Autodoc

Alla recensioner

Autodoc

29% Skulle handla här igen

Omdömen, klagomål och kundupplevelser Skriv en recension

Läs erfarenheter och recensioner från företag i Sverige. Ta reda på vilken den bästa nätbutiken är innan du gör din beställning. Tillsammans kan vi bestämma vilket företag som är bäst!

I rampljuset: vad säger våra kunder?

P
PETER SCHICK
Avråder. Om du har 3 veckor tid att vänta när de skriver att de kan leverera på 2 dagar och 4 månader när de skriver att det kommer inom lite längre tid så varför inte om du inte har köpt 2 nya bil...Läs vidare
V
Vadym
Redan flera gånger skickar de inte det som behövs, förra gången skickade de bromsbelägg till Mazda, men jag beställde till Volvo förpackning inte originalet gamla och smutsiga, och efter allt det...Läs vidare
M
Mats Andersson
Köp avrådes! Ingenting fungerar!! Tar en evighet att få delarna levererade. När väl bromsskivor och belägg levererades så passade de inte. Deras databas är inte synkad med registreringsnumret. Det ...Läs vidare
C
Christopher Mustonen
Det är jätte kul att inte få retur sedeln för en man gör en recension, men vad som är ännu värre är att de ska använda sig av ett call center som utan någon som helst information eller för varning ...Läs vidare
H
Hans Gustav Furu
Beställde reservdelar enligt reg. nummer. Fel delar som inte passade till bilen. Vägrade betala returfrakt. Kundtjänst ville inte diskutera eller reda ut sina felleveranser. ALDRIG MER AUTODOC!Läs vidare

Alla recensioner (14)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Aldrig igen

    Avråder. Om du har 3 veckor tid att vänta när de skriver att de kan leverera på 2 dagar och 4 månader när de skriver att det kommer inom lite längre tid så varför inte om du inte har köpt 2 nya bilar sen beställningen

    Fel del/Fel modell. B12 inte N13
    Tyvärr så var min upplevelse inge positivt då mitt misstag var att jag beställde en kopplingssats till en Nissan Sunny B12 Coupe och väntade ett år efter köpet då det var för förebyggande syfte. Men när det väl blev dags att bytta koppling så visar det sig att det är helt fel på alla sätt. Fel storlek fel bult och pin mönster. Men det absolut värsta är att de anställda vägrar att ta och läsa mitt e-mail där jag skrev och förklara att deras sida ser mitt reg nummer som en N13 Hatchback. När jag vet att min bil är en B12 coupe. När de frågade om mitt reg nummer och svars e-mailet sa (Vänligen låta oss veta vad som behövs till din bil
    MHT511

    NISSAN SUNNY II Hatchback (N13) 1.5 1987 71Hk
    Chassinr: 0KHB12U0001194 Motorkod: E15S)

    Detta visade mig att företaget inte läser/lyssnar på deras kunder, att de inte bryr sig överhuvudtaget så länge som du köper och betalar och att företaget inte vet något alls när det kommer till Japanska/JDM bilar över huvud taget.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bromsbelägg

    Redan flera gånger skickar de inte det som behövs, förra gången skickade de bromsbelägg till Mazda, men jag beställde till Volvo förpackning inte originalet gamla och smutsiga, och efter allt detta måste jag skicka tillbaka allt för min pengar. JAG REKOMMENDERAR INTE ATT HANTERA DESSA BEDRAGARE


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bromsskivor samt bromsbelägg fram till Peugeot 208 II -20

    Köp avrådes! Ingenting fungerar!! Tar en evighet att få delarna levererade. När väl bromsskivor och belägg levererades så passade de inte. Deras databas är inte synkad med registreringsnumret. Det blev en mycket dyrköpt erfarenhet. Ett riktigt skitföretag.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Är Autodoc en Call Center eller en Scam

    Det är jätte kul att inte få retur sedeln för en man gör en recension, men vad som är ännu värre är att de ska använda sig av ett call center som utan någon som helst information eller för varning om att de kommer att kontakta dig, gällande min återbetalning. Deras nummer som de ändvänder, står inte ens på deras officiella hemsida.

    Hur ska man då förlita sig på att det är Autodoc som ringer och inte någon scamer. Faktum är att de senare skrev via mail att de vill att jag ska lämna ut mina bank uppgifter i "mitt" autodoc konto, för att få mina pengar tillbaka, vilket jag alldrig har tidigare upplevt av något företag.

