Sixt

83 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för Sixt kommer från 83 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Sixt:

OmdömesStälle (2)
TrustPilot (81)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Sixt erbjuder flexibilitet och snabb service vid akuta situationer, generösa bilalternativ, samt skjuts och hämtning för kunder (17%). Tyvärr har många kunder rapporterat problem med bilarnas skick och överdebitering för skador (23%), otydlig information om tillgängliga bilar och avbokningar utan meddelande (9%). Kommunikation och kundservice kan vara ojämn, vilket kan påverka kundupplevelsen negativt (45%). Webbplatsen är högteknologisk men vissa användare har haft problem med bokningar och otydlig information (25%). Returpolicyn är problematisk enligt recensioner, vilket kan leda till förlorade pengar och tid (50%). Totalt sett erbjuder Sixt en smidig hyrbilsprocess men behöver förbättra kvaliteten på bilarna, kommunikationen med kunder och returpolicyn för att undvika missnöjda kunder.

Produkt

“Villrådiga biluthyrningsmetoder”

“Dolda skadeavgifter”

“Orättvisa och obehöriga städkostnader”

“Otillräcklig bevisning för städavgiften”

“Orimlig avgift för städning”

“Brister i transparens av avgifter”

“Historik av stämningar relaterade till överdrivna avgifter”

“Debiterade över tusen dollar för påstådd lackskada på bilen och vägrade granska säkerhetskameror. Använd dem inte!”

“Vägran att tillåta hyra av bil trots bokning och dokumentation”

“Agenten vägrade leverera bilen på grund av tidigare körhistorik”

“Företaget avråds från”

“lita på ett annat företag”

“Ett team av lögnare som erbjuder bilar till uppblåsta priser”

“Navigationsenhet inte tillgänglig”

“Wifi-kontakt föll ständigt ut”

“tog pengar utan service”

“hyrde bil för flygplatsöverföring, men policyn accepterar inte bagage”

“Många skador på bilen”

“Felaktig skadeanmälan efter hemkomst”

“Tekniska problem i fordon”

“Uthyrningsprocessen förvirrande, Falsk information om försäkring, Förlust av pengar, Dålig säljservice”

“Retencao de depósito sem motivo aparente”

“Ingen erbjuden inkluderad försäkring”

“Begränsad körsträcka till 150 km”

“Måste returnera tanken full”

“Mangelnde Transparenz bei Schäden am Fahrzeug”

“Bilen har redan hyrts ut till någon annan”

“Intern IT-problem som orsakar bokningsproblem”

“Ingen bil trots bokning”

“Omoraliskt, repor på bilen, ingen närvarande vid återlämning, försökte ta betalt för skada jag inte orsakat”

“Falsk annonsering av bilklassificering”

“Robarme el dinero de la fianza”

“Hyrbilen inte överlämnad trots överlämnad flygnummer”

“Alla fordon uthyrda vid flygförsening”

“Problem med bokningen”

“Låg tillförlitlighet”

“Kurzschlüsse im Auto nach drei Tagen”

“Kein Ersatzwagen trotz Buchung”

“Hoher Preis für Luxusklasse”

“Felaktig biluthyrning, Dålig service”

“tvingades boka online istället för att få hjälp lokalt”

“Höga priser och felaktiga utlåningsvillkor”

“skum biluthyrning”

“repad och bucklig skåpbil”

“många brister”

“Sitter jag på skadan”

“10 cm repa förarsidan”

“inga nya brister”

“glömde ta foton”

“Bilar i bra skick , gelegentliche uppgraderingar”

“Total tillfredsställelse”

“Orsakar stor stress för kunden genom att inte tillhandahålla uthyrning enligt behov”

“Allt smidigt, bilar och priser topp”

“En av de bästa företagen.”

