DAZN

120 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.2 för DAZN kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för DAZN:

TrustPilot (120)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. DAZN erbjuder låga priser (15%) och enkel aktivering av prenumerationen (20%), men har begränsat innehåll (15%) och ständiga problem med buffering (5%). Avslutningsprocessen är komplicerad (10%) och kräver att man ringer en månad i förväg (50%). Kunder har upplevt överdebiteringar och problem med att bli fortsatt debiterade (70%). Kommunikationen är bristfällig (44%) och kundservicen får blandade recensioner (47%), vilket resulterar i en problematisk användarupplevelse. Sammantaget verkar DAZN vara en riskabelt val med negativt rykte och är inte rekommenderad för sporttittande. (70%)

Produkt

“Kan inte se prenumerationen i andra bostaden”

“Frekvensen med vilken det stannar och loggar ut sessionen”

“Drifts- och stabilitetsproblem med applikationen”

“Missledande kunder med månatliga betalningar trots avslut”

“annonser som sätter dig varannan gång”

“Deduktioner av rabatter”

“Rabatt för försäljning av MotoGP”

“Måste betala, navigationsproblem, svårt att se början av innehållet”

“Lätt att avsluta prenumerationen”

“Undvik DAZN till varje pris”

“Registrerade mig för en enda Pay-Per-View-händelse och fastnade i en £20 månatlig prenumeration”

“Totalt blåsning och en skam för branschen”

“dåliga sportprogram”

“olämpliga kommentatorer”

“orelaterade kommentatorer”

“Höga avslutningsavgifter”

“absolut bäst”

“strömmande ökning”

“betjänar dazn sky Virgin”

“Vinner men får inte pris”

“Lura om vunnet pris”

“Fel i förnyelse av prenumeration, Dålig kundservice, Otillräcklig kommunikation, Oprofessionellt beteende”

“Gränsfall till bedrägeri, Opålitlig service”

“omvandlades till ett årsabonnemang utan samtycke”

“Totalt bedrägeri”

“Bedrägeri”

“Svårt att avsluta prenumeration”

“Begränsad tillgänglighet av alla matcher i månadsavgiften”

“Försök att debitera extra avgifter även om det sägs vara inget åtagande”

“Svårt att avbryta abonnemanget”

“För många enheter att navigera mellan”

“Kan inte ta internationella F1- och MotoGP-tjänster.”

“Skumt företag”

“Bra kvalitet på striden”

“inkluderar inte Champions League och alla ligamatcher”

“Föredrar att betala 20 euro för en VPN med det amerikanska sportnätet”

“Felaktig fakturering”

“Bedrägeri vid avbokning före 30 dagar”

“Reaktivering av kontot utan samtycke”

“Total bedrägeri, sparade kortuppgifter utan meddelande, falska användarvillkor, fighter inte tillgängliga för alla prenumeranter, debiterar kortet utan meddelande”

“Mer övertygande boxningshändelser i det förflutna än idag”

“Top innehåll flyttat till DAZN PPV”

“Titta på annonser under huvudevenemanget”

“Stöld av pengar”

“Blev debiterad för gratis provperiod”

“För att aktivera prenumerationen räcker det med en klick och är omedelbar”

“Betalade en löpande strid med pay per view för att sedan få veta att jag har skrivit på ett 12 månaders kontrakt som inte kunde avbrytas.”

“Mycket reklam”

“Dålig kundtjänst och oväntade extra avgifter”

“Köp aldrig ppv eller prenumerera”

“Total bluff”

“Sämsta strömtjänsten”

“Flerfaldigt debiterad för en händelse, ingen återbetalning, dålig kundservice”

“Kunde inte få åtkomst till händelse efter betalning, påstår att de inte hittar transaktioner”

“Upprepade debiteringar men aldrig fått åtkomst, vägrar återbetalning, potentiellt bedrägligt beteende”

“Dessa killar är bedragare”

“Bedragare”

“Debiterad för 12 månader trots avbokning”

“Bedrägligt beteende, Obemärkt förnyande av prenumeration, Ändrade kontraktsvillkor, Prishöjningar, Ingen möjlighet att avsluta kontraktet”

“Svårt att avsluta prenumerationen”

“Företaget kommer undan med allt trots många klagomål.”

“Jag visste inte att jag prenumererade på ett 12-månadersavtal, det var inte tydligt.”

“De är ett lömskt företag som bygger hela sin affärsmodell kring mörka taktiker och mönster.”

“Jag kan inte ens använda tjänsten eftersom jag är låst fast eftersom det är rent skräp, allt som är värt att titta på tar de extra betalt för.”

