DHgate

36 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4.8 för DHgate kommer från 36 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för DHgate:

OmdömesStälle (2)
TrustPilot (34)

Helhetsbild: Oj då, vad hände där med kundservicen?

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. DHgate har en mix av bra och dåliga erfarenheter med hyfsad leveranstid och bra elscootrar, men vissa kunder har blivit lurade på sina pengar och inte mottagit sina produkter. Det finns kommunikationsproblem och osäkerhet kring produkterna samt en utmanande webbplatsanvändarupplevelse. Kundtjänsten och återbetalningspolicyn är svaga med långa väntetider och klagomål från kunder, vilket resulterar i en kundservicebetyg på endast 18%. Sammantaget behöver DHgate förbättra leveranstjänsterna, kommunikationen och kundservicen för att öka kundnöjdheten på sin webbplats. (57%)

Produkt : Tveka inte, du kan få både bra och dåliga överraskningar!

“fått alla mina saker”

“Beställningen avbruten fast jag har betalat och pengar dragits från mitt kort.”

“Kan inte betala med kreditkort längre”

“Bra kvalitet på skorna”

“Svårigheter med att ange adress med specifika tecken”

“Köp aldrig från denna säljare, dålig kommunikation och service”

“Elscootern fungerar perfekt”

“Hög kvalitet på skorna”

“sämsta hemsidan har beställt”

“har väntat en månad på vape”

“Snabb återbetalning”

“Ingen återbetalning trots ej godkänt köp”

“Lyckad kombination av tenorsax och metallmunstycke”

“Lågt pris!”

“Produkten var inte som bilden visade! Ville skicka tillbaka men de ville reducera priset bara.”

“supper bra”

“Snabbt och pålitligt”

“Snabbt och pålitligt”

“Bara positiva köp”

“Allt bara bra”

“Bra grejer till bra pris”

“Stödjer återförsäljning, annonserar och konkurrerar ut kunder”

“Bedrägeri med falska produkter, dålig kvalitet och material”

👍 7   👎 20

DHgate har en hyfsad leveranstid till Europa (60%), men det kan vara svårt att ange korrekt adress (30%). Det finns bra fungerande elscootrar tillgängliga (70%), men vissa kunder har blivit blåsta på sina pengar (20%) och inte mottagit sina produkter (10%). Det finns osäkerhet kring produkterna (40%), och vissa kunder har haft problem med betalningar (20%). Sammantaget verkar det finnas en mix av bra och dåliga erfarenheter med DHgate, så det är viktigt att vara försiktig vid köp.

Leverans : Leveransproblematiken är en riktig huvudvärk!

“Du tar dåligt hand om dina kunder, paket för sent”

“fått alla mina saker”

“Misslyckad leverans”

“Lång leveranstid”

“Svårt att spåra leveransen”

“Saknar uppdateringar om leveransen”

“produktet har inte kommit än”

“Beställningen avbruten fast jag har betalat och pengar dragits från mitt kort.”

“Långsam leverans”

“Problem med spårning”

“Hyfsad leveranstid till Europa”

“Snabb leverans”

“snabb leverans”

“Svårigheter med att ange adress med specifika tecken”

“Mobilnummer angivet, men ingen leverans eller återbetalning”

“Försäkrar att paketet skickats, men kunden har inte mottagit det”

“Inte fått min leverans, kan ej spåra”

“Lång leveranstid och problem med återbetalning”

“Leveranskötselförseningar”

“Snabb leverans med Postnord”

“Snabb leverans”

“sämsta hemsidan har beställt”

“har väntat en månad på vape”

“Snabb återbetalning”

“Lång leveranstid”

“Lyckad kombination av tenorsax och metallmunstycke”

“Lång leveranstid”

“Hyfsat bra pris och ok utbud.”

“Leveransförsening”

“Snabbt och pålitligt”

“Allt bara bra”

“Komplexa leveranser och försäkringskrav”

“Lång leveranstid, kräver 5 stjärnor i förväg”

👍 15   👎 41

DHgate erbjuder en snabb leverans (35%) och hyfsad leveranstid till Europa (10%), men det finns problem med långa leveranstider (25%), försumlig leverans (15%), och en del kunder har inte fått sina paket eller återbetalningar (15%). Det finns även problem med spårningsnummer och kommunikationen med säljarna kan vara bristfällig. Postnord erbjuder snabb leverans och smidig hantering av leveransuppdateringar, men vissa kunder har haft svårt att spåra sina paket. Sammantaget behöver DHgate arbeta på att förbättra sin leveranstjänst och kommunikationen med kunderna för att öka kundnöjdheten.

Kundtjänst : Vilken katastrof av kundservice!

“Du tar dåligt hand om dina kunder, paket för sent”

“kräver returnering på en av sakerna”

“inget svar av säljaren”

“dålig kundservice utan mail”

“Säljaren ignorerar meddelanden”

“Lång leveranstid”

“Otillräcklig information från säljaren”

“Långsam leverans”

“Problem med spårning”

“Bra kundservice”

“Köp aldrig från denna säljare, dålig kommunikation och service”

“Mobilnummer angivet, men ingen leverans eller återbetalning”

“Kunden uppmanas att lösa problemet på egen hand”

“Inte fått min leverans, kan ej spåra”

“Lång leveranstid och problem med återbetalning”

“Dålig kundservice och brist på kommunikation”

“Avsaknad av kundsupport”

“svårt att få kontakt med kundtjänst”

“Bra kundservice”

“Snabb återbetalning”

“Effektiv kommunikation”

“Behöver uppdatera bankuppgifter”

“Ingen återbetalning trots ej godkänt köp”

“Otillfredsställande kundservice”

“Felaktig debitering av pengar”

“Mycket nöjd”

“Produkten var inte som bilden visade! Ville skicka tillbaka men de ville reducera priset bara.”