“Attraktiva priser men ställer in bokningar utan giltigt skäl”

“Verlängerungsmöglichkeit wird verweigert”

“Engaños en la web y por parte de los empleados”

“Falskt skadestående”

“Eventuell tidsmanipulation”

“Alla tänkbara försäkringar”

“Kopplingsfel efter 324 km”

“Kopplingen är en slitdel”

“Bilar behöver ny koppling varje år på grund av vägarna”

“320000 km körd med första kopplingen på min Audi A4”

“ingen kontroll vid återlämning”

“Mauvais entretien du véhicule”

“Oombedd service skrivs in i kontraktet”

“Negativ upplevelse med biluthyrningsföretaget”

“Problem med att återlämna hyrbilen”

“Dålig hyresupplevelse med företaget Sixt i Barcelona”

“Bra erfarenheter med Sixt”

“Utmärkt service”

“Orättvisa extra avgifter för extra bränsle, vägra att återbetala”

“Aucune égratignure sur la voiture rendue”

“Absolut avskyvärda”

“Felaktig skadeavgift”

“Depositionen inte återbetald i tid”

“Fel bilbokning - endast automatiska bilar tillgängliga”

“Brydde sig inte om bucklor eller repor när vi fick bilen, men som CSI Miami när vi lämnade tillbaka den”

“De ger ingen markeringssystem för bilens interiör och när vi lämnade tillbaka den, hoppade den patetiska anställd in i bilen och började pilla med bilrutan”

“Definitivt det sämsta uthyrningsföretaget”

“Fick en bil med massor av skador.”

“Felaktig information efter enkät.”

“Bättre att gå tillbaka till Europcar.”

“Filialen in der Nähe”

“Ähnliche Masche im Internet gefunden”

“Förvirrande bränslepolicy”

“Te hacen pagar por daños que no reportan sus empleados”

“Irregularidades en la entrega”

“Correo electrónico reclamando daños días después de la entrega”

“Falta de controles después de la entrega”

“Dificultad de visualización de detalles por condiciones de luz”

“Reclamación de daños injustificada”

“Bilar inte servade innan uthyrning”

“Inget rekommenderat”

“Negativ upplevelse”

“Bilen var smutsig och hade skador”

👍 33   👎 86

Sixt erbjuder flexibilitet vid akuta situationer (17%), snabb och effektiv service (12%), samt generösa likvärdiga bilalternativ vid behov (8%). Tyvärr har många kunder rapporterat om problem med bilarnas skick och bristande kvalitet (23%), samt otydlig information om tillgängliga bilar (9%). Det verkar även finnas en trend med överdebitering för skador som redan fanns på bilen (11%), vilket har lett till missnöjda kunder och misstankar om oärlig prissättning (9%). Sammantaget verkar Sixt erbjuda bra service i akuta situationer, men kan behöva förbättra kvaliteten på bilarna och kommunikationen med sina kunder för att undvika missnöjda kunder.

Leverans

“Villrådiga biluthyrningsmetoder”

“Debiterade över tusen dollar för påstådd lackskada på bilen och vägrade granska säkerhetskameror. Använd dem inte!”

“Företaget avråds från”

“smidigt att hyra en skåpbil för flytt”

“Wifi-kontakt endast i samband med försäkring”

“Dyr försäkring endast i paket med kontakt”

“tog pengar utan service”

“Bedrägeri och brist på kommunikation”

“Retencao de depósito sem motivo aparente”

“Ingen erbjuden inkluderad försäkring”

“Mangelnde Informationsweitergabe zum Bezahlen von Mautgebühren”

“Intern IT-problem som orsakar bokningsproblem”

“Ingen bil trots bokning”

“Ineffektiv hantering”

“Omoraliskt, repor på bilen, ingen närvarande vid återlämning, försökte ta betalt för skada jag inte orsakat”

“Ingen bil trots voucher!”

“ArgusCarHire som förmedlare inte nåbar”

“Falsk annonsering av bilklassificering”

“Okomplicerad retur”

“Annullering av förarservice”

“Robarme el dinero de la fianza”

“Inget fordon vid flygförsening”

“Hyrbilen inte överlämnad trots överlämnad flygnummer”

“Alla fordon uthyrda vid flygförsening”

“Inga fordon tillgängliga på flygplatsen i Dublin”

“Låg tillförlitlighet”

“Feststecken im Hotel im Urlaub”

“Felaktig biluthyrning, Dålig service”

“Usel och opålitlig service på Sixt i Moskva, 3, Turgenevskaya torg den 8 juni. Bil inte tillgänglig i tid, flera ersättningar erbjuds med förseningar, 10% rabatt ges som kompensation.”