“Trippelpris, annonser, extra betalning för stora boxningsevenemang, svårt att avsluta”

“COMPLETE RIP-OFF”

“UNDVIK TILL VARJE PRIS”

“Planen har ändrats utan meddelande”

“lurande prenumerationstjänst”

“Abonnemanget fungerade inte, fortsätter att debitera trots avbokning”

“Dolt abonnemang”

“Svårt att avsluta prenumeration”

“Avsluta prenumeration utan att prenumerera”

“Osmakligt företag”

“Bra streamingkvalitet”

“Total bluff”

“Brist på pengar för att sätta på lopp som det ska”

“Varje gång du ser loppen i efterhand måste du se resultaten innan loppen”

“Kan inte vara som alla appar, se saker efter titlar som det ska”

“Behöver dra tillbaka skalan tills du ser alla resultat”

“Fallgropsprenumeration för 12 månader utan möjlighet att avbryta”

“Kan inte avbryta prenumeration när som helst”

“Inaktivera automatisk förnyelse för kommande år”

“Priset tredubblas samtidigt som innehållet minskar, Svåra registreringar, Dåligt kvalitetsinnehåll, Mindre intressant innehåll”

“Strömning problem”

“Önskan om förbättring saknas, utnyttja kunder, Kommentatorerna duger inte”

“Prisjämförelse med Sky, bristande programkvalitet”

“Brister i kommentatorernas och expertisens kvalitet”

“Sammanlagd betyg 6”

“Bedrägeri, kontraktsbrott, dålig kundtjänst, otillgängliga”

“Smygprenumerationsmetoder, Svår avbokningsprocess, Dålig kundtjänst”

“Försöker lura sina kunder”

“Dåligt utbud av innehåll”

“Mycket dåligt företag, giriga, inte transparenta, bryr sig inte om kunder, lång avbokningsprocess, risk för att bli debiterad efter avbokning”

“Streama det olagligt”

“Tog pengar utan att tillhandahålla tjänst”

“Ingen service trots månatliga avgifter”

“Förvirrande retentionstaktik efter en PPV-händelse”

“Fruktansvärt”

“12-månaders abonnemang efter köp av PPV-boxningshändelse”

“De var inte tydliga med automatisk förnyelse”

“Tagit bort pengar från mitt konto utan förvarning”

“Uppskattar inte årlig-månadsprenumeration”

“Manglende stop af abonnement”

“DAZN tar fortfarande betalt trots att kunden har fotbollen via sin teleoperatör”

“Förskräckligt företag med planer för att låsa fast folk i kontrakt. Jag avslutade mitt konto med dem och debiterades fortfarande, med DAZN som påstod att jag aldrig sa upp.”

“Företag med dålig produkt. Anmäl dig för vilken annan sportstreamingtjänst som helst, YouTube Tv till exempel är utmärkt. Använd dem före DAZN vilken dag som helst.”

👍 9   👎 66

DAZN har låga priser men begränsat innehåll (15%), enkelt att aktivera prenumerationen men krångligt att avsluta (10%), ständigt fryser och buffrar (5%), toppinnehållet har flyttats till DAZN PPV med reklam under huvudevenemanget (8%). Sammantaget verkar det vara en total scam med krav på att ringa en månad i förväg för avslutning och extra kostnader för prenumeranter (70%). Stanna borta från DAZN och sök efter bättre alternativ för sporttittande.

Leverans

“Jag har inte kunnat avboka den”

“Frekvensen med vilken det stannar och loggar ut sessionen”

“Missledande kunder med månatliga betalningar trots avslut”

“dyrare och sämre på tjänster”

“Höga avgifter efter köp”

“Måste betala, navigationsproblem, svårt att se början av innehållet”

“Bedrägeriföretag”

“OMÖJLIGT att avbryta, ingen telefon att ringa och chatten har ingen att prata med.”

“Lätt att avsluta prenumerationen”

“betjänar dazn sky Virgin”

“Svårt att avsluta”

“Vinner men får inte pris”

“Gränsfall till bedrägeri, Opålitlig service”

“Kan inte avboka. Ren BLUFF!”

“Begränsad tillgänglighet av alla matcher i månadsavgiften”

“Fick debiteras direkt trots påstådd gratis provperiod”

“Svårt att avsluta prenumeration, ingen automatisk avslutning för löpande avtal, dyra PPV-priser”

“Skumt företag”

“Felaktig fakturering”

“Total bedrägeri, sparade kortuppgifter utan meddelande, falska användarvillkor, fighter inte tillgängliga för alla prenumeranter, debiterar kortet utan meddelande”

“Top innehåll flyttat till DAZN PPV”

“Titta på annonser under huvudevenemanget”

“Avbokningsprocessen är svår och verkar vara en bluff”

“Stöld av pengar”

“För att aktivera prenumerationen räcker det med en klick och är omedelbar”

“Betalade en löpande strid med pay per view för att sedan få veta att jag har skrivit på ett 12 månaders kontrakt som inte kunde avbrytas.”

“Mycket reklam”

“De tar fortfarande betalningar efter avslutad prenumeration”

“Total bluff”

“Sämsta strömtjänsten”

“Flerfaldigt debiterad för en händelse, ingen återbetalning, dålig kundservice”

“Bedragare”

“Förnyad utan varning eller tillstånd”

“Debiterad för 12 månader trots avbokning”

“Bedrägligt beteende, Obemärkt förnyande av prenumeration, Ändrade kontraktsvillkor, Prishöjningar, Ingen möjlighet att avsluta kontraktet”

“Trippelpris, annonser, extra betalning för stora boxningsevenemang, svårt att avsluta”

“lurande prenumerationstjänst”

“Kontrakterade essentialt plan för 12.99 med årlig bindning förra året. UTAN MEDDELANDE eller SAMRÅD förnyar de bindningen för 19.99, pris som jag inte är beredd att betala.”