    Men under den tiden så skrev jag en recension som säkert blev nedtagen av Autodoc om min upplevelse med det och jag fick ett svar, innan mitt omdöme vart nedtagen. Från en person som utger sig till att vara från autodoc, vilket det nu står Autodoc-Sweden. Om att det numret som jag angav inte är Autodocs, men i många av deras email från olika personer som tidigare har svarat via mail så borde detta nummer stämma.

    Frågan är fortfarande är det någon som utger sig själv till att vara autodoc för att få ens privata bankuppgifter eller vet de från autodoc ens vad som är upp eller ner. gällande deras egna kontaktuppgifter?


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Lurendrejerföretag

    Beställde reservdelar enligt reg. nummer. Fel delar som inte passade till bilen. Vägrade betala returfrakt. Kundtjänst ville inte diskutera eller
    reda ut sina felleveranser.

    ALDRIG MER AUTODOC!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Fel reservdelar

    Beställde hjullager (nav) till Volvo v70n och helt fel men enligt deras hemsida skulle dessa passa.

    De står inte för returfrakt trots att de skickat fel. Själva foten på navet är för litet, bultcirkel är fel plus att hålen för hjulskruv är för små.

    511:- ska jag betala i frakt för att få tillbaka drygt 800:- sluthandlat därifrån och kommer göra allt för att ingen av de jag känner handlar därifrån.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Dåligt

    Beställde bromsbelägg för ca 14 dagar sen och varje gång man ringer dem så skyller dem på att grejerna finns i Polen och deras robotar som dem har där inte funkar som dem ska, ett massa velande fram och tbx, verkar inte ta detta på allvar att kunden kanske behöver bilen och det är inte godkänt att vänta på bromsbelägg efter 14 dagar har det inte hänt något än.. Värst av allt är att man får ett mail där det står att vi ber om ursäkt för dröjstiden som har tagit, nästa köp du gör över 500 kr får du 33 kr i rabatt, helt värdelös kompensation enligt mig.. Trodde mer om autodoc dock????


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Skräpföretag.

    Skräpföretag. Om du skriver in ditt registreringsnummer, för delar som SKA passa din bil, kan du räkna risken med att de INTE gör det. Beställde 2 identiska gasfjädrar. 1 var trasig redan vid leverans, den andra 100% ok. Efter påpekande svarar de, "Vår tekniker säger att denna del inte passar er bil, därför kan vi inte ersätta er". Struntar fullständigt i konsumenter!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Jävla skojare

    Skickade reklamation då min ena länkarm SKF dyr aom fan saknades i paketet m,dom keävde 50x foton på allt,jag skickade set,efter 3mån frågade jag hur det går,får då rill svar att dom försökt kontakta mig flertalet gånger och inte fått in fotografierna och dörav stängt ärendet????????
    Snacka om att blåsa folk
    Dom tar även ut 25% moms fast tyskland bara har 19%,det ändrade dom 2017,innan stod det 19% på alla fakturor.synnd man inte kan ladda upp bilder så ni kan se.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Total katastrof. Aldrig varit med om liknande.

    Beställde 2 olika backspeglar (till olika bilar). När vi fick produkterna var de utbytta till något typ av billighetsmärke som inte ens verkar finnas på hemsidan...? Eftersom de utbytta backspeglarna var likadana och vi beställt till två olika bilar så kändes det konstigt. Dubbelkollar därför med chattsupporten om dessa verkligen skulle passa. Jodå, de vi beställt var slut i lager och dom hade ersatt dom med speglar med samma egenskaper och utav bättre tysk kvalité.... Screenshotade det men TYVÄRR fick vi inte med hela chatten.

    För gissa vad som hände? Skiten passade naturligtvis inte. Och nu vägrar det här lurendrejeriföretaget skicka rätt del/ersätta. Trots att det är DOM som skickat fel delar, vi beställde rätt del som passar. Dom bytte ut det till skitbackspeglar som inte passar. Vi dubbelkollade med kundtjänst och där gjorde dom fel igen. Och nu vägrar dom lösa sina misstag. Det är ju helt otroligt att det här företaget får fortsätta. De verkar satt detta i system med att byta ut delar till andra, sämre och billigare. Men när dom byter ut till delar som inte ens passar....vad ska man säga?

    "Vi sa inte att ni skulle montera backspegeln".