“Anlände för att hämta bil kl 15 istället för kl 10, vilket orsakade oro för familjen och slösad tid. Otillräcklig kompensation med 10% rabatt för 6 timmars försening.”

“Sitter jag på skadan”

“10 cm repa förarsidan”

“Vägrar att betjäna kunder efter att ha avböjt försäkring flera gånger”

“Toppservice i Köln Ehrenfeld”

“Bra leverans”

“Attraktiva priser men ställer in bokningar utan giltigt skäl”

“Engaños en la web y por parte de los empleados”

“Eventuell tidsmanipulation”

“Osäker återbetalning av deposition”

“De lämnar dig strandad!”

“Ingen förvarning”

“Missade en bröllopsmiddag”

“Kopplingsfel efter 324 km”

“Bilar behöver ny koppling varje år på grund av vägarna”

“ingen kontroll vid återlämning”

“Arnaqué en Guadeloupe”

“dieron el vehículo con la rueda pinchada”

“Försiktighet med uthyrningsföretaget i Barcelona”

“Charged deposit instead of pre-authorizing, resulted in currency exchange loss. Refunded later”

“Choisir une société acceptant le paiement par chèque sur place”

“Depositionen inte återbetald i tid”

“Fel bilbokning - endast automatiska bilar tillgängliga”

“Sämsta uthyrningsföretaget jag någonsin hyrt från.”

“Bättre att gå tillbaka till Europcar.”

“Filialen in der Nähe”

“Te hacen pagar por daños que no reportan sus empleados”

“Irregularidades en la entrega”

“Correo electrónico reclamando daños días después de la entrega”

“Falta de controles después de la entrega”

“Dificultad de visualización de detalles por condiciones de luz”

“Problemas con horarios de entrega”

“Bilen var smutsig och hade skador”

👍 28   👎 58

Sixt erbjuder generös skjuts och hämtning för att underlätta för kunder, men ibland avbokar de utan att meddela vilket kan ge problem (50%). En del kunder har blivit debiterade för skador som redan fanns på bilen, medan andra har fått en smidig lösning vid akuta situationer och fått en fin bil som ersättning (75%). Vissa har haft problem med att hitta platsen för bilarna och blivit debiterade felaktigt, men andra har haft en lätt och enkel process med hämtning och lämning av hyrbilen (60%). Flexibiliteten att kunna ordna en hyrbil på kort varsel har varit positivt, men vissa kunder har upplevt problem med varken service eller debiteringar (40%). Sammantaget kan Sixt erbjuda en smidig hyrbilsprocess men kan misslyckas med att kommunicera avbokningar och hantera skadestånd på ett rättvist sätt.

Kundtjänst

“Organiserat stöld”

“Orättvisa och obehöriga städkostnader”

“Obehörigen debiterat mitt kort utan tillstånd”

“Otillräcklig bevisning för städavgiften”

“Historik av stämningar relaterade till överdrivna avgifter”

“Debiterade över tusen dollar för påstådd lackskada på bilen och vägrade granska säkerhetskameror. Använd dem inte!”

“Vägran att tillåta hyra av bil trots bokning och dokumentation”

“Agenten vägrade leverera bilen på grund av tidigare körhistorik”

“Misstänkt rasdiskriminering eller inkompetens”

“Upplevelse av otillräcklig behandling och service”

“Företaget avråds från”

“stöld”

“bedrägliga affärsmetoder”

“lita på ett annat företag”

“Stjäla kunder”

“Brist på erfarenhet”

“Negativ påverkan på kreditkortet”

“Jag trodde att det var ett tillräckligt stort företag och att ta foton på bilen inte föll mig in alls.”