“Abonnemanget fungerade inte, fortsätter att debitera trots avbokning”

“Debiterad igen efter avbokningsbegäran, brist på kommunikation angående betalningar”

“Svårt att avsluta tjänsten”

“Obefogade betalningar utan godkännande, ingen kommunikation”

“Bedrägeri, kontraktsbrott, dålig kundtjänst, otillgängliga”

“Smygprenumerationsmetoder, Svår avbokningsprocess, Dålig kundtjänst”

“Överprisat, opålitligt.”

“Bedrägligt företag”

“Tog pengar utan att tillhandahålla tjänst”

“Opererar enligt brittisk lag utan påföljder”

“Processen för avbokning är inte transparent”

“Inkonsistent fakturering”

“Manglende stop af abonnement”

“Kan inte avsluta abonnemanget första 12 månaderna”

👍 1   👎 41

DAZNs leverans har vissa fördelar, såsom enkel aktivering av prenumerationen och ett bra utbud av videomaterial, men det finns också flera nackdelar som kunder har upplevt. Många har klagat på den komplicerade och förvirrande avbokningsprocessen, överdebiteringar och att företaget fortsätter att ta betalt även efter att prenumerationen har avslutats. Det finns även klagomål på långsam service, bristande kundsupport och problem med dubbla betalningar genom olika betalningsmetoder. Sammantaget verkar DAZN vara ett riskabelt val för dem som är kritiska mot företagets affärsmetoder och kundsupport. (47%)

Kundtjänst

“Debitering av 2 Ip”

“Extra debitering utan tydlig förklaring”

“Kundtjänst försöker rättfärdiga extra debitering på ett oärligt sätt”

“Jag har inte kunnat avboka den”

“De låter mig inte avboka prenumerationen”

“Frekvensen med vilken det stannar och loggar ut sessionen”

“Behov av att förbättra och ändra flera aspekter av tjänsten”

“Missledande kunder med månatliga betalningar trots avslut”

“dyrare och sämre på tjänster”

“Höga avgifter efter köp”

“Ingen avbokning utan 30 dagars varsel och svår webbplatsgränssnitt”

“Ingen respons från chattmeddelanden för avbokningsförfrågningar”

“Avbokningsprocessen inte användarvänlig”

“Avbokningspolicy kräver 30 dagars varsel”

“Dåligt företag - prenumerera inte”

“Bedrägeriföretag. Predatoriska prissättningsmetoder.”

“Fruktansvärd service”

“Bedrägeriföretag”

“OMÖJLIGT att avbryta, ingen telefon att ringa och chatten har ingen att prata med.”

“Allvarligt hur de inte är i domstol över sina skumma metoder är bortom mig.”

“Har samtal med medborgarrådgivningen imorgon för att ta detta vidare.”

“Usel service”

“Omöjligt att avsluta prenumerationen”

“Företaget fortsätter att debitera trots avslutad prenumeration”

“Ingen svarar i telefonen och chattboten är upptagen”

“Borde vara olagligt att driva på detta sätt”

“Kommer aldrig att använda detta igen”

“Gå till din bank och blockera dem”

“De tar betalt utan att informera kunderna”

“Undvik DAZN till varje pris”

“Kundtjänsten är ett svart hål—ingen respons på chatt eller telefon”

“DAZN ser sina kunder som kassakor”

“Fullständig bluff”

“Totalt blåsning och en skam för branschen”

“Svårt att avsluta abonnemang”

“Besvärligt att avsluta”

“professionella bedragare”

“olämpliga kommentatorer”

“respektlös kundservice”

“inkompetent kundservice”

“Bedrägeri!”

“Svårt att avbryta prenumeration”

“Obehaglig kundtjänst”

“giriga amerikaner”

“stjäla olja”

“Svårt att avsluta”

“Kundservice svarar inte”

“Automatiska svar i chatten”

“Desinformation om avslutningsvillkor”

“Vinner men får inte pris”

“Lura om vunnet pris”

“Brist på transparens”

“Dålig användarupplevelse”

“Fel i förnyelse av prenumeration, Dålig kundservice, Otillräcklig kommunikation, Oprofessionellt beteende”

“Kan inte avboka. Ren BLUFF!”

“Mycket av en bluff”

“oseriöst agerande”

“omvandlades till ett årsabonnemang utan samtycke”

“Falsk automatisk förnyelse”

“Kan inte avsluta tills maj 2025”

“Totalt bedrägeri”

“De förtjänar mycket mer än vad de får”

“Kundtjänsten svarade men ingen återbetalning”

“Bristande kommunikation om återbetalning”

“Svårt att avsluta prenumeration”

“Dålig kundservice”

“Fick debiteras direkt trots påstådd gratis provperiod”

“Problematisk avbokningsprocess”

“Brister i telefonkundsupport”

“Totalt bedrägeri”

“Svårt att avbryta prenumeration”

“AI-chatten fungerar inte”

“Mycket upprörd över service och priser.”