    Vänta lite. VAD ska man göra med den då?! Använda som skithusspegel? Vi beställde ju en backspegel till BILEN för att kunna montera den just på BILEN. Att det här företaget sedan byter ut den till en som INTE passar....Och sedan vägrar lösa problemet för kunden, som dom själva orsakat. HELT OTROLIGT. Kommer naturligtvis anmäla detta till både ARN och konsumentverket. Tänkte att man inte orkar bråka om det eftersom det rör sig om en så pass liten summa. Men med tanke på hur dom bemött oss och agerat...alltså dom idiotförklarar ju folk! Ja, då orkar vi verkligen ta detta vidare för det här är så otroligt fult gjort och såhär får det minsann inte gå till i Sverige. Det kanske går bra i Tyskland, men här har vi lagar och regler.

    Usch!!!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Dåligt

    Mycket dålig leverans tar skruvat


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Dåligt

    Mycket dålig leverans aldrig mera tar skruvat


Andra personer tittade också på

Logo Autobutler

Autobutler

0 recensioner

Alla som har eller kan haft en bil kan säker känna igen sig i situationen att bilen plötsligt får något fel eller att en...

Logo Dack-online

Dack-online

0 recensioner

I dagsläget kan man hitta så gott som alla produkter man än kan tänka sig online, det har ingen skillnad vad det än handl...

Logo Mcdackonline

Mcdackonline

0 recensioner

I dagsläget kan man hitta så gott som alla produkter man än kan tänka sig online, det har ingen skillnad vad det än handl...

Logo Carfax

Carfax

0 recensioner

För varje dag som går så blir allting bara mer digitalt och allting handlar mer och mer om teknik. Förr var det inte så...

Autodoc

Idag är världen mer progressiv än någonsin förr. Uppfinningar upptäckts varje dag, förutom det blir allting också mer digitalt. Till exempel: Det gamla sättet; åka in till stan för att kunna köpa en produkt, lösa ut paket, eller att helt enkelt handla hushållsprodukter. Detta gamla sätt har en charm i sig, men är dyrt och tidskrävande. Det nya sättet; man har möjlighet att beställa samma produkter och tjänster, undertiden som man sitter hemma i soffan. Beställningarna idag görs oftast via en dator eller smarttelefon. I beställningarna kan man ofta kryssa i ”leverans till hemadress”. Då skickas produkterna ut till vald hemadress.

Den nya standarden har sakta men säkert blivit att de företagen som har någonting till salu, ska också ha en hemsida med en egen webbshop. Att äga en webbshop har nästan inga negativa sidor, eventuellt kan den äldre generationen tycka att det är tekniskt svårt, vissa uppfinner det som petigt och irriterande. Listan på positiva saker med webbshop är betydligt längre. En av dessa fördelar är: Om är företagare men har svårt att få företaget och synas, då kan det löna sig att skaffa en webbshop. Marknadsför man företaget i dagens läge på rätt sätt, som dessutom har en webbshop, ja då har man all möjlighet i världen att få företaget att synas. 

Det finns många företag som har gjort framsteg med hjälp av en webbshop, och ett av dessa företag är Autodoc.

Mer om Autodoc
Autodoc är ett företag som säljer bildelar till alla bilmärken och modeller. Autodoc har sitt huvudkontor i Berlin, och idag driver företaget en online butik som är riktat åt 26 europeiska länder. De vanligaste kunderna är privatpersoner och företagare.

Vad erbjuder Autodoc?
Inne på företagets hemsida/webbshop kan man gå igenom vad företaget erbjuder. När det gäller bildelar så är de oftast specifika delar och versioner som behövs, därför kan man söka produkter enligt delens nummer eller namn. 

Beställer man för mer än 1900 kr så erbjuder Autodoc gratis leverans (leveranspris för däck är alltid gratis). Om beställningen har ett totalvärde på mindre än 1900 kr så kostar leveransen 99,00 kr. Gratis leverans gäller inte för skrymmande paket, beställningar ytterom Sverige, eller om vald adress är på en ö. Om man villa vara säker på att man inte missar rabatter eller nyheter från Autodoc så har dom ett nyhetsblad som man kan prenumerera på.

Hur får jag kontakt med Autodoc?
Om man har frågor och funderingar så lönar det sig först att gå in på deras hemsida, troligtvis kommer man att hitta sitt svar där. Om man inte hittade sitt svar där så kan man kontakta Autodoc via email eller telefon, information om dessa kontaktuppgifter hittas på deras hemsida. 

Skriv gärna en recension när du har möjlighet att göra det. Recensioner är en erfarenhet, och med hjälp av din erfarenhet kan andra lära sig. Då kan andra ta och fundera om det företaget du skrev en recension om är värt deras tid eller inte. Kom ihåg när du skriver en recension att den ska vara riktig.