“billigt att hyra med en förare”

“tog pengar utan service”

“hyrde bil för flygplatsöverföring, men policyn accepterar inte bagage”

“Bedrägeri och brist på kommunikation”

“Oproffesionellt agerande av företaget”

“Helt oacceptabelt beteende”

“Usel service”

“Ingen hjälp”

“Dyr och värdelös service”

“Uthyrningsprocessen förvirrande, Falsk information om försäkring, Förlust av pengar, Dålig säljservice”

“Svårt att hitta bilen, Ingen hjälp från personalen, Ålderdom och dåligt väder gjorde det värre”

“Brist på återkoppling och svar på klagomål”

“Retencao de depósito sem motivo aparente”

“Brist på hjälp”

“Oartig personal”

“Noll hjälp från Sixt”

“Svårt att nå Sixt”

“Ignoreras av Sixt”

“Svårt att lösa problem med bokning”

“Bristande service och hjälp”

“Brist på allvar och respekt för konsumenten”

“Inte lita på företagets personal”

“Förväntar sig god tro genom att lita på dem”

“Att skriva under utan att läsa kontraktet kan leda till otrevliga överraskningar”

“Negativ erfarenhet med företaget”

“Kunder är inte dumma och låter sig inte alltid luras”

“Dålig affärsmetoder”

“Verwirrung und Unzufriedenheit bezüglich Tankgebühren”

“Du har kommit för sent”

“Bilen har redan hyrts ut till någon annan”

“Anställd var helt nonchalant och hänvisade till intern procedur”

“Värsta företaget någonsin”

“Sämsta diskintendenten någonsin”

“Oförskämda och oprofessionella anställda”

“Timmar av diskussioner”

“Hot krävdes”

“Ineffektiv hantering”

“Omoraliskt, repor på bilen, ingen närvarande vid återlämning, försökte ta betalt för skada jag inte orsakat”

“Ta det eller lämna det - något jag aldrig upplevt på fyrtio års erfarenhet av biluthyrning!!”

“Falsk annonsering av bilklassificering”

“Medioker kundservice”

“Försök att sälja ytterligare betaltjänster”

“Annullering av förarservice”

“Estafadores”

“Inga fordon tillgängliga på flygplatsen i Dublin”

“Dålig kundsupport”

“Felaktiga skadeanspråk”

“Fruktansvärd upplevelse”

“Patetisk kundservice”

“Sehr schlechter Service”

“Kein Ersatzwagen trotz Buchung”

“Keine Lösung trotz mehrerer Anrufe”

“Felaktig biluthyrning, Dålig service”

“Usel och opålitlig service på Sixt i Moskva, 3, Turgenevskaya torg den 8 juni. Bil inte tillgänglig i tid, flera ersättningar erbjuds med förseningar, 10% rabatt ges som kompensation.”

“Värdefull kund behandlas inte som sådan trots frekventa hyror. Sämsta biluthyrningsupplevelsen.”

“Anlände för att hämta bil kl 15 istället för kl 10, vilket orsakade oro för familjen och slösad tid. Otillräcklig kompensation med 10% rabatt för 6 timmars försening.”

“Opålitlig, respektlös service. Rekommenderar inte att använda denna tjänst.”

“reagerade inte hjälpsamt på ett misstag vid bokningen”

“Otydlig kommunikation och bristande kundservice”

“Förvirrande och ineffektiv kundservice”

“Otillfredsställande svar på klagomål”

“skum biluthyrning”

“tvivelaktig biluthyrare”

“inte riktigt tänkt efter”

“Ach i Tyskland kan inte det hända”

“Bokningsförhållanden”

“Prisfördubbling vid fordonsbokning”

“Problematisk prisökning för fordonskategori”

“Kundservice godkände skador utan problem”

“Total tillfredsställelse”

“Vägrar att betjäna kunder efter att ha avböjt försäkring flera gånger”

“Aggressiva försäljningstaktiker för försäkring”

“Kollega vägrar att betjäna kund baserat på chefsbeslut”

“Orsakar stor stress för kunden genom att inte tillhandahålla uthyrning enligt behov”

“falsche Behauptungen über Schäden”

“Toppservice i Köln Ehrenfeld”

“Oändlig tålamod och hänsyn i Portugal”

“Snabb reaktion, vänlig, hjälpsam och fungerar”

“Bra kundservice”

“En av de bästa företagen.”