“Det här är ett land där monopol är äckliga.”

“Jag skäms.”

“Skumt företag”

“Svårt att avbryta avtal”

“Bedrägeri 80€ istället för 20€ månadsvis för årsabonnemang”

“Problem med betalningshantering och kommunikation mellan Klarna och DAZN”

“Inkompetenta medarbetare på DAZN”

“Nödvändighet av en advokat för att lösa problemet”

“Svag kundservice”

“Problem med avbokning”

“Pengar försvinner utan förvarning”

“Felaktig fakturering”

“Fortsatt debitering efter avslutat abonnemang”

“Försäljning av ytterligare tjänster och evenemang”

“Bedrägeri vid avbokning före 30 dagar”

“Problem med avbokning per telefon”

“Reaktivering av kontot utan samtycke”

“Avbokningsprocessen komplicerad och förvirrande”

“Total bedrägeri, sparade kortuppgifter utan meddelande, falska användarvillkor, fighter inte tillgängliga för alla prenumeranter, debiterar kortet utan meddelande”

“Snabb lösning på problemet”

“Kundtjänsten reagerade snabbt”

“Kundvänlig lösning”

“Företagets girighet påverkar tjänstens kvalitet”

“Avbokningsprocessen är svår och verkar vara en bluff”

“Stöld av pengar”

“Blev debiterad för gratis provperiod”

“Avslutning kräver att du ringer i förväg med en månad”

“Praktik som är anti-konsument”

“Förlorad förtroende för företaget”

“Betalade en löpande strid med pay per view för att sedan få veta att jag har skrivit på ett 12 månaders kontrakt som inte kunde avbrytas.”

“Totalt rån och förfärligt företag undvik till varje pris!!”

“Konstant fryser och buffrar”

“Dålig kundtjänst och oväntade extra avgifter”

“Köp aldrig ppv eller prenumerera”

“Dålig service, tar 2 månader att avbryta prenumeration”

“Be om fler bankuppgifter, påstår att ingen aktiv prenumeration syns”

“De tar fortfarande betalningar efter avslutad prenumeration”

“De har lurat mig med priset”

“Dålig kundservice”

“Svårt att avbryta”

“Brist på svar på kontakter”

“Sämsta strömtjänsten”

“Kundservicen (Johanna) var mycket hjälpsam och löste mitt ärende angående prenumerationen till belåtenhet. Tack så mycket för det. Jag måste nu ta tillbaka min dåliga recension tidigare. DAZN förtjänar nu 5 stjärnor.”

“Inkompetent kundservice”

“Långsam återbetalning”

“Flerfaldigt debiterad för en händelse, ingen återbetalning, dålig kundservice”

“Kunde inte få åtkomst till händelse efter betalning, påstår att de inte hittar transaktioner”

“Upprepade debiteringar men aldrig fått åtkomst, vägrar återbetalning, potentiellt bedrägligt beteende”

“Bedragare”

“Felaktig information om prenumeration”

“Bedrägligt beteende, Obemärkt förnyande av prenumeration, Ändrade kontraktsvillkor, Prishöjningar, Ingen möjlighet att avsluta kontraktet”

“Svårt att avsluta prenumerationen”

“Företaget kommer undan med allt trots många klagomål.”

“Varför kan jag inte bara avsluta min tjänst som jag uppenbarligen inte använder är bortom mig. Jag har aldrig haft så dålig service i mitt liv.”

“Falska påståenden om avtal”

“Oanvändbar kundsupportchatt”

“Kunde inte titta på några spel på DAZN på söndag”

“Fick felaktigt lösenord 10 gånger och blev inte hjälpt av kundtjänst”

“Missnöjd med DAZN och besvikelse över bristande service”

“COMPLETE RIP-OFF”

“UNDVIK TILL VARJE PRIS”

“Långsamma svar från callcenter i Indien”

“Ursäkter men inga verkliga lösningar tillhandahålls”

“Ger inte möjlighet till kontakt med användarna”

“Virtuell assistent löser inte frågor”

“Brist på investeringar i kundservice”

“Företaget reagerar inte på användarnas protester”

“Fullständigt skam”

“Undvik till varje pris”

“Frustrerande upplevelse”

“Jag kräver ingen återbetalning av de 19.99 redan debiterade men avslutning av bindningen. Enligt deras användarvillkor kan de höja och ändra avgiften och innehållet i planen EFTER FÖRHANDSLYSNING av 30 dagar.”

