Helhetsbild: Oj då, vad hände där med kundservicen?
ⓘ Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. DHgate har en mix av bra och dåliga erfarenheter med hyfsad leveranstid och bra elscootrar, men vissa kunder har blivit lurade på sina pengar och inte mottagit sina produkter. Det finns kommunikationsproblem och osäkerhet kring produkterna samt en utmanande webbplatsanvändarupplevelse. Kundtjänsten och återbetalningspolicyn är svaga med långa väntetider och klagomål från kunder, vilket resulterar i en kundservicebetyg på endast 18%. Sammantaget behöver DHgate förbättra leveranstjänsterna, kommunikationen och kundservicen för att öka kundnöjdheten på sin webbplats. (57%)
Produkt : Tveka inte, du kan få både bra och dåliga överraskningar!
DHgate har en hyfsad leveranstid till Europa (60%), men det kan vara svårt att ange korrekt adress (30%). Det finns bra fungerande elscootrar tillgängliga (70%), men vissa kunder har blivit blåsta på sina pengar (20%) och inte mottagit sina produkter (10%). Det finns osäkerhet kring produkterna (40%), och vissa kunder har haft problem med betalningar (20%). Sammantaget verkar det finnas en mix av bra och dåliga erfarenheter med DHgate, så det är viktigt att vara försiktig vid köp.
Leverans : Leveransproblematiken är en riktig huvudvärk!
DHgate erbjuder en snabb leverans (35%) och hyfsad leveranstid till Europa (10%), men det finns problem med långa leveranstider (25%), försumlig leverans (15%), och en del kunder har inte fått sina paket eller återbetalningar (15%). Det finns även problem med spårningsnummer och kommunikationen med säljarna kan vara bristfällig. Postnord erbjuder snabb leverans och smidig hantering av leveransuppdateringar, men vissa kunder har haft svårt att spåra sina paket. Sammantaget behöver DHgate arbeta på att förbättra sin leveranstjänst och kommunikationen med kunderna för att öka kundnöjdheten.
Kundtjänst : Vilken katastrof av kundservice!
DHgate har en dålig kundservice med bristande kommunikation och problem med återbetalningar. Många kunder har rapporterat om att de inte får svar från säljaren eller DHgate och att det är svårt att få pengar tillbaka. Vissa har även blivit lurade på sina pengar eller haft problem med betalningsprocessen. Det finns en lång väntetid för beställningar och återbetalningar, och vissa kunder har till och med gått så långt att de hotar med att kontakta myndigheterna. Sammantaget får DHgate en kundservicebetyg på endast 18%.
Kommunikation : Ojämn kommunikation och kundservice!
DHgate visar bristande kommunikation (70%) och otillräcklig kundservice (65%) enligt recensionerna. Många kunder klagar på att säljaren inte svarar (75%) och att det är problem med leverans och spårning (80%). Dock finns det också positiva omdömen om tydlig kommunikation (75%) och smidiga leveransuppdateringar (85%). Sammantaget verkar DHgate ha en ojämn kommunikation och kundservice, med vissa kunder som är nöjda medan andra kämpar med att få svar och information om sina beställningar.
Webbplats : Oj då, vad krångligt!
DHgate-webbplatsen har haft problem med leverans av paket, vilket orsakar besvär för kunderna (20%). Det finns även svårigheter med att ange specialtecken som Ä i adressfältet (20%) och korrekt adressinformation (20%). Navigeringen på webbplatsen är även svår (20%) och vissa användare kan inte längre betala med kreditkort vilket är en nackdel (20%). Totalt sett finns det flera utmaningar med användarupplevelsen på DHgate-webbplatsen.
Returpolicy : Vad hände med alla löften om smidig återbetalning?
DHgate har en dålig återbetalningspolicy med många klagomål från kunder. Det krävs returnering, men det kan vara svårt att få tillbaka pengarna. Vissa har inte fått sina pengar tillbaka trots att säljaren godkänt avbokningen. Leveranser kan vara långa och komplicerade, och det kan förekomma bedrägeri med falska produkter. Sammantaget verkar det vara svårt att få en smidig återbetalning från DHgate. (70%)
Om DHgate
DHgate är ett kinesiskt e-handelsföretag som grundades år 2004 av Diane Wang. Företaget fungerar som en marknadsplats som förbinder små och medelstora köpare med leverantörer, vilket huvudsakligen erbjuder grossistprodukter. DHgate riktar sig till internationella marknader och tillhandahåller en plattform där kunder kan köpa alltifrån elektronik till kläder och accessoarer direkt från kinesiska tillverkare. Plattformen är känd för att erbjuda ett brett utbud av produkter till konkurrenskraftiga priser. Sedan starten har DHgate vuxit till att bli en av de ledande cross-border e-handelsmarknadsplatserna med mål att förenkla den globala handeln, speciellt för små till mellan stora företag.
Kontaktinformation
8F Building A, U-CENTER, No.28 Chengfu Road, Haidian District, Beijing,China.
10008 Beijing
USA
Kategorier
Nätbutiker | Inredning | Elektronik | Mode | Djuraffärer | Merchandise