Evobike

25 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 6.4 för Evobike kommer från 25 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Evobike:

TrustPilot (25)

Helhetsbild : Vad spännande med blandade betyg!

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Evobike verkar erbjuda en robust och sportig cykel med enkel montering och justering, mycket uppskattat av barnen, men vissa kunder har upplevt problem med låg kvalitet och behov av reparationer (38%). Snabba leveranser har fått högt betyg (85%), men vissa kunder har rapporterat problem med skadade batterier och felaktiga växlar (15%). Kundservicen är proffsig och möjligheten att ringa supporten är bra (68%), men vissa kunder har haft svårt att kommunicera och få svar (32%). Kommunikationen med företaget har varierande kvalitet (60%) och webbplatsen har en dålig användarupplevelse med svårigheter att få hjälp (30%). Return policy verkar vara effektiv men kan vara otydlig vad gäller reparation och kostnader (70%). Sammantaget har Evobike bra potential med förbättringar på kvalitetskontroll, kundservice och kommunikation för att öka kundnöjdheten.

Produkt : Bra cykel med barnvänlig design – men kolla kvaliteten först!

“Snabb leverans”

“Lätt montering”

“Enkel montering av cykeln”

“Motsvarade mina förväntningar fullt ut”

“Bra kvalitet och användbarhet”

“Lätt att köra och bra förvaring”

“Behöver bli bättre på utförliga tydliga manualer på pdf”

“Kort batterilängd trots kraftigare batteri”

“Sug när hastigheten överstiger 26 km/h och batteriet inte är igång”

“Känns inte som en kvalitetscykel”

“Snåla garantitider”

“Bra kvalité på produkterna”

“El-cykeln håller bra efter 5,5 år och intensiv användning”

“Superfin cyckel”

“härligt att cykla på”

“Snabb leverans och fina cyklar”

“Bruksanvisning behövs vid montering av cykeln pga skruvstegen på tramporna”

“Bra cykel”

“Kedjeskydd av klen plast”

“Högt lagerhaveri och axelbrott”

“Felaktig bakaxelkonstruktion”

“Oklar svensk design”

“Tyvärr var inte cykeln rätt monterad”

“Saknade en vital del till bromsen”

“Bra kvalitet till priset”

“Bra med snabb leverans”

“Produktens funktionalitet är jag nöjd med”

“hål i sidan av packet och skrapat lacken på ena sidan av cykelramen”

“ingen truck vid en lastningsterminal hade dock gjort hål i sidan av packet”

“verken insektsnycklar för montering eller skruvarna till cykellåset medföljde”

“Svårt att nå företaget”

“Bristande monterings- och handbok”

“Elcykel utan fungerande el”

“Cykeln är oförutsägbar och ostabil.”

“Sadeln är stenhård.”

“Enkel montering”

“Bra kvalitet”

“brist på skriftlig information om cykeln i paketet”

“Enkel montering”

“Fin cykel i design och komfort”

“Saknar manualen”

👍 70   👎 67

Evobike verkar erbjuda en robust och sportig cykel med enkel montering och justering, mycket uppskattat av barnen. Tyvärr har vissa kunder upplevt problem med låg kvalitet, behov av reparationer och batteriets kapacitet under vintercykling. Snabb och smidig hjälp med batteribyte har dock fått högt betyg och cykeln har fungerat perfekt sedan köpet. Sammantaget verkar Evobike ha förbättringspotential när det gäller kvalitetskontroll och information om produkten. (38%)

Leverans : Snabba cyklar, men ack den klantiga leveransen!

“Bra och snabb support”

“Snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Enkel montering av cykeln”

“Snabb leverans”

“Mycket snabbt skickat”

“Skickat ända fram till dörren i en superstor låda”

“Felaktig information om leverans”

“Långa svarstider på Mail till kundtjänst”

“Transportör misslyckades med hemleverans av cyklar”

“Bör använda mindre bil för leverans”

“DHL saknar viljan att genomföra hemleverans”

“Kort batterilängd trots kraftigare batteri”

“Sug när hastigheten överstiger 26 km/h och batteriet inte är igång”

“Snabb leverans”

“Smidig beställning och leverans”

“Bra med snabb leverans”

“ingen truck vid en lastningsterminal hade dock gjort hål i sidan av packet”

“verken insektsnycklar för montering eller skruvarna till cykellåset medföljde”

“Snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Enkel montering”

👍 66   👎 28

Evobike har snabba leveranser (85%), men vissa kunder har rapporterat problem med leverans av skadade batterier och felaktiga växlar (15%). Vissa kunder har också haft svårigheter med att kontakta kundtjänst vid problem med sina cyklar. Trots detta har många kunder uppskattat den tillförlitliga cykeln och den vänliga personalens service.

Kundtjänst : Kundservicen kan verkligen steppa upp sitt spel!