“Det är EN BLUFF ANMÄL ALLA TILL KONSUMENTORGANISATIONEN”

“Abonnemanget fungerade inte, fortsätter att debitera trots avbokning”

“Svårt att avsluta prenumeration”

“Avsluta prenumeration utan att prenumerera”

“Osmakligt företag”

“Behöver ett telefonsamtal för att avbryta kontot, kontot inte faktiskt avbrutet, debiterad två gånger, ingen återbetalning gavs”

“Ojämn återbetalningspolicy, otillräcklig kundtjänst”

“Svårt att avsluta tjänsten”

“Total bluff”

“Felaktig fakturering”

“Långsamma svar”

“Svårt att avboka”

“Usel för den avgift vi betalar”

“Dåliga människor”

“Fallgropsprenumeration för 12 månader utan möjlighet att avbryta”

“Dålig kundservice som inte löser problemet”

“Priset tredubblas samtidigt som innehållet minskar, Svåra registreringar, Dåligt kvalitetsinnehåll, Mindre intressant innehåll”

“Medelmåttig kundservice”

“Automatiskt svar från kundtjänst”

“Bedrägeri. Undvik denna webbplats.”

“De försöker pressa dig att betala mer pengar när det inte är under din kontroll.”

“Önskan om förbättring saknas, utnyttja kunder, Kommentatorerna duger inte”

“Befintliga kunder känner sig försummade”

“Extremt svårt att avboka”

“Väntade över en timme utan svar på chatten”

“Satt i telefonkö i cirka 20 minuter”

“Bedrägeri, kontraktsbrott, dålig kundtjänst, otillgängliga”

“Smygprenumerationsmetoder, Svår avbokningsprocess, Dålig kundtjänst”

“Försöker lura sina kunder”

“Överprisat, opålitligt.”

“Väl överprisade, men enda sättet att lagligt streama vissa evenemang. De första 6 månaderna fungerade det, men senaste 2 månaderna fungerar 99% av strömmarna inte. Kontaktade kundtjänst två gånger, inget hjälp. Betalat för ingenting. Patetiskt.”

“Bedrägligt företag”

“Mycket dåligt företag, giriga, inte transparenta, bryr sig inte om kunder, lång avbokningsprocess, risk för att bli debiterad efter avbokning”

“Streama det olagligt”

“Illegal arbetsmetoder”

“Tog pengar utan att tillhandahålla tjänst”

“Svårigheter med att avbryta prenumeration”

“Frågor om legitimitet i företagets verksamhet”

“Opererar enligt brittisk lag utan påföljder”

“Processen för avbokning är inte transparent”

“Föränderliga villkor för avbokning”

“Behov av att prata med en bot eller ringa för att avboka”

“Fruktansvärt”

“12-månaders abonnemang efter köp av PPV-boxningshändelse”

“Kan inte avbryta betalningar när som helst”

“Dålig online-chatt, skjuter T&C's framför dig”

“Försöker lura kunder”

“Föredrar att elda £10 varje månad istället”

“Hoppas att ansvarig för företaget har en miserabel dag”

“Försökte avsluta prenumerationen inom 14 dagar men de vägrade”

“Efter att ha eskalerat klagomålet har de återbetalat mig”

“Uppskattar inte årlig-månadsprenumeration”

“Oduel kundservice”

“Ineffektivt kundservice”

“Kan inte avsluta abonnemanget första 12 månaderna”

“Forcerar kunder att betala för ett år i förväg”

“DAZN tar fortfarande betalt trots att kunden har fotbollen via sin teleoperatör”

“Förskräckligt företag! De kommer att debitera dig så mycket de vill.”

“Förskräckligt företag med planer för att låsa fast folk i kontrakt. Jag avslutade mitt konto med dem och debiterades fortfarande, med DAZN som påstod att jag aldrig sa upp.”

“Jag pratade med minst 3 DAZN-personer efter min uppsägning och bekräftade att jag inte skulle debiteras, och ändå sa de fortfarande att jag aldrig gav meddelande.”

“Undvik att stöta på ett hemskt företag som utnyttjar sina kunder.”

👍 3   👎 167

DAZN:s kundtjänst får blandade recensioner med många klagomål. Det är enkelt att aktivera prenumerationen (20%), men svårt att avbryta den med krångliga processer och behov av att ringa en månad i förväg (50%). Många kunder upplever att de fortsätter att debiteras även efter att ha avbokat sin prenumeration (70%). DAZN kan även försöka sälja ytterligare tjänster och avgifter, vilket upplevs som negativt av kunderna (80%). Sammantaget är kundtjänsten inte rekommenderad på grund av dålig kommunikation och problematisk användarupplevelse (90%).

Kommunikation

“Kan inte se prenumerationen i andra bostaden”

“Extra debitering utan tydlig förklaring”

“Kundtjänst försöker rättfärdiga extra debitering på ett oärligt sätt”

“Jag har inte kunnat avboka den”

“Frekvensen med vilken det stannar och loggar ut sessionen”

“dyrare och sämre på tjänster”

“annonser som sätter dig varannan gång”

“Ingen respons från chattmeddelanden för avbokningsförfrågningar”

“Deduktioner av rabatter”

“Måste betala, navigationsproblem, svårt att se början av innehållet”

“Dåligt företag - prenumerera inte”

“Bedrägeriföretag. Predatoriska prissättningsmetoder.”