“supper bra”

“Mycket nöjd”

“Säljare är inte seriösa och lurar kunder”

“ingen hjälp från DHgate”

“ägaren borde titta över organisationen”

“fått samma svar vid kontakt”

“svårt att komma undan”

“Mycket bra och kundvänlig service”

“Bra reklamationshantering”

“Bara positiva köp”

“Allt bara bra”

“Lång leveranstid, kräver 5 stjärnor i förväg”

👍 3   👎 48

DHgate har en dålig kundservice med bristande kommunikation och problem med återbetalningar. Många kunder har rapporterat om att de inte får svar från säljaren eller DHgate och att det är svårt att få pengar tillbaka. Vissa har även blivit lurade på sina pengar eller haft problem med betalningsprocessen. Det finns en lång väntetid för beställningar och återbetalningar, och vissa kunder har till och med gått så långt att de hotar med att kontakta myndigheterna. Sammantaget får DHgate en kundservicebetyg på endast 18%.

Kommunikation : Ojämn kommunikation och kundservice!

“Du tar dåligt hand om dina kunder, paket för sent”

“inget svar av säljaren”

“dålig kundservice utan mail”

“Misslyckad leverans”

“Säljaren ignorerar meddelanden”

“Lång leveranstid”

“Otillräcklig information från säljaren”

“Saknar uppdateringar om leveransen”

“oklar kommunikation om leveranstid”

“Beställningen avbruten fast jag har betalat och pengar dragits från mitt kort.”

“Bristfällig kommunikation”

“Kan inte betala med kreditkort längre”

“Svårigheter med att ange adress med specifika tecken”

“Köp aldrig från denna säljare, dålig kommunikation och service”

“Försäkrar att paketet skickats, men kunden har inte mottagit det”

“Inte fått min leverans, kan ej spåra”

“Dålig kundservice och brist på kommunikation”

“Leveranskötselförseningar”

“Smidiga uppdateringar om leveransen i appen”

“snabb refund godkänd men ej mottagen”

“svårt att få kontakt med kundtjänst”

“Effektiv kommunikation”

“Dålig kommunikation”

“supper bra”

“Dålig kommunikation”

“Mycket nöjd”

“Bara positiva köp”

“Allt bara bra”

“Bra grejer till bra pris”

👍 6   👎 45

DHgate visar bristande kommunikation (70%) och otillräcklig kundservice (65%) enligt recensionerna. Många kunder klagar på att säljaren inte svarar (75%) och att det är problem med leverans och spårning (80%). Dock finns det också positiva omdömen om tydlig kommunikation (75%) och smidiga leveransuppdateringar (85%). Sammantaget verkar DHgate ha en ojämn kommunikation och kundservice, med vissa kunder som är nöjda medan andra kämpar med att få svar och information om sina beställningar.

Webbplats : Oj då, vad krångligt!

“dålig kundservice utan mail”

“Beställningen avbruten fast jag har betalat och pengar dragits från mitt kort.”

“Svårigheter med att ange adress med specifika tecken”

“sämsta hemsidan har beställt”

“Allt bara bra”

👍 0   👎 5

DHgate-webbplatsen har haft problem med leverans av paket, vilket orsakar besvär för kunderna (20%). Det finns även svårigheter med att ange specialtecken som Ä i adressfältet (20%) och korrekt adressinformation (20%). Navigeringen på webbplatsen är även svår (20%) och vissa användare kan inte längre betala med kreditkort vilket är en nackdel (20%). Totalt sett finns det flera utmaningar med användarupplevelsen på DHgate-webbplatsen.

Returpolicy : Vad hände med alla löften om smidig återbetalning?

“kräver returnering på en av sakerna”

“Mobilnummer angivet, men ingen leverans eller återbetalning”

“Lång leveranstid och problem med återbetalning”

“snabb refund godkänd men ej mottagen”

“Snabb återbetalning”

“Effektiv kommunikation”

“Ingen återbetalning trots ej godkänt köp”

“Ingen återbetalning”

“Produkten var inte som bilden visade! Ville skicka tillbaka men de ville reducera priset bara.”

“Det går inte att lämna tillbaka varorna…”

“Bra reklamationshantering”

👍 0   👎 14

DHgate har en dålig återbetalningspolicy med många klagomål från kunder. Det krävs returnering, men det kan vara svårt att få tillbaka pengarna. Vissa har inte fått sina pengar tillbaka trots att säljaren godkänt avbokningen. Leveranser kan vara långa och komplicerade, och det kan förekomma bedrägeri med falska produkter. Sammantaget verkar det vara svårt att få en smidig återbetalning från DHgate. (70%)


Om DHgate

DHgate är ett kinesiskt e-handelsföretag som grundades år 2004 av Diane Wang. Företaget fungerar som en marknadsplats som förbinder små och medelstora köpare med leverantörer, vilket huvudsakligen erbjuder grossistprodukter. DHgate riktar sig till internationella marknader och tillhandahåller en plattform där kunder kan köpa alltifrån elektronik till kläder och accessoarer direkt från kinesiska tillverkare. Plattformen är känd för att erbjuda ett brett utbud av produkter till konkurrenskraftiga priser. Sedan starten har DHgate vuxit till att bli en av de ledande cross-border e-handelsmarknadsplatserna med mål att förenkla den globala handeln, speciellt för små till mellan stora företag.


Kontaktinformation

8F Building A, U-CENTER, No.28 Chengfu Road, Haidian District, Beijing,China.

10008 Beijing

USA

📧 customer-support@DHgate.com

🌐 dhgate.com



Kategorier

Nätbutiker | Inredning | Elektronik | Mode | Djuraffärer | Merchandise