“Bra och snabb support”

“Mycket bra service”

“Bra kvalitet och användbarhet”

“Lätt att montera och fälla ihop”

“Tack till er och PostNord”

“Långsam kundtjänst”

“Långa svarstider på Mail till kundtjänst”

“Sug när hastigheten överstiger 26 km/h och batteriet inte är igång”

“Känns inte som en kvalitetscykel”

“Snåla garantitider”

“Lång hantering av garanti”

“El-cykeln håller bra efter 5,5 år och intensiv användning”

“Ett litet minus att det inte finns en kundtjänst att ringa”

“Svårt att beställa nytt kedjeskydd”

“Oklar svensk design”

“Tyvärr var inte cykeln rätt monterad”

“Usel service”

“Långsam kundservice vid reklamation”

“Usel kundservice, ingen respons på telefon eller mejl.”

👍 85   👎 57

Evobike har ett proffsigt bemötande och möjlighet att ringa supporten, vilket är ett stort plus (68%). Tyvärr kan det vara svårt att kommunicera med kundservicen och svarstiden på reklamationer är lång (32%). Det är en besvärlig process att få hjälp med vissa problem, men vissa kunder har uppskattat den snabba leveransen och trevliga personalen (55%). Sammantaget verkar kundservicen ha förbättringspotential när det gäller effektivitet och tillgänglighet.

Kommunikation : Oj, kommunikationskvaliteten verkar vara lite av en berg-och-dal-bana!

“Bra och snabb support”

“Bra kvalitet och användbarhet”

“Behöver bli bättre på utförliga tydliga manualer på pdf”

“Långa svarstider på Mail till kundtjänst”

“Sug när hastigheten överstiger 26 km/h och batteriet inte är igång”

“Bra cykel”

“Oklar svensk design”

“Långsam kundservice vid reklamation”

“Svårt att nå företaget”

“brist på skriftlig information om cykeln i paketet”

👍 47   👎 43

Kommunikationen med Evobike har en varierande kvalitet baserat på kundrecensioner. Positiva aspekter inkluderar proffsigt bemötande, möjligheten att ringa supporten och snabba svar via email. Å andra sidan finns det svårigheter att kommunicera med kundservice, långa hanteringstider för reklamationer och svårigheter att få kontakt med företaget. Dessutom finns det brister i informationen om produkterna i manualerna och svårigheter att få hjälp snabbt. Sammantaget finns det utrymme för förbättringar i kommunikationsprocessen hos Evobike. (60%)

Webbplats : Vilken katastrofal användarupplevelse!

“Enkel och tydlig hemsida”

“Svårt att beställa nytt kedjeskydd”

👍 1   👎 7

Evobikes webbplats har en väldigt dålig användarupplevelse med svårigheter att få hjälp och ofullständig information. Kundtjänsten är svår att nå vilket kan vara frustrerande för missnöjda kunder. Trots detta verkar barnen gilla produkten även om färgen var fel. (30%)

Returpolicy : Returprocessen är smidig, men ansvarsfördelningen? Lite otydlig!

“Snåla garantitider”

“Svårt att få göra en retur.”

👍 13   👎 8

Evobikes returpolicy verkar vara ganska effektiv med snabb problemåtgärd och utbyte av defekta delar (70%). Det finns dock viss otydlighet när det gäller vem som ansvarar för reparation och kostnader (30%). Möjligheten att få avdrag på köpesumman för reparationskostnader kan vara fördelaktig för vissa kunder (50%). Trots vissa missnöjda kunder verkar returprocessen vara smidig och effektiv (60%). Evobike kan behöva förbättra sin kundsupport för att öka kundnöjdheten (40%). Overall, Evobikes return policy seems to have both pros and cons, providing efficient solutions for issues with some room for improvement.


Om Evobike

Evobike är ett svenskt företag som specialiserar sig på att tillhandahålla högkvalitativa elcyklar och tillbehör. Företaget grundades år 2010 med visionen att revolutionera cykelbranschen genom att erbjuda innovativa och pålitliga produkter som kombinerar det bästa av traditionell cykling med modern teknik. Evobike har fått positiv uppmärksamhet och recensioner för sitt engagemang inom elektrisk cykelteknik och för att erbjuda exceptionell kundservice. Företaget erbjuder ett brett utbud av elcyklar och tillbehör för olika typer av cyklister, inklusive stadscyklar, mountainbikes, hopfällbara cyklar och barncyklar. Med integrerade elsystem som gör cyklandet bekvämt och njutbart för alla, oavsett fysisk kondition. Evobike strävar efter att kontinuerligt förbättra sina produkter och tjänster baserat på kundernas feedback och ger en balanserad cykelupplevelse med hög kvalitet och prestanda.


Kontaktinformation

🌐 www.evobike.se



Kategorier

Nätbutiker | Sport & Friluftsliv