“Bedrägeriföretag”

“OMÖJLIGT att avbryta, ingen telefon att ringa och chatten har ingen att prata med.”

“Har samtal med medborgarrådgivningen imorgon för att ta detta vidare.”

“De tar betalt utan att informera kunderna”

“olämpliga kommentatorer”

“respektlös kundservice”

“orelaterade kommentatorer”

“Bedrägeri!”

“Svårt att avbryta prenumeration”

“Obehaglig kundtjänst”

“absolut bäst”

“inte förvånad”

“strömmande ökning”

“Kundservice svarar inte”

“Automatiska svar i chatten”

“Desinformation om avslutningsvillkor”

“Vinner men får inte pris”

“Lura om vunnet pris”

“Brist på transparens”

“Dålig användarupplevelse”

“Fel i förnyelse av prenumeration, Dålig kundservice, Otillräcklig kommunikation, Oprofessionellt beteende”

“Kan inte avboka. Ren BLUFF!”

“Mycket av en bluff”

“oseriöst agerande”

“oreglerade tilläggsavgifter”

“Bristande kommunikation om återbetalning”

“Försök att debitera extra avgifter även om det sägs vara inget åtagande”

“Ingen tydlighet kring prisinformation”

“Svårt att avbryta abonnemanget”

“Brister i telefonkundsupport”

“Totalt bedrägeri”

“Falsk marknadsföring”

“AI-chatten fungerar inte”

“Svårt att avsluta prenumeration, ingen automatisk avslutning för löpande avtal, dyra PPV-priser”

“Nu sätter de också reklam.”

“Du betalar och de sätter också reklam.”

“Bedrägeri 80€ istället för 20€ månadsvis för årsabonnemang”

“Problem med betalningshantering och kommunikation mellan Klarna och DAZN”

“Inkompetenta medarbetare på DAZN”

“Nödvändighet av en advokat för att lösa problemet”

“Svag kundservice”

“Saknar bekräftelse via e-post”

“Pengar försvinner utan förvarning”

“Felaktig fakturering”

“Fortsatt debitering efter avslutat abonnemang”

“Försäljning av ytterligare tjänster och evenemang”

“Problem med avbokning per telefon”

“Reaktivering av kontot utan samtycke”

“Avbokningsprocessen komplicerad och förvirrande”

“Total bedrägeri, sparade kortuppgifter utan meddelande, falska användarvillkor, fighter inte tillgängliga för alla prenumeranter, debiterar kortet utan meddelande”

“Snabb lösning på problemet”

“Effektiv kommunikation”

“Top innehåll flyttat till DAZN PPV”

“Titta på annonser under huvudevenemanget”

“Stöld av pengar”

“Blev debiterad för gratis provperiod”

“För att aktivera prenumerationen räcker det med en klick och är omedelbar”

“Betalade en löpande strid med pay per view för att sedan få veta att jag har skrivit på ett 12 månaders kontrakt som inte kunde avbrytas.”

“Tog för evigt att prata med någon i chattboxen och ville inte svara på mina frågor.”

“Totalt rån och förfärligt företag undvik till varje pris!!”

“Mycket reklam”

“Dålig kundtjänst och oväntade extra avgifter”

“De tar fortfarande betalningar efter avslutad prenumeration”

“De har lurat mig med priset”

“Dålig kundservice”

“Brist på svar på kontakter”

“Sämsta strömtjänsten”

“Långsam återbetalning”

“Kunde inte få åtkomst till händelse efter betalning, påstår att de inte hittar transaktioner”

“Dålig kommunikation, vilseledande om transaktioner, slöseri med pengar”

“Bedragare”

“Företaget kommer undan med allt trots många klagomål.”

“Jag visste inte att jag prenumererade på ett 12-månadersavtal, det var inte tydligt.”

“Falska påståenden om avtal”

“Prishöjning utan förvarning”

“Brister i kommunikationen”

“Oanvändbar kundsupportchatt”

“Kunde inte titta på några spel på DAZN på söndag”

“Trippelpris, annonser, extra betalning för stora boxningsevenemang, svårt att avsluta”

“COMPLETE RIP-OFF”

“UNDVIK TILL VARJE PRIS”

“Planen har ändrats utan meddelande”

“Långsamma svar från callcenter i Indien”

“Ursäkter men inga verkliga lösningar tillhandahålls”

“Ger inte möjlighet till kontakt med användarna”

“lurande prenumerationstjänst”

“Undvik till varje pris”

“Vilseledande betalningsvillkor”

“Kontrakterade essentialt plan för 12.99 med årlig bindning förra året. UTAN MEDDELANDE eller SAMRÅD förnyar de bindningen för 19.99, pris som jag inte är beredd att betala.”

“Jag kräver ingen återbetalning av de 19.99 redan debiterade men avslutning av bindningen. Enligt deras användarvillkor kan de höja och ändra avgiften och innehållet i planen EFTER FÖRHANDSLYSNING av 30 dagar.”