“Absolut utmärkt kundtjänst.”

“De svarar inte kunder för sina misstag”

“Kundservice reagerade otillräckligt vid bokningsproblemet”

“Ignorerar kunder efter ett klagomål”

“Sehr unfreundliches und unverschämtes Personal an der Station in Siegburg”

“Versprechen und Vereinbarungen werden nicht eingehalten”

“Verlängerungsmöglichkeit wird verweigert”

“Kundenservice über Hotline ist freundlich und kompetent”

“Station in Siegburg ignoriert Vereinbarungen und Tarife”

“Oacceptabla extra kostnader”

“Falskt skadestående”

“Stereotypa svar på invändningar”

“WORST car rental and service of my life”

“Refusal to refund full amount for canceled trip”

“Lack of response to customer inquiries”

“Misleading information about refund process”

“Offering vouchers not suitable for customer needs”

“Ignoring customer complaints and legal threats”

“Deception about rental car usage and refund status”

“Lack of accountability and responsibility”

“Unprofessional and unethical behavior towards customers”

“COMPLETE IGNORE from company”

“Sext betalade inte tillbaka pengarna för avbokad flygresa”

“De lämnar dig strandad!”

“Ingen kompensation”

“Ingen förvarning”

“Missade en bröllopsmiddag”

“Bedrägeri på hög nivå Berikande av kunder”

“Debiterad med 2097,20 euro för påstått kopplingsfel”

“Fallet är nu hos advokaten”

“Bedrägeri utan like”

“långsam kundservice”

“Arnaqué en Guadeloupe”

“Mauvaise foi”

“Expert partial”

“Mauvais entretien du véhicule”

“Service client inexistant”

“Ovänlig reaktion på förfrågan”

“Negativ upplevelse med biluthyrningsföretaget”

“Försiktighet med uthyrningsföretaget i Barcelona”

“Uppfattat bedrägeri vid onödiga debiteringar”

“Dålig hyresupplevelse med företaget Sixt i Barcelona”

“Oprofessionell personal. Tillade extra skyddsklausul utan samtycke.”

“Felaktig debitering och brist på kommunikation från SIXT.”

“SIXT Long Term Department undviker att lösa problemet.”

“Dubbeldebitering på kontraktet utan samtycke från kunden.”

“Bra service och support”

“Professionell kundhantering”

“Bra erfarenheter med Sixt”

“Utmärkt service”

“Charged deposit instead of pre-authorizing, resulted in currency exchange loss. Refunded later”

“Affaire en cours”

“Felaktig skadeavgift”

“Den värsta biluthyrningsupplevelsen jag haft”

“Dålig kundservice med förseningar”

“Helt värdelös”

“De ger ingen markeringssystem för bilens interiör och när vi lämnade tillbaka den, hoppade den patetiska anställd in i bilen och började pilla med bilrutan”

“MYCKET DÅLIG SERVICE”

“Skulle ALDRIG rekommendera den här biluthyrningen till någon”

“Om jag kunde ge det här företaget negativa poäng skulle jag”

“Definitivt det sämsta uthyrningsföretaget”

“Sämsta uthyrningsföretaget jag någonsin hyrt från.”

“Personalen helt utan personlighet.”

“Bättre att gå tillbaka till Europcar.”

“Schlechte Kommunikation bei Schadensregulierung”

“Schlechter Kundendienst”

“Dålig kundtjänst”

“Ingen kompensation beviljad”

“Te hacen pagar por daños que no reportan sus empleados”

“Irregularidades en la entrega”

“Correo electrónico reclamando daños días después de la entrega”

“Falta de controles después de la entrega”

“Dificultad de visualización de detalles por condiciones de luz”

“Problemas con horarios de entrega”

“Cargos adicionales no notificados”

“Información contradictoria al cliente”

“Demora en cobros y desbloqueos”

“Reclamación de daños injustificada”

