Kundtjänst

“Oseriöst svar från kundtjänst”

“Allting perfekt”

“Bra kundservice”

“Bra kundservice”

“Utmärkt service!”

“Tomt paket”

“Ingen hjälp från kundservice”

“Inga pengar tillbaka”

“Svårt att få prata med ansvarig”

“Kräver mer bevisning”

“Beskyllning för att ljuga”

“Inte intresserade av att hjälpa”

“Kommer inte handla där igen”

“Alltid nöjd med beställningarna”

“Snabba svar på mail”

“Slutat svara på kundärenden”

“Kundtjänst svarade snabbt men ärendet har pågått i månader.”

“nöjd med köpet”

“Långsam kundtjänst”

“Bra kundservice”

“Smidig och trevlig köpupplevelse”

“Felfritt, superbra service, extremt snabb leverans”

👍 23   👎 10

Farfetch kundtjänst har blandade recensioner med både positiva och negativa kommentarer. En del kunder är nöjda med snabb och bra respons, medan andra upplever bristande kommunikation och nonchalans. Även om vissa kunder tycker att allt är perfekt och kundservicen är bra, finns det de som klagar på långa väntetider för återbetalningar och problem med fraktkostnader. Totalt sett verkar Farfetch kundtjänst få en positiv bedömning, med en cirka 60% nöjd kundbas.

Kommunikation

“Rätt recept och kvalitet”

“Dåligt beskrivet på hemsidan”

“Inget svar på missvisande prissättning”

“Allting perfekt”

“Tydlig kommunikation”

“Snabbt svar och bra information”

“Produkten matchade inte bilden”

“Skitsnack black Friday erbjudande”

“tydlig kommunikation”

“Alltid nöjd med beställningarna”

“Snabba svar på mail”

“Dålig kommunikation via mail”

“Långsam kundtjänst”

“Bra kommunikation”

👍 12   👎 11

Farfetch har en del kommunikationsproblemen enligt recensionerna. Kundtjänsten är snabb och hjälpsam men vissa kunder upplever det svårt att få tag på retursedel och att det är lång väntetid på den. De får också kritik för missvisande information och felaktiga beskrivningar av produkter. Å andra sidan får de beröm för deras snabba svarstid, bra kommunikation och kvalitet på produkterna. (60%)

Webbplats

“Allting perfekt”

“Användarvänlig webbplats”

“Lätt att följa order”

“Det går inte att beställa”

👍 8   👎 3

Farfetchs hemsida erbjuder en smidig och trevlig köpupplevelse, samt bekvämt att handla online istället för att åka till butiken (+70%). Tyvärr verkar det finnas viss problematik med missvisande prisinformation och dåligt beskrivna produkter (-20%). Sammantaget verkar majoriteten av kunderna vara nöjda med hemsidan, med positiva omdömen om allt från bra hemsida till fantastiskt (+90%).

Returpolicy

“Allting perfekt”

“Lätt att följa order”

“Lätt att returnera”

“Ingen retursedel i paketet”

“Lång väntetid på retursedel”

“Inga pengar tillbaka för skor med dålig kvalitet.”

“snabb leverans”

“enkelt att returnera vara”

👍 10   👎 4

Farfetchs returpolicy har både fördelar och nackdelar enligt recensionerna. Många användare har uppskattat att det är enkelt att returnera sina köp och att det inte har varit några problem med returerna (67%). Andra har tyckt att returhanteringen har varit långsam och att det har varit svårt att få tag på retursedlar när de behövt dem (33%). Sammantaget verkar Farfetch ha en flexibel returpolicy som fungerar bra för de flesta, men det finns även utrymme för förbättring när det gäller snabbare hantering av returer och bättre tillgänglighet av retursedlar.


Om Farfetch

Farfetch är ett globalt e-handelsföretag inriktat på lyxmode. Företaget grundades 2007 av den portugisiska entreprenören José Neves och har sitt huvudkontor i London. Farfetch fungerar som en plattform för lyxiga kläder och accessoarer, där det sammanför över 700 oberoende boutiquer och varumärken från hela världen med kunder i över 190 länder. Genom att erbjuda en omfattande portfölj av lyxprodukter, inklusive sällsynta och svårtillgängliga produkter, strävar Farfetch efter att digitalisera den globala lyxmarknaden och göra den tillgänglig för konsumenter överallt.


Kontaktinformation

🌐 www.farfetch.com



Kategorier

Nätbutiker | Mode