“Observativt beteende”

“Osmakligt företag”

“Debiterad igen efter avbokningsbegäran, brist på kommunikation angående betalningar”

“Ojämn återbetalningspolicy, otillräcklig kundtjänst”

“Bra streamingkvalitet”

“Total bluff”

“Felaktig fakturering”

“Långsamma svar”

“Obefogade betalningar utan godkännande, ingen kommunikation”

“Brist på pengar för att sätta på lopp som det ska”

“Varje gång du ser loppen i efterhand måste du se resultaten innan loppen”

“Kan inte vara som alla appar, se saker efter titlar som det ska”

“Behöver dra tillbaka skalan tills du ser alla resultat”

“Priset tredubblas samtidigt som innehållet minskar, Svåra registreringar, Dåligt kvalitetsinnehåll, Mindre intressant innehåll”

“Bedrägeri. Undvik denna webbplats.”

“Ring banken istället för att prata med detta bedrägliga företag.”

“Önskan om förbättring saknas, utnyttja kunder, Kommentatorerna duger inte”

“Brister i kommentatorernas och expertisens kvalitet”

“Extremt svårt att avboka”

“Har aldrig varit med om en webbplats som tvingar dig att chatta eller ringa dem för att avboka en prenumeration”

“Bedrägeri, kontraktsbrott, dålig kundtjänst, otillgängliga”

“Smygprenumerationsmetoder, Svår avbokningsprocess, Dålig kundtjänst”

“Krånglig avslutningsprocess”

“Väl överprisade, men enda sättet att lagligt streama vissa evenemang. De första 6 månaderna fungerade det, men senaste 2 månaderna fungerar 99% av strömmarna inte. Kontaktade kundtjänst två gånger, inget hjälp. Betalat för ingenting. Patetiskt.”

“Bedrägligt företag”

“Mycket dåligt företag, giriga, inte transparenta, bryr sig inte om kunder, lång avbokningsprocess, risk för att bli debiterad efter avbokning”

“Streama det olagligt”

“Brist på kommunikation”

“Frågor om legitimitet i företagets verksamhet”

“Förvirrande retentionstaktik efter en PPV-händelse”

“Processen för avbokning är inte transparent”

“Behov av att prata med en bot eller ringa för att avboka”

“Dålig online-chatt, skjuter T&C's framför dig”

“De var inte tydliga med automatisk förnyelse”

“Uppskattar inte årlig-månadsprenumeration”

“Förskräckligt företag! De kommer att debitera dig så mycket de vill.”

👍 7   👎 111

DAZN har låga priser men en begränsad innehållsutbud. Kommunikationen är bristfällig när det gäller avbokning av prenumerationer och fakturering. Det kan vara svårt att avbryta prenumerationen och de försöker sälja andra tjänster. Dessutom har vissa användare upplevt problem med långsam service, tekniska fel och otydlig betalningshantering. Det är viktigt att vara medveten om dessa potentiella problem innan man väljer att prenumerera på DAZN. (44%)

Webbplats

“Jag har inte kunnat avboka den”

“Behov av att förbättra och ändra flera aspekter av tjänsten”

“Höga avgifter efter köp”

“Ingen avbokning utan 30 dagars varsel och svår webbplatsgränssnitt”

“Avbokningsprocessen inte användarvänlig”

“Måste betala, navigationsproblem, svårt att se början av innehållet”

“Fruktansvärd service”

“Svårt att avbryta prenumeration”

“Svårt att avsluta”

“Mycket av en bluff”

“För många enheter att navigera mellan”

“Totalt bedrägeri”

“Svårt att avsluta prenumeration, ingen automatisk avslutning för löpande avtal, dyra PPV-priser”

“Felaktig fakturering”

“Avbokningsprocessen komplicerad och förvirrande”

“Avbokningsprocessen är svår och verkar vara en bluff”

“Konstant fryser och buffrar”

“Svårt att avbryta”

“Dessa killar är bedragare”

“Svårt att avsluta prenumerationen”

“Kunde inte titta på några spel på DAZN på söndag”

“Fel lösenordsmeddelande ändrades utan att problemet löstes”

“lurande prenumerationstjänst”

“Behöver ett telefonsamtal för att avbryta kontot, kontot inte faktiskt avbrutet, debiterad två gånger, ingen återbetalning gavs”

“Bra streamingkvalitet”

“Total bluff”

“Felaktig fakturering”

“Långsamma svar”

“Behöver dra tillbaka skalan tills du ser alla resultat”

“Bedrägeri. Undvik denna webbplats.”

“Frågor om legitimitet i företagets verksamhet”

“De var inte tydliga med automatisk förnyelse”

👍 1   👎 17

DAZN har en besvärlig och förvirrande prenumerationsavbokningsprocess med många klagomål om fortsatt debitering efter avbokning. Även om webbplatsen erbjuder live-sportevenemang finns det en hög andel negativa recensioner om bedrägeri, stöld av pengar och svårigheter att avsluta prenumerationen. Det finns också klagomål om otillgängliga kamper som marknadsförs. Sammantaget är DAZN inte ett pålitligt alternativ enligt många användares upplevelser. (65%)

Returpolicy

“Avbokningspolicy kräver 30 dagars varsel”

“Dåligt företag - prenumerera inte”

“Bedrägeriföretag. Predatoriska prissättningsmetoder.”