“Bilar inte servade innan uthyrning”

“Kass Kundservice”

“Usel kundtjänst”

“Oprofessionellt företag”

“Negativ upplevelse”

“Chef var frånvarande på återlämningsplatsen”

“Depositionen inte återlämnad som utlovat”

“Anklagelser om att skada bilen utan bevis”

👍 63   👎 161

Sixt har en blandad kundservice med både positiva och negativa recensioner. Vissa kunder har upplevt problem med felaktig debitering och dåligt bemötande, medan andra har lyckats få snabb och effektiv hjälp med sina problem. Det verkar finnas en brist på konsistens i kundservicekvaliteten, men vissa har uppskattat den vänliga och serviceinriktade personalen som snabbt löser problem och erbjuder generös skjuts och hämtning. Totalt sett är det en bra upplevelse för vissa, medan andra möter utmaningar med Sixt's kundservice. Uppmärksamhet på kundservice och utbildning av personal kan förbättra kundupplevelsen. (45%)

Kommunikation

“Orättvisa och obehöriga städkostnader”

“Obehörigen debiterat mitt kort utan tillstånd”

“Otillräcklig bevisning för städavgiften”

“Orimlig avgift för städning”

“Dålig kommunikation gällande avgifter”

“Historik av stämningar relaterade till överdrivna avgifter”

“Vägran att tillåta hyra av bil trots bokning och dokumentation”

“Misstänkt rasdiskriminering eller inkompetens”

“Upplevelse av otillräcklig behandling och service”

“Företaget avråds från”

“Bedragare och försöker ta betalt för skador på fordonet som redan fanns och inte orsakades av dig.”

“Vägrade att acceptera att skadan inte orsakades av mig och fortsatte att trakassera mig och pressa mig att betala fakturan.”

“Skickade bara en skadefaktura på 900+ och hotar nu med ytterligare avgifter från en inkassobolag.”

“Jag trodde att det var ett tillräckligt stort företag och att ta foton på bilen inte föll mig in alls.”

“Wifi-kontakt endast i samband med försäkring”

“Dyr försäkring endast i paket med kontakt”

“hyrde bil för flygplatsöverföring, men policyn accepterar inte bagage”

“Bedrägeri och brist på kommunikation”

“Hot om domstol vid utebliven betalning”

“Tekniska problem i fordon”

“Ingen hjälp”

“Uthyrningsprocessen förvirrande, Falsk information om försäkring, Förlust av pengar, Dålig säljservice”

“Svårt att hitta bilen, Ingen hjälp från personalen, Ålderdom och dåligt väder gjorde det värre”

“Brist på återkoppling och svar på klagomål”

“Retencao de depósito sem motivo aparente”

“Brist på hjälp”

“Svårt att nå Sixt”

“Krav på att boka direkt genom Sixt”

“Brist på transparens i tillhandahållen information”

“Schlechte Kommunikation beim Bezahlen von Mautgebühren”

“Mangelnde Informationsweitergabe zum Bezahlen von Mautgebühren”

“Intern IT-problem som orsakar bokningsproblem”

“Ingen bil trots bokning”

“Timmar av diskussioner”

“Ineffektiv hantering”

“ArgusCarHire som förmedlare inte nåbar”

“billiger-mietwagen.de inte riktigt hjälpsam”

“Mycket svår att navigera, inte användarvänlig, svårt att hitta vad du letar efter. Rabattkodsfunktionen fungerar inte korrekt. Dålig webbplats, ingen användarupplevelse.”

“Falsk annonsering av bilklassificering”

“Ingen tydlig kommunikation vid försäljning av extra försäkringar”

“Annullering av förarservice”

“Mala comunicación sobre los cargos adicionales”

“Hyrbilen inte överlämnad trots överlämnad flygnummer”

“Bristande kommunikation”

“Varning för dolda kostnader”

“Oklar kommunikation”

“Sehr schlechter Service”

“Keine Lösung trotz mehrerer Anrufe”

“Otydlig kommunikation och bristande kundservice”

“glömde ta foton”

“Ach i Tyskland kan inte det hända”

“Bokningsförhållanden”

“Aggressiva försäljningstaktiker för försäkring”

“schlechte Kommunikation”

“Oändlig tålamod och hänsyn i Portugal”

“Snabb reaktion, vänlig, hjälpsam och fungerar”

“En av de bästa företagen.”

“Absolut utmärkt kundtjänst.”

“De svarar inte kunder för sina misstag”

“Attraktiva priser men ställer in bokningar utan giltigt skäl”

“Kundservice reagerade otillräckligt vid bokningsproblemet”

“Ignorerar kunder efter ett klagomål”

“Sehr unfreundliches und unverschämtes Personal an der Station in Siegburg”

“Versprechen und Vereinbarungen werden nicht eingehalten”

“Kundenservice über Hotline ist freundlich und kompetent”

“Engaños en la web y por parte de los empleados”

“Stereotypa svar på invändningar”

“Brister i kommunikation”

“Lack of response to customer inquiries”

“Misleading information about refund process”

“Ingen kompensation”

“Ingen förvarning”

“Liknande fall finns tillräckligt på nätet”

“Oombedd service skrivs in i kontraktet”

“Brist på transparens i processen att återlämna hyrbilen”

“Oprofessionell personal. Tillade extra skyddsklausul utan samtycke.”

“Felaktig debitering och brist på kommunikation från SIXT.”

“SIXT Long Term Department undviker att lösa problemet.”

“Dubbeldebitering på kontraktet utan samtycke från kunden.”

“Bra service och support”

“Bra erfarenheter med Sixt”

“Utmärkt service”

“Orättvisa extra avgifter för extra bränsle, vägra att återbetala”

“Affaire en cours”

“Felaktig skadeavgift”

“Den värsta biluthyrningsupplevelsen jag haft”

“Dålig kundservice med förseningar”

“Om vi inte hade haft en vän som talade grekiska skulle de ha debiterat oss för märken/bucklor som vi inte ens hade gjort”

“Definitivt det sämsta uthyrningsföretaget”

“Fick en bil med massor av skador.”

“Bilen återlämnades i samma skick.”

“Felaktig information efter enkät.”

“Schlechte Kommunikation bei Schadensregulierung”

“Ähnliche Masche im Internet gefunden”

“Förvirrande bränslepolicy”

“Svårt att kontakta företaget”

“Información contradictoria al cliente”

“Chef var frånvarande på återlämningsplatsen”

👍 19   👎 103

Sixt har en del fördelar, såsom effektiv hantering av akuta situationer (50%), smidig lämning av hyrbilen vid verkstaden (100%) och hjälpsam personal med bra bemötande (100%). Tyvärr har företaget brister såsom avbokningar utan att meddela kunder (33%), otydlig kommunikation (25%) och problem med få hjälp via telefon (40%). Trots vissa positiva aspekter finns det alltså utrymme för förbättring inom kommunikationen hos Sixt.

Webbplats

“Krav på att boka direkt genom Sixt”

“Schlechte Kommunikation beim Bezahlen von Mautgebühren”

“Mycket svår att navigera, inte användarvänlig, svårt att hitta vad du letar efter. Rabattkodsfunktionen fungerar inte korrekt. Dålig webbplats, ingen användarupplevelse.”

“Toppservice i Köln Ehrenfeld”

“Snabb reaktion, vänlig, hjälpsam och fungerar”

“Negativ upplevelse med biluthyrningsföretaget”

“Fick en bil med massor av skador.”

“Bättre att gå tillbaka till Europcar.”

“Ähnliche Masche im Internet gefunden”

👍 1   👎 24

Sixts webbplats är en högteknologisk och funktionell sida (25%), men vissa användare har haft problem med bokningar som plötsligt försvann från appen (20%). Det finns inga bilder eller bevis för påståenden (15%) vilket kan kännas oseriöst för vissa användare. Vissa upplever problem med att hitta platsen för bilar (10%) och det finns otydliga svar om bilarnas tillgänglighet (5%). Trots detta erbjuder webbplatsen möjlighet att boka även när de är stängda (10%) vilket kan vara en fördel för vissa kunder. Det kan dock vara en bra idé att dubbelkolla tillgängligheten hos andra hyrbilsföretag innan man ger upp och går till Sixt (15%).

Returpolicy

“Villrådiga biluthyrningsmetoder”

“Dolda skadeavgifter”

“Organiserat stöld”

“Agenten vägrade leverera bilen på grund av tidigare körhistorik”

“bedrägliga affärsmetoder”

“sa att jag kunde avboka utan kostnad men har inte fått pengarna tillbaka”

“Brist på återbetalning, Oregelbunden penninguttag från äldre”

“Retencao de depósito sem motivo aparente”

“Nekad refundering”

“Måste returnera tanken full”

“Mangelnde Transparenz bei Schäden am Fahrzeug”

“Omoraliskt, repor på bilen, ingen närvarande vid återlämning, försökte ta betalt för skada jag inte orsakat”

“Hyresbelopp återbetalades av ArgusCarHire inom 14 dagar efter avbokning”

“Felaktiga skadeanspråk”

“Usel och opålitlig service på Sixt i Moskva, 3, Turgenevskaya torg den 8 juni. Bil inte tillgänglig i tid, flera ersättningar erbjuds med förseningar, 10% rabatt ges som kompensation.”

“Anlände för att hämta bil kl 15 istället för kl 10, vilket orsakade oro för familjen och slösad tid. Otillräcklig kompensation med 10% rabatt för 6 timmars försening.”

“Sitter jag på skadan”

“Sext betalade inte tillbaka pengarna för avbokad flygresa”

“Missade en bröllopsmiddag”

“Kopplingen är en slitdel”

“320000 km körd med första kopplingen på min Audi A4”

“ingen kontroll vid återlämning”

“svårt att bestrida faktura”

“Försiktighet med uthyrningsföretaget i Barcelona”

“Problem med att återlämna hyrbilen”

“Ogrundade avgifter på 180 euro för påstådda skador på bilen”

“Brist på transparens i processen att återlämna hyrbilen”

“Ingen kostnad för skada på vindrutan”

“Aucune égratignure sur la voiture rendue”

“Den värsta biluthyrningsupplevelsen jag haft”

“Lång väntetid för återbetalning”

“Dålig kundservice med förseningar”

“Brydde sig inte om bucklor eller repor när vi fick bilen, men som CSI Miami när vi lämnade tillbaka den”

“De ger ingen markeringssystem för bilens interiör och när vi lämnade tillbaka den, hoppade den patetiska anställd in i bilen och började pilla med bilrutan”

“Bilen återlämnades i samma skick.”

“Felaktig debitering”

“Negativ upplevelse”

“Bilen var smutsig och hade skador”

“Anklagelser om att skada bilen utan bevis”

👍 2   👎 27

Sixts returpolicy verkar vara problematisk enligt recensionerna. Trots att skador inte föregående besiktats, nekar de återbetalningar och håller i reservationsavgiften. Kundservice verkar bristfällig och det finns svårigheter med att få tillbaka pengar om bilen lämnas i gott skick. Det finns en risk att bli av med pengar och tid på grund av bristande kommunikation och process för skadehantering. Sammantaget verkar det vara en riskabel affär att använda Sixt gällande returpolicyen. (50%)


Om Sixt

Sixt är ett globalt biluthyrningsföretag grundat i München, Tyskland, år 1912 av Martin Sixt. Det började med en liten flotta av tre bilar och har vuxit till ett av de ledande biluthyrningsföretagen i världen. Sixt erbjuder en mängd olika tjänster, inklusive biluthyrning, leasing, och limousinservice. Företaget är känt för sin höga kvalitet på service och ett brett utbud av erbjudanden som omfattar allt från ekonomiklass till lyxbilar. Sixt är representerat i över 100 länder globalt och fortsätter att expandera sin närvaro både i Europa och internationellt.


Kontaktinformation

🌐 www.sixt.global



Kategorier

Biltjänster | Biluthyrning | Flygplatsparkering & Transfer | Leasing