“Lätt att avsluta prenumerationen”

“Svårt att avsluta abonnemang”

“Besvärligt att avsluta”

“Svårt att avsluta”

“Desinformation om avslutningsvillkor”

“Kan inte avboka. Ren BLUFF!”

“Mycket av en bluff”

“oreglerade tilläggsavgifter”

“Kan inte avsluta tills maj 2025”

“Ingen återbetalning trots felaktig debitering”

“Svårt att avbryta prenumeration”

“Svårt att avbryta avtal”

“Felaktig fakturering”

“Avbokningsprocessen komplicerad och förvirrande”

“Total bedrägeri, sparade kortuppgifter utan meddelande, falska användarvillkor, fighter inte tillgängliga för alla prenumeranter, debiterar kortet utan meddelande”

“De tar fortfarande betalningar efter avslutad prenumeration”

“Dålig kommunikation, vilseledande om transaktioner, slöseri med pengar”

“Förnyad utan varning eller tillstånd”

“Bedrägeri, dålig kundtjänst, tar fortfarande betalningar trots avslutad prenumeration.”

“Bedrägligt beteende, Obemärkt förnyande av prenumeration, Ändrade kontraktsvillkor, Prishöjningar, Ingen möjlighet att avsluta kontraktet”

“Falska påståenden om avtal”

“Fullständigt skam”

“lurande prenumerationstjänst”

“Frustrerande upplevelse”

“Kontrakterade essentialt plan för 12.99 med årlig bindning förra året. UTAN MEDDELANDE eller SAMRÅD förnyar de bindningen för 19.99, pris som jag inte är beredd att betala.”

“Jag kräver ingen återbetalning av de 19.99 redan debiterade men avslutning av bindningen. Enligt deras användarvillkor kan de höja och ändra avgiften och innehållet i planen EFTER FÖRHANDSLYSNING av 30 dagar.”

“Abonnemanget fungerade inte, fortsätter att debitera trots avbokning”

“Ojämn återbetalningspolicy, otillräcklig kundtjänst”

“Svårt att avsluta tjänsten”

“Usel för den avgift vi betalar”

“Fallgropsprenumeration för 12 månader utan möjlighet att avbryta”

“Kan inte avbryta prenumeration när som helst”

“Krånglig avslutningsprocess”

“Väl överprisade, men enda sättet att lagligt streama vissa evenemang. De första 6 månaderna fungerade det, men senaste 2 månaderna fungerar 99% av strömmarna inte. Kontaktade kundtjänst två gånger, inget hjälp. Betalat för ingenting. Patetiskt.”

“Mycket dåligt företag, giriga, inte transparenta, bryr sig inte om kunder, lång avbokningsprocess, risk för att bli debiterad efter avbokning”

“Processen för avbokning är inte transparent”

“Föränderliga villkor för avbokning”

“Debit på kontot proportionellt med avbokning”

“Efter att ha eskalerat klagomålet har de återbetalat mig”

👍 0   👎 25

DAZN:s returpolicy verkar vara mycket problematisk enligt recensionerna. Det finns svårigheter med att avbryta prenumerationen (80%), vilket kräver att man talar med en agent (60%) och har en komplicerad process för att återaktivera kontot (40%). Dessutom rapporteras det att vissa användare fortsätter att bli debiterade efter att de avslutat prenumerationen (50%) och att det är svårt att få återbetalning (40%). Trots löften om snabba åtgärder tar processen månader (20%). Det framställs som en bedrägeri (50%) och att företaget beter sig anti-konsumentmässigt (30%). Det finns en oro kring fakturering för extra månader även efter avslutad prenumeration (30%) och brister i kommunikationen kring avslutad prenumeration (20%). Sammantaget verkar DAZN:s returpolicy vara otillfredsställande och ofördelaktig för användarna.


Om DAZN

DAZN är en global strömningstjänst för sport som erbjuder live och on-demand sändning av sportevenemang. Företaget grundades år 2015 av Perform Group, med syftet att förändra sättet på vilket sportfans konsumerar liveidrott. DAZN tillgängliggör sportinnehåll via internet, vilket inkluderar en mångfald av sporter som fotboll, amerikansk fotboll, boxning, och formel 1, beroende på region. Tjänsten har expanderat betydligt sedan dess lansering och är nu tillgänglig i flera länder världen över, inklusive men inte begränsat till USA, Kanada, Tyskland, Japan och Brasilien. DAZN syftar till att erbjuda en lättillgänglig plattform för sportfans att följa sina favoritlag och sportevenemang globalt, obundet av traditionella sändningsmetoder och kontrakt.


Kontaktinformation

🌐 www.dazn.com



Kategorier

Telekom | TV, Film